Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia  (Przeczytany 10876 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
[Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« dnia: Czerwiec 30, 2015, 17:49:34 »
P2133 Sygnał stycznika punktu oporu pedału przyśpieszenia.
przyczyna - miejscowy
statut - usterka trwała
charakterystyka błędu - zwarcie z plusem


Szukać czegoś przy pedale przyśpieszenia?
Czy ten błąd może mieć coś wspólnego z bardzo dużym spalaniem LPG?




F8EB Usterka braku plusa trwałego wyśwetlacza
przyczyna - lokalny
charakterystyka błędu - nie określone




U2005 Wzbudzenie (nieprawidłowy odbiór prędkości pojazdu)
przyczyna - błąd odległy
statut - usterka trwała
charakterystyka usterki - nie charakteryzowane

mjerz

  • Gość
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 01, 2015, 01:35:55 »
F8EB Usterka braku plusa trwałego wyśwetlacza
przyczyna - lokalny
charakterystyka błędu - nie określone
Ten błąd możesz olać. To jest błąd diagnostyki, a nie samochodu. Innymi słowy, on nie istnieje, tylko Lexia w trakcie diagnostyki go generuje. Jest wymieniony na liście "fantomowych błędów" w którymś z Info'Diagów.

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 01, 2015, 19:56:15 »
Witaj
Stycznik pedału, jest taki stycznik w pedale gazu, jak wciśniesz pedał do oporu to usłyszysz "klik", ten przycisk wyłącza limiter lub tempomat kiedy zachodzi potrzeba nagłego przyspieszenia. Usterka związana z tym błędem to na pewno nie działający limiter, i może tempomat. Przycisk jest w pedale gazu i niestety jest nienaprawialny, musisz wymienić.Chyba że nie potrzebujesz limitera, to nic złego się nie stanie.


Wyświetlacz,ten błąd posiada prawie każdy citroen MKII i MKIII, nic złego się nie dzieje, więc jak kolega napisał.


Błąd trzeci, hm występuje również u mnie i nie bardzo wiem czego się przyczepić, również nic złego się nie dzieje.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 01, 2015, 23:43:12 »
Witaj
Stycznik pedału, jest taki stycznik w pedale gazu, jak wciśniesz pedał do oporu to usłyszysz "klik", ten przycisk wyłącza limiter lub tempomat kiedy zachodzi potrzeba nagłego przyspieszenia. Usterka związana z tym błędem to na pewno nie działający limiter, i może tempomat. Przycisk jest w pedale gazu i niestety jest nienaprawialny, musisz wymienić.Chyba że nie potrzebujesz limitera, to nic złego się nie stanie.


Dzięki wszystkim za informacje.


Tempomat działa. Wyłączałem przyciskiem. Powinien się wyłączyć po naciśnięciu hamulca lub pedału przyśpieszenia do oporu??


Limitera nie używałem ale sprawdzę jutro czy wyłącza się po wciśnięciu gazu "do dechy"

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 01, 2015, 23:44:37 »
Nie włączysz limitera jak jest usterka pedału gazu, tempomat działa, bo to (przycisk w pedale gazu) nie jest jego element składowy.
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 01, 2015, 23:50:45 »
Sprawdzę jutro.


Pedał przyśpieszenia w C5 X7 jest elektryczny, bez linki? Jest taki sam do diesla jak do benzyny?

mjerz

  • Gość
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 02, 2015, 00:05:47 »
Nie włączysz limitera jak jest usterka pedału gazu, tempomat działa, bo to (przycisk w pedale gazu) nie jest jego element składowy.
Ja w poprzedniej C5-tce (2.0i benzyna) miałem taką ciekawą usterkę nie wiadomo czego (bo serwis kilogram części wymienił na gwarancji i nic nie wskórał), że ogranicznik prędkości działał, ale do momentu gdy depnąłem do deski żeby szybko przyspieszyć ponad ustawiony limit. To powinno po prostu wyłączyć ogranicznik, a u mnie co prawda go wyłączało, ale jednocześnie wywalało SERVICE i błąd "Speed control system faulty" czy jakiś tam podobny (nie pamiętam bo to było 8 lat temu). Wymienili czujnik w pedale gazu, jakiś żyroskop, jeszcze coś... bez skutku.   Błąd znikał natychmiast po wyłączeniu silnika - nie było go ani w logu błędów, ani w diagnostyce, gasł SERVICE - śladu nie zostawało aż do następnego depnięcia.

