Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Twarde zawieszenie, kody migowe, założone diody  (Przeczytany 15849 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 21, 2014, 16:16:47 »
Chciałem dziś wymigać kody błyskowe z kompa HA, zrobiłem sobie przyrządzik do tego według schematu ale coś mi nie trybi, według instrukcji włączam zapłon(przełącznik na przewodzie wyłączony) w ciągu 3-5 sekund włączma go dioda się zapala i potem ją gaszę i dioda powinna wymigiwać kody, 12 czylo rozpoczęcie testu u mnie nic sie nie dzieje, dioda zapala się tylko wtedy kiedy podaje do niej prąd przez włącznik, a błędy w kompie na 100% mam bo nie zapala mi się autotest HA, kontrolka nigdy po włączeniu zapłonu się nie zapala.

Tutaj prymitywnie narysowałem jak to podłączam, zobaczcie, dobrze to wszystko jest? http://s6.ifotos.pl/img/podczenie_ehspaxe.png

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Dziwnie twardy z tyłu.
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 21, 2014, 22:36:29 »
Skiepścileś układ. Zrób go według schematu.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 21, 2014, 22:42:45 »
No właśnie robiłem według tego schematu ale elektryk ze mnie taki że hej i inaczej nie rozumiem jak go mam zrobić, możesz mi napisać co jak źle podłączone? Bo co ciekawsze pojechałem do jednego elektryka pokazałem schemat i to co zrobiłem i powiedział że wszystko dobrze i powinno działać, więc sobie mówię nie tak źle że mną no ale jak widać nawet elektryk nie umie przeczytać tego schematu

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 21, 2014, 23:27:35 »
No to popatrz chociażby jak masz wpięty przełącznik. Na moim schemacie jest między masą a pinem w kostce, a na Twoim między masa a diodą. No nie ma opcji żeby to działało. Jedyny efekt to będzie miganie diody w takt wciskania przełącznika. Twój elektronik prawdopodobnie też się nie przyjrzał zbyt wnikliwie.

Aby Twój układ ruszył odetnij kabel pomiędzy diodą a kostką i przypnij go do drugiej nogi diody.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 22, 2014, 09:22:39 »
Ok, chyba rozumiem, dziś poprawię i zdam relacje o efektach.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 22, 2014, 14:03:49 »
Kody sczytane, było ich trochę bo chyba 8, wykasowałem i powróciła autodiagnostyka, przejechałem 4km kontrolka nadal jest więc jak narazie błędów brak, auto zrobiło się bardziej komfortowe, lepiej wybiera wszystkie krótkie nierówności.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 22, 2014, 14:12:40 »
Właśnie też tego kiedyś doświadczyłem. Odpiąłem przełącznik trybu pracy hydractivu przy pewnych pracach i od tego czasu nie świeciła lampka autodiagnostyki. Samochód na postoju był miękki jak zwykle więc się tym nie przejmowałem, tym bardziej że wiedziałem czemu wskoczył błąd. Później skasowałem pamięć demonstrując koledze działanie mojego kabla i okazało się że cytryna zmiękła. Do kolegi jedzie się kilkaset metrów po dziurawej gruntowej drodze. Wrażenie miałem znacznej różnicy w komforcie w drodze powrotnej od niego.

Wtedy nawet myślałem że to jakaś autosugestia, ale widzę że nie jestem w tym sam. Ciekawe co się zmienia w działaniu hydractivu jeśli w pamięci jest jeden nieistotny błąd.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 22, 2014, 17:06:26 »
Dokładnie, przeleciałem wszystkie tematy powiązane z moim problemem od samego początku istnienia forum, i jeszcze kilka osób, które wykasowało pamieć błędów kompa HA zgodnie twierdzi, że komfort wrócił. Ponoć komp z błędami nigdy już nie pracuje tak jak trzeba i automatycznie zawieszenie robi się twardsze co się w wielu przypadkach potwierdza.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 22, 2014, 22:28:50 »
Na kompie zmienia się to, że jest bardziej czuły na wskazania czujników (coś jak tryb sport). U siebie złapałem kilka dni temu błąd przy rozłączaniu akumulatora i na diodzie świetlnej widzę, że prawie na każdym zakręcie komputer utwardza i zmiękcza zawieszenie to samo jest wciśnięcie pedału gazu nawet w miarę delikatne potrafi na chwilę utwardzić zawieszenie, a wcześniej tak nie było. Dlatego proponuję podłączyć diody świetlne, żeby widzieć jak często komputer utwardza auto w czasie jazdy.
Zbyszku możesz pochwalić się tym swoim urządzeniem do kasowania błędów? Bo do mojego auta ludzie z lexiami na laptopie podchodzili i niestety żaden nie dał rady się połaczyć. Jedynie CDIF zadziałał, w serwis dali radę i koleś z oryginalnym "kalkulatorem" citroena.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 23, 2014, 02:46:28 »
U mnie utwardza dodanie gazu nawet na postoju, przy braku błędów. Diod świecących nie mam jeszcze wpiętych, ale słychać to w radiu (niestety...).

