Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: diesel kręcił 7 sekund  (Przeczytany 4701 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

damian.z1

  • Gość
diesel kręcił 7 sekund
« dnia: Styczeń 25, 2014, 11:40:29 »
jak w temacie
wczoraj przy -13 stopniach , po dwóch dniach postoju na mrozie musiałem kręcić rozrusznikiem 7 sekund żeby odpalił
mój rekord to przy -19 trzy lata tamu, kręciłem 20 sekund
a u was jak z rozruchem ???
komuś odpala po kilku obrotach wału na ponad dziesięcioletnim silniku

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2014, 19:00:53 »
Właśnie dziś nagrałem filmik odpalania mojego :D i szczerze nie jestem zadowolony, było "tylko" -11 na termometrze w domu, a w aucie pokazywał -12 stopni C. Ogólnie rozrusznik fabryczny, alternator też, układ wtryskowy tak samo. Aku 1,5 roczny, Varta silver 77 Ah 780A. Auto stało od 3 dni nieodpalane.

3 razy grzałem świece, nie wiem czy coś to daje czy nie i czy tak się powinno.

Niestety marny mam mikrofon w telefonie i słabo słychać "kręcenie" ale trwało około 4 sekund zanim zaczął pracować


Wypowiedzcie się co o tym myślicie :)
http://www.youtube.com/watch?v=LrPEEY5I6p8&feature=youtu.be

damian.z1

  • Gość
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2014, 21:07:09 »
ktoś jeszcze

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2014, 22:17:49 »
Zapomniałem dodać że świece też fabryczne:)

Offline Mariusz Szawarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: xsara 1.9D kombi
  • Zainteresowania: motoryzacja, sport, komputery
  • Miejscowość: Szczecin
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 26, 2014, 19:52:46 »
Witam . -12, dwa dni postoju, nowe świece i aku. silnik dw8 pali od razu .

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 26, 2014, 19:58:22 »
u mnie w HDI takie kręcenie wydaje się bez sensu,jak już były takie mega mrozy to lepiej 3x przekręcić do pozycji zapłon = 3x grzeje świece i 3x pompka w banku podpompuje i pali od pierwszego .

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 26, 2014, 22:59:16 »
Zasadniczo zagrzałem 3 razy i kręcił przez 4 sek. zanim odpalił, co zresztą widać na filmiku. Zdaje się że świeczki do wymiany będą przyszłej a może i nawet tej zimy.

damian.z1

  • Gość
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 26, 2014, 23:54:13 »
faktycznie zacznę kilka razy grzać
ale kiedyś przeczytałem, że to masakruje świece żarowe i dlatego nie praktykowałem tego
ale tak czy owak chyba jednak zakup lex--- i sprawdzenie czy to rozrusznik czy coś po stronie wysokiego ciśnienia...

Offline Bartek Jaszkul

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 024
  • Skąd: b. merzdorf
  • Posiadany samochód: były 2 Xsary i BX, a jest cukierek czyli Clio
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: b. merzdorf
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 27, 2014, 16:40:44 »
Moj XUD przy takich mrozach na dobrych świecach odpalał na jednym grzaniu.

Kilkukrotne grzanie psuje świece.
Model: Mitsubishi Carisma I `98 Wersja: LS Silnik: 1.8GDI (5) (280kkm)

125KM:
14KM:

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 27, 2014, 18:22:54 »
Ja i tak mam do wymiany :) podobno żeby się nie niszczyły tak szybko można robić odstępy po 10 sekund pomiędzy grzaniami

Offline darek sieradzki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: C8 2,2HDI xsaraII 2HDI
  • Miejscowość: Ozorków
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 28, 2014, 20:22:21 »
A jak z pedałem gazu w hdi odpalać lepiej jest bez gazu czy z wciśniętym do końca

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 28, 2014, 21:04:44 »
Cytuj

Bartek Konopka napisał:
Ja i tak mam do wymiany :) podobno żeby się nie niszczyły tak szybko można robić odstępy po 10 sekund pomiędzy grzaniami


jak będziesz siedział w aucie i godzinę na bawił się i grzał świecę non stop to faktycznie mogą szybciej paść

ale jak zagrzejesz 2-3 razy nic im nie będzie

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 29, 2014, 01:30:09 »
Przy obecnym -9 po 2-krotnym zagrzaniu świec zapalił od strzała, postój od ostatniego odpalenia trwał około 24h. Martwią mnie tylko te falujące obroty zaraz po odpaleniu, niby nie są duże (patrząc na obrotomierz wahania w najgorszym wypadku osiągają jakieś 50-100 obrotów) i trwają jakieś 30-45 sekund (zależnie od temperatury) i występują tylko przy ujemnych temp. Jest to normalne czy należy coś z tym robić?

