Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd  (Przeczytany 6255 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
[mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« dnia: Grudzień 26, 2014, 23:29:23 »
Witam,
mam do Was dwie sprawy.
W książce serwisowej przy przebiegu 157100 km. mam wpis o wymianie rozrządu i paska klinowego, zaś przy przebiegu 172000 km. wpis o wymianie koła dwumasowego. Problem polega na tym ,że teraz mam przebieg 211300 km. i zaczyna mi się ślizgać sprzęgło na 5 i 6 biegu od około 2500obr/min.Dwumasa chodzi cichutko i nic nie stuka przy odpalaniu itd.
Chciałbym wiedzieć jaki zestaw samego sprzęgła(tarcza,łożysko i docisk) kupić oraz jaki zestaw rozrządu(ale bez pompy wody bo taką dostałem od poprzedniego właściciela)oraz co wymienić przy okazji wymiany paska klinowego. Chcę zrobić wszystko za jednym zamachem.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Marek Strachowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break SX 2.0 HDI 2005r.
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2014, 00:34:17 »
Mam ten sam problem - lekkie uślizgi sprzęgła na 5 i 6 biegu przy mocnym "depnięciu", świeżo drążyłem temat i oto co ustaliłem:

1. C5 MKII 2.0 HDI 16V do roku produkcji -09.2006
- zestaw sprzęgła + dwumasa LUK 600014000
skład zestawu:
411 0159 10 Zestaw śrub do dwumasy
415 0225 10 Koło zamachowe
624 3231 00 Zestaw sprzęgła ( tarcza, docisk, łożysko )

2. C5 MKII 2.0 HDI 16V wyprodukowany po 09.2006
- zestaw sprzęgła + dwumasa LUK 600013600
skład zestawu:
411 0159 10 Zestaw śrub do dwumasy,
415 0320 10 Koło zamachowe,
624 3267 00 Zestaw sprzęgła ( tarcza, docisk, łożysko )

Jeżeli chcesz wymieniać tylko sprzęgło to kupujesz sam zestaw sprzęgła wg nr który podałem.
Ten drugi zestaw jest tańszy o około 150-200zł, ponoć pasuje też do modeli z lat 2004-2005, ale po rozmowie z mechanikiem doszedłem do wniosku, że nie mam ochoty tego sprawdzać na własnej cytrynce (z 2005r.), bo w razie czego gwarancja przez LUKa będzie na pewno odrzucona.

Jeżeli chodzi o rozrząd, to założyłem rolki/napinacz INA, paski Dayco a pompę SKF. Odradzono mi paski Contitecha (ponoć profil zęba jest nieco inny i przez to bardziej je słychać) oraz wszystkie pompy poza SKF i oryginałem z ASO. Ponoć ok są też rolki Rouville, paski Gates i całe zestawy SKF.

Na marginesie trochę to dziwne. Wymiana rozrządu już po 157 tys. gdy instrukcja zaleca 240 tys. lub 180 tys. dla "warunków trudnych" oraz dwumasy po 172 tys. ( bez sprzęgła?!?! ) rodzi pewne podejrzenia o "edycję" książki serwisowej. A dlaczego poprzedni właściciel kupił a nie wymienił pompy przy okazji rozrządu?
Moja C5 zrobiła  już na oryginalnym sprzęgle 225 tys., dwumasa nadal nie stuka, choć czasem czuję już jakieś lekkie wibracje których wcześniej nie było. Oczywiście będę wymieniać komplet: sprzęgło + dwumasa.
Rozrząd wymieniałem po 180 tys. głównie ze względu na traumę po 1.6 16V Fiata gdzie zerwał mi się pasek i to dwukrotnie (!). Po oględzianch wg mechanika jeszcze nie było potrzeby.

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2014, 09:22:35 »
Gdzie kolega wyczytal że zmiana tego rozrządu ma być po 180 lub 240 tyś km?