Ale sam ogranicznik działał - do chwili próby przekroczenia ustawionej wartości.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 02, 2015, 00:39:33 »
Michale, miałem dokładnie to samo. Wymieniłem pedał gazu -- błąd zniknął.
Swoją drogą, limiter mi do niczego potrzebny nie był, ale byłem przekonany, że pojawiające się co jakiś czas wyhamowanie silnika jest błędem pedału gazu. Objawia się to tym, że jadąc silnik nagle raptownie ujmuje mocy, po czym po czasie od ułamka sekundy do prawie sekundy wraca do normy. Mam to nadal, nie wiem, co jest jego przyczyną, na pewno nie pedał, bo próbowałem zdejmować nogę -- silnik ujmuje mocy płynnie, poza tym usterka pojawia się też podczas jazdy na tempomacie, kiedy pedał w ogóle nie jest przyciśnięty.

mjerz

  • Gość
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 02, 2015, 02:59:31 »
Michale, miałem dokładnie to samo. Wymieniłem pedał gazu -- błąd zniknął.
Swoją drogą, limiter mi do niczego potrzebny nie był, ale byłem przekonany, że pojawiające się co jakiś czas wyhamowanie silnika jest błędem pedału gazu. Objawia się to tym, że jadąc silnik nagle raptownie ujmuje mocy, po czym po czasie od ułamka sekundy do prawie sekundy wraca do normy. Mam to nadal, nie wiem, co jest jego przyczyną, na pewno nie pedał, bo próbowałem zdejmować nogę -- silnik ujmuje mocy płynnie, poza tym usterka pojawia się też podczas jazdy na tempomacie, kiedy pedał w ogóle nie jest przyciśnięty.
Ja tamto auto zmieniłem - nie wiem czy nowy szczęśliwy nabywca coś z tym zrobił. Jeśli nie używa ogranicznika to może nawet nigdy się z tym nie spotkał.

Co do wspomnianego przez Ciebie ujmowania mocy... czy to się nie dzieje w okolicach 2000 obrotów?  Ja tak kiedyś miałem jak FAP się przytkał. Pół roku się z tym bujałem - z niewiadomych powodów sam się jakoś nie chciał odetkać, mimo że regeneracje w trakcie tego czasu robił.  Wymuszona regeneracja w trasie załatwiła sprawę jak ręką odjął.  Wielką kompetencją wykazało się natomiast ASO, które chciało wymienić pół samochodu - na szczęście wziąłem sprawy w swoje ręce, kupiłem interfejs i dwie godziny później miałem sprawne auto ;)

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 02, 2015, 08:15:50 »
Co do limitera, to powiem wam, że zacząłem go używać od kiedy weszły nowe przepisy. Ustawiłem go na 56 km, szybko się przyzwyczaiłem, fajnie się jeździ kiedy pedał robi się "pusty", spalanie spada do 1,2, 1,4l. Obserwuję jadących z tyłu, widzę że krew im się gotuje, a ja spokojnie bo szybciej nie można. Polecam.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Artur Gackowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Jest: C5 III HDi 138 kombi, była: X II kombi HDi 109 KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 02, 2015, 13:48:44 »
Co do limitera, to powiem wam, że zacząłem go używać od kiedy weszły nowe przepisy. Ustawiłem go na 56 km, szybko się przyzwyczaiłem, fajnie się jeździ kiedy pedał robi się "pusty", spalanie spada do 1,2, 1,4l. Obserwuję jadących z tyłu, widzę że krew im się gotuje, a ja spokojnie bo szybciej nie można. Polecam.

Przez krótki okres też tak jeździłem. Do momentu, kiedy chciałem dość gwałtownie wyprzedzić inny samochód, a zapomniałem, że używam limitera. Auto zaczęło przyspieszać (jechałem z niższą niż nastawiona prędkość) i nagle auto przestało przyspieszać, a ja zostałem na przeciwległym pasie. Na szczęście zdążyłem wrócić na swój pas. Tak więc można używać, tylko trzeba pamiętać o tym ograniczeniu, żeby nie spowodować niebezpiecznej sytuacji.
Pozdrawiam
Miłego dnia dla wszystkich.