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 29, 2014, 07:22:07 »
Cytuj

darek sieradzki napisał:
A jak z pedałem gazu w hdi odpalać lepiej jest bez gazu czy z wciśniętym do końca


Wydaje mi się, że to nie ma znaczenia bo w HDI pedał jest elektryczny (potencjometr) i komputer decyduje o dawkowaniu w trakcie rozruchu.

Offline Wiesław Graban

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Zarośle Cienkie k/Torunia
  • Posiadany samochód: Był Citroen Xsara II Break 2.0 HDI 109KM automat z 2004: jest Smart Fortwo 0,8 cdi z 2000 który miał 41KM a teraz ma 59KM
  • Miejscowość: Zarośle Cienkie k/Torunia
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 29, 2014, 10:53:50 »
Nie wiem jak jest w HDi ale w którymś z nowych diesli świece grzeją nie tylko przy rozruchu, ale do czasu aż czujnik temperatury poda że temperatura cieczy jest już wystarczająca. Ale co co Citroena/Puga niech wypowiedzą się znawcy tego tematu czy tu też tak jest czy tylko podczas rozruchu świece grzeją ?
Spalanie Smart Fortwo 450 cdi 59KM

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 29, 2014, 11:19:23 »
W HDI świece grzeją nie tylko w czasie rozruchu ale również przez pewien czas w trakcie pracy silnika, nawet w lecie. Wiem bo podpiąłem sobie lampkę bezpośrednio do świec. Lampka na desce rozdzielczej jest załączana przez komputer i nie pokazuje faktycznego stanu zasilania świec. W trakcie pracy świece grzeją początkowo ciągle , potem z przerwami i w końcu wyłączają się całkowicie.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 30, 2014, 20:30:22 »
Jest tak jak Włodku piszesz, po odpaleniu w zaleznosci od temp. swiece grzeja jeszcze przez jakis czas
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Wiesław Graban

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Zarośle Cienkie k/Torunia
  • Posiadany samochód: Był Citroen Xsara II Break 2.0 HDI 109KM automat z 2004: jest Smart Fortwo 0,8 cdi z 2000 który miał 41KM a teraz ma 59KM
  • Miejscowość: Zarośle Cienkie k/Torunia
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 31, 2014, 07:54:53 »
Cytuj

Artur Bryński napisał:
Jest tak jak Włodku piszesz, po odpaleniu w zaleznosci od temp. swiece grzeja jeszcze przez jakis czas


Zatem, dwu lub i trzykrotne podgrzanie świec, w bardzo niskiej temperaturze, nie zaszkodzi im.
Spalanie Smart Fortwo 450 cdi 59KM

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 31, 2014, 10:16:54 »
nie wiemy czy grzeja po odpaleniu z ta sama temp. co przy rozruchu wiec nie bylbym taki predki do wyciagania wnioskow
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Zbigniew Ogiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia II break 2.0 HDI exclusive 2000r, Evasion II 2.0 HDI Exclusive 2001r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 31, 2014, 14:31:05 »
Jak dla mnie grzanie świec nic nie daje więcej - jak do ich wyłączenia  - samo zgaśnięcie kontrolki to jeszcze nie koniec poczekaj 15 sec po zgaśnięciu kontrolki , raczej działanie wstępnej pompki paliwa jest ważniejsze - jak niedomaga to nie masz paliwa od razu. Ja mam taki sam problem ( dzwiękowo co ty tylko że kręcę nie 7 sec tylko ze 20-30 ;) ( Evasion 2.0 HDI 110 km 16v ). Mam wrażenie że to akumulator u ciebie strona www.bosch.com ) 77Ah to zbyt duża pojemność dla twojego alternatora i jeśli codziennie robisz tylko krótkie trasy to zwyczajnie go niedoładowuje i tak dzień za dniem zmniejszasz jego sprawność. ( ale może się mylę ).
Xantia II 2.0 HDI - full wypas / hydractive II / skóra / elektryka wszyskich szyb  w półautomacie / elektryczne podgrzewane lusterka / eletrycznie sterowany oryginalny szyberdach / czujnik deszczu / podgrzewane dysze spryskiwaczy / eletrycznie sterowan...

