Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Rozrusznik 3.0 V6 12V  (Przeczytany 1396 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Rozrusznik 3.0 V6 12V
« dnia: Lipiec 16, 2014, 16:39:01 »
Jak odkręcić śrubę od góry? Też będzie na dziwnego torxa/imbusa? Gdzie jest map sensor?

EDIT:
W zasadzie to już wiem, jak zdejmę gumowy wąż od konżektora to dostęp będzie prawilny. Wystarczyło założyć nowe spodnie robocze a nie robić to w kąpielówkach i już same plusy :P

Mam inne pytanie, mam dawce i tak jak u mnie jest ta sama cewka, tylko u mnie jest podpięta 1 wtyczka, a w dawcy obie, po co jest ta druga?

Dawca jest MK1.

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Re: Rozrusznik 3.0 V6 12V
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 16, 2014, 20:38:54 »
Map sensor jest na ścianie grodziowej , blisko pola numerowego. Jest przykręcony do czarnego blaszanego wspornika na 2 śruby. Zamienny z GM.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Rozrusznik 3.0 V6 12V
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 17, 2014, 20:04:55 »
No to wymieniłem rozrusznik, 3 godziny mi to zajęło na kanale ale robiłem to pierwszy raz w ZPJ :-)

To tak, potrzebne są nasadowa 13, 10, 8. Oczkowe też dobrze mieć, mała trajkotka oraz imbusy, klucz do kul (filtrów oleju).

Blaszana osłona trzyma się na 3 lub 2 jak u mnie 10, rozrusznik jest na 3 imbusach, z tym że dwa wkręcają się w rozrusznik a jeden ma nakrętkę. Górnej śruby bez wykręcenia kuli od konżektora nie da się odkręcić. Rozrusznik partyzancko da się wyjąć pomiędzy wylotem z kolektora a bagnetem oleju, miejsca jest mało ale da się. Nasadowa 13 do nakrętki od środkowego imbusa oraz do przewodu.