Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Furia rzuciła palenie...  (Przeczytany 2630 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Furia rzuciła palenie...
« dnia: Lipiec 28, 2014, 21:04:56 »
No i stało się, długo się nowym rozrusznikiem (kręci wspaniale) nie pocieszyłem :P Auto nawet nie zjechało z kanału.

Już wcześniej miałem problemy z nierówną pracą, strzelaniem w dolot, szczególnie jak w powietrzu było wilgotno czy samochód postał dłużej niż 3-4 dni.

To tak, palec z kopułką odrzucam bo go rozebrałem i przeczyściłem CXem, metal delikatnie zeszlifowałem i jest nówka funka. Kabli bym też nie podejrzewał (BERU).

Została cewka i moduł zapłonu i/lub może jakieś czujniki spalania stukowego?

Od czasu do czasu kręcenia zagada na ułamek sekundy ale to brzmi jakby pracował na 1-2 garach.

Mam na podmianę cewkę, moduł i map sensor - od czego zacząć.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Furia rzuciła palenie...
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 28, 2014, 22:31:59 »
Podmieniłem cewkę i moduł, [color=ff0000]****[/color].

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Furia rzuciła palenie...
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 29, 2014, 11:59:03 »
Odpalił ale do tyłu...

"Zapłonem steruje komputer w zależności od podciśnienia w kolektorze i prędkości obrotowej silnika. Wpływ ma też temperatura zasysanego powietrza. Informację o obrocie silnika daje koło foniczne zamontowane na kole zamachowym a czyta je czujnik o zmiennej reluktancji (czujnik indukcyjny). Następnie sterownik wylicza moment iskry i przesyła sygnał o tym modułowi zapłonowemu znajdującemu się obok cewki. Moduł załącza i rozłącza prąd w cewce generując iskrę.
Iskra biegnie przewodem Wysokiego Napięcia (WN) do rozdzielacza na przedniej głowicy silnika. następnie po przez kopułkę i palec jest rozdzielany na właściwe cylindry. Najwięcej problemów sprawia leciwa kopułka i palec. Zacznij od kontroli i czyszczenia styków pod kopułką . U mnie po zmianie palca i przeczyszczeniu kopułki objawy się znacznie zmniejszyły, ale kopułka jest już trupem. Palec ok 70 zł bo pasuje z BMW kopułka jest tylko dedykowana do XM więc ponad 250 z lichego chińskiego zamiennika.
Sam zapłon nie podlega korekcji ani regulacji."

Gdzie jest czujnik na tym kole zamachowym?

Offline Tomasz Dobrzański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 461
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 12V Exclusive '95, Jeep WJ V8, Kawasaki Zephyr 550, był BX mk1 w różnych wcieleniach, CX 25GTI '85
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Furia rzuciła palenie...
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 29, 2014, 13:38:29 »
Czujnik jest na "dzwonie" skrzyni biegów, od góry. gdzieś na wysokości przepustnicy... O ile dobrze pamiętam :)
http://garazadama.blogspot.com zdjęcia z mojego garażu i okolic

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Furia rzuciła palenie...
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 29, 2014, 14:12:11 »
Zobaczymy, podmieniłem mapsensor na razie i też [color=ff0000]****[/color], zapłon chodzi jak chce, aż chyba znowu zabiłem rozrusznik.

Czy to jest ten sam czujnik, który ma wyjście na impulsator obrotów? Bo jeśli tak to obrotomierz dobrze działa, jeśli w ten sposób można go wykluczyć.

Sam sobie odpowiem.
Kopułka.


Nawet więcej.
Dwie kopułki...

Dopiero na trzeciej odpalił ale chodzi nierówno, tak jakby na 5 garach, sprawdziłem świece i są ok. Chyba jeden wtrysk benzyny jest padnięty.

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Re: Furia rzuciła palenie...
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2014, 21:25:33 »
Czujnik jest idealnie pod kolektorem ssącym pod przepustnicą. W swoim aucie z LPG musiałem zdejmować kolektor do jego wymiany. Szczęśliwie do silnika na łańcuchu pasuje od diesli i innych benzyn (brązowa kostka). Hehe dzięki za cytowanie moich postów z innego forum bez zaznaczenia autora ;)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Furia rzuciła palenie...
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 29, 2014, 21:46:41 »
Miałem się tam dzisiaj zarejestrować aby w tym samym wątku udzielić ale ostatni raz poszedłem na kanał i odpalił, a to była pasta - no cóż, faktycznie powinienem podać autora ale nie sądziłem aby komuś tutaj "nick" coś powiedział, jak widać się myliłem.

Teraz mam drugi problem, objaw jest taki jakby nie podawał iskry na 1 cylinder, chyba środkowy w głowicy od strony kabiny, jednakże po sprawdzeniu czy idzie tam iskra to ona jest, podejrzewam uszkodzony wtryskiwacz podający paliwo "jak mu się chce".

Ale cieszę się, że ogarnąłem zapłon bo już dym poszedł po jednym odpaleniu z rozrusznika - o dziwo przeżył i działa.

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Re: Furia rzuciła palenie...
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 29, 2014, 22:26:41 »
hm najpierw wykręć świece, bo jak go długo piłowałeś to mógł się przylać. Jeśli to nie da dobrego rezultatu, odpal silnik na zimno i odłączaj kolejne kostki wtryskiwaczy. jeśli znajdziesz cylinder na którym nie ma reakcji tam trzeba skupić uwagę. Z mojego doświadczenia te wtryskiwacze padają bardzo rzadko. Możesz omomierzem wstępnie sprawdzić opór cewek wszystkich wtryskiwaczy, z tego co pamiętam było ok 12 ohm. Jeśli nie ogarniasz to nagram ci film, bo mam pod ręką kamerę i podobny typ wtrysku z omegi B.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Furia rzuciła palenie...
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 29, 2014, 22:56:06 »
Miałem też inny problem :P
W dawcy pod maską zalęgły się osy i wyciąganie gratów było problematyczne. Sprawdzę na pewno bo muszę zreanimować samochód, coś mnie łupie w kościach że będę go potrzebował.

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Re: Furia rzuciła palenie...
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 30, 2014, 02:43:25 »
silnika ? To jedyna trwała część w tym samochodzie ;) Pada tylko osprzęt. Może masz bagnet oleju do sprzedania w dawcy ?

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Furia rzuciła palenie...
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 30, 2014, 15:15:09 »
Cytuj

Jan Walczak napisał:
silnika ? To jedyna trwała część w tym samochodzie ;) Pada tylko osprzęt. Może masz bagnet oleju do sprzedania w dawcy ?


Bagnet w ASO coś około 54 złote .


Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Re: Furia rzuciła palenie...
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 30, 2014, 21:44:53 »
Hehe, ale biedaki nie potrafią ustalić który to powinien być :(
Choć już się wysiliłem i ustaliłem za nich 117406