Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy  (Przeczytany 20376 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Dzień dobry,
zauważyłem,że mój samochód jest jakoś mało komfortowy jak na hydrowóz.
Przejazd przez spiace policjanty nie jest jakoś mocno pływajacy i głeboki, tylko sztywny i dudniący jak w innych samochodach.

Do tego przed paroma dniami, miałem okazje przejechać się znajomego C5 (Hydro bez sportu, rocznik 2008-MK2) i samochód całkiem inaczej wybiera nierówności i przejezdza przez zwalniacze - tak jak sobie to wyobrażałem.

Mój - również MK2, lecz rocznik 2005, bez sportu (sfery nowe, zakładane u Pana Staszka za Częstochową, tylne sfery komfort,przednie katalogowe, nie miał komfortów).

W czym szukać problemu?

Offline Waldemar Just

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v 2006 kombi
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 11, 2014, 16:45:12 »
bardzo dużo zależy od tego czy wysokość zawieszenia jest dobrze ustawiona, musisz to sprawdzić i ewentualnie skorygować

wowo13

  • Gość
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 11, 2014, 20:14:15 »
Bardzo interesuje mnie ten wątek, bo w moim 2007 mk2 sporcie też komfortu mam mniej niż się spodziewałem.

Też wszystkie sfery wymienione u Pana Staszka i powiem szczerze gdybym wiedział, że będzie zero efektu, wydałbym te 1200 zł na cokolwiek innego :-)

Pozdrawiam i proszę o update w śledztwie

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 11, 2014, 21:49:04 »
U mnie(też 2005)komfort poprawił się zauważalnie po przesmarowaniu(kilkukrotnym)łaczników na reg.wysokości z przodu i z tyłu.Koszt zerowy,parę minut podnoszenia/opuszczania/smarowania w skrajnych położeniach i tak w kółko kilka razy.

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 11, 2014, 22:41:48 »
Ustawianie przeswitu w C5 mozna robic na 2 sposoby?
Czyli mechanicznie poprzez regulacje na obejmach i drugim sposobem poprzez zmiane parametrow zawieszenia Lexia?

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 11, 2014, 22:44:29 »
Cytuj

Dawid Dworaczek napisał:
Ustawianie przeswitu w C5 mozna robic na 2 sposoby?
Czyli mechanicznie poprzez regulacje na obejmach i drugim sposobem poprzez zmiane parametrow zawieszenia Lexia?


Jak najbardziej.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 11, 2014, 22:45:31 »
DLa pewności zapytam: 1 albo drugim sposobem, albo 1 i drugim sposobem jednoczesnie?

Offline Waldemar Just

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v 2006 kombi
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 12, 2014, 12:24:33 »
zgodnie z instrukcją, mechanicznie ustawiasz z dokładnością +/- 10mm, a dalej lexia

Offline Waldemar Just

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v 2006 kombi
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 12, 2014, 12:26:52 »
Cytuj

joanna luty napisał:
U mnie(też 2005)komfort poprawił się zauważalnie po przesmarowaniu(kilkukrotnym)łaczników na reg.wysokości z przodu i z tyłu.Koszt zerowy,parę minut podnoszenia/opuszczania/smarowania w skrajnych położeniach i tak w kółko kilka razy.
A czy to nie powoduje , że smar łapie piach i robi się pasta ścierna wycierajaca gniazda łączników? i powstaje duży luz?

Offline Waldemar Just

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v 2006 kombi
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 12, 2014, 12:26:52 »
Cytuj

joanna luty napisał:
U mnie(też 2005)komfort poprawił się zauważalnie po przesmarowaniu(kilkukrotnym)łaczników na reg.wysokości z przodu i z tyłu.Koszt zerowy,parę minut podnoszenia/opuszczania/smarowania w skrajnych położeniach i tak w kółko kilka razy.
A czy to nie powoduje , że smar łapie piach i robi się pasta ścierna wycierajaca gniazda łączników? i powstaje duży luz?

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 13, 2014, 14:26:09 »
Na innym forum tez o tym czytalem,ze pomaga w komforcie przesmarowanie i h. Tyle tylko,ze moj przedni czujnik jest nowy z Aso. A moze posmarowac i maksymalnie wyczyscic?

Ma ktos szczegolowy opis korekty wysykosci w Lexii? Ale nie ten z pdf z Citroena,bo tam tylko jest napisane,ze wprowadzic dane i bez szczegolow.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 14, 2014, 13:07:34 »
Jeśli czujnik jest nowy to nie ma potrzeby "smarowania" W starych najlepiej zdjąć cięgiełko (po odłaczeniu aku) i ruszając potencjometrem w tył i przód popsikać obficie kontaktem do styków a potem wd40. Główkę na cięgięłko przy czujniku i przy belce wygładzić papierem ściernym i nasmarować. Ja miałem luz na główce od czujnika i dałem tam szeroką i cienką taśmę teflonową i na nią wcisnąłem cięgiełko. Od kilku lat mam z tym spokój. Od czasu do czasu jak mam możliwość psikam tam profilaktycznie wd40.

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 16, 2014, 20:13:09 »
Cytuj

joanna luty napisał:
U mnie(też 2005)komfort poprawił się zauważalnie po przesmarowaniu(kilkukrotnym)łaczników na reg.wysokości z przodu i z tyłu.Koszt zerowy,parę minut podnoszenia/opuszczania/smarowania w skrajnych położeniach i tak w kółko kilka razy.


Mam podobny problem.Możesz wstawić jakiegoś manuala jak się
do tego zabrać???Da radę zrobić to bez kanału???

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 17, 2014, 14:12:44 »
@up.
Przyłączam się do pytania jak zrobić to w domowych warunkach. na co i gdzie psikać tym Wd40 ??