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2014, 10:55:33 »
Witam,
też się dziwię ,że wymieniono tylko dwumasę, ale autko kupiłem od pierwszego właściciela i mam wszystkie papiery na to. A pompa wody mu została bo mówił tak: w ASO mu powiedzieli ,że "pompę wody wymienia się co drugą wymianę rozrządu", a on kupił komplet i mu została.
Zaraz wsiadam w autko i jadę do InterCars pozamawiać zabawki.
Druga sprawa: sprzęgło wymienię sam, pasek klinowy też, ale czy z rozrządem są jakieś trudne sprawy przy wymianie? w xantii czy w xm-ie sam robiłem ale to były stare silniki 1.9 i 2.1. Może było już na forum o jego wymianie w tym silniku i ktoś ma link??

patrzyłem właśnie w katalog IC  i ten drugi zestaw kosztuje 732zł a pierwszy ponad 600. Jadę do sklepu powalczyć o upust:)

Wróciłem ze sklepu i za to droższe sprzęgło 660zł, rozrząd 258zł a pasek klinowy 58zł.Czekam jak by ktoś miał instrukcję wymiany paska rozrządu:)
pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Marek Strachowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break SX 2.0 HDI 2005r.
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2014, 15:41:49 »
Cytuj

Karol Machnik napisał:
Gdzie kolega wyczytal że zmiana tego rozrządu ma być po 180 lub 240 tyś km?


Np. tutaj:

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 27, 2014, 16:15:27 »
Bosze pompa wody co druga wymianie...widzisz i nie grzmisz....ręce opadają dosłownie ehhhhh

Offline Krzysztof Leśniczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 223
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 HDI. Jest Volvo S80 2.0+LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2014, 19:43:24 »
Ja też będę zmieniał rozrząd i sprzęgło ale w Xantii 2.0 HDI, czyli silnik bardzo podobny.
Nie czytam książek serwisowych tylko to co mówią sami producenci części
Pasek jest na 5 lat i co tyle zmienia się rozrząd niezależnie ile jest na nim przejechane.
Jak ktoś chce jeździć "160 tysięcy albo 10 lat" to powodzenia życzę.

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2014, 19:47:18 »
Tylko że tak wygląda czestotlowści wymian w tych właśnie silnikach z  i tyle jeżdza :)

Offline Krzysztof Leśniczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 223
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 HDI. Jest Volvo S80 2.0+LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2014, 21:28:09 »
Wiesz... jeździć można też 30k na oleju silnikowym bez wymiany i dożywotnio bez wymiany oleju w skrzyni biegów, bo tak mówi instrukcja.

Teoria swoje a życie i inżynieria materiałów swoje. Olej silnikowy co max 15kkm lub raz na rok, olej w skrzyni manualnej po 10 latach a rozrząd co 5 lat.

Ty pracujesz w serwisie wiec masz wiedzę serwisową. Tak pisze w instrukcji,tak robimy i tak jeżdżą i jest ok. Jak coś sie stanie wczesniej to widocznie pasek lub któryś element rozrządu musiał ulec uszkodzeniu i serwis ma czyste ręce a klient zostaje z remontem silnika. Inni pracują gdzieś indziej i mają wiedzę jakby to nazwać... życiową.
Nie mam nic wspólnego z zawodem mechanika tylko wiem jak wygląda cykl życia produktów gumowych i metalowych i zużywania się tych elementów. Jakby kazdy wymieniał pasek rozrządu co 5 lat to prawdopodobnie nie mielibyscie co robić. Opel czy VW częściowo w niektórych modelach zredukowały już okresy wymiany do 60kkm. A czym się różni pasek Gatesa czy Conti do Opla i do Citroena? Długością i kształtem. Skład miesznaki ten sam. Skoro Citroen nie idzie po rozum do głowy to powinni to zrobić ludzie.

M.in. z wymienionych powyżej powodów kupiłem żonie starszą Corse z rozrządem na łańcuchu.

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2014, 21:45:00 »
W przypadku silnika ktorego tyczy sie rozmowa w rozrzadami nie bylo wiekszych problemow dlatego potwierdzam ze wtrzymują,gdyby każdy wymieniał rozrząd co 5 lat i tak będziemy mieli co robic o to się nie martw ;)

jak już edytowałeś post to ja rownież edytuje....rozni sie kontrukcja silnika i samego rozrządu nie tylko paska.