Moje urządzenie to przejściówka z wtyku diagnostycznego PSA na OBD, taka jaką dodają w komplecie z lexiami, z dołączonymi czterema diodami i przyciskami do badania silnika, ABS, hydractivu i klimatyzacji. Całość zamknięta w małym pudełku na wtyczce OBD. W działaniu nie różni się od innych migadeł, tyle że jest o wiele wygodniejsze w obsłudze. U mnie dało się wymigać hydractive i klimatyzację. Wydaje mi się że u taty jeszcze silnik. Mój silnik kiedyś odczytał się laptopową lexią przy teście przed jej niedoszłym zakupem. ABS niczym nigdy nie dał się ruszyć.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 23, 2014, 10:42:56 »
Na postoju utwardzisz zawieszenie pedałem gazu tylko jeśli jechałeś i przekroczyłeś 24km/h. Jeśli wsiądziesz do auta i odpalisz nie ruszając się z miejsca to pedałem gazu nie utwardzisz zawiechy (przynajmniej u mnie tak było i jest). Prędkość chyba aktywuje czujniki albo coś takiego.
Czyli takim schematem jak zrobił Wojtek teoretycznie da radę wymigać HA i klimę w komputerach po modernizacji? Kiedyś próbowałem i nic się nie działo. Wyczytałem, że w 97r. coś zmienili w komputerach HA i test diodowy nie działał.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 23, 2014, 12:06:24 »
Tym schematem co ja narysowałem nic nie wymigasz, teraz nie mam czasu ale po południu zrobię jeszcze jeden taki rysunek z prawidłowym podłączeniem, który każdy będzie sobie mogł zrobić bez znajomości na schematach elektrycznych takich jak wrzucił Zbyszek.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 23, 2014, 13:37:09 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Na postoju utwardzisz zawieszenie pedałem gazu tylko jeśli jechałeś i przekroczyłeś 24km/h. Jeśli wsiądziesz do auta i odpalisz nie ruszając się z miejsca to pedałem gazu nie utwardzisz zawiechy (przynajmniej u mnie tak było i jest). Prędkość chyba aktywuje czujniki albo coś takiego.
Czyli takim schematem jak zrobił Wojtek teoretycznie da radę wymigać HA i klimę w komputerach po modernizacji? Kiedyś próbowałem i nic się nie działo. Wyczytałem, że w 97r. coś zmienili w komputerach HA i test diodowy nie działał.


Na pewno na postoju przy pracującym silniku utwardza na chwilę po ruszeniu gazem. Raczej nie dzieje się to po jeździe, i chyba przy otwartych drzwiach także. Nie chcę tutaj mącić bo pamięć bywa zawodna. Jak przylepię kontrolki to dokładnie sprawdzę kiedy.

Migadło bez najmniejszych problemów czyta hydractive u mnie, ale chyba u Karola miało problem. Widocznie mam jakąś starszą wersję sterownika.

Klimatyzacja też działa ale ją trzeba migać przy uruchomianym silniku.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 23, 2014, 15:33:56 »
http://www.editer.pl/fotka/8cb072212ae88e140c1597950c39acea_1.jpg Tym układem na pewno jest możliwość wymigania kodów Hydractive i skasowania ich, pozostłe opcje do czyli silnik czy ABS, u jednych działają u drugich nie, chyba w zależności od rocznika.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 23, 2014, 22:28:16 »
Czyli jednak to prawda, że najnowsze sterowniki nie da rady wymigać zwykłą samoróbką, a szkoda.
Zbyszku u mnie jak odpalę auto bez ruszenia się z miejsca i zrobię przegazówkę to komputer nic nie utwardza, ale jak przejadę np 100m przekraczając 24km/h i po zatrzymaniu na postoju zrobię przegazówkę to wtedy utwardza na chwilę. Chyba, że u mnie coś się zepsuło po "naprawie" kompa.

