Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkII] wysokość zawieszenia(zniknął wątek)- możliwość wyboru trybu komfortu.  (Przeczytany 20936 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
No i proszę :) czsem babska upartość i dociekliwość się przydaje nie tylko babie :)
Czyli w mojej wersji,tak jak myślałam, nie ma dodatkowego gazu. O ile mechaniczne "działania"jestem w stanie (po milionie pytań czasami)zrozumieć o tyle lexie,komutry i inne diabelstwo jest dla mnie zagadką,proszę więc (w zasadzie potwierdzenie),że w wersji mojej cytryny nie ma wyboru trybu komfortu/sportu.
Pytanie o wysokości waszych zawieszeń nadal aktualne.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
,proszę więc (w zasadzie potwierdzenie),że w wersji mojej cytryny nie ma wyboru trybu komfortu/sportu.

HA3 nie zmienia trybu - steruje tylko do utrzymania wysokości. Tak najprościej mówiąc.

PS: dzięki uporowi koleżanki cośik się nauczyłem  :D

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Jeszcze jedna informacja. W C5 (X7) tylna oś jest wyposażona w 4 sfery.

Owszem. Patrząc pod spód, to kojarzy mi się z jednym:





:) :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Moi drodzy Panowie,aby watek nam tu zbyt szybko nie umarł(bo dociekliwe babsko ze mnie) pozwalam sobie wkleic dialog znaleziony w sieci a niejako pasujący do tej dyskusji. Ja nistety jestem elektroniczną analfabetka więc te wszystkie "telekodowania' podrzucam Wam do spawdezenia. Może rzeczywiście da sie przestawiać?


oto i dialog:Ustawianie przeswitu w C5 mozna robic na 2 sposoby?
Czyli mechanicznie poprzez regulacje na obejmach i drugim sposobem poprzez zmiane parametrow zawieszenia Lexia?virooz - 2014-07-11, 22:42dayus, szczerze odpowiem, nie wiem. Mechanicznie na pewno...ktosiek68 - 2014-07-12, 08:49Jeśli nie ma opcji sport, to proponuję podpiąć pod Lexię i sprawdzić czy w kompie nie jest ustawione na sport. U mnie tak było. Przełączyłem na komfort i śmiga normalnie.dayus - 2014-07-12, 09:44Troche juz w tej Lexii ogladalem roznego rodzaju opcje,ale nie widzialem mozliwosci przelaczenia,ale sprawdze to raz jeszcze. A dlaczego miales to przelaczone,wymieniany byl sterownik?ktosiek68 - 2014-07-12, 10:50Zaraz po kupnie zauważyłem sztywność wozu drabiniastego ...... w Lexii w opcji komfort prowadzenia jest możliwość ustawienia na komfort albo sport i po przestawieniu zaczął pływać jak Citroen.
Miał ustawiony sport, ponieważ auto jeździło w Niemczech - a tam wiadomo, dlaczego nie potrzebny jest taki komfort jak dla polskich dróg ......__Robert__ - 2014-07-12, 23:34
ktosiek68 napisał/a:
w Lexii jest możliwość ustawienia na komfort albo sport i po przestawieniu zaczął pływać jak Citroen.


Ale to w BSI czy w zakładce ZAWIESZENIE się ustawia?dayus - 2014-07-13, 14:24Ma ktos szczegolowy opis korekty wysykosci w Lexii? Ale nie ten z pdf z Citroena,bo tam tylko jest napisane,ze wprowadzic dane i bez szczegolow.__Robert__ - 2014-07-13, 20:14ktosiek68, czy byłbyś uprzejmy napisać gdzie zmieniałeś ze SPORT na KOMFORT, dzisiaj szukałem tej opcji przez godzinę i nie znalazłem. Opisz co i jak.pedro - 2014-07-15, 09:30pisałem o tym na www.citroen.kalisz.plktosiek68 - 2014-07-15, 14:42Dzisiaj podepnę bo też chcę coś sprawdzić - WIECZOREM NAPISZĘ__Robert__ - 2014-07-15, 22:17
pedro napisał/a:
pisałem o tym na www.citroen.kalisz.pl


Chyba ślepy jestem, nic tam nie ma.pedro - 2014-07-15, 22:56Jest jest :) zaloguj sie i bedzie tam podkategoria lexia i diagnostykaktosiek68 - 2014-07-16, 13:21Temat postu: OPIS SZCZEGÓŁOWYNo więc po kolei wykonujemy:

TEST GLOBALNY > ZAWIESZENIE > POMIAR PARAMETRÓW > WARTOŚCI PARAMETRÓW SPERSONALIZOWANE > HYDROAKTYWNE > ZAZNACZAMY PO 6 OPCJI > START PROGRAMOWANIA

Powiem szczerze, że niezłe są te wszystkie konfiguracje .......
prawie jak w bolidach F 1 albo w WRC__Robert__ - 2014-07-16, 21:32Temat postu: Re: OPIS SZCZEGÓŁOWY
ktosiek68 napisał/a:
No więc po kolei wykonujemy:

TEST GLOBALNY > ZAWIESZENIE > POMIAR PARAMETRÓW > WARTOŚCI PARAMETRÓW SPERSONALIZOWANE > HYDROAKTYWNE > ZAZNACZAMY PO 6 OPCJI > START PROGRAMOWANIA

Powiem szczerze, że niezłe są te wszystkie konfiguracje .......
prawie jak w bolidach F 1 albo w WRC


To wszystko tak jest zrobione żebyś do serwisu jeździł i słono za wszystko płacił.
Muszę zaglądnąć i zobaczę jak mam ustawioane
Dziękipedro - 2014-07-17, 09:43tej wersji nie znałem...muszę sprawdzić...pedro - 2014-07-17, 13:06Kolego "ktosiek" czy możesz opisać lub wrzucić screeny co dalej tam robić i co to powoduje...rozwinąć wątek żebym wiedział mniej więcej co i jak tam sie robi??Aroxx - 2014-07-17, 17:52Oj kolego "ktosiek", chyba Nas tu czarujesz, tam nic nie można przestawiać, wybierasz 6 opcji i "start", ale to nie zmienia żadnych parametrów ani opcji.ktosiek68 - 2014-07-17, 20:33Panowie.
Powiem krótko. Zauważyłem kilka rozbieżności w możliwościach wejścia do niektórych opcji w samochodzie.
Do niedawna korzystałem z nowej Lexii powiązanej z Diagboxem z systemem Win 7 - i tam w kilka miejsc nie chciało mnie wpuścić.
W tym tygodniu wziąłem od dziecka starego lapka, wgrałem starego XP-ka SP II, ściągnąłem samą Lexię 45 z aktualizacją 347.36 i wchodzę gdzie chcę.
Z pewnością jest to sprawa samych programów Lexia, które wiadomo skąd pochodzą ......
O screenach nie ma mowy - za ciepło.ROBSON1976 - 2014-07-17, 21:42Ja w swoim zawieszeniu (4sfery) mogę zrobić trzy opcje - twarde, średnie i miękkie. Test globalny-zawieszenie - telekodowanie i tu jest cała litania do zmian :-)pedro - 2014-07-27, 10:20w wersji z HA 3+ u mnie nie ma takich opcji...ja mam tylko zawieszenie hydroaktywne(włączone/wyłączone), wspomaganie ze zmienną charakterystyką(wł/wył) i korekcja świateł(wł/wył)...opcje o których pisał kolega żeby wyświetlać po 6 to tylko odczyt parametrów pracy zawieszenia w czasie rzeczywistym które robi później wykres itp...czyli nic potrzebnego do programowania zawieszenia...


Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław

Moi drodzy Panowie,aby watek nam tu zbyt szybko nie umarł(bo dociekliwe babsko ze mnie) pozwalam sobie wkleic dialog znaleziony w sieci a niejako pasujący do tej dyskusji. Ja nistety jestem elektroniczną analfabetka więc te wszystkie "telekodowania' podrzucam Wam do spawdezenia. Może rzeczywiście da sie przestawiać?




TEST GLOBALNY > ZAWIESZENIE > POMIAR PARAMETRÓW > WARTOŚCI PARAMETRÓW SPERSONALIZOWANE > HYDROAKTYWNE > ZAZNACZAMY PO 6 OPCJI > START PROGRAMOWANIA




Skoro znasz już całą ścieżkę do tych opcji, to pozostaje poszukać kogoś z lexią, bo tego bez podłączenia konkretnego pojazdu nie da rady zobaczyć.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Joasiu, jak potrafisz zacisnąć i nie popuścić, zaczekaj....sprawdzę te wywody u siebie po południu. Ale wydaje mi sie że to bajki.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Brak komfortu w najwyższych pozycjach bardzo łatwo się tłumaczy. Auto stoi na odbojnikach, górnych lub dolnych, ale w jedną stronę zawieszenie nie ma żadnego ruchu.
Przeanalizujmy najpierw najwyższe położenie auta. Gdy samochód stoi maksymalnie na górze, nie ma możliwości jeszcze bardziej wydłużyć skoku zawieszenia. Czyli gdy wpadamy kołem w dziurę, wpada nie tylko koło, ale cały narożnik samochodu. Napotyka na opór i wyhamowuje, gdy tylko koło dosięgnie dna, minimalnie tylko spadając niżej. Następuje teraz tłumienie wychylenia przez amortyzację -- tzn. następowałoby, gdyby samochód miał pole manewru. Gdy samochód odbija w górę, szybko dobija do odbojnika i zatrzymuje się. Wyjeżdżając z dziury w siłowniku jest ciągle wysokie ciśnienie, które powoduje, że koło nie może się poruszyć niezależnie od karoserii, więc znów cały samochód idzie w górę.
W dolnym skrajnym położeniu jest podobnie (odwrotnie), więc dyskomfort czujemy wjeżdżając na garb. Spadając z niego, albo wpadając w dziurę, koło owszem, podąży konturem przeszkody, ale mała ilość płynu w siłownikach powoduje, że karoseria ciągnie zaraz potem i dobija do dolnego odboju.
Nie jestem pewien, jak to dokładnie działa przy położeniu 40 km/h, ale zakładam, że koło porusza się (w dół) w absolutnych granicach normalnej pracy zawieszenia.
W przypadku normalnej jazdy, samochód ciągle ma wystarczająco dużo zapasu na poruszanie kołem w górę i w dół niezależnie od trzech pozycji, chyba zresztą to spowodowało, że CrossTourer jest ustawiony, żeby stale jeździć ze zwiększonym prześwitem (pozycja na nierówne drogi, do 70 km/h).

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Marku,my tu troszkę dalej zabrneliśmy :)  ale Swoja teorie łatwo sprawdzisz na postoju.Unieś auto max w górę i naciśnij na nadwozie reką czy sie ugnie równie łatwo jak w normalnych pozycjach.Jeśli tak tzn ,że brak amortyzacji jest zgodny z Twoją teoria zablokowania ruchu w jedną stronę. Jeśli jednak będzie Twardo tzn ,że w układzie jest jednak sporo wyższe ciśnienie.
Co do lexii to niestety mój mechanik(w zasadzie dwóch zamiennie)nie dysponują lexiami a jakimis innymi super/hiper komputerami(czy programami?).Dla mnie to i tak niezrozumiałe :)  Czekam na wynik badań Grzegorza.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odwiedził mnie mrs Murphy..... oczywiście namieszał mi w kompie. Więc posprzątałem wieczorem PC, dzis za dnia podejmę próbę łączenia się z wielorybem.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Sprawdzałem to już parę razy. Ugina się równie łatwo -- chyba nawet łatwiej.
Poza tym przetestowałem najniższą pozycję -- nie da się przycisnąć niżej, nawet siadając na samochodzie.
I zrobiłem jeszcze jedną rzecz -- ustawiłem podnoszenie samochodu max do góry i wszedłem do bagażnika. Gdy się już podniósł, wyskoczyłem. Samochód ani drgnął, podczas gdy w normalnym położeniu podnosi się dość znacznie do góry.
Jeszcze jakieś testy mam zrobić?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Już spieszę donieść , Joasiu.....
Bujdy na kółkach, tak jak przypuszczałem (na moje amatorskie oko), bo jak już wchodzimy w "Pomiary" to nie telekodujemy  parametrów...
Wykonałem ścieżkę załączoną przez Ciebie: "TEST GLOBALNY > ZAWIESZENIE > POMIAR PARAMETRÓW > WARTOŚCI PARAMETRÓW SPERSONALIZOWANE > HYDROAKTYWNE > ZAZNACZAMY PO 6 OPCJI > START PROGRAMOWANIA " i  to zaznaczanie "sześciu parametrów" dotyczy wyboru do wykonania rejestracji przebiegu parametrów w czasie a nie programowania.
Zaglądnąłem w inne miejsce Lexii, telekodowanie zawieszenia: nie mam nic do wyboru/sparametryzowania miękkości działania zawieszenia. Przypominam, mam HA3.
Możliwe że HA3+ ma inne parametry do telekodowania (w swoim działaniu uwzględnia więcej parametrów od HA3).
Spróbowałem podać nowe wartości wysokości zawieszenia, ale zawsze mnie opluwał, że wartości poza zakresem. Nawet jak zmieniałem tylko o 2 kroki. :( Ktoś coś wie dlaczego?
Tak więc nie sprawdzę jak odczuwa się jazdę po lekkim obniżeniu zawieszenia.....
No to tyle w poszukiwanym temacie, spokojnego snu Joasiu. :D