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 17, 2014, 23:42:51 »
Jeśli nie jest sie 40kg azjatą to bez kanału raczej niewykonalne,chyba,że macie wysokie ubezpieczenie to mozna sie czołgać a pod koła pustaki.
Regulatory wysokości znajdyją sie mniej więcej w połowie szerokości auta na drążkach stabilizatora,jeden z przodu,drugi z tyłu.
Na te regaulatory założone są krótkie(kilka cm.)dżwigienki z przegubami kulowymi na końcach.Podobne do łączników stabilizatora ale w wersji mikro.W starych autach takie "łączniki"mozna było spotkać przy gaźnikach(to tak dla zobrazowania)
Należy unieść auto max i w te przeguby/kulki psiknąć preparatem smarującym.opuścic,psiknąć itd kilka razy by smarowidło weszło między el wspólracujące.
banalnie proste dysponując kanałem.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 18, 2014, 07:24:51 »
Bądź kupić 2 nowe korektory za grosze w ASO i wymienić je.

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 18, 2014, 07:39:30 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Bądź kupić 2 nowe korektory za grosze w ASO i wymienić je.


za grosze??? tzn.Ile za sztukę bo nie jestem przy kasie

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 18, 2014, 11:18:15 »
Referencja:
527370  LACZNIK  20,68 PLN

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 18, 2014, 21:07:04 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Referencja:
527370  LACZNIK  20,68 PLN


czyli smaruje się łączniki a nie sam regulator elektroniczny???

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 19, 2014, 01:19:40 »
tak,same końce łączników/przeguby

Offline Marek Kilar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 2,0 BlueHDI BVA 2015
  • Miejscowość: Racibórz
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 28, 2014, 21:55:10 »
W tym przypadku, można też sprawdzić rozdzielacze i ich sfery.
C5 2,2 HDI Exclusive BVA 2002
C5 2,0 HDI Exclusive BVA 2011
C4 CACTUS 1,2 110KM 2015

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 30, 2014, 08:44:27 »
Ma ktoś rysunek techniczny jak to wygląda i co smarować?? Albo zdjęcie poglądowe ??

Offline Marek Kilar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 2,0 BlueHDI BVA 2015
  • Miejscowość: Racibórz
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 30, 2014, 21:53:25 »
Sprawdź stan łożysk tylnych wahaczy. Ich zużycie usztywnia zawieszenie.
C5 2,2 HDI Exclusive BVA 2002
C5 2,0 HDI Exclusive BVA 2011
C4 CACTUS 1,2 110KM 2015

piotrek

  • Gość
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 31, 2014, 14:02:28 »
Witam

Przymierzam się właśnie do wymiany wszystkich 6 sfer na nowe, ale czytając tego posta zastanawiam się czy nie wydam sporych pieniędzy a poprawy nie będzie.

Wiosną miałem robiony "remont" zawieszenia.
Z tyłu wymienione zostały łożyska tylnych wahaczy, a z przodu łączniki stabilizatora, sworznie wahaczy, tuleje wahaczy, końcówki drążków kier.

Po naprawie auto zrobiło się twardsze. Nieprzyjemnie pokonuje nierówności. Wręcz czasami po nich przeskakuje, jakbym na prawie pustych sferach jeździł. Jednak ciśnienie w nich jest. Również naciskając na auto z przodu i z tyłu czuć że jest miękki. Łączniki korektorów i korektory sprawdziłem, wysokość zawieszenia ustawiłem. Tryb "sport" również działa poprawnie - tzn. czuć różnicę gdy jest włączony a gdy nie.
Nie wiem o co chodzi.

Pozdrawiam

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 31, 2014, 14:26:35 »
Cytuj

Piotr Więdłocha napisał:
Witam

Przymierzam się właśnie do wymiany wszystkich 6 sfer na nowe, ale czytając tego posta zastanawiam się czy nie wydam sporych pieniędzy a poprawy nie będzie.

Wiosną miałem robiony "remont" zawieszenia.
Z tyłu wymienione zostały łożyska tylnych wahaczy, a z przodu łączniki stabilizatora, sworznie wahaczy, tuleje wahaczy, końcówki drążków kier.


Ja jeszcze do kompletu dodałem obejmę hydrauliczną z castoramy na łączeniu teleskopopwym kolumny kierowniczej – odjęło połowę stuków i zniknął luz na kierownicy.

http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=743379#forumpost743379

Cytuj


Po naprawie auto zrobiło się twardsze. Nieprzyjemnie pokonuje nierówności. Wręcz czasami po nich przeskakuje, jakbym na prawie pustych sferach jeździł. Jednak ciśnienie w nich jest. Również naciskając na auto z przodu i z tyłu czuć że jest miękki. Łączniki korektorów i korektory sprawdziłem, wysokość zawieszenia ustawiłem. Tryb "sport" również działa poprawnie - tzn. czuć różnicę gdy jest włączony a gdy nie.
Nie wiem o co chodzi.


A masz spisane jakie masz ciśnienia?
U mnie były następujące:
LP: 45/52 CP: 55/62 PP:40/52
LT: 41/44 CT: 40/44 PT: 40/44
Auto przy naciskaniu było mięciutkie i strasznie siadało przy ruszaniu i hamowaniu a w trasie tłukło.
Po wymianie na nowe sfery IFHS po tygodniu od wymiany zrobił się w trasie bardzo przyjemny i komfortowy a do tego przestał nurkować przodem przy hamowaniu i nie siada mu już tył. Na parkingu nie ugina się już tak przy próbie bujania.

Jak na mój gust powinieneś wymienić gruchy po uprzednim zmierzeniu ciśnienia w obecnych gruchach.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99