Witam po dłuższej przerwie. Trochę pomęczyłem mojego XM-a z komfortem i tak, wymieniony jest tranzystor w sterowniku VN05N, po tym zabiegu tył auta był bajecznie miękki kiedy go naciskałem, wtedy wyczułem, że przód teraz jest za twardy, cały czas tryb hard(nie zależnie zaraz po odpaleniu czy po jeździe zawsze taki sam) potem przeczytałem chyba na kaliskim forum, że można przełożyć sprężynkę w elektrozaworze HA i wtedy mamy cały czas tryb soft, no to nie czekałem długo zabrałem się za to, przełożyłem co dało efekt tego, że przód stał się jeszcze bardziej skaczący i złamałem 3 zwoje w tej dłuższej( już nigdy więcej żadnych eksperymentów). No i tak wczoraj wykręciłem kule na siłownikach w celu małego testu czy nie są dziurawe membramy, przeczytałem na forum miłośników citroena, gdy kula ma dziurę to przy odkręcaniu będzie leciało dużo LHM-u, więc tak auto na dól popuściłem 12 na konżektorze i odkręcam kule, lewa parę ml poleciało więc niby ok, prawa tak samo, odkręcam kule hydractivu i tu poszło bardzo dużo LHM-u, wnosek- dziurawa. Pojechałem na pobliski szrot i znalazłem cały wózek od XM-a i wyrwałem cały blok HA z elektrozaworem i drugą kulą(wygląda jak nówka praktycznie ori Citroena) założyłem ją do mojego wraz se sprawnym elektrozaworem - efekt taki, że przód nic się nie zmienił za to tył zrobił się miękki co jest dziwne bo mam już HA2 z dwoma oddzielnymi elektrozaworami(słyszę cyknięcie z tyłu i przodu), no to dalej brnąłem w temat skoro tył już znowu jest miękki no to z przodu muszą być walnięte kule przy siłownikach, pojechałem znowu na szrot kupiłem dwie kule też wyglądające na w miarę świeże, ćiśnienie to samo tylko dławiki 1,5mm czyli od Xantii ale ok mowie będzie fajniej bujać no i tak auto teraz na tych kulach z przodu jest miękkie kiedy go naciskam, podczas jazdy fajnie płynie ale nadal nie jestem zadowolony z komfortu, strasznie źle wybiera nierówności, dziury czy jakieś krótkie poprzecznie wyboje.
Trochę się rozpisałem ale może ktoś coś doradzi w tym temacie?
Aha zapomniałem dodać, że teraz po pierwszym odpaleniu auta kiedy się podniósł cyknęły elektrozaworki HA i gwałtownie opadł na ziemię po czym się podniósł i jest ok. Akurat trzymałem rękę na jednej kuli HA i poczułem jak ją wypełniło i od tej pory auto na postoju kiedy go bujam jest mięciutkie, podczas jazdy niby też buja ale tak jak pisałem źle wybiera nierówności.