Witajcie Panowie
Czytam ten wątek z uwagą i chce się podzielić moimi spostrzeżeniami.
U mnie też występowało poszarpywanie przy 2 i 3 biegu, podobnie zachowywała się skrzynia jak pisze autor posta. Moje auto też z 2010 diesel tyle że 2.0.
Zastanawiałem się co to, nie wiedziałem czy ktoś zmieniał olej w skrzyni, a przebieg mam słuszny bo około 240000. Więc wymiana oleju to duże ryzyko.
Zauważyłem przy zmianie oleju w silniku, że kiedyś moja skrzynia była robiona (widać po uszczelkach), ponadto trochę się poci. Pomyślałem, że przyczyną może być niski stan oleju w skrzyni. Ale jeszcze się za to nie zabrałem.
Natomiast zrobiłem inną rzecz, całkowicie nie związaną ze skrzynią. Raz zapaliła się kontrolka mówiąca o pełnym FAP. Oczywiście przegoniłem auto i zgasła. Ale kupiłem specyfik (piankę), który się wstrzykuje do filtra FAP aby go przeczyścić. Zrobiłem wszystko zgodnie z opisem.
I tu niespodzianka, oczywiście auto żywsze, ale problemy skrzyni biegów ustąpiły ! Konkluzja, FAP musiał być mało drożny i powodowało to duże opory w wydechu, co miało niewątpliwy wpływ na cały układ zasilania, a to przekładało się na sterowanie skrzynią. Od tamtej pory skrzynia chodzi płynnie, biegi wchodzą elegancko, a sama praca silnika też się stała kulturalniejsza
Ot taki mój przypadek, może komuś to da do myślenia i pomoże
Pozdrawiam