Szanowni, jak w ogóle scharakteryzowalibyście poprawną pracę tej skrzyni? Czy to, że przy zmianie biegów wyczuwalne są szarpnięcia jest normalne?
Jestem świeżo po wymianie sterownika na nowy (dla potomnych - z robocizną prawie 4000zł). Przebieg skrzyni to 177 tyś km.
Przed wymianą skrzynia na D po kilku sekundach od wciśnięcia hamulca (całkowite zatrzymanie) wysprzęglała i po puszczeniu hamulca wyczuwalne było mocne włączenie jedynki i uderzenie. Ponadto przy redukcji z 5 na 4 i czasem z 4 na 3 było wyczuwalne przyhamowanie auta, czasem takie miękkie, a czasem twarde. Raz (prawdopodobnie po redukcji z 5 na 4) weszła w tryb serwisowy i po ponownym włączeniu auta skrzynia utknęła na 3. Po czym sama radośnie z niego wyszła następnego rana. Kiedyś zauważyłem też, że na ciepło redukowała z 3 na 2 przez 5. Opisane problemy występowały tylko po rozgrzaniu, a twarde zmiany biegów występowały wyłącznie przy redukcji.
Po wymianie sterowania na nowe został wymieniony olej, wykonana adaptacja, skrzynia już nie wysprzęgla na D1, bardzo ładnie rusza po puszczeniu hamulca, ale nadal nie podoba mi się zmiana z 5 na 4 i 4 na 3, auto nadal redukuje z takim oporem. Nie mam porównania z innymi automatami AISIN AM6, ale w nawet japończyki niższej klasy, którymi jeździłem po Stanach miały o wiele wyższą kulturę pracy. No i zastanawiam się, czy drążyć temat, czy tak po prostu te skrzynie mają. Mechanik wykonujący wymianę stwierdził, że poduszki pod skrzynią są wyrobione.