Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Twarde zawieszenie, kody migowe, założone diody  (Przeczytany 15848 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Twarde zawieszenie, kody migowe, założone diody
« dnia: Grudzień 19, 2013, 12:59:29 »
Witam.
Zawieszenie w moim XM z tyłu dziwnie pracuje tzn, jest dosyć twarde i dziwnie się zachowuje, jak go bujam na postoju to nie ugina się tyle ile powinien i gdy go nacisnę z prawej lub lewej strony to bardzo wolno powraca do poprzedniej pozycji zamiast po prostu od razu odbić, nie da się go tak normalnie bujnąć dół-góra. Wszystkie tylne sfery były nabijane oraz konżektorowa w lipcu tego roku.

A i zapomniałem jeszcze o jednym, kiedy ruszam ze świateł i tył lekko siądzie to nie wraca tak samo do swojej poprzedniej pozycji dopiero po kilku sekundach się podniesie.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 19, 2013, 16:47:07 »
Ostatni objaw to zużycie dystrybutora hamulcowego.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 19, 2013, 17:25:30 »
Na pewno? Auto nie opada kiedy trzymam hamulec tylko w momencie kiedy ruszam i siły działające na tył dociskają go i powraca do normalnej pozycji po kilku sekundach jakby jednym skokiem.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2013, 19:02:29 »
Objawy pasują też pod zacinający się zawór HA bo jak mniemam posiadasz HA?

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 19, 2013, 19:47:59 »
Wymieniałeś kiedyś łożyska wahaczy ? Może na łożyskach masz zatarte i dlatego tak opornie pracuje tył ?

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 19, 2013, 21:27:50 »
Poprzedni właściciel coś robił z belką ale nie wiem co ale koła stoją prościutko więc nie wydaje mi się żeby to od tego no i tył z gleby podnosi się normalnie bez oporów dosyć szybko.

Posiadam HA auto jest wyprodukowane w listopadzie 1993r.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 20, 2013, 16:14:19 »
Zawór HA raczej bym wykluczył bo ma tylko 1 i przód też by niedomagał jak tył, chyba że to jakaś przejściówka i posiada już 2 zawory HA.

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 20, 2013, 19:42:16 »
Wojtek,zacznij od odpowietrzenia tylnych zacisków hamulcowych.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 21, 2013, 17:14:46 »
W sumie nie zaszkodzi.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 18, 2014, 16:34:38 »
Witam po dłuższej przerwie. Trochę pomęczyłem mojego XM-a z komfortem i tak, wymieniony jest tranzystor w sterowniku VN05N, po tym zabiegu tył auta był bajecznie miękki kiedy go naciskałem, wtedy wyczułem, że przód teraz jest za twardy, cały czas tryb hard(nie zależnie zaraz po odpaleniu czy po jeździe zawsze taki sam) potem przeczytałem chyba na kaliskim forum, że można przełożyć sprężynkę w elektrozaworze HA i wtedy mamy cały czas tryb soft, no to nie czekałem długo zabrałem się za to, przełożyłem co dało efekt tego, że przód stał się jeszcze bardziej skaczący i złamałem 3 zwoje w tej dłuższej( już nigdy więcej żadnych eksperymentów). No i tak wczoraj wykręciłem kule na siłownikach w celu małego testu czy nie są dziurawe membramy, przeczytałem na forum miłośników citroena, gdy kula ma dziurę to przy odkręcaniu będzie leciało dużo LHM-u, więc tak auto na dól popuściłem 12 na konżektorze i odkręcam kule, lewa parę ml poleciało więc niby ok, prawa tak samo, odkręcam kule hydractivu i tu poszło bardzo dużo LHM-u, wnosek- dziurawa. Pojechałem na pobliski szrot i znalazłem cały wózek od XM-a i wyrwałem cały blok HA z elektrozaworem i drugą kulą(wygląda jak nówka praktycznie ori Citroena) założyłem ją do mojego wraz se sprawnym elektrozaworem - efekt taki, że przód nic się nie zmienił za to tył zrobił się miękki co jest dziwne bo mam już HA2 z dwoma oddzielnymi elektrozaworami(słyszę cyknięcie z tyłu i przodu), no to dalej brnąłem w temat skoro tył już znowu jest miękki no to z przodu muszą być walnięte kule przy siłownikach, pojechałem znowu na szrot kupiłem dwie kule też wyglądające na w miarę świeże, ćiśnienie to samo tylko dławiki 1,5mm czyli od Xantii ale ok mowie będzie fajniej bujać no i tak auto teraz na tych kulach z przodu jest miękkie kiedy go naciskam, podczas jazdy fajnie płynie ale nadal nie jestem zadowolony z komfortu, strasznie źle wybiera nierówności, dziury czy jakieś krótkie poprzecznie wyboje.

Trochę się rozpisałem ale może ktoś coś doradzi w tym temacie?