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Marku,wychodzi więc na to,że ciśnienie w układzie nie rośnie wraz ze zwiększeniem wysokości a jedynie zwięsza się ilość lds w "kolumnach". W max górnej nie ma prawa po odciążeniu iść wyżej gdyz opiera sie o takie nieduże odbojniki(niewidoczne bez wczołgania sie pod auto i jeszcze trzeba wiedziec gdzie patrzeć.)Natomiast odciążenie w niższych pozycjach powoduje wypchnięcie przez azot lds-u ze sfer do reszty układu a więc automatycznie wysunięcie "kolumn". W najnizszym zakresie docisnięcie jest mozliwe tylko w przypadku braku "bałwanków". U mnie tak było. Jeśli są to wahacz sie na nich spiera i nie ma gdzie dalej sie przemieścic. W tym wątku jednak próbujemy ustalić (w zasadzie Panowie ustalaja,ja tylko rzuciłam gdzieś tam wyczytane info)czy da sie przez złącze diagnostyczne wybrac tryb resorowania.
Grzegorzu,mamy więc takie samo zawieszenie i właśnie bez plusa mnie interesuje. Czy jest jeszcze mozliwośc (jak w dialogu,który przytoczyłam),że musi byc jakas starsza wersja lexii?
Znając ,życie to i tak pewnie zdecydowanie upraszczamy działanie hydro :)

Gwoli wyjaśnienia:zbyt niski komfort odczuwam tylko w przypadku długiego niejeżdżenia innymi autami(np XP).Natomiast nawet po jednorazowej przejażdżce czymkolwiek innym niz hydro,wrażenie ustepuje po pierwszych metrach podróży c5 :)

W chwili obecnej jestem po wymianie łożysk wahaczy tył,założeniu bałwanków,wymianie sworzni i tulejek(wszystkich w przodzie),korekcie wysokości,zrobieniu zbierzności,więc w zasadzie próćz sfer wszystko w zawieszeniu(auto miekko sie ugina więc raczej sa sprawne). Po tych zabiegach objawy z innych moich watków ustapiły:nadwrażliwe esp,nurkowanie przodu,obcieranie plastikami(tu pomogło tez przytwierdzenie osłon pod zderzakiem,pogineły spinki i mimo,że nic nie sterczało to jednak były kilka cm nizej).Jako ciekawostke dodam,że w zeszłym roku zmieniałam wszystkie tulejki przód na jakies ponoc germańskie meyle,czy jakos tak.Zrobione dosłownie parę tys.km. i przymierzałam sie do wymiany przekłądni kierowniczej z uwagi na stuki. Po założeniu lemfordera przekładnia uległa uzdrowieniu,nic nie stuka. Nie wiem czy te mayle są tak fatalne,czy tak zle zostały zamontowane. jeden raz oddałam auto do naprawy u bliskiego znajomego(brak asertywności)i wszystko co robił musiałam w krótkim czasie robic ponownie(hamulce,zaw.przód).mam nadzieję,że teraz będzie ok