Offline Kazimierz Rożek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: XM 2.5TD exclusive.
  • Miejscowość: Katowice
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 01, 2014, 15:40:40 »
Czy ktoś mógłby opisać ten schemat dla laików elektrycznych oraz gdzie to podłączyć i jak wymigać kody błędów.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 02, 2014, 17:54:32 »
No przecież jest rysunek, który zrobiłem dla totalnych laików jak to ma być podłączone, czarna skrzynka to jak widać akumulator i jeden przewód idzie do kości przy sterowniku od zawieszenia, jest koloru niebieskiego.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 07, 2014, 12:47:49 »
Dalszy ciąg walki... Założyłem diody z kompa HA, żeby dowiedzieć się jak steruje cewkami, i wszystko wygląda ok, diody palą się, szybki ruch kierownicą czy mocniejsze dodanie gazu na chwilę gasną, wszystko według mnie pracuje wzorowo nie ma nie potrzebnego utwardzania ze strony kompa a mimo, że diody się świecą to tył większość czasu jest w trybie hard, zauważyłem jeszcze coś takiego kiedy odpaliłem samochód(diody cały czas się palą) bujam tyłem i dopiero po ok 10 sekundach usłyszałem cyknięcie i tył zrobił się mięciutki. Na co to wskazuje? Elektrozawór się zacina mimo iż sterownik podaje napięcie? Czy może blok HA?

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe, założone diody
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 07, 2014, 12:51:48 »
Zapomniałem dopisać, po 1-2 dniach wywala cały czas błąd 24 czyli czujnik prędkości.

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe, założone diody
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 07, 2014, 15:43:17 »
Miałem podobne problemy z czujnikiem prędkości i się okazało, że radio było jakoś na drut patencie podłączone do instalacji elektrycznej hydroactivu i to była przyczyna, ale mimo wszystko możesz mieć uszkodzony czujnik prędkości. Jeśli chodzi o tylny elektrozawór to sprawdź czy nie ma śniedzi na wtyczce od cewki, a drugą wtyczkę zbiorczą znajdziesz blisko przedniego korektora wysokości pod plastikiem, fabrycznie zabezpieczona foliowym workiem.

Offline Wojtek Sidor

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Była xantia,XM, jest BX 1.6 91r TOP,C6 2.7, c5 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika
  • Miejscowość: Elbląg
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe, założone diody
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 07, 2014, 18:55:03 »
Wszystkie możliwe wtyczki są oczyszczone, błąd czujnika prędkości nie wiem czy nie jest spowodowany wyrobionymi trybami napędu ze skrzyni bo wzkazówka mi drga.

Offline Marcin Rycicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xm 2.9V6 '98
  • Miejscowość: Lubin
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe, założone diody
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 08, 2014, 08:43:10 »
W moim Xm od razu zaznaczam były już zamontowane przez poprzedniego właściciela diody prostownicze w układach cewek. Przednia cewka ma 5,5 Ohm (zakres na multimetrze 200 Ohm), do tylnej jest paskudny dostęp, więc niesprawdzone. Sam wykonałem połączenia diod prostowniczych w komputerze i wyprowadziłem dwa ledy, sprawdziłem wszystkie dostępne złączki. Problem polega na tym, że po zamknięciu auta (na centralny) cewki bzyczą jeszcze koło 8 minut zanim nastąpi cyknięcie i ledy zgasną. Zdarzyło się też tak, że po tym czasie cyknęło na sekundę i znowu się załączyły. Z tego powodu parę razy miałem rozładowany akku. Oczywiście czasami na postoju cykają jak chcą. Przy otwieraniu jedyne co słyszę to przekaźnik we wnętrzu pod podłokietnikiem, natomiast cewki nie reagują. Od paru miesięcy nie pojawia się na desce sprężynka przy załączeniu zapłonu (w trybie sport świeci). Nie pamiętam ORGA, natomiast jest to egzemplarz już po tym, jak zrezygnowano z czujnika ciśnienia hamowania. Próby migania z kostki 30pin nieudane, tzn brak reakcji. Co ja mam teraz zrobic? :)
::Citroen Xm : Najszybsze żelazko na świecie!::

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe, założone diody
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 08, 2014, 09:16:40 »
Jeśli masz możliwość to podmień komputer HA.

Offline Marcin Rycicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Xm 2.9V6 '98
  • Miejscowość: Lubin
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe, założone diody
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 09, 2014, 00:10:21 »
Teoretycznie mam takiego szpeca, który może mieć na podmianę komputer. Czy wymiana tranzystorów VN05N i "wyczyszczenie" Lexią może pomóc?
::Citroen Xm : Najszybsze żelazko na świecie!::

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Twarde zawieszenie, kody migowe, założone diody
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 09, 2014, 09:48:32 »
Marcinie a co to za szpec jeśli można wiedzieć i gdzie stacjonuje? :) Powiedz jeszcze, którą wersję V6 masz bo tych nowszych nie wymigasz diodą niestety. Tylko lexia lub cdif u mnie sobie poradził. Lexia też musiała być na takim urządzeniu małym, bo na laptopie żadna nie czytała sterownika.