Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd  (Przeczytany 6257 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 29, 2014, 21:02:48 »
Krzysztofie, przy silnikach 2.0 HDi nie spotkałem przypadku zerwanego paska rozrządu. Owszem, widziałem połamane dżwigienki zaworowe i pokrzywione zawory, ale winne były koła dwumasowe, samoczynne napinacze, czy postrzępione paski osprzętu wciągnięte pod pasek rozrządu. A widziałem pasek rozrządu, gdzie zęby już odpadały, a autko dalej jeździło.
PS
Co do wcześniejszej dyskusji z leżakowaniem pasków na półkach.
Guma, która nie pracuje, wytrzyma dużo mniej, niż ta w silniku, który mało jeździ. Mój Ojciec, w AX-ie 1,5 D (odbierał nówkę z salonu), pasek rozrządu zmienił po szesnastu latach (120 tys km),
i pasek ten mógł śmiało jeszcze kilka lat popracować.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Krzysztof Leśniczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 223
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 HDI. Jest Volvo S80 2.0+LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 30, 2014, 20:15:03 »
Cytuj

Dariusz Kłeczek napisał:
Krzysztofie, przy silnikach 2.0 HDi nie spotkałem przypadku zerwanego paska rozrządu. Owszem, widziałem połamane dżwigienki zaworowe i pokrzywione zawory, ale winne były koła dwumasowe, samoczynne napinacze, czy postrzępione paski osprzętu wciągnięte pod pasek rozrządu. A widziałem pasek rozrządu, gdzie zęby już odpadały, a autko dalej jeździło.
PS
Co do wcześniejszej dyskusji z leżakowaniem pasków na półkach.
Guma, która nie pracuje, wytrzyma dużo mniej, niż ta w silniku, który mało jeździ. Mój Ojciec, w AX-ie 1,5 D (odbierał nówkę z salonu), pasek rozrządu zmienił po szesnastu latach (120 tys km),
i pasek ten mógł śmiało jeszcze kilka lat popracować.

Darku, ja pamiętam że pisałes cos innego w temacie "Jaki rozrząd do 2.0 HDi i co ile wymiana?":

http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=923758#forumpost923758

http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=923828#forumpost923828

Zaraz przyjdzie serwisant ze Środy i napisze do Ciebie: "I ty brutusie przeciwko mnie [i instrukcji]?"

A tutaj na forum C5, koledzy również ostrzegają:

http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=900469#forumpost900469

Cytuj
I taka refleksja mnie naszła, że to już 2 przypadek w którym zalecenia producenta należy traktować z pewną rezerwą, i owąż się z wami dzielę.

Może jednak nie jestem taki głupi i osamotniony w swoich poglądach i przekonaniach na temat wytrzymałości obecenie oferowanych elementów względem zaleceń konstruktora.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 30, 2014, 21:00:29 »
Nie jesteś ani głupi ani osamotniony kolego Krzysztofie. Przywołałeś mój post zatem powiem jeszcze raz. W moich obydwu instrukcjach stało jak byk:

100 000 miles or 10 years

Raz zabolało, drugim razem wymieniłem wcześniej i chwałaż cipanie na niebiesiech, bo w 2.2 HDi nie byłoby co zbierać. A kopać się z koniem nie ma sensu.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 01, 2015, 18:49:44 »
Cytuj

Krzysztof Leśniczak napisał:

Darku, ja pamiętam że pisałes cos innego w temacie "Jaki rozrząd do 2.0 HDi i co ile wymiana?":

http://klub.citroen.tr ... post923758

http://klub.citroen.tr ... post923828


Krzychu, tamte posty dotyczyły silnika 2.0 HDi montowanego w Xantii, gdzie owszem, wg producenta wymiana paska co 5 lat,
a tutaj jest dyskusja odnośnie C5, i to z silnikiem 16 zaworowym,
a nie ośmio, jak w Xantii.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 01, 2015, 21:13:15 »
Jak grochem o ścianę...

