Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 [Mk III] Trzeci rok  (Przeczytany 2675 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Harasim

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer
  • Miejscowość: Kraków
C5 [Mk III] Trzeci rok
« dnia: Marzec 02, 2015, 20:46:07 »
Ten wątek jest nawiązaniem do mojego postu "drugi rok" - link

Rok temu napisałem subiektywne podsumowanie drugiego roku eksploatacji C5 [mk3] 2.0HDI 163KM Tourer, hydro, manual, zakupiony 29 lutego 2012r.

Kolejny rok szybko minął, tak że czas na podsumowanie po trzecim roku eksploatacji.

Jeżeli uważny czytelnik zapamiętał „anegdoty” z sprzed roku i z przed dwóch lat, to mam ich kontynuację. Konieczność zrobienia aneksu do aneksu do ubezpieczenia OC i AC rozwaliła system PZU. Aneksy się „pogubiły”, system na siłę chciał oddać mi pieniądze za składkę AC. Przez około 3 miesiące jeździłem (nieświadomie) bez ważnego AC. Konkluzja: nie kupuj samochodu 29 lutego  :)

Trzeci rok w liczbach: - dane źródłowe dostępne tu (xls)
Przebieg: 85821 km
Średni przebieg dziennie: 78.3 km
Zatankowane paliwo: 5714 litrów ON

Średnie zużycie paliwa: 6,66 l/100km
Maksymalna średnia zużycia paliwa na dystansie powyżej 700km: 7.97 l/100km
Minimalna średnia zużycia paliwa na dystansie powyżej 700km: 5.54 l/100km
Odchylenie standardowe od średniej zużycia paliwa: 0.49 l/100km
Średni koszt paliwa na 100km: 34.98 zł

Czas jazdy (dystans [km] / średnia prędkość [km/h]): 1790 h
Różnica średniego zużycia paliwa pomiaru z 106 tankowań do pełna względem średnich z komputera: -0.05l/100km

Warunki jazdy.
Przejechałem około 35000 km z przyczepą „kontenerem”. Ma to znaczenie w kontekście zużycia paliwa. Szacuję że przez przyczepkę średnie zużycie jest wyższe o około 0.5 l/100km.

Styl jazdy.
Autostrada max 120km/h, trasa 90km/h, przyczepka 75km/h, miasto 50km/h. Coraz częściej zdarza mi się jeździć na krótszych trasach (mniej niż 15km).

Paliwo
Tankuje zawsze do pełna – w sensie dosłownym pod korek, zazwyczaj na sprawdzonej stacji Auchan w Krakowie.

Usterki
W trzecim roku zepsuło się trzecie światło stopu i jakiś drobiazg w zawieszeniu – wymienione na gwarancji.

Trzeci przegląd
przegląd zrobiłem przy 79000km, koszt 1077zł

Wrażenia
Gdy od 2008 do 2012 roku jeździłem Citroenem C4 to zaglądałem na forum 2-3 razy w tygodniu. C4 była wyśmienita, ale co chwila psuły się jakieś elementy. Na ogół drobne, ale jednak się psuły. Od 2012 zaglądam na forum raz na dwa miesiące. Tak rzadko tylko dla tego, że moja C5 nie daje mi powodu do szukania wiedzy czy wsparcia u forumowiczów.

Niedawno miałem okazję jechać znaną mi trasą z odcinakami nawierzchni z płyt betonowych kierując superskodą b. Po przejechaniu tej trasy przypomniałem sobie dlaczego kupiłem C5 z zawieszeniem aktywnym :)

Wiem, że nie ma aut bez wad. Moje C5 też ma, ale przestałem je zauważać (no może poza brakiem sensownego miejsca na kubek z kawą – to w podłokietniku jest niepraktyczne)

Tym samochodem mam nadzieje jeździć jeszcze przynajmniej rok. Gdybym miał kupić nowe auto dziś, kupił bym takie samo, tylko białe :)



A dla pasjonatów analizy statystycznej dane źródłowe dla moich samochodów od 2004 roku

http://www.harasim.pl/ ... fiesta.xls
http://www.harasim.pl/ ... 06_hdi.xls
http://www.harasim.pl/ ... oen_c4.xls
http://www.harasim.pl/ ... oen_c5.xls
HaRaSiM

Offline Kuba Karlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer HDi 2.2
  • Miejscowość: Kraków
Re: C5 [Mk III] Trzeci rok
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2015, 14:41:01 »
Cytuj

Michał Harasim napisał:

Paliwo
Tankuje zawsze do pełna – w sensie dosłownym pod korek, zazwyczaj na sprawdzonej stacji Auchan w Krakowie.


Ta(te) stacja(e) nie ma(ją) za dobrej opinii.

A tak to tylko gratulować bezawaryjnej i bezproblemowej jazdy.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: C5 [Mk III] Trzeci rok
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2015, 14:47:42 »
Cytuj

Kuba Karlewski napisał:
Cytuj

Michał Harasim napisał:

Paliwo
Tankuje zawsze do pełna – w sensie dosłownym pod korek, zazwyczaj na sprawdzonej stacji Auchan w Krakowie.


Ta(te) stacja(e) nie ma(ją) za dobrej opinii.

A tak to tylko gratulować bezawaryjnej i bezproblemowej jazdy.

tankujemy tam 3 samochody od 5 lat nigdy nie było żadnych problemów z paliwem, a paliwa mają z Orlenu.
wszystkie nowe stacje mają w pełni skomputeryzowany system analizy jakości paliw więc moim zdaniem to są mity że tanie stacje mają lipne paliwo.
te na wsiach to mogą ale wszystkie sieciówki moim zdaniem nie mogą sobie pozwolić na takie akcje

Offline Michał Harasim

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer
  • Miejscowość: Kraków
Re: C5 [Mk III] Trzeci rok
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2015, 19:35:49 »
Cytuj

Kuba Karlewski napisał:

Ta(te) stacja(e) nie ma(ją) za dobrej opinii.

A tak to tylko gratulować bezawaryjnej i bezproblemowej jazdy.


Na stacji o której mowa tankuję od 2011 roku. Zaczął bym wcześniej, ale nie mogłem się pozbyć wrażenia, że co najtańsze musi być najgorsze, szczególnie, że (przynajmniej w Krakowie) było/jest szerokie lobby od lat oczerniające model biznesowy jak prowadzi Auchan.

Przekonałem się że warto, po sprawdzeniu dostawcy i częstości dostaw paliw. Tam jest taki obrót, że dostawy są DWA razy dziennie prosto z rafinerii w Trzebini.  

Nie mniej istotne dla mnie jest to, że jadę na stacje  szybko i wygodnie zatankować paliwo a nie stać w kolejce za wycieczką robiącą przerwę na zjedzenie 50 parówek z oka w bÓłce :)
HaRaSiM

Offline Marek Strachowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break SX 2.0 HDI 2005r.
Re: C5 [Mk III] Trzeci rok
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 03, 2015, 20:20:54 »
Wprawdzie temat zrobił się nieco OT, ale może nie wszyscy widzieli wyniki kontroli stacji w 2014 r.

Najwięcej sieciowych stacji z zakwestionowaną jakością paliw ma wg tego zestawienia Orlen, potem Shell. Jest też Statoil i Carrefour. No i cała masa "niezależnych".