Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [C5 III] korek zbiorniczka płynu LDS  (Przeczytany 10697 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Młynarczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Skąd: Kobyłka
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM Tourer
  • Miejscowość: Kobyłka
[C5 III] korek zbiorniczka płynu LDS
« dnia: Maj 22, 2015, 18:48:29 »
Rozmawiając ostatnio  z mechanikiem specjalizującym się z pojazdami PSA poruszyłem temat twardości zawieszenia i pocących się siłowników hydro, które wymieniałem swojego czasu.
Dowiedziałem się,  że Citroen kilka lat temu opublikował notę serwisową zalecającą wymianę korka w zbiorniczku płynu LDS. Otóż okazuje się że korki z początkowych lat produkcji źle odpowietrzały układ, wskutek czego  powstające ciśnienie rozszczelniało niektóre elementy, najczęściej siłowniki. Rzeczywiście, odkręcając stary korek słychać było psyknięcie powietrza. Nowy model korka nie ma już tej przypadłości, odpowietrza na bieżąco.


Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [C5 III] korek zbiorniczka płynu LDS
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 22, 2015, 20:15:45 »
Łatwo to sprawdzić, zawieszenie max w górę opuszczamy zawias i ręką sprawdzamy czy powietrze przez odpowiednik się wydostaje

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [C5 III] korek zbiorniczka płynu LDS
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 22, 2015, 20:20:16 »
może cos w tym jest?
Referencja faktycznie zmieniła sie z 4009.L6 na 4009.V9.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [C5 III] korek zbiorniczka płynu LDS
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 22, 2015, 21:17:02 »
Dziś sprawdziłem po dłuzszym postoju w "pozycji do jazdy" - korek odkręca się z sykiem. Odkąd pamiętam, zawsze tak było. Z kolei w instrukcji opróżniania i napełniania układu hydraulicznego c5x7 2008, jest wyraźnie napisane w punkcie 2.: "uwaga zbiornik lds pod ciśnieniem" . Dalej więc nie rozumiem, czy ma tam być cisnienie. Sprawdziłem też konstrukcję korka - zwykła zakrętka z małym otworkiem śr. ok 1/2 mm, w środku gumowy grzybek spełniający rolę zaworka jednokierunkowego pozwalającego na zasysanie powietrza tylko w stronę do zbiornika. Czy nowe korki mają budowe dwukierunkową i utrzymują 0 bar ?
Pozdrawiam,
Lech

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [C5 III] korek zbiorniczka płynu LDS
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 23, 2015, 14:56:12 »
ktoś może dysponuje fotkami obu korków?

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [C5 III] korek zbiorniczka płynu LDS
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 23, 2015, 23:55:41 »
Dziś sprawdziłem po dłuzszym postoju w "pozycji do jazdy" - korek odkręca się z sykiem. Odkąd pamiętam, zawsze tak było. Z kolei w instrukcji opróżniania i napełniania układu hydraulicznego c5x7 2008, jest wyraźnie napisane w punkcie 2.: "uwaga zbiornik lds pod ciśnieniem" . Dalej więc nie rozumiem, czy ma tam być cisnienie. Sprawdziłem też konstrukcję korka - zwykła zakrętka z małym otworkiem śr. ok 1/2 mm, w środku gumowy grzybek spełniający rolę zaworka jednokierunkowego pozwalającego na zasysanie powietrza tylko w stronę do zbiornika. Czy nowe korki mają budowe dwukierunkową i utrzymują 0 bar ?
Poprawiony korek ma taki dosyć spory kołnierz wchodzący do środka zbiornika
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [C5 III] korek zbiorniczka płynu LDS
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 24, 2015, 08:55:53 »
Poprawiony korek ma taki dosyć spory kołnierz wchodzący do środka zbiornika
Tak, to widziałem na zdjęciu wyszukanym gdzieś w sieci, i cenę ma 63 zł. Nadal interesuje mnie czy nowy korek ma jakiś ogranicznik ciśnienia do bezpiecznej wartości, czy utrzymuje cisnienie 0 bar, czyli odpowietrza na bieżąco. A pytam dlatego, że gdyby poprawne ciśnienie robocze w zbiorniku miało wynosić 0 bar, to nie chce mi się wydawać 63 zł, wystarczy w starym korku w miejscu przylegania gumowego grzybka naciąć półmilimetrową szczelinę i też będzie odpowietrzał do 0 bar na bieżąco. A może dla prawidłowej pracy pompy potrzebne jest umiarkowane nadciśnienie w zbiorniku?
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marcel Sieniawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Kolbudy
  • Posiadany samochód: C5x7 2.0 benzyna 140KM - silnik EW10A
  • Zainteresowania: Elektronika + mechanika, Fotografia
  • Miejscowość: Kolbudy
Odp: [C5 III] korek zbiorniczka płynu LDS
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 24, 2018, 10:31:37 »
Mam taki korek w C5 X7 2009r.
Bez użycia sporego klucza francuskiego nie byłem w stanie go odkręcić...i tak nie powinno być.
Wydaje się logiczne że korek powinien spełniać funkcję zaworu oddechowego, który
  • przy obniżaniu auta (czyli dolewaniu przez pompę płynu LDS do zbiornika) powinien wypuszczać powietrze
  • przy podwyższaniu auta (czyli wypompowywaniu płynu LDS) powinien zasysać powietrze.
Skoro Citroen wydał nowy korek to logicznie rzecz biorąc powinien być on poprawiony i działać poprawnie...

Ale logiczne jest też to co napisał kolega"wystarczy w starym korku w miejscu przylegania gumowego grzybka naciąć półmilimetrową szczelinę" bo wówczas mamy obustronny przepływ powietrza.


Z drugiej strony po rozebraniu korka widać ze gumowa membrana jest tak wbudowana w korek że przepływ powietrza możliwy jest TYLKO do zbiornika, bo w przeciwną stronę membrana jest dociskana do przylgi, co powoduje brak możliwości wypuszczania powietrza. Tym samym obniżając auto (dolewamy płynu do zbiornika) i wytwarza się nadciśnienie w zbiorniku...tylko po co?

Nie do końca jest to dla mnie zrozumiałe wiec dodając zdjęcie mojego korka poszukuję odpowiedzi od posiadaczy nowego korka - co w nim usprawniono, i czy przepływ powietrza jest obustronny?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2018, 10:58:39 wysłana przez Marcel Sieniawski »