Mam ten sam problem - lekkie uślizgi sprzęgła na 5 i 6 biegu przy mocnym "depnięciu", świeżo drążyłem temat i oto co ustaliłem:
1. C5 MKII 2.0 HDI 16V do roku produkcji -09.2006
- zestaw sprzęgła + dwumasa LUK 600014000
skład zestawu:
411 0159 10 Zestaw śrub do dwumasy
415 0225 10 Koło zamachowe
624 3231 00 Zestaw sprzęgła ( tarcza, docisk, łożysko )
2. C5 MKII 2.0 HDI 16V wyprodukowany po 09.2006
- zestaw sprzęgła + dwumasa LUK 600013600
skład zestawu:
411 0159 10 Zestaw śrub do dwumasy,
415 0320 10 Koło zamachowe,
624 3267 00 Zestaw sprzęgła ( tarcza, docisk, łożysko )
Jeżeli chcesz wymieniać tylko sprzęgło to kupujesz sam zestaw sprzęgła wg nr który podałem.
Ten drugi zestaw jest tańszy o około 150-200zł, ponoć pasuje też do modeli z lat 2004-2005, ale po rozmowie z mechanikiem doszedłem do wniosku, że nie mam ochoty tego sprawdzać na własnej cytrynce (z 2005r.), bo w razie czego gwarancja przez LUKa będzie na pewno odrzucona.
Jeżeli chodzi o rozrząd, to założyłem rolki/napinacz INA, paski Dayco a pompę SKF. Odradzono mi paski Contitecha (ponoć profil zęba jest nieco inny i przez to bardziej je słychać) oraz wszystkie pompy poza SKF i oryginałem z ASO. Ponoć ok są też rolki Rouville, paski Gates i całe zestawy SKF.
Na marginesie trochę to dziwne. Wymiana rozrządu już po 157 tys. gdy instrukcja zaleca 240 tys. lub 180 tys. dla "warunków trudnych" oraz dwumasy po 172 tys. ( bez sprzęgła?!?! ) rodzi pewne podejrzenia o "edycję" książki serwisowej. A dlaczego poprzedni właściciel kupił a nie wymienił pompy przy okazji rozrządu?
Moja C5 zrobiła już na oryginalnym sprzęgle 225 tys., dwumasa nadal nie stuka, choć czasem czuję już jakieś lekkie wibracje których wcześniej nie było. Oczywiście będę wymieniać komplet: sprzęgło + dwumasa.
Rozrząd wymieniałem po 180 tys. głównie ze względu na traumę po 1.6 16V Fiata gdzie zerwał mi się pasek i to dwukrotnie (!). Po oględzianch wg mechanika jeszcze nie było potrzeby.