Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII 2010 rok] łatwość i sens montażu elektrycznego otwierania i zamykania tylnej klapy w kombi  (Przeczytany 42273 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Kaminski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: UK
  • Posiadany samochód: C5 MKIII
  • Miejscowość: UK
Wszystko jest fajne... do czasu kiedy to dziala.
U mnie dzialalo i przestalo. Brak komunikacji. Od pary miesiecy dochodze powodu. Schematy przerabiam ale kable sa w porzadku.
No i teraz zeby to otworzyc to trzeba sie naprawde zaprzec. Klapa musi pokonac opor silnika zamykania, wiec moja zona nawet sie nie zabiera za otwieranie / zamykanie klapy.


Czy ktos moze wie czy Peugeot tez ma taka klape, bo chcialem to naprawic, a jak na razie nie mam zadnego podejrzanego.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
koledzy a może ktoś wrzucić fotkę jak wyglądają wtyczki w bagażniku łączące wiązkę klapy i wiązkę nadwozia. Gdzie je szukać? W lewym nadkolu mam 2 wtyczki ale one od haka.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
teoretycznie według schematu to też w nadkolu lewym ale nigdzie nie widzę. Wtyczki to IC82A i IC82B

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII 2010 rok] łatwość i sens montażu
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 03, 2016, 20:49:14 »
teoretycznie według schematu to też w nadkolu lewym ale nigdzie nie widzę. Wtyczki to IC82A i IC82B
IC... po francusku oznacza inter conexion czyli wewnętrzne łączenie tak dosłownie, IC82B i IC82A to łączenia kabli a nie wolne wtyczki, przyjrzyj się schematowi masz sedre i widać to na środkowej stronie.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
ok już znalazłem, tylko chyba brakuje jednego pinu(nr5) na wtyczce IC82B, który powinien iść na BSI (jedną z górnych wtyczek) i teraz pytanie-  jak dostać się do tych górnych wtyczek, czy BSI da się jakoś opuścić bo muszę się dostać do wtyczki 40VBE.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
nie mam sedre, Ja znalazłem wtyczki i od jednej z nich (czarnej) wychodzi wiązka na klapę. Zaznaczam że ja nie reperuję elektrycznej klapy tylko badam teren przed dołożeniem więc wszelkie błędy z mojej strony proszę znawców tematu o korygowanie.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII 2010 rok] otwierania i zamykania tylnej klapy w kombi
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 03, 2016, 21:12:30 »
Podsyłam może się przyda jeżeli nie masz.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
A przepraszam to mam (myślałem że mówisz o sedre zainstalowany na kompie) To co podałeś mam nawet chyba z tego wątku. Masz może sposób na dostanie się do górnych wtyczek BSI?  Z racji beznadziejnego dostępu do tych 3 górnych wtyczek nie mogłem na nich sprawdzić czy jest kompletnie okablowane BSI

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII 2010 rok] tylnej klapy w kombi
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 03, 2016, 21:26:47 »
ok już znalazłem, tylko chyba brakuje jednego pinu(nr5) na wtyczce IC82B, który powinien iść na BSI (jedną z górnych wtyczek) i teraz pytanie-  jak dostać się do tych górnych wtyczek, czy BSI da się jakoś opuścić bo muszę się dostać do wtyczki 40VBE.
IC82B to biała wtyczka, kabel z BSI ten czerwony nie ma odpowiednika w podłanczanej wtyczce?

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
mi się wydaje że IC82B to czarna wtyczka

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII 2010 roki zamykania tylnej klapy w kombi
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 03, 2016, 21:53:05 »
mi się wydaje że IC82B to czarna wtyczka
IC82B 16V BA (16V czyli V oznacza vois czyli pin, BA oznacza BLANC czyli biała)

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
czyli w bialej wtyczce mam do dołożenia 3 piny nr1,3,5 gdzie 1- bóg wie gdzie, 3- na pin 4 rygla na belce ale tam we wtyczce mam już pin włożony (zdjęcie) i 5- na Bsi wtyczka 40VBE pin 39

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
ale ze mnie gamoń, myślalem że mam 3 piny do dołożenia a ja źle patrzyłem na wtyczkę, w białej wtyczce brałem pin1 za8 a 8 za 1. Po dokładnym sprawdzeniu mam wszystko okablowane.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Witam jest ktoś w stanie podać jakieś info jakie są różnice w częściach między el. klapą a manualnie otwieraną. Wiem że rygiem na belce, siłowniki z silnikiem, wiązka, boczne osłony kabli. Mam kupić sam przycisk czy z całą tapicerką? Na stronie klubu lwa jest też napisane że do wymiany bolec do siłownika (ten wkecony w karoserię).

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
musisz kupić całą tapicerkę wraz z przyciskiem, samego przycisku nie da się zaadoptować do tapicerki bez el klapy

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
a wiesz coś na temat bolców siłownika wkręcanych w karoserię, czy rzeczywiście muszą być inne?

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
to ja sam sobie odpowiem- tak muszą być inne i są wkręcane w górne otwory w karoserii. Na tą chwilę wszystko założone i skręcone (no może jeszcze nie ma "linek" siłowników założonych na silnik żebym mógł w miarę lekko zamykać i otwierać klapę bo nie jest jeszcze aktywowane lexią.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Korzystając z okazji spytam mądrych głów.
Lexia da radę aktywować el. klapę w X7, czy jedynie Diagbox?

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Witam Emil już wcześniej zadałem podobne pytanie zanim skontaktowałem się z tobą http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=101141.0 ale chyba nikt tego nie wie bo jesteśmy pionierami

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Lexia da radę aktywować el. klapę w X7, czy jedynie Diagbox?

Daj mi auto (X7) to sprawdzę.... jeśli prawidłowo widzi sterownik klapy to tak.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa


Przyjedz do wawy to Ci udostępnimy X7, ale ogólnie sami możemy to zrobić tylko zbieramy informacje przed próbą aktywacji.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
No to powalczymy :)

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
trafiła się okazja to się zdecydowałem na próbę aktywacji. Próbę aktywacji podjął się elektryk serwisu peugeota z ul. Połczyńskiej i jak na tą chwilę klapa zamykała się z przycisku w tapicerce klapy ale nie otwierała z rygla klapy przy oświetleniu rejestracji i z kluczyka, natomiast widać było że sygnał rygiel i kluczyk daje tylko silnik nie ruszał. Serwisowo z kompa można było włączyć procedurę zamykania i otwierania klapy. Teraz idę na urlop i po powrocie dalsze próby. Michał bo tak nazywa się ów elektryk ma zebrać wszelkie informacje  na temat aktywacji klapy.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Wszystko jest fajne... do czasu kiedy to dziala.
U mnie dzialalo i przestalo. Brak komunikacji. Od pary miesiecy dochodze powodu. Schematy przerabiam ale kable sa w porzadku.
No i teraz zeby to otworzyc to trzeba sie naprawde zaprzec. Klapa musi pokonac opor silnika zamykania, wiec moja zona nawet sie nie zabiera za otwieranie / zamykanie klapy.


Czy ktos moze wie czy Peugeot tez ma taka klape, bo chcialem to naprawic, a jak na razie nie mam zadnego podejrzanego.


Zdejmnij linki z mechanizmu silnika i klapa będzie sie otwierała z taką samą lekkością jak przy zwykłych silownikach, ja teraz tak mam zrobione.