Przerabiałem temat.
Wstawiony schemat klamki jest schematem z lewej strony (drzwi kierowcy), a nie pasażera. I tak na pierwszy rzut oka instrukcja demontażu drzwi również.
Jutro postaram się wstawić dokumentację do prawych drzwi.
Zasadnicza różnica jest taka, że strona pasażera nie ma otworu na zamek (tak jak to miało miejsce w MK1) i trochę inaczej wygląda część z tyłu klamki... i to jest ból, a przynajmniej był moim przypadku, gdyż mam kolor GRIS ALUMINIUM i chyba ze dwa lata szukałem używki w takim kolorze.
Prze ten czas miałem przyklejoną bokami na "duct tape".
(nie wykluczam, że była jakaś wersja z zamkiem w klamce pasażera)
Generalnie sama klamka jest przykręcona od środka dwiema nakrętkami.
Nakrętki wchodzą na śruby, a właściwie gwintowane nity, które są na wcisk wmontowane w klamkę...i to jest problem. Wciśnięte czasami tak rozpychają tworzywo klamki, że występują małe pęknięcia, które mogą propagować i doprowadzić do zerwania zaczepu całej klamki.
Dlatego dokręcając nakrętki, trzeba to robić z dużym wyczuciem, żeby nie powodować jeszcze większego rozpychania tworzywa klamki.
Efekt zerwania zaczepów/nitów" można wyjąć (do pewnego stopnia) klamkę z drzwi... ale nadal będzie można otwierać drzwi.
W Twoim przypadku zapewne padła tylko jedna śruba i tylko odstaje.
U mnie cała klamka została w ręku.
W moim przypadku, autoryzowany serwis (bo nie podejrzewam fabryki), podczas rozbiórki drzwi urwał klamkę zbyt mocno dokręcając nakrętki.
Zamiast wymienić klamkę, to przykleili ją jakimś klejem epoksydowym.
Trochę wytrzymała, ale takie postępowanie to totalne chamstwo.
Ale wracając do wymiany... trzeba zdemontować tapicerkę drzwi. Nie pamiętam tylko ,czy demontowałem piankę pod spodem.
W każdym razie można wymienić klamkę bez demontażu mechanizmu podnoszenia szyby.
Samo odkręcenie i włożenie nowej klamki to jest bajka.
Problemem jest założenie drutu, który łączy klamkę, a dokładniej element za który chwytamy i podnosimy, z częścią przesuwającą rygiel mechanizmu zamka drzwi.
Jest mało miejsca i trzeba włożyć końcówkę drutu po omacku.
Dobrze aby osoba montująca miała małą dłoń, będzie łatwiej.
Jeśli nie da się rady założyć tego w ten sposób, to trzeba demontować wszystko...chyba łącznie z mechanizmem podnoszenia szyby.
Tak jak pisałem, postaram się wrzucić odpowiednie schematy.
Asia, jeśli puścisz mi na priva VIN, to dam instrukcję konkretnie do Twojej wersji.
Aha, jedna ważna kwestia...
Szukając na "alledrogo" używki, trzeba zwracać uwagę na to, że ludzie nie podają, że klamki są od "anglików". Dlatego u takich partaczy prawy przód często jest z otworem na zamek...czyli w tym przypadku, to strona kierowcy, a nie pasażera.
TUTAJ masz przykład takiej klamki... swoją drogą, ktoś sprzedaje klamkę z urwanym jednym zaczepem.