Offline Krzysztof Leśniczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 223
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 HDI. Jest Volvo S80 2.0+LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2014, 21:52:20 »
Żeby nie edytować.

Ja nic do Ciebie nie mam :D
Chodzi mi tylko i wyłącznie o politykę i zalecenia koncernów :)

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 27, 2014, 22:19:31 »
Krzysku w przypadku rozrządu nie chodzi tylko o wytrzymałość gumy ale także o konstrukcje silnika/rozrządu a co za tym idzie to,jakie siły/opory/szrpniecia itd musi napęd rozrządu wytrzymać.Raczej ciężko znależć cytrynę( w ogł) z 2.0hdi i zerwanym rozrządem więc pewnie ich zrywanie nie jest częste bo nie wierze,że wszyscy wymieniaja przed terminem.Drązyłam ten temat wczesniej i jak sie okazuje 1.6 i 2.0 16v hdi miały interwał 240tys ale to juz było dużo(zwłaszcza w ruchu miejskim)i został obniżony do 200tys(i chyba 10lat).
Co do oleju to można i zmieniać co 5tys i nie będzie to szkodliwe a wręcz uzdrawiające(poza budżetem).Natomiast w zarządzaniu flotami często stosuja wymiany co drugą i auta nie padają.Natomiast w ciężarówkach wymienia sie juz co 60-100tys(to nie pomyłka)przy gwarancji na silnik na milion kilometrów.
Co do polityki serwisowej to w przypadku rozrządu chyba by sie nie sprawdziła.W przypadku zerwania niewielu w PL zdecydowałoby sie na naprawę w serwisie, natomiast zdecydowanie więcej wymieniałoby rozrząd w sprawnym aucie,więc w tym wypadku więcej zysku generowałyby zalecenia wymiany co popularne 60tys i nie jest w interesie serwisów "wydłużać"interwał a wręcz odwrotnie.

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 27, 2014, 22:27:20 »
Ja bym chyba nie zaryzykował 200tys na jednym pasku. Koszt wymiany znikomy do kosztu naprawy silnika

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 27, 2014, 23:22:13 »
kurde to na wiosne czeka mnie wymiana bo to juz 6 lat a zona ledwie 40 tys km nakreciła
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Marek Strachowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break SX 2.0 HDI 2005r.
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 27, 2014, 23:49:29 »
Dodatkowym problemem są cofane przebiegi i fałszowane książki serwisowe.
Już nie tylko wobec handlarzy trzeba zachować ostrożność.
Ostatnio pod domem sąsiada zaparkowała "206" z nalepiona kartką "sprzedam - 70 tys. przebiegu, 1 właściciel, kupiony w PL".
Ponieważ szukam czegoś małego dla żony, dzwonie pod podany nr telefonu. Po chwili przychodzi młoda kobieta, właścicielka auta. Potwierdza, że kupiony i serwisowany w ASO. Tyle, że jakiś taki zaniedbany lekko, wycieki oleju, zmatowienia lakieru. Ale prawdziwa niespodzianka w środku: na dywaniku od strony pasażera leży, widać że świeżo zerwana, poprzednia wersja ogłoszenia z nieco wyższą ceną i przebiegiem  prawie 120 tys. km.

W takich realiach interwały serwisowe są fikcją, i zgadzam się, że po zakupie płyny i rozrząd lepiej profilaktycznie wymienić.

Offline Krzysztof Leśniczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 223
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 HDI. Jest Volvo S80 2.0+LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 28, 2014, 11:26:27 »
To ja mam do Was 1 pytanie takie dodatkowe.

Serwis zaleca co 160 tysi. Rozrząd wymieniony w ASO na częściach ASO a po 6 latach pasek zerwie się przy 100 tysiącach najechanych na pasku. Kto jest za to odpowiedzialny i kto opłaci naprawę silnika?

A) ASO, ponieważ instrukcja nakazuje co 160tysi lub 10 lat i wcześniej nic sie nie powinno zdarzyć a jednak się zdarzyło.

