Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy  (Przeczytany 20377 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 31, 2014, 21:25:39 »
A co ja mam zrobic, skoro sfery sa nowe?

piotrek

  • Gość
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 01, 2014, 09:59:45 »
Cytuj

Tomasz Ferdek napisał:
Ja jeszcze do kompletu dodałem obejmę hydrauliczną z castoramy na łączeniu teleskopopwym kolumny kierowniczej – odjęło połowę stuków i zniknął luz na kierownicy.


Też ją zastosowałem. Ale u mnie stuka wyżej. Jakby w okolicy samego koła kierownicy.

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 02, 2014, 09:01:06 »
Mozecie powiedziec cos wiecej o tej obejmie? Jakis rysunek przekrojowy, s hemat, gdzie to dokladnie stuka itp?

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 02, 2014, 09:01:54 »
Mozecie powiedziec cos wiecej o tej obejmie? Jakis rysunek przekrojowy, s hemat, gdzie to dokladnie stuka itp?

Yacus

  • Gość

wowo13

  • Gość
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 04, 2014, 11:07:40 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Referencja:
527370  LACZNIK  20,68 PLN


Czy wystarczy wymienić sam łącznik, czy także podkładki uszczelniające?


5273 12

04
PODKLADKA USZCZELNIAJACA

?

Chcę to zrobić, bo koszt nieduży, a po poduszce pneumatycznej więcej się spodziewałem.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 05, 2014, 20:30:55 »
witam,
problem mam taki, że jakiś czas temu wymieniłem końcówki drążków kierowniczych, pojechałem ustawić zbieżność i się zaczęło, przód stoi jakby wyżej i przy powolnym przejeżdżaniu przez policjanta prawa strona wydaje z siebie huk(jakby potężne uderzenie), przy szybkim ruszaniu tył idzie tak nisko jakbym miał zderzak zaraz zgubić a przód wędruje do samej góry. po chwili się wszystko wyrównuje ale drażni, czy powinienem jeszcze raz ustawić zbieżność?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Dawid Dworaczek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 840
  • Skąd: Tarn Góry
  • Posiadany samochód: R19->R19->XantiaI->XsaraII
  • Zainteresowania: trochę elektronika, MTB, motoryzacja
  • Miejscowość: Tarn Góry
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 05, 2014, 22:22:10 »
U mnie tez sie tak dzieje, najczesciej podczas ruszania na nierownosci (pod gorke), przod idzie na maksa w gore, kola przednie klada sie bokiem,tak,ze przyczepnosc maja tylko pewna czescia bieznika,przez co sa niestabilne. Nie namierzylem powodu. Pan Staszek mowi,ze pomoc moga tylne odbojniki na wahaczach, ktore u mnie juz ze starosci odpadly,mam juz je kupione,ale jeszczr nie zamontowane.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 06, 2014, 07:07:27 »
Cytuj

Wojtek Konefał napisał:
czy powinienem jeszcze raz ustawić zbieżność?


Na logikę, na pewno regulacja zbieżności nie zepsuła zawieszenia.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 06, 2014, 21:47:18 »
to powiedz mi na logikę co innego mogło to zepsuć skoro w żadnej części zawieszenia nie ma luzów
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 06, 2014, 22:26:36 »
Szukać usterki w hydraulice zawieszenia....

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 06, 2014, 22:43:25 »
Cytuj

Wojtek Konefał napisał:
witam,
problem mam taki, że jakiś czas temu wymieniłem końcówki drążków kierowniczych, pojechałem ustawić zbieżność i się zaczęło, przód stoi jakby wyżej i przy powolnym przejeżdżaniu przez policjanta prawa strona wydaje z siebie huk(jakby potężne uderzenie), przy szybkim ruszaniu tył idzie tak nisko jakbym miał zderzak zaraz zgubić a przód wędruje do samej góry. po chwili się wszystko wyrównuje ale drażni, czy powinienem jeszcze raz ustawić zbieżność?



A co ma wspólnego zbieżność do pracy zawieszenia ???

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 07, 2014, 15:17:08 »
Moje auto zachowywało się jak łódź przy ruszaniu na starych sferach z prawie 20-procentowym ubytkiem ciśnienia. Po wymianie sfer nie nurkuje podczas hamowania ani nie przysiada tyłem przy ruszaniu.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 07, 2014, 18:14:10 »
witam,
to teraz Was zaskoczę:)okazuje się ,że ma! Lewe koło odchodziło od normy o +3mm a prawe -1mm. Według mądrej książki którą posiadał Pan diagnosta c5 mogą mieć błąd nie większy niż +-1.5mm. Po ustawieniu wartości książkowej podczas przyśpieszania auto już nie oślepia światłami a tył nie szoruje po asfalcie. Wierzcie lub nie ale pomogło!! a nawet przód stoi troszkę niżej.
pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 08, 2014, 09:01:29 »
Cytuj

Wojtek Konefał napisał:
witam,
to teraz Was zaskoczę:)okazuje się ,że ma! Lewe koło odchodziło od normy o +3mm a prawe -1mm. Według mądrej książki którą posiadał Pan diagnosta c5 mogą mieć błąd nie większy niż +-1.5mm. Po ustawieniu wartości książkowej podczas przyśpieszania auto już nie oślepia światłami a tył nie szoruje po asfalcie. Wierzcie lub nie ale pomogło!! a nawet przód stoi troszkę niżej.
pozdrawiam



Ja założyłem nowe pióra wycieraczek, i też zawieszenie o niebo lepiej...
Co ma zbieżność do ustawienia wysokości zawieszenia ?????????