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 02, 2015, 20:57:57 »
I właśnie do tego służy przycisk w pedale gazu, aby uniknąć takiej sytuacji. Wciskasz pedał do oporu, wyłącza się limiter i jesteś tam gdzie zamierzałeś. Ten przycisk ma uszkodzony autor postu ;)
Lexija Citroen Peugeot.

mjerz

  • Gość
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 02, 2015, 23:31:59 »
I właśnie do tego służy przycisk w pedale gazu, aby uniknąć takiej sytuacji.
O ile się pamięta że się włączyło ogranicznik. Bo normalnie to przecież rzadko naciska się pedał gazu aż do samej deski, nawet jeśli się chce szybko przyspieszyć. Więc jeśli nie pamiętasz o włączonym ograniczniku i depniesz gaz tak jak to robisz normalnie to może być zonk ;)

Zresztą sama konieczność wciśnięcia do deski to już jakaś tam część sekundy opóźnienia. Bo normalnie to zacznie przyspieszać już w trakcie wciskania gazu, a z włączonym ogranicznikiem dopiero po pełnym wciśnięciu (zadziałaniu przycisku w pedale). Czasem te pół sekundy to może być o pół sekundy za dużo, dlatego ja już z tego ustrojstwa nie korzystam.

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 05, 2015, 10:35:54 »
Producent przewidział takie udogodnienia, zamontował w naszych autach, ja uważam limiter i tempomat za przydatne urządzenia, oszczędzają paliwo, limiter łagodzi napewno agresywne zachowania na drodze. Lubię jak w moim aucie wszystko działa i życzę autorowi postu, aby uporał się z problemem, podpowiem że przycisk można kupić wraz z pedałem, używany niekoniecznie od C5, pasuje np też od C4 i podobnych.
Lexija Citroen Peugeot.

mjerz

  • Gość
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 05, 2015, 18:27:24 »
Producent przewidział takie udogodnienia, zamontował w naszych autach, ja uważam limiter i tempomat za przydatne urządzenia, oszczędzają paliwo, limiter łagodzi napewno agresywne zachowania na drodze. Lubię jak w moim aucie wszystko działa i życzę autorowi postu, aby uporał się z problemem, podpowiem że przycisk można kupić wraz z pedałem, używany niekoniecznie od C5, pasuje np też od C4 i podobnych.
Ależ ja też lubię gdy wszystko działa, dlatego w poprzedniej C5 walczyłem z wyżej opisanym problemem związanym z ogranicznikiem. Poddałem się tylko dlatego, że fachowcy z ASO *nie umieli* tego naprawić, a w międzyczasie auto zmieniło właściciela.

Zaś co do tego, że "producent przewidział takie udogodnienia i zamontował je w naszych autach" to chwała mu za to, szkoda tylko że tak awaryjne oraz że personel ASO tak kiepsko wyuczony, że u mnie przez pół roku tego nie potrafili naprawić ;)  Na szczęście każdy może sobie wybrać z których udogodnień chce korzystać, i o ile ja tempomat sobie bardzo cenię (bo szczególnie z automatem jest to wspaniała rzecz) to ogranicznik prędkości jakoś mnie nigdy nie pociągał.  Mam w nawigacji opcję pikania przy przekroczeniu dopuszczalnej prędkości - jakoś wolę to niż brak reakcji pedału gazu.

Offline Krzysiek Pabis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Trzebinia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Trzebinia
Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 10, 2016, 12:57:12 »
Producent przewidział takie udogodnienia, zamontował w naszych autach, ja uważam limiter i tempomat za przydatne urządzenia, oszczędzają paliwo, limiter łagodzi napewno agresywne zachowania na drodze. Lubię jak w moim aucie wszystko działa i życzę autorowi postu, aby uporał się z problemem, podpowiem że przycisk można kupić wraz z pedałem, używany niekoniecznie od C5, pasuje np też od C4 i podobnych.

Odkopię temat - Czy taki pedał tez pasuje do C5 X7?

http://allegro.pl/c4-picasso-pedal-potencjometr-gazu-europa-i5984992106.html

Offline Wojciech Sekuła

Odp: [Mk III] Błędy w module wtrysku, wyświetlacza i zawieszenia
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 10, 2016, 14:22:45 »
Hmmm tez mam podobny problem z czujnikiem na pedale gazu ..ale w C5 II.
Widzialem info ..ze mozna sprobowac naprawic ten czujnik ...ale niestety nie mam tam wejscia .. moze ktos z Was ma ?
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=24025.msg362706#msg362706

Ewenatualnie, od ktorego Peugeota moge dopasowac do swojej C5 2.016V (skrzynia manual) Break z 2005 roku ?

pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.