B) Klient.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 28, 2014, 11:36:34 »
Witam,
a czy ktoś posiada ilustrowany manual wymiany tego rozrządu?coś tam wczoraj szukałem i niby pasek napędza jedno koło zaworów, dwie rolki, pompę wody i dól silnika.Poproszę więc o rady:)
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 28, 2014, 14:46:17 »
Cytuj

Krzysztof Leśniczak napisał:
To ja mam do Was 1 pytanie takie dodatkowe.

Serwis zaleca co 160 tysi. Rozrząd wymieniony w ASO na częściach ASO a po 6 latach pasek zerwie się przy 100 tysiącach najechanych na pasku. Kto jest za to odpowiedzialny i kto opłaci naprawę silnika?

A) ASO, ponieważ instrukcja nakazuje co 160tysi lub 10 lat i wcześniej nic sie nie powinno zdarzyć a jednak się zdarzyło.

B) Klient.


Wymieniasz rozrząd co 5 lat ,pasek zerwie się po 4 latach  kto jest za to odpowiedzialny???


Zbędna dyskusją...ja Tobie mówie jak w przypadku silnika o ktorym mowa wygląda czestotliwośc wymian i wynika to też z konstrukcji silnika i rozrządu.Obsługujemy mase tych silników i co do rozrządu jeszcze problemu nie było ,ostatni rekordzista pomimo naszych zalecen do wymiany rozrządu przy 180 tyś (warunki trudne) wymienił na 220 tyś i dalej jezdzi. z mojej str EOT.

Offline Krzysztof Leśniczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 223
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 HDI. Jest Volvo S80 2.0+LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 28, 2014, 19:15:52 »
Jest mercedes co 25 lat jezdził na jednym oleju[historia z tv i salonu mercedesa] i to tez o niczym nie świadczy a już na pewno nie o tym, że skoro on mógł to reszta też może.

Ja tylko pisze o wytrzymałości materiałów. Tylko tyle i aż tyle i wiem co mówie. To że jednemu wytrzyma nie znaczy że innym wytrzyma. Ja pisze o tym aby 100% kierowców jeździło samochodem bez remontu silnika w wyniku peknięcia paska.
Ty pracujesz w serwisie wiec co masz mówic? Ano to co mówisz. Ja osobiście nigdy nie zaryzykuje rozrządu powyżej 5 lat. A co jak sie zerwie poniżej 5? Odpowiedź jest prosta. Albo pracował w ciężkich warunkach co świadczy o kiepskiej kondycji silnika albo został źle założony. Jednak nie słyszałem jeszcze aby dobrze zrobiony rozrząd sam z siebie zerwał sie przed upływem 5 lat.

Poza tym jak ktoś ma zamiar jeździć samochodem 10 lat to czekają go 2 wymiany rozrządu. Czy to jest az taki koszt? raczej nie.

Ja się z Tobą nie zgodze, tak jak z żadnym z ASO w tym temacie. Co ciekawe, ja serwisuje auto od 5 lat u osoby co pracuje w ASO i ten mechanik tak jak ja nie zgadza się z "formą prowadzenia napraw" w ASO i sam w swoim warsztacie robi zupełnie inaczej niż w ASO, ale w ASO jak sam mówi, taka jest polityka i tak trzeba robić.

Poza tym jak komus pierdyknie pasek więcej niż 30 km od środy wlkp to raczej nie zwizie samochodu do ASO w środzie i nawet sie o tym nie dowiesz, że cos sie stało.

