Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala  (Przeczytany 2461 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

crprog

  • Gość
[Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« dnia: Marzec 01, 2014, 16:02:35 »
Witam

Potrzebuje jakiejś sensownej rady najlepiej posiadaczy 2.0 HPI :) ze znajomym reanimujemy C5 mk1 z tym silnikiem po urwaniu rozrządu i totalnych zniszczeniu silnika ( nowy silnik z dawcy już przełożony osprzęt zapięty ) jednak auto nadal nie odpala... kręci tak jakby czasem coś dygnie ale nie pali :(

- iskra na cewce na każdym cylindrze jest
- bezpieczniki w komorze i wewnątrz sprawne
- rozrząd puki co we włożonym silniku nie ruszany, zapięty tak jak wyjęty był z dawcy u handlarza
- pompa w baku działa i paliwo jest na wejściu do pompy wys. cisń.
- na wyjściu do listwy wtryskowej jest też paliwo pod dość dużym ciśnieniem ( po poluzowaniu podczas kręcenia powstała mega fontanna paliwowa... )
- lexia nie wyświetla w sterowniku silnika żadnych błędów
- immo wydaje sie być odblokowane ( według tego co pokazuje leksja ) na wyświetlaczu nie widać nic bo jest z nim problem ( wyświetla same paski )

Poniżej screeny z leksji z których rozumiem że immo jest odblokowane ?

Jedyny błąd jaki został wykryty to Stycznik hamulca, P0571 ale raczej to nie ma nic wspólnego z odpaleniem...

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 01, 2014, 19:00:48 »
Cytuj

Piotr Turczyn napisał:
Witam

Potrzebuje jakiejś sensownej rady najlepiej posiadaczy 2.0 HPI :) ze znajomym reanimujemy C5 mk1 z tym silnikiem po urwaniu rozrządu i totalnych zniszczeniu silnika ( nowy silnik z dawcy już przełożony osprzęt zapięty ) jednak auto nadal nie odpala... kręci tak jakby czasem coś dygnie ale nie pali :(

- iskra na cewce na każdym cylindrze jest
- bezpieczniki w komorze i wewnątrz sprawne
- rozrząd puki co we włożonym silniku nie ruszany, zapięty tak jak wyjęty był z dawcy u handlarza
- pompa w baku działa i paliwo jest na wejściu do pompy wys. cisń.
- na wyjściu do listwy wtryskowej jest też paliwo pod dość dużym ciśnieniem ( po poluzowaniu podczas kręcenia powstała mega fontanna paliwowa... )
- lexia nie wyświetla w sterowniku silnika żadnych błędów
- immo wydaje sie być odblokowane ( według tego co pokazuje leksja ) na wyświetlaczu nie widać nic bo jest z nim problem ( wyświetla same paski )

Poniżej screeny z leksji z których rozumiem że immo jest odblokowane ?

Jedyny błąd jaki został wykryty to Stycznik hamulca, P0571 ale raczej to nie ma nic wspólnego z odpaleniem...


Miernik do ręki i sprawdźcie czy ECU daje sygnał na wtryskiwacze żeby się otworzyły. Tylko coś takiego przychodzi mi dogłowy.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2014, 10:20:39 »
Jak zdejmiesz wtyczke wtrysku to masz błąd obwodu wtryskiwacza i brak sterowania , a L pokazuje jakieś bledy ??

crprog

  • Gość
Re: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2014, 19:21:19 »
dziś udało się odpalić, po wyjęciu świec i założeniu tych ze starej głowicy auto odpaliło potem założyliśmy te co były gdyż jakoś nierówno pracował i generalnie silnik pracuje puki co... trochę jednak dziwnie mocno grzeje się kolektor wydechowy :/ według mnie za bardzo. Jakie temp on osiąga w normalnych warunkach sprawnego silnika? może ktoś coś wywnioskować z załączonych screenów? gdyż nie mamy nawet porównania żadnego.

crprog

  • Gość
Re: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 06, 2014, 09:19:55 »
Hmm z tego co zauważyłem to mechanik który wyciągał silnik zrobił spore spustoszenie z odmami i trzeba będzie je reanimować gdyż puki co kolektor zasysa ciągle lewe powietrze ( wyjscie pod spodem kolektora ) nie było do niczego podłączone.

Oraz nie do końca wiemy jak szły przewody ( podciśnienie do serwa, oraz jakaś odma ?)

Jeśli ktoś jest w stanie pomóc prosił bym o jakieś info gdzie dokładnie szły i jak powinny być podłączone te przewody, w weekend wyjmę też przedni katalizator i zobaczę w jakim jest stanie.


crprog

  • Gość
Re: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2014, 08:57:41 »
Dobra już wszystko poskładane auto odpala jeździ jednak mamy jeszcze pewny problem i może ktoś podpowie gdzie szukać?

1. Silnika na zimnym odpala ciężko i nie pracuje tak jakby na 1 gar / po chwili jak się rozgrzeje chodzi jak zegarek / cewka? cewka pewnie na ciepłym też by gubiła iskrę... prędzej go zalewa gdyż z wydechu wali nieprzepaloną benzyną.... jakiś pomysł?

2. Jak sprawdzić pracę EGR? czy się otwiera i zamyka? rurka idąca do kolektora ssącego wydaje się ciągle zimna a powinna się chyba nagrzać jak dobrze rozumiem?

Sprawdziliśmy katalizator wstępny jest czyściutki latarką świeciłem prześwit bardzo ładny nie jest zapchany profilaktycznie przepłukałem go IPĄ i nawet syf żaden nie wypłyną więc wygląda na sprawny.

Sprawdzaliśmy sondą szerokopasmową po nagrzaniu silnik mieści się ładnie w granicach prawidłowego AFR więc jest ok, tylko pytanie dlaczego na zimnym tak ciężko pali i pracuje nierówno jak by na 3 gary...

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] 2.0 HPI nie odpala
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 15, 2014, 11:46:04 »
Cytuj

Piotr Turczyn napisał:
Dobra już wszystko poskładane auto odpala jeździ jednak mamy jeszcze pewny problem i może ktoś podpowie gdzie szukać?

1. Silnika na zimnym odpala ciężko i nie pracuje tak jakby na 1 gar / po chwili jak się rozgrzeje chodzi jak zegarek / cewka? cewka pewnie na ciepłym też by gubiła iskrę... prędzej go zalewa gdyż z wydechu wali nieprzepaloną benzyną.... jakiś pomysł?

2. Jak sprawdzić pracę EGR? czy się otwiera i zamyka? rurka idąca do kolektora ssącego wydaje się ciągle zimna a powinna się chyba nagrzać jak dobrze rozumiem?

Sprawdziliśmy katalizator wstępny jest czyściutki latarką świeciłem prześwit bardzo ładny nie jest zapchany profilaktycznie przepłukałem go IPĄ i nawet syf żaden nie wypłyną więc wygląda na sprawny.

Sprawdzaliśmy sondą szerokopasmową po nagrzaniu silnik mieści się ładnie w granicach prawidłowego AFR więc jest ok, tylko pytanie dlaczego na zimnym tak ciężko pali i pracuje nierówno jak by na 3 gary...


Moze byc lejacy wtrysk, moze byc problem z regulatorem cisnienia paliwa, moze byc cos ze swieca. A co do EGR to nie da sie wymusic jego dzialania w Leksji testem elementow wykonawczych?
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm