Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkII] wysokość zawieszenia(zniknął wątek)- możliwość wyboru trybu komfortu.  (Przeczytany 20934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
[mkII] wysokość zawieszenia(zniknął wątek)- możliwość wyboru trybu komfortu.
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 27, 2015, 18:01:27 »
 ;D no to zamawiam  ;D

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
W moim C5 w max górnym położeniu jestem w stanie nacisnąć samochód tylko minimalnie,solidnie sie przykładając,jest wyraznie twardszy,niemal sztywny. W drugim c5 (w rodzinie)jest to jeszcze trudniejsze.

Tutaj Irku gorąca prośba do Ciebie. Ponieważ jako jedyny jestes na nowych sferach,bardzo Cie proszę bys sprawdził mozliwość ugięcia/naciśnięcia auta w max górnym położeniu,o ile cm uda ci się nacisnąc/ugiąć,przy jakim (kg)dociskaniu(oczywiście orientacyjnie).Pytam dlatego,że byc może w ten prosty sposób mozna sprawdzic koniecznośc wymiany sfer.Byc może w max położeniu w układzie jest jednak wyższe ciśnienields  i  przy spadku ciśn w sferach,membrana jest wepchnieta i juz nie ma sie gdzie ugiąc(oczywiście gdybam).
 Dzis sprawdzając w drugim C5,jak pisałam wyżej,jest prawie całkowicie sztywno,a tez ma 10lat i do tego cos postukuje z tyłu(prawdopodobnie sfera)

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Sprawdziłem u siebie uginanie poprzez nacisk ręką: pomiędzy położeniem normalnym do jazdy a średnim (max 40 km/h) nie widzę żadnej różnicy. Ugina się porównywalnie tak samo miękko i głęboko zarówno przód jak i tył. Natomiast w położeniu górnym (max 10 km/h) tył ugina się niewiele przy użyciu dużo większej siły natomiast przód praktycznie sztywny. Nie bardzo wiem po co takie testy, bo sfer w ten sposób się nie sprawdza. Co do stukania to na pewno nie sfera. Moja tylna prawa była całkowicie uszkodzona i nie było słychać w aucie żadnych stuków. Dopiero po wykręceniu sfery i porządnym potrzęsieniu słychać z niej było dźwięki jak by coś metalowego w niej luzem latało.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Irku dziękuję.Fajnie,że dopisałeś tez o "niestukach"nawet przy padniętej sferze. Test zaproponowałam z uwagi na twierdzenia Marka,że ciśnienie jednakowe niezależnie od wysokości,a twardość spowodowane brakiem ruchu w jedną stronę i pisał,że jego auto w najwyzszym położeniu(póżniej odwołał)jest nawet miększe wiec chciałam sprawdzić czy u mniejest cośnie tak. Gdyby rzeczywiście ciśnienie przy unoszeniu nie rosło to w ten sposób można by orientacujnie przetestować sfery.Jak widać nie jest to mozliwe z uwagi na utwardzanie(wzrost ciśn) nawet przy kmp.nowych gruszek.Dziękuję za teścik.

Offline Maciej Połeć

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 456
  • Skąd: Warszawa-Śródmieście
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI 138 FAP Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa-Śródmieście
Ktos moze podac jakies miarodajne dane co do wysokosci C5 MKII ? potrzebuje sprawdzic czy nikt nie grzebal przy obejmach potencjometrow wysokosci ?
http://motopartner.pl/ zapraszam na zakupy :)

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Ktos moze podac jakies miarodajne dane co do wysokosci C5 MKII ? potrzebuje sprawdzic czy nikt nie grzebal przy obejmach potencjometrow wysokosci ?

Masz w tym wątku na pierwszej stronie -  c5_page_247_251_ctrl_regl_hauteur_vehicule.pdf
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91