Z każdą częscią jest tak, że jednemu wytrzyma dłużej innemu krócej, wazne jest aby zmaksymalizować liczbę tych którym wytrzma dłużej i bynajmniej środkiem do tego nie jest nakaz jeżdżenia 10 lat na pasku gdzie zalecenie producentów jest takie, że gdy pasek nie pracuje w ogóle, to po 5 latach nadaje sie do utylizacji. Raczej leżący pasek na regale 5 lat  nie wygląda lepiej niż pasek pracujący 5 lat lato-zima.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 28, 2014, 19:23:55 »
Witam,
sprzęgło wymieniam sam, pasek klinowy również ,Trochę poczytałem na forum Peugota i Forda o tych silnikach jak mój i trochę pracy przy tym jest i parę rzeczy trzeba zgrać ze sobą itd. Więc pasek rozrządu wymieni mi osoba kompetentna zajmująca się Citroenami. Koszt nie duży a zrobi to sprawnie i będę pewny:)
pozdrawiam i jeśli by mnie tu już nie było to życzę Wszystkim Szczęśliwego Nowego 2015 Roku, aby wasze Szewrony się nie psuły i zawoziły Was zawsze cało do celu i z powrotem do domu.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 28, 2014, 19:38:52 »
Cytuj

Krzysztof Leśniczak napisał:
Jest mercedes co 25 lat jezdził na jednym oleju[historia z tv i salonu mercedesa] i to tez o niczym nie świadczy a już na pewno nie o tym, że skoro on mógł to reszta też może.

Ja tylko pisze o wytrzymałości materiałów. Tylko tyle i aż tyle i wiem co mówie. To że jednemu wytrzyma nie znaczy że innym wytrzyma. Ja pisze o tym aby 100% kierowców jeździło samochodem bez remontu silnika w wyniku peknięcia paska.
Ty pracujesz w serwisie wiec co masz mówic? Ano to co mówisz. Ja osobiście nigdy nie zaryzykuje rozrządu powyżej 5 lat. A co jak sie zerwie poniżej 5? Odpowiedź jest prosta. Albo pracował w ciężkich warunkach co świadczy o kiepskiej kondycji silnika albo został źle założony. Jednak nie słyszałem jeszcze aby dobrze zrobiony rozrząd sam z siebie zerwał sie przed upływem 5 lat.

Poza tym jak ktoś ma zamiar jeździć samochodem 10 lat to czekają go 2 wymiany rozrządu. Czy to jest az taki koszt? raczej nie.

Ja się z Tobą nie zgodze, tak jak z żadnym z ASO w tym temacie. Co ciekawe, ja serwisuje auto od 5 lat u osoby co pracuje w ASO i ten mechanik tak jak ja nie zgadza się z "formą prowadzenia napraw" w ASO i sam w swoim warsztacie robi zupełnie inaczej niż w ASO, ale w ASO jak sam mówi, taka jest polityka i tak trzeba robić.

Poza tym jak komus pierdyknie pasek więcej niż 30 km od środy wlkp to raczej nie zwizie samochodu do ASO w środzie i nawet sie o tym nie dowiesz, że cos sie stało.

Z każdą częscią jest tak, że jednemu wytrzyma dłużej innemu krócej, wazne jest aby zmaksymalizować liczbę tych którym wytrzma dłużej i bynajmniej środkiem do tego nie jest nakaz jeżdżenia 10 lat na pasku gdzie zalecenie producentów jest takie, że gdy pasek nie pracuje w ogóle, to po 5 latach nadaje sie do utylizacji. Raczej leżący pasek na regale 5 lat  nie wygląda lepiej niż pasek pracujący 5 lat lato-zima.


Najlepiej rozrząd wymieniaj co roku - tak na wszelki wypadek (bo nigdzie nie dostaniesz gwarancji, że na 100% wytrzyma 5 lat).
Jest ktoś na tym forum komu strzelił rozrząd???

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 28, 2014, 20:07:29 »
Cytuj

Krzysztof Leśniczak napisał:
Jest mercedes co 25 lat jezdził na jednym oleju[historia z tv i salonu mercedesa] i to tez o niczym nie świadczy a już na pewno nie o tym, że skoro on mógł to reszta też może.

Ja tylko pisze o wytrzymałości materiałów. Tylko tyle i aż tyle i wiem co mówie. To że jednemu wytrzyma nie znaczy że innym wytrzyma. Ja pisze o tym aby 100% kierowców jeździło samochodem bez remontu silnika w wyniku peknięcia paska.
Ty pracujesz w serwisie wiec co masz mówic? Ano to co mówisz. Ja osobiście nigdy nie zaryzykuje rozrządu powyżej 5 lat. A co jak sie zerwie poniżej 5? Odpowiedź jest prosta. Albo pracował w ciężkich warunkach co świadczy o kiepskiej kondycji silnika albo został źle założony. Jednak nie słyszałem jeszcze aby dobrze zrobiony rozrząd sam z siebie zerwał sie przed upływem 5 lat.