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 08, 2014, 21:04:33 »
To masz elegancko:) nie wiem co ma, na chłopski rozum wiem ,że nic nie ma ale jednak pomogło
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

wowo13

  • Gość
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 11, 2014, 11:46:14 »
Cytuj

Wojciech Kotas napisał:
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Referencja:
527370  LACZNIK  20,68 PLN


Czy wystarczy wymienić sam łącznik, czy także podkładki uszczelniające?


5273 12

04
PODKLADKA USZCZELNIAJACA

?

Chcę to zrobić, bo koszt nieduży, a po poduszce pneumatycznej więcej się spodziewałem.


Witam,

wymiana nie dała chyba nic - więc zaczynam się zastanawiać, czy sfery zamontowane u Pana Stanisława są w porządku.

W moim C5 zostało wymienione chyba wszystko, a komfort jest zupełnie normalny, samochody tej wielkości i masy tak jeżdżą. Muszę dojechać w któryś wtorek na spotkanie klubu w Warszawie i porównać, choć bez porównania wiem, że nie jest dobrze.

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 11, 2014, 13:09:04 »
Wychodzi na to, że z biegiem lat się komfort pogarsza, wszystko się rozłazi i nic się nie da zrobić ?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 13, 2014, 18:00:31 »
jak nie masz zadnych luzów w zawieszeniu, wysokość zawieszenia jest prawidłowo ustawiona, gruszki trzymają ciśnienie, korektory i pompa sprawna to komfort powinien być jak w nowym aucie. Ja mam jeszcze ori zawieszenie i nie narzekam na brak komfortu. Jak trochę pojeżdżę innym autem na sprężynach to nawet żona od razu czuje różnicę jak się przesiadamy do cytryny (oczywiście na plus :))

Offline Kamil Pauk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 2.0 HDI 2005
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 14, 2014, 10:10:55 »
A ja Wam powiem, że jak się człowiek przyzwyczai do komfortu to później ciągle mu mało. Tak miałem w Bx, w Xantii a teraz w C5. Tymczasem wystarczy kilka dni innym autem pojeździć i się człowiek doszukiwać przestaje.
Poza tym ja mam tak że jak odkurzę w aucie i wyjadę z myjni to od razu jakoś tak lepiej ciągnie i bardziej pływa :)
Połowa siedzi w naszej głowie i codziennym zastanawianiu się:
- dziś jakoś mniej buja
- a dziś bardziej siada.
Ja stwierdziłem jedno. Przestałem doszukiwać się jeżdżąc po mieście. Tu C5 nie wykracza znacznie ponad inne samochody. Na dziurach czasem robi się twardo i też jest mało przyjemnie. W trasie wszystko się odmienia i komfort jest nieporównywalny.
BTW dobijanie koła na policjancie o którym wspomniał kolega wcześniej u mnie również występuje. Po wymianie kul na nowe przeniosło się jednak z lewej na prawą stronę. Występuje tylko na bardzo wysokim policjancie.
pozdrawiam

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 14, 2014, 11:35:21 »
Cytuj

Kamil Pauk napisał:
Ja stwierdziłem jedno. Przestałem doszukiwać się jeżdżąc po mieście. Tu C5 nie wykracza znacznie ponad inne samochody. Na dziurach czasem robi się twardo i też jest mało przyjemnie.

No właśnie, niestety zauważyłem to samo. Nie pasuje mi coś takiego, bo głównie jeżdżę po mieście, trasy bardzo rzadko.
Jakiego samochodu szukać w takim razie?
Może C6?
Jakaś terenówka o dużym skoku zawieszenia?
Coś ze Stanów?

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 14, 2014, 13:53:04 »
Jeśli C5 za mało buja to chyba pozostaje kupić ponton :|

Bardziej na poważnie to mocniej bujała tylko xsara z wybitymi amortyzatorami z tyłu aż ktoś zwrócił obiad  :-|
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 14, 2014, 14:58:38 »
Owszem, C5 buja, ale tylko na trasie na dobrych drogach, natomiast w mieście przy niskich prędkościach tłucze się tak samo jak resoraki. I tu jest problem...

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 14, 2014, 15:30:06 »
Szczerze powiedziawszy nie wiem o jakie bujanie w trasie wam chodzi.
Jak dla mnie moje C5 MkI z H3+ ma tę przewagę nad miękkimi sprężynami (np. amerykańskimi), że jest miękkie i komfortowe ale stabilne, utrzymuję swój kierunek i nie buja na boki jak te amerykańce (z podobnych lat produkcji), którymi ostatnio jeździłem.
Przewaga miękkiej sprężyny jest tylko w mieście przy małych prędkościach – C5 wtedy tłucze się. Natomiast w trasie C5 jest dla mnie idealne – a przesiadłem się z Xsary VTS i często jeżdżę Alfą 159 która mimo, że rewelacyjnie prowadzi się to jednak jest zbyt twarda.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK2] Po wymianie sfer - brak różnicy, dalej mało komfortowy
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 14, 2014, 15:31:34 »
Cytuj

Tomasz Ferdek napisał:
nie buja na boki jak te amerykańce (z podobnych lat produkcji), którymi ostatnio jeździłem.

A jakie to były ?