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów

Gwoli wyjaśnienia:zbyt niski komfort odczuwam tylko w przypadku długiego niejeżdżenia innymi autami(np XP).Natomiast nawet po jednorazowej przejażdżce czymkolwiek innym niz hydro,wrażenie ustepuje po pierwszych metrach podróży c5 :)

Tak samo odczuwam ja. Brakuje mi jak długo jeżdzę C5.  :P

Grzegorzu,mamy więc takie samo zawieszenie i właśnie bez plusa mnie interesuje. Czy jest jeszcze mozliwośc (jak w dialogu,który przytoczyłam),że musi byc jakas starsza wersja lexii?

Nie mam wiedzy w tym temacie  :D Nie sądzę....za komfort odpowiada zasadniczo sfera i jej dławiki. Byłbym skłonny obniżyć ciśnienia w sferach i dodać dodatkową sferę dla zwiększenia "akumulacyjności" gazu. Może rozwiercić dławiki.... ale to moje odległe wymysły.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Im niżej zawieszenie tym więcej LDS-u jest "zwracane", im wyżej to więcej pobierane jest ze zbiornika. Dlatego poziom sprawdzamy na max dolnym położeniu.
Asiu - wymień sfery (wszystkie) najlepiej na komforty. W 10 latku na bank jest to konieczne. Ja tak zrobiłem i auto nie do poznania.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Wiem,wiem Irku,że to by nie zaszkodziło ale komfortu narazie naprawdę nie brak,po naprawach prowadzi sie super,nadszarpnęło by to budżet(parę zł własnie w autko weszło)a dodatkowo mój mechanik twierdzi ,że na siłę szukam i naprawiam niezepsute.Przed chwila też przegląd i ubezp w Xp a tuż tuż to samo w C5 i suma sumarum niemała gotówka odpływa w niebyt :)
Niestety poprzedni wątek przepadł,pisałam też do Ciebie priv z pytaniami i prosba.Może i to przepadło w forumowej zawierusze. Pytałam,czy przy wymianie sfer miałeś  sprawdzaną/regulowaną wysokość zawieszenia.Jeśli tak,to proszę bys zmierzył w wolnej chwili jaka jest odległość od środka piasty(ew,od ziemi)do krawędzi błotnika z przodu i tyłu. Wprawdzie jestem po wszelkich korektach i zbieznościach ale oczywiście jak zwykle gnebi mnie niepewnośc "prawidłowości".
PS.Nie wiem czemu ale C5 jest dziwnie absorbujące. Naprawdę miałam ogrom aut,teraz tez mamy jeszcze XP , ale absolutnie żadnym(mimo pasji)tak się nie przejmowałam. Czy c5 to stan chorobowy?

Jeszcze jedno Irku,z Twoich fotek w zaginionym wątku pamietam,że w najniższej pozycji mogłeś jeszcze docisnąć tył. Sprawdziłeś czy masz odbojniki/bałwanki nad wahaczami w podłużnicach?(u mnie nie było,w drugim c5 w rodzinie był 1,też 2005)

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
C5 to chyba stan umysłu (bynajmniej u mnie  :P ).
Przy wymianie sfer nie było mierzonej wysokości, ale mechanik (Stasiu) popatrzył fachowym okiem i stwierdził, że nie widzi potrzeby korekty. Mnie się wydawało, że mam za wysoko, ale jak oglądałem inne modele to mają porównywalnie (nie będę latał z metrówką przy obcych autach aby zrobić pomiary).
Co do wymiany moich sfer, to byłem pewien, że przednie są ok - ręcznie łatwo dawał się rozbujać. Po wymianie zupełne inne auto. Nie wiem na ile sprawa nowych sfer a na ile wersji komfort? Tak więc przy przebiegu 170tyś (połowa w polskich warunkach drogowych) sfery do wymiany.
Co do XP - żona nim jeździ i raczej nie przywiązuje wagi do tego czy coś stuka, piszczy, brzęczy - jeździ to jeździ. Przez 5 lat wymienione w nim tarcze klocki przód tył, skraplacz klimy, łożysko przedniego koła, komplet letnich opon i 3x olej filtry. Na obecną chwilę nie używa ręcznego bo blokuje się dźwignia przy zacisku. Natomiast w C5... ;D
Co do bałwanków tylnego zawieszenia to sprawdzę i napiszę.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Pomierzyłem dzisiaj, wyniki od środka koła do błotnika:
- po nocnym postoju przód 39 tył 38
- po uruchomieniu silnika przód 41 tył 40, czyli podniosło po równo o 2cm.
Podniosłem max do góry położyłem się pod auto i żadnych bałwanków nie widziałem (albo brak albo nie dojrzałem  :P ).