Poza tym jak ktoś ma zamiar jeździć samochodem 10 lat to czekają go 2 wymiany rozrządu. Czy to jest az taki koszt? raczej nie.

Ja się z Tobą nie zgodze, tak jak z żadnym z ASO w tym temacie. Co ciekawe, ja serwisuje auto od 5 lat u osoby co pracuje w ASO i ten mechanik tak jak ja nie zgadza się z "formą prowadzenia napraw" w ASO i sam w swoim warsztacie robi zupełnie inaczej niż w ASO, ale w ASO jak sam mówi, taka jest polityka i tak trzeba robić.

Poza tym jak komus pierdyknie pasek więcej niż 30 km od środy wlkp to raczej nie zwizie samochodu do ASO w środzie i nawet sie o tym nie dowiesz, że cos sie stało.

Z każdą częscią jest tak, że jednemu wytrzyma dłużej innemu krócej, wazne jest aby zmaksymalizować liczbę tych którym wytrzma dłużej i bynajmniej środkiem do tego nie jest nakaz jeżdżenia 10 lat na pasku gdzie zalecenie producentów jest takie, że gdy pasek nie pracuje w ogóle, to po 5 latach nadaje sie do utylizacji. Raczej leżący pasek na regale 5 lat  nie wygląda lepiej niż pasek pracujący 5 lat lato-zima.


Ehhh "Marcina a tata powiedział że jego tata powiedział" tak wygląda Twój punkt widzenia...który mało ma wspolnego z wiedzą techniczną.

Po raz kolejny napiszę mówimy o innym silniku niż Ty masz w xantii,od tego czasu trochę się zmieniło. Jaką politykę stosuję w moim ASO nie wiesz i się nie dowiesz,a Twój mechanik mówi Tobie to co Ty chcesz usłyszeć i dalej juz nie będę tu komentować.

Zaczynasz już dewagować dookoła tematu nie skupiając się na pierwszym wątku czego on dotyczy.


Częstotliwości wymian rozrządów są okreslone przez konstruktorów silników ,a nie wyciągnięte z kapelusza.

Porównaj częstotliwość wymiany rozrządu w Xantii z Twoim silnikiem a samochodem o ktorym mowa w tym posicie i danym silniku.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 28, 2014, 22:21:54 »
Mnie tylko zatsanawia co to za mechanik,który ma warsztat i jeszcze czas na pracę w ASO.Pewnie wiele roboty nie ma to i jak złapie jakąś to robi ile się da..U mnie warsztat jest "co drugą wieś" a i tak,żaden mechanik nie ma czasu,wszędzie kolejki. Aby mieć 99%pewności co do wytrzymałości rozrządu trzeba wybrać konstrukcje z napędem kołami zębatymi.Łańcuchowe tylko w starych(nowe juz nie wytrzymuja czy to MB czy Vw)

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 28, 2014, 22:58:39 »
Cytuj

Kaśka Musielak napisał:
Cytuj

Krzysztof Leśniczak napisał:
Jest mercedes co 25 lat jezdził na jednym oleju[historia z tv i salonu mercedesa] i to tez o niczym nie świadczy a już na pewno nie o tym, że skoro on mógł to reszta też może.

Ja tylko pisze o wytrzymałości materiałów. Tylko tyle i aż tyle i wiem co mówie. To że jednemu wytrzyma nie znaczy że innym wytrzyma. Ja pisze o tym aby 100% kierowców jeździło samochodem bez remontu silnika w wyniku peknięcia paska.
Ty pracujesz w serwisie wiec co masz mówic? Ano to co mówisz. Ja osobiście nigdy nie zaryzykuje rozrządu powyżej 5 lat. A co jak sie zerwie poniżej 5? Odpowiedź jest prosta. Albo pracował w ciężkich warunkach co świadczy o kiepskiej kondycji silnika albo został źle założony. Jednak nie słyszałem jeszcze aby dobrze zrobiony rozrząd sam z siebie zerwał sie przed upływem 5 lat.