Offline Zbigniew Ogiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia II break 2.0 HDI exclusive 2000r, Evasion II 2.0 HDI Exclusive 2001r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 31, 2014, 14:31:30 »
Jak dla mnie grzanie świec nic nie daje więcej - jak do ich wyłączenia  - samo zgaśnięcie kontrolki to jeszcze nie koniec poczekaj 15 sec po zgaśnięciu kontrolki , raczej działanie wstępnej pompki paliwa jest ważniejsze - jak niedomaga to nie masz paliwa od razu. Ja mam taki sam problem ( dzwiękowo co ty tylko że kręcę nie 7 sec tylko ze 20-30 ;) ( Evasion 2.0 HDI 110 km 16v ). Mam wrażenie że to akumulator u ciebie  77Ah to zbyt duża pojemność dla twojego alternatora i jeśli codziennie robisz tylko krótkie trasy to zwyczajnie go niedoładowuje i tak dzień za dniem zmniejszasz jego sprawność. ( ale może się mylę ).
Xantia II 2.0 HDI - full wypas / hydractive II / skóra / elektryka wszyskich szyb  w półautomacie / elektryczne podgrzewane lusterka / eletrycznie sterowany oryginalny szyberdach / czujnik deszczu / podgrzewane dysze spryskiwaczy / eletrycznie sterowan...

Offline Zbigniew Ogiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia II break 2.0 HDI exclusive 2000r, Evasion II 2.0 HDI Exclusive 2001r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 31, 2014, 14:31:31 »
Jak dla mnie grzanie świec nic nie daje więcej - jak do ich wyłączenia  - samo zgaśnięcie kontrolki to jeszcze nie koniec poczekaj 15 sec po zgaśnięciu kontrolki , raczej działanie wstępnej pompki paliwa jest ważniejsze - jak niedomaga to nie masz paliwa od razu. Ja mam taki sam problem ( dzwiękowo co ty tylko że kręcę nie 7 sec tylko ze 20-30 ;) ( Evasion 2.0 HDI 110 km 16v ). Mam wrażenie że to akumulator u ciebie  77Ah to zbyt duża pojemność dla twojego alternatora i jeśli codziennie robisz tylko krótkie trasy to zwyczajnie go niedoładowuje i tak dzień za dniem zmniejszasz jego sprawność. ( ale może się mylę ).
Xantia II 2.0 HDI - full wypas / hydractive II / skóra / elektryka wszyskich szyb  w półautomacie / elektryczne podgrzewane lusterka / eletrycznie sterowany oryginalny szyberdach / czujnik deszczu / podgrzewane dysze spryskiwaczy / eletrycznie sterowan...

Offline Zbigniew Ogiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia II break 2.0 HDI exclusive 2000r, Evasion II 2.0 HDI Exclusive 2001r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 31, 2014, 14:31:31 »
Jak dla mnie grzanie świec nic nie daje więcej - jak do ich wyłączenia  - samo zgaśnięcie kontrolki to jeszcze nie koniec poczekaj 15 sec po zgaśnięciu kontrolki , raczej działanie wstępnej pompki paliwa jest ważniejsze - jak niedomaga to nie masz paliwa od razu. Ja mam taki sam problem ( dzwiękowo co ty tylko że kręcę nie 7 sec tylko ze 20-30 ;) ( Evasion 2.0 HDI 110 km 16v ). Mam wrażenie że to akumulator u ciebie  77Ah to zbyt duża pojemność dla twojego alternatora i jeśli codziennie robisz tylko krótkie trasy to zwyczajnie go niedoładowuje i tak dzień za dniem zmniejszasz jego sprawność. ( ale może się mylę ).
Xantia II 2.0 HDI - full wypas / hydractive II / skóra / elektryka wszyskich szyb  w półautomacie / elektryczne podgrzewane lusterka / eletrycznie sterowany oryginalny szyberdach / czujnik deszczu / podgrzewane dysze spryskiwaczy / eletrycznie sterowan...

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 31, 2014, 14:42:08 »
Cytuj

Artur Bryński napisał:
nie wiemy czy grzeja po odpaleniu z ta sama temp. co przy rozruchu wiec nie bylbym taki predki do wyciagania wnioskow


Z tego co wiem, to świece są załączane przekaźnikiem, więc raczej grzeją zawsze tak samo (nie widzę zmiany w świeceniu tej dodatkowej lampki kontrolnej).

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: diesel kręcił 7 sekund
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 31, 2014, 16:54:12 »
Cytuj

Włodzimierz Śmieszek napisał:


Z tego co wiem, to świece są załączane przekaźnikiem, więc raczej grzeją zawsze tak samo (nie widzę zmiany w świeceniu tej dodatkowej lampki kontrolnej).


lampka kontrolna (nie wiem czy o tym samym mówimy) daje info dla kierowcy, że jeszcze ma czekać zanim zacznie kręcić rozrusznikiem.

a przekaźnik na podstawie temperatury(czy komputer daje znać do przekaźnika) decyduje czy grzać jeszcze świece czy nie ,

zapal oświetlenie w aucie w środku, przekręć kluczyk i grzej świece, światło powinno przygasnąć, potem będzie takie 'pyk' i lampka jak by na chwilę zamryga/rozjaśnieje - świece przestały grzać.