Cześć, ja streszczę te 35 stron, ale to raczej sprawy nie ułatwi:
1) część osób twierdzi, że tylko dynamiczna bo czyści wszystko.
2) inna część osób twierdzi, że tylko statycznie bo można mniej szkód zrobić niż pożytku, teraz następuje podział na:
a) wlać 3l, przejechać 100, 200, 2000km i znowu wymienić 3l i powtórka
b) wlać 3l, powachlować, powtórzyć tyle razy ile Ci się podoba.
3) Kwestia rodzaju oleju - tutaj masz 20 stron streszczonych, olej o specyfikacji AW-1 albo JWS3309 - w zależności jaką normę emisji spalin spełnia Twój silnik oraz jakie masz preferencje...
To wyżej napisałem z przymrużeniem oka, choć po części takie wnioski wyniosłem po wielokrotnym czytaniu tego tematu.
Ja proponuje dwie opcje - jeżeli się znasz lub masz odwagę lub chcesz eksperymentować to spróbuj sam zmienić olej, może pomóc, zaszkodzić pewnie mniej.
Drugą opcja, którą sam wybrałem, to wizyta w warsztacie i zdanie się na wiedzę innych, sam osobiście jestem po trzeciej wizycie na wymianę oleju i niestety muszę stwierdzić, że to jest jak z budowlańcami (przepraszam, jeżeli mówię zbyt ogólnie, ale takie mam doświadczenia). Co serwis to mówi mi "kto panu to tak s....", ale wydaje mi się, że w końcu znalazłem konkretny pod samą Warszawą - po następnej wizycie opiszę doświadczenia.