Offline Krzysztof Leśniczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 223
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 HDI. Jest Volvo S80 2.0+LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 02, 2015, 22:02:20 »
Cytuj

Kaśka Musielak napisał:
Jak grochem o ścianę...

Dokładnie. Ja o wytrzymałości tych samych częsci montowanych w różnych silnikach i samochodach a ty ślepo patrzysz tylko na silnik z nazwy wątku.
Szerzej z tą perspektywą i wtedy zrozumiesz.
Nie po to wstawiłem przykłady innych silników, które nie dojeżdżaja "projektowanych" przebiegów, żebyś cały czas rzucała grochem o ściane. Z wątku "tematowego" silnika już dawno wyszliśmy.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 03, 2015, 00:17:48 »
Jest jeszcze jedna rzecz, na którą mało kto zwraca uwagę.
Dotyczy to delikatnych wycieków oleju. Jeśli pasek wchłonie olej, nawet w niewielkich ilościach, to wtedy szybko zastrajkuję.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 03, 2015, 08:40:53 »
Zacznijmy od tego że Ty wyszedłeś z wątku o silniku o którym rozmawiamy. Cofnij się do początku wątku i przeczytaj go jeszcze raz.I dalej tłumaczę Tobie że pewne kwestię się zmieniły od epoki xantii i dalej tego nie rozumiesz.
Zresztą ja podtrzymuję swoja wypowiedz dotyczącą silnika i rozrządu z wątku. I nie chcę mi się już dalej dewagować.

Darek zgadzam ,ale po to są przeglądy samochodu aby takie rzeczy wyłapywać wcześniej i zapobiegać.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 03, 2015, 18:31:05 »
witam:)
autko już po wymianie podzespołów:)Pracę zacząłem wczoraj o godzinie 17:00 rozbierając wszystko co nad skrzynią i pod nią.Potem demontaż skrzyni , kompletnego sprzęgła, rzucenie okiem fachowca na dwumasę i złożenie do kupy o 22:30.
Dziś od 9:00 demontaż osłon rozrządu ,paska, poduszek itd, zakończono o 16:)
Nowo założone części do c5:
1.kompletne sprzęgło Sachs 530zł
2.rozrząd kompletny +pompa wody 230zł(bez pompy bo miałem)
3.poduszka mocująca silnik od strony rozrządu 126zł
4. płyn chłodniczy g12. 50zł
5.pasek klinowy. 30zł
Jeśli chodzi o wymianę sprzęgła to użyto specjalnego urządzenia.Dziwne jest jedno ,że nowa tarcza ma grubość 8.1mm a stara która się już ślizgała miała 7,4mm. Sprężynki na docisku były już rozciągnięte a sama tarcze sucha ,nie tłusta.
Wysprzęglika też nie trzeba odpowietrzać , tylko wykręcić go od skrzyni i położyć w miejscu gdzie nie będzie przeszkadzał.
Wymiana rozrządu polega na zblokowaniu góry i dołu silnika , ustawienie tzw.pływającego rozrządu i ustawienie rolki napinającej.  W instrukcji piszą o ustawieniu łańcuszka na zaworach ale nie trzeba.
Po "suchych" ruchach silnika jazda próbna i wszystko działa a autko ciągnie na 5 i 6 biegu .
pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 03, 2015, 20:43:56 »
Czegoś nie rozumiem: "1.kompletne sprzęgło Sachs 530zł" - a dwumasa???

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: [mkII] 2.0Hdi 16v. rozrząd, sprzęgło itd
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 04, 2015, 12:13:14 »
jak pisałem wyżej dwumasa jest w bardzo dobrym stanie, ma najechane ok. 40tyś.km . Znajomy mechanik też to potwierdził i dziwił się dlaczego sprzęgło tak szybko padło , bo mówi ,że jeśli już ktoś wymieniał dwumasę (wpis w książce) to na pewno ze sprzęgłem. Samo koło dwumasowe porusza się ok.1,5cm względem obrotu.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))