Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1] Problem z pompa hydro  (Przeczytany 5027 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Kolano

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v HA3+ 2002
  • Miejscowość: Oslo
[MK1] Problem z pompa hydro
« dnia: Październik 19, 2014, 13:36:02 »
Witam.

Ostatnio w moim C5 zaczelo wywalac bezpiecznik od pompy hydro. Auto ma przejechane 230kkm.Dzisiaj przy zmianie na zimowe musialem zmieniac bezpiecznik 2 razy (50 amp).

Teraz kilka pytan -
1. Czy przepalanie bezpiecznikow jest spowodowane zacieraniem sie pompy czy czyms innym?
2. Auto prowadzi sie swietnie- zawieszenie miekkie, ladnie wybiera nierownosci, problem jest w tym ze przy opuszczaniu i podnoszeniu do normalnej wysokosci (tylko i wylacznie) wystepuje metaliczny trzask w tylnym zawieszeniu (wydaje mi sie ze z lewej strony (tyle sfery wymieniane przy 150kkm). Tylne zawieszenie nie skrzypi i jest miekkie. Czy to lozyska koncza swoj zywot ?
3. Jest mozliwosc regeneracji pompy lds? (Koszt nowej to ok. 3000 zl)
4. Mam HA3+, czy uzywane pompy Lds pasuje od wszystkich innych modeli, czy musze szukac tylko od 2.0 16v z HA3+ ( oczywiscie + adaptowacja Lexia)- czy moze ma ktos na zbyciu pompe lds w bdb stanie?

Ceny tych napraw w Oslo sa chorendalnie wysokie (wymiana tylnych lozysk - w przeliczeniu wynosi ok.6000 zlotych...) wiec chce zapoznac sie z Wasza opinia przed podjeciem decyzji.

Z gory dzieki

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MK1] Problem z pompa hydro
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2014, 13:52:02 »
Poczytaj mój temat odnośnie wymiany pompy z powodu przepalania bezpiecznika.

Nie mogę znaleźć tego tematu, więc opiszę mój przypadek - prawdopodobnie taki sam jak twój.
Za każdym razem gdy pompa zadziałała po ok 1sek następowało przepalenie bezpiecznika. Warsztat i diagnoza wirnik silnika robi zwarcie. Zespół pompy (BHI) składa się z trzech elementów, ale jako wymienne to dwa - silnik i pompa oraz sterownik. Masz do wyboru: 1. szukasz całego zespołu z identycznego auta jak twoje (rodzaj silnika, nadwozia i zawieszenia) i w całości przekładasz (najlepsza opcja); 2. kupujesz bhi z dowolnego auta i zamieniasz sterownik ze swojego; 3. kupujesz bhi z dowolnego auta wymieniasz całość a sterownik przeprogramowujesz lexią pod swój vin.
Mnie udało się kupić całość z identycznego auta jak moje (o ile dobrze pamiętam za 500pln) i mechanik wymienił całość.

Offline Krzysztof Kolano

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v HA3+ 2002
  • Miejscowość: Oslo
Re: [MK1] Problem z pompa hydro
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2014, 10:14:10 »
Dzięki za odpowiedź.
Mam możliwość kupienia pompy z oznaczeniem H1, u siebie mam H2+. Czy przełożenie sterownika załatwi sprawę?

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MK1] Problem z pompa hydro
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 20, 2014, 10:42:48 »
Najlepiej poszukaj jak najnowszej pompy. Teoretycznie będziesz miał mniej wyeksploatowaną i na dłużej spokój.

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MK1] Problem z pompa hydro
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 21, 2014, 22:21:56 »
Najpierw sprawdź wiązkę zasilającą pompę.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Krzysztof Kolano

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v HA3+ 2002
  • Miejscowość: Oslo
Re: [MK1] Problem z pompa hydro
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 05, 2014, 17:49:35 »
Dzieki za odpowiedzi.

Gdzie sa przekazniki w C5 ? Interesuje mnie przekaznik od pompy powietrza (wywala mi p0411 - pompa nie pracuje przy zimnym silniku ale chodzi podpieta na krotko).

Stuka mi  w tylnym zawieszeniu przy przejazdach przez lezacych policjatow i malych nierownosciach. Taki trzask metaliczny (wszystkie oslony i rura wydechowa sa ok). Przy ugnianiu (nawet mocnym) na postoju- zadnego dzwieku. Co to moze byc ?

Ostatnio tyl zrobil sie sztywniejszy przy jezdzie (resoruje tak jak sprezynowiec) , ale na postoju mozna nim dosc mocno pobujac (chodzi tak jak powinien). Przednie zawieszenie jest duzo twardsze i sztywniejsze. Tylne sfery byly wymieniane 5 lat temu przy 150kkm, przednie sfery i od HA sa (chyba) od nowosci. Czy mozliwe jest ze przednie sfery maja za malo cisnienia i powoduja ze cale auto jest twarde ?


-------------------------------
Auto po wymianie sfer chodzi jak marzenie. Pompa powietrza zyje wlasnym zyciem, a co do zawieszenia tylnego - najprawdopodobnej lozyska (na 99%)

Offline Krzysztof Kolano

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v HA3+ 2002
  • Miejscowość: Oslo
Odp: [MK1] Problem z pompa hydro
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 23, 2015, 17:54:14 »

Dzisiaj wymieniłem pompę - jak ręką ujął :)


Tylne zawieszenie - to łożyska tak się tłuka.


500 pln za pompę (sprawdzona) bez sterownika. Robota na 3-4 godziny, da się bez kanału ale trzeba się przygotować na wyciek lds :)