Aha zapomniałem dodać, że teraz po pierwszym odpaleniu auta kiedy się podniósł cyknęły elektrozaworki HA i gwałtownie opadł na ziemię po czym się podniósł i jest ok. Akurat trzymałem rękę na jednej kuli HA i poczułem jak ją wypełniło i od tej pory auto na postoju kiedy go bujam jest mięciutkie, podczas jazdy niby też buja ale tak jak pisałem źle wybiera nierówności.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 18, 2014, 17:07:08 »
Hydraulika ogólnie słabo wybiera poprzeczne nierówności.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 18, 2014, 18:20:08 »
No ale dziury chyba powinna lepiej wybierać, niejednokrotnie gdzieś tam przelotnie przeczytałem, że niektórzy przejeżdżają przez śpiących policjantów z prędkością 50-60km/h.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 18, 2014, 20:00:25 »
Fantastyka i dlatego, że się da ale komfortowy taki przelot nie jest. Co do dziur to dawno XM z HA2 nie jechałem.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 18, 2014, 21:12:48 »
Wojtku sprawdź czy nie masz powietrza w zbiorniku LHM na odpalonym silniku.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 18, 2014, 21:15:03 »
Kilka razy zaglądalem ale powietrza czy jakiś bąbli nie zauważylem.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 18, 2014, 22:06:33 »
Świeciłeś latarką w zbiornik? Te bąble będą wyglądały jakbyś miał brokat w oleju.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 18, 2014, 22:33:16 »
No nie świeciłem, jutro zobacze, a jak będą to co?

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 19, 2014, 21:23:08 »
Dziś sprawdziłem, płyn idealnie czysty, od razu tez wyczyściłem filtry w zbiorniku.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 19, 2014, 21:49:05 »
Luzy w zawieszeniu sprawdzałeś?

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 20, 2014, 09:29:09 »
Na szarpakach nie byłem, ale jak sam na kanale łapałem za końcówki drążka sworznie i łączniki to luzów nie bylo ale fakt faktem coś z przodu popukuje tak głucho, może stabilizator. Wczoraj kiedy czyściłem filtry LHM to zauważyłem, że elektrozawory nie potrzebnie cykają było to chyba na otwartych drzwiach, potrafił cyknąć po kilka razy i się uspokajał.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 20, 2014, 11:41:50 »
Na starym bloku HA tez elektrozawory cykaly na postoju? proponowalbym ci wpiac sie kabelkami w kompa od zawieszenia i wyprowadzic diody swietlne. wtedy bedziesz wiedzial na biezaco w jakim trybie pracuje komp ha i czy przypadkiem nie utwardza niepotrzebnie zawieszenia, bo moze jakis czujnik nawala. jesli elektrozawory cykaja na postoju to sprobuj wlutowac diody prostownicze w uklad (na forum znajdziesz co i gdzie) zazwyczaj pomagalo na cykanie elektrozaworow tym bardziej ze komputer juz robiles. Tyle przychodzi mi do glowy.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 20, 2014, 13:07:14 »
Wcześniej też cykały, zmieniałem elektrozawór z przodu, bloku nie ruszałem, jeszcze jedna uwaga, czasami jest tak że po odpaleniu silnika zawieszenie jest twarde bo nie są załączone środkowe kule, pomaga wtedy zgaszenie silnika zamknięcie drzwi odczekanie 30 sekund i ponowne otwarcie drzwi aby zawory cyknęły, odpalam auto zawieszenie jest już miękkie. Diody niebawem wyprowadze do kabiny i będę obserwował.

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 20, 2014, 14:24:33 »
moim zdaniem masz uwalony komp HA. Jak rozbierałeś kompa żeby wymienić tranzystor to przeglądałeś płytę pod kątem wygrzanych, bądź zimnych lutów?

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 20, 2014, 15:36:32 »
Ogólnie to też za ten cały stan rzeczy obarczam kompa HA, sporo naczytałem się na forum miłośników citroena o tym i niby cykanie elektrozaworów bez przyczyny to 100% wina kompa, jest tam też klubowicz, który też pisze, że 90% sterowników jest uwalonych i zajmuje się ich naprawą, ja swój dałem do najlepszego elektronika w moim mieście ale, że tak powiem nie jest w temacie i pierwszy raz miał ten sterownik w rękach, jedyne co zauważył to trochę zgrzany jeden z tranzystorów VN05N i go wymienił.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 20, 2014, 21:06:47 »
Proponuję zacząc od najprostszego - zamontować diody świetlne zobaczyć co się dzieje (jak komp steruje zawieszeniem) i dopiero dodać diody prostownicze do elektrozaworów i porównać czy coś się zmieniło (nie zaszkodzą, a może rozwiążą problem). Powiem tak, mój komp też był "naprawiany" i po naprawie nic się nie zmieniło. Jeśli diody nie pomogą to możesz oddać kompa, ale jak wymieniłeś układ VN05N to powinno być ok.