Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przewód hydrauliczny xm mk2  (Przeczytany 2239 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Radosław Bobrzyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: citroen c6 2.2 Hdi
  • Miejscowość: Rybnik
Przewód hydrauliczny xm mk2
« dnia: Grudzień 24, 2014, 15:30:29 »
Witam czy ktoś orientuje się gdzie jest podłączony przewód hydrauliczny idący z zaworu anty opadowego tylnego ( chodzi mi o przewód który patrząc na zawór anty opadowy jest podłączony z prawej strony na górze zaworu). auto to xm mk2 z ha2.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Przewód hydrauliczny xm mk2
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 25, 2014, 21:35:33 »
U mnie jest tak:
1 - siłownikowe do bloku HA, odcinane przez antyopad (jeżeli samochód nie leży tyłem na ziemi to znaczy że tutaj jest ciśnienie),
2 - wysokie, zasilanie korektora wysokości, odcinane przez antyopad,
3 - wysokie, zasilanie bloku HA, odcinane przez antyopad,
4 - wysokie, zasilanie tylnej belki, od zaworu bezpieczeństwa,
5 - siłownikowe, do zespołu trójników skąd dalej rozchodzi się na sferę akumulatora hamulców, wyjście korektora wysokości oraz zawór hamulcowy.

Jak coś jest niejasne to mogę graficznie przedstawić.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Radosław Bobrzyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: citroen c6 2.2 Hdi
  • Miejscowość: Rybnik
Re: Przewód hydrauliczny xm mk2
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2014, 09:14:16 »
Zbyszek ogromne dzięki za ten opis. U mnie właśnie jest tak, że przy próbie iścia po przewodzie nr. 5 według Twojego opisu urwałem go gdzieś w okolicy sfery anty opadowej są tam jakieś trójniki ale przewód urwał się w takim miejscu, że nie potrafię  palcami zlokalizować miejsca jego przykręcenia. Jutro mam zamiar odkręcić belkę może zrobi się tam trochę więcej miejsca.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Przewód hydrauliczny xm mk2
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2014, 17:25:02 »
Wrzucam schemat który powstał w czasie moich zmagań z belką. Dany kolor oznacza daną funkcję obwodu - wszystkie przewody są pod tym samym ciśnieniem. Przepraszam za brak zaznaczenia miejsca montażu przy bloku HA.

Nie znam długości różowego, urwał się i został dosztukowany kawałkiem miedzianego, który miał być tym do zacisku lewego. Z tego powodu już nigdy się nie dowiem ile miał mieć.

Przewód do bloku ABS łączy się z kolejnym odcinkiem w okolicy zaworu bezpieczeństwa - nie idzie do bloku jednym ciągiem.

Nie wiem jak z lewym zaciskiem. Jeszcze się za to nie zabrałem i póki co to ostatni stalowy przewód w tej okolicy. Na pewno papierowy katalog jak i strona Citroena kłamią w kwestii jego długości.

Długości spisane z katalogu są odrobinę przesadzone. Fabryczne przewody są mocno powyginane i precyzyjnie poprowadzone. Miedzianych nie da się tak perfekcyjnie ułożyć. Wychodzi to na tych długich idących do przodu. Te krótkie, metrowe i mniejsze, bezpośrednio na belce nie sprawiają problemów. Gdybym miał je jeszcze raz dorabiać to wziąłbym po 5 - 10 cm krótsze, żeby nie musieć zwijać ich przy zaworze bezpieczeństwa - taka luźna sugestia gdybyś przypadkiem zdecydował się na komplet nowych.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Radosław Bobrzyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: citroen c6 2.2 Hdi
  • Miejscowość: Rybnik
Re: Przewód hydrauliczny xm mk2
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2014, 18:58:54 »
Zbyszek masz u mnie beczkę piwa:) Wygląda na to, że po odkręceniu belki będzie dostęp do tych trójników teraz jeszcze muszę gdzieś dorobić taki przewód i przy okazji powymieniać gumy na belce.