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Znalezione obrazy dla zapytania citroen c5 odbojnikiZnalezione obrazy dla zapytania citroen c5 odbojniki
Skoro nie zauważyłeś to pewnie nie ma(516666).Załaczam grafike dla ułatwienia.Koszt ok 16zł(bez rabatów)w Intercars.
Dziękuję za zmierzenie.
Jeszcze zdjęcie,bałwanek jest widoczny za przewodami,przy górnej śrubie od zacisku.
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/dp/1999809150_26050_4.jpg
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2015, 19:12:21 wysłana przez Joanna Luty »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Czy ktoś wie "co zawierają" sfery komfort? W tabelach brak podanych ciśnień dla nich, czym różnią się od dedykowanych do modelu?
Jestem w stanie "w ciemno" wejść z nimi do wozu, bez sprawdzania dotychczasowych sfer. :D

PS: C5 to stan umysłu, głęboko wchodzi w podświadomość posiadacza i jak to podświadomość nie daje żyć inaczej jak tylko myśleć o ukochanej :P

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Sfery komfort (dla danego modelu) mają te same ciśnienia co standard, różnią się tylko dławikami (większa średnica = większa i szybsza przepustowość lds).

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Sprawdziłem jeszcze raz, bo mi to nie dawało spokoju, tym razem na względnie równym parkingu. Wychodzi na to, że chyba miałem zepsute zawieszenie gdy ostatni raz to sprawdziłem.
1. Najwyższe położenie:
-- Opiera się o odbojniki. Tyle jest pewne, bo zrobiłem test z bagażnikiem. Swoje ważę, ale nie odbiło go w ogóle do góry.
-- Jest twardsze. Znacznie twardsze, ale jestem w stanie ugiąć samochód ręką.
2. Najniższe położenie:
-- Nie opiera się od odbojniki (*u mnie -- w rzeczywistości może powinno być inaczej?). Minimalnie, ale jednak, da się go docisnąć.
-- Samochód jest łatwo rozbujać i dość łatwo da się go podnieść do góry. Nie jest twardszy od normalnego położenia.
------
Moje wnioski są nadal te same: wyjątkowa twardość zawieszenia w skrajnych położeniach wynika głównie z tego, że zakres ruchów, które zawieszenie może wykonać, jest dużo mniejszy.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Sfery komfort (dla danego modelu) mają te same ciśnienia co standard, różnią się tylko dławikami (większa średnica = większa i szybsza przepustowość lds).
Pytanie: Czy istnieje coś takiego, jak sfery komfort, czy jest to standardowa sfera z dławikiem rozwierconym metodami chałupniczymi? Pytam, bo service.citroen.com podaje 5271 J1 jako jedyną sferę do zamontowania na przód (inny numer na tył).

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Pytanie: Czy istnieje coś takiego, jak sfery komfort, czy jest to standardowa sfera z dławikiem rozwierconym metodami chałupniczymi? Pytam, bo service.citroen.com podaje 5271 J1 jako jedyną sferę do zamontowania na przód (inny numer na tył).

Zobacz w katalogu IFHS a nie na stronie citroena - na service ich NIGDY nie było.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Jutro chcę zamówić sfery komfort do mojej MkII 2.2 HDI break z HA3+ i chce się upewnić, że zamawiam dobre:
Sfery na przód:
C5 COMF FH
i środkowa:
C 562 FR
Będę wdzięczny za pomoc.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Emil - z rozpiski wygląda, że OK. :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91