Poza tym jak ktoś ma zamiar jeździć samochodem 10 lat to czekają go 2 wymiany rozrządu. Czy to jest az taki koszt? raczej nie.

Ja się z Tobą nie zgodze, tak jak z żadnym z ASO w tym temacie. Co ciekawe, ja serwisuje auto od 5 lat u osoby co pracuje w ASO i ten mechanik tak jak ja nie zgadza się z "formą prowadzenia napraw" w ASO i sam w swoim warsztacie robi zupełnie inaczej niż w ASO, ale w ASO jak sam mówi, taka jest polityka i tak trzeba robić.

Poza tym jak komus pierdyknie pasek więcej niż 30 km od środy wlkp to raczej nie zwizie samochodu do ASO w środzie i nawet sie o tym nie dowiesz, że cos sie stało.

Z każdą częscią jest tak, że jednemu wytrzyma dłużej innemu krócej, wazne jest aby zmaksymalizować liczbę tych którym wytrzma dłużej i bynajmniej środkiem do tego nie jest nakaz jeżdżenia 10 lat na pasku gdzie zalecenie producentów jest takie, że gdy pasek nie pracuje w ogóle, to po 5 latach nadaje sie do utylizacji. Raczej leżący pasek na regale 5 lat  nie wygląda lepiej niż pasek pracujący 5 lat lato-zima.


Ehhh "Marcina a tata powiedział że jego tata powiedział" tak wygląda Twój punkt widzenia...który mało ma wspolnego z wiedzą techniczną.

Po raz kolejny napiszę mówimy o innym silniku niż Ty masz w xantii,od tego czasu trochę się zmieniło. Jaką politykę stosuję w moim ASO nie wiesz i się nie dowiesz,a Twój mechanik mówi Tobie to co Ty chcesz usłyszeć i dalej juz nie będę tu komentować.

Zaczynasz już dewagować dookoła tematu nie skupiając się na pierwszym wątku czego on dotyczy.


Częstotliwości wymian rozrządów są okreslone przez konstruktorów silników ,a nie wyciągnięte z kapelusza.

Porównaj częstotliwość wymiany rozrządu w Xantii z Twoim silnikiem a samochodem o ktorym mowa w tym posicie i danym silniku.




 :D  :D  :D

Offline Krzysztof Leśniczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 223
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 HDI. Jest Volvo S80 2.0+LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 29, 2014, 19:42:42 »
Cytuj
Częstotliwości wymian rozrządów są okreslone przez konstruktorów silników ,a nie wyciągnięte z kapelusza.

Zapewnij mi częsci jakimi sugerował się konstruktor...
Nadal nie zrozumiałaś problemu. Nie o sam silnik tu chodzi.
Skoro jest tak dobrze jak piszesz to dlaczego jest tak źle po zakupie. Ja nie pisze o silniku, tylko o jakosci i wytrzymałości częsci obecnie oferowanych, m.in w tym wypadku elementów rozrządu. Jest milion tematów o tym, że obecne części zamienne nie wytrzymują tyle co te montowane fabrycznie. Tematy o pozrywanych paskach nawet nie dochodzą do progu kilometrów lub wieku o jakim piszesz. Inne cześci typu nowy dystrybutor hamulcowy jak jeden z forumowiczów pisał, od nowości przejechał ok 300 kkm a kolejny, tez nowy ale kupiony 10 lat później -  100kkm, fabryczne elementy wydechu maja po 15 lat, tak jak u mnie a w zgodnej opinii obecne zamienne wydechy sa na max kilka lat itd itd.
Moja opinia jest po prostu taka, że w obecnych czasach, wiara w wytrzymałość częsci jaką założył X lat temu konstruktor jest bardzo odważna, żeby nie powiedzieć głupia a skutki odczuje kierowca i nikt inny.

Kazdy zrobi jak chce. Wolny kraj.