Jednak mi się pomerdało - nie wiem czemu założyłem, że HA-trójka ma po 3 sfery na oś...
Usuwam swoje błędne gdybania, żeby ktoś nie wziął ich jako pewnik. 1.1. Zawieszenie hydrauliczne hydroaktywne 3
Zawieszenie hydroaktywne 3 jest wyposażone w 2 sfery na oś.
Zawieszenie hydroaktywne 3 jest sprzężone z prędkością pojazdu i stanem drogi.
1.2. Zawieszenie hydrauliczne hydroaktywne 3+
Zawieszenie hydroaktywne 3+ jest wyposażone w 3 sfery na oś.
Zawieszenie hydroaktywne 3+ jest sprzężone, z prędkością pojazdu , stanem drogi oraz stylem jazdy kierowcy.
Zespolony blok hydro-elektroniczny
Zintegrowany blok hydroelektroniczny, zespolony bez możliwość demontażu, składa się z następujących elementów :
- Silnika elektrycznego napędzającego pompę hydrauliczną
- Pompy hydraulicznej o 5 tłokach osiowych
- Akumulatora przeciwpulsacyjnego, regulatora wydatku
- 4 elektrozawory : 2 na oś, 1 na wlocie (podniesienie pojazdu), 1 na wylocie (opuszczenie pojazdu)
- Kalkulator elektroniczny zawieszenia
- 2 zawory zabezpieczające przed opadaniem
- filtry płynu hydraulicznego : przed i za elektrozaworami
- zawory nadciśnienia
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Co do opcji dostępnych w lexii/diagbox:
Odczyt parametrów
Przy pomocy przyrządu diagnostycznego możliwe jest odczytanie następujących parametrów:
Odczyt parametrów - Definicje
Ugięcie zawieszenia przedniego -Odczyt chwilowy ugięcia zawieszenia przedniego pod obciążeniem
Prędkość ugięcia zawieszenia przedniego - Odczyt chwilowy prędkości uginania zawieszenia przedniego pod obciążeniem
Przyspieszenie boczne - Możliwy do zmierzenia tylko podczas jazdy
Obroty silnika - Chwilowe obroty silnika
Prędkość kątowa obrotu kierownicy - Chwilowa prędkość obrotowa koła kierownicy
Kąt położenia kierownicy - Chwilowy kąt obrotu kierownicy
Styl sportowy - kołysanie boczne - Procent sportowego stylu prowadzenia, możliwy do zmierzenia tylko podczas jazdy
Styl sportowy - "pompowanie" - Procent sportowego stylu prowadzenia, możliwy do zmierzenia tylko podczas jazdy
Styl sportowy - kołysanie wzdłużne - Procent sportowego stylu prowadzenia, możliwy do zmierzenia tylko podczas jazdy
Stan hydroaktywnego 3+ - Hydroaktywne 3+ aktywne albo nieaktywne
Prędkość przepustnicy - Prędkość wciskania i podnoszenia pedału przyspiesznika
Powód przejścia sztywne / elastyczne - Odczyt parametru przejścia od zawieszenia elastycznego do zawieszenia sztywnego
Stan nawierzchni - Odczyt stanu drogi obliczonego przez kalkulator zawieszenia
Stan korekcji prześwitu - Odczyt korekcji w trakcie
Stan drzwi i pokryw - Odczyt stanu drzwi i klap
Wartość zadana - przód - Zadany prześwit pojazdu, jaki należy osiągnąć (z przodu)
Tylna wartość zadana - Zadany prześwit pojazdu, jaki należy osiągnąć (z tyłu)
Prześwit filtrowany - przód - Rzeczywisty prześwit chwilowy przodu pojazdu
Prześwit filtrowany - tył - Rzeczywisty prześwit chwilowy tyłu pojazdu
Zaprogramowany prześwit odniesienia - przód - Prześwit przodu zaprogramowany w kalkulatorze przez operatora, służący za wartość odniesienia do obliczeń prześwitu pojazdu
Zaprogramowany prześwit odniesienia tyłu - Prześwit tyłu zaprogramowany w kalkulatorze przez operatora, służący za wartość odniesienia do obliczeń prześwitu pojazdu
Początkowy prześwit odniesienia - przód - Prześwit przodu zaprogramowany w kalkulatorze
Początkowy prześwit odniesienia tyłu - Prześwit tyłu zaprogramowany w kalkulatorze
Stan hamulca - Odczyt stanu aktywacji pedału hamulca
Przycisk wysokości (prześwitu) - Odczyt wysokości pojazdu żądanej przez użytkownika
+ APC - Obecność lub brak +APC w kalkulatorze zawieszenia
Napięcie akumulatora - Odczyt napięcia akumulatora
Napięcie 5 woltów - Obecność albo brak zasilania elektrycznego czujników prześwitu z przodu i z tyłu
Przyspieszenie wzdłużne - Odczyt chwilowy wzdłużnego przyspieszenia pojazdu, możliwego do pomiaru tylko podczas jazdy
Wartość zadana pochylenia ku dołowi - Odczyt chwilowy wartości zadanej pochylenie korektorów dynamicznych położenia reflektorów
7. TESTY ELEMENTÓW WYKONAWCZYCH
Za pomocą przyrządu diagnostycznego można przeprowadzić testy następujących elementów wykonawczych :
Zawór elektromagnetyczny regulacji zawieszenia hydroaktywnego 3+ osi przedniej
Zawór elektromagnetyczny regulacji zawieszenia hydroaktywnego 3+ osi tylnej
Zawór elektromagnetyczny podnoszenia przodu
Zawór elektromagnetyczny podnoszenia tyłu
Zawór elektromagnetyczny opuszczania przodu
Zawór elektromagnetyczny opuszczania tyłu
Silnik elektryczny pompy elektrycznej
Korektory dynamiczne położenia reflektorów
8. Konfiguracja
Należy przeprowadzić następujące procedury zdalnego programowania :
Uczenie typu czujnika kąta położenia kierownicy
Uczenie wysokości (prześwitów) odniesienia
Aktywacja funkcji stanowiących wyposażenie systemu zawieszenia