Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 600658 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #875 dnia: Sierpień 13, 2017, 22:17:16 »
@Artur


Torx do korka wlewowego to T-55


Imbus do spustu - to 17-ka / do przelewu nie pamiętam ale jakiś standardowy


@Marcin
W załączeniu zdjęcie korka co do skrzyni masz model 20GF13 jeśli Ci to pomoże ja mam taką samą.

dzięki, do przelewu to mam bo już spuszczałem, pozostałe muszę sobie sprawdzić czy mam

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #876 dnia: Sierpień 13, 2017, 23:08:15 »
Imbus 17-ka to sporawy kawałek - standardowy  nie jest.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #877 dnia: Sierpień 14, 2017, 10:14:34 »
A teraz moje spostrzeżenia po wymianie dynamicznej oleju. Od kiedy sobie to udowodniłem uważam, że to źle wydane pieniądze (oczywiście to moja subiektywna opinia) i ktokolwiek inny może mieć inne zdanie.
Od wymiany dynamicznej przejechałem jakieś niecałe 2k km a więc niedużo i celem sprawdzenia zlałem olej ze skrzyni.
Jak wygląda olej po takiej wymianie przedstawia załącznik a dla porównania dałem w tym samym pojemniku nowy olej o specyfikacji AW-1 (oba zdjęcia w tych samych warunkach). Przelane zostało około 12 litrów.
Tak więc nie wierze do końca w to, że stary olej został zupełnie wypchnięty i został ten drugi bo ilość km mówi sama za siebie. Na domiar złego postanowiłem sprawdzić czy w oleju nie ma opiłków itp, włożyłem magnes.


Oczywiście opiłków nie ma ale po przetarciu palcem można zobaczyć jak wygląda powierzchnia - na magnesie po dwóch dniach osadził się osad lub inaczej mówiąc syf, który ta wymiana uaktywniła. I I coś czuję, że statycznie można lepiej olej oczyścić bo jeżdżąc chwilę zlewamy połowę oleju z tym syfem i wlewamy na 100% czysty.



Same odczucia po wymianie - uważam, że skrzynia pracuje gorzej, czuję twardszą zmianę 2-->3 oraz 6-->5. Przy czym nie jest to zawsze. Zobaczymy może to się jeszcze zaadoptuje, niemniej jednak to była moja pierwsza i ostatnia wymiana dynamiczna.  >:(




Mam też spore zastrzeżenia do samego zakładu (Gliwice), który był wcześniej polecany w tym wątku,
- również mnie to spotkało, że wlali mi o jakieś 0,7 litra za dużo  >:(  + jeszcze kilka innych kwestii


Jestem praktycznie tyle samo kilometrów po wymianie dynamicznej co Ty Jakub. Praktycznie te same odczucia co u Ciebie - wyczuwalna zmiana  z 2 na 3 i 4 na 5.
Jeździłem tak blisko 2,5tkm myśląc , że coś się zaadoptuje. Niestety żadnych zmian. Ostatnio przywróciłem licznik zużycia oleju do wartości  z dnia wymiany, było to 540tyś jednostek. Tak jak już pisałem wcześniej wg moich odczuć praca skrzyni się poprawiła. Szarpnięcie pomiędzy 2 i 3 zdarzało się rzadziej , podobnie z 4 na 5. Największa poprawa szybsze wrzucanie wyższego biegu - po wymianie oleju i zerowaniu licznika  ciągnął dany bieg czasem nawet do 3tyś obrotów.
Zachęcony efektami wczoraj wziąłem się za mały eksperyment. Podłączyłem  DB i zacząłem jazdę po mieście testując różne wartości licznika zużycia oleju.
Na pierwszy ogień poszła wartość 1000000 - porażka, wyczuwalna zmiana każdego biegu. Zmniejszyłem do 700 000 - lepiej ale nadal gorzej niż wartość pierwotna ( 540tyś)
Wiedziałem więc, że należy szukać poniżej  wartości wyjściowej.
Przeszedłem do wartości mniejszych - 10, 20, tyś. Praca podobna do wartości 0, którą miałem po wymianie oleju. Idąc w górę  i zawężając próby ustawiłem wartość 72500 - wg subiektywnego odczucia skrzynia pracuje najlepiej. Wiele od tamtej pory nie przejeździłem ale na pewno  nie czułem zmiany 4-5. Zmiana z 2-3 trudno wyczuwalna i to nie za każdym razem - zależnie od aktualnego momentu silnika . Przy dynamicznym przyspieszaniu - nie czuć nic.
Jakkolwiek dziwne się to wydaje i być może nieuzasadnione  to wygląda na to , że można sobie trochę pomóc manipulując wartością tego licznika.
Pojeżdżę dłużej i dam znać jak to się zachowuje na dłuższą metę.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2017, 14:08:25 wysłana przez Marcin Połomski »
Floating on ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #878 dnia: Sierpień 14, 2017, 10:20:33 »
Faktycznie jak było zero to była lipa - ustawiłem na 180k i jest lepiej. Polatamy - jak napiszesz, że jest lepiej na 70k spróbuję.


Natomiast co do dynamicznej zmiany oleju - zdania nie zmienię. Zdjęcie przedstawia osad i niby czysty nowy olej. Strzałka to miejsce po przejechaniu palcem.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2017, 10:31:33 wysłana przez Jakub Nawara »

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #879 dnia: Sierpień 14, 2017, 10:29:37 »
Ciekawe zdjęcia przedstawiasz...
A przy wymianie oleju miałeś dodatkową płukankę jakimś preparatem?
Floating on ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #880 dnia: Sierpień 14, 2017, 10:35:28 »
Ciekawe zdjęcia przedstawiasz...
A przy wymianie oleju miałeś dodatkową płukankę jakimś preparatem?


Nie płukankę odradzali. Natomiast zamierzam zrobić statycznie za jakiś moment znowu.

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #881 dnia: Sierpień 14, 2017, 18:31:50 »
Panowie - jest dramat!!!!

Jadąc przed chwilą autem - po nocy po postoju C5 zaczęła zachowywać się bardzo dziwnie tj. jechałem spokojnie, wskoczyła 3 i auto zaczęło szarpać, wskoczyła 4 szybko 5 i znowu 4 (jechałem powoli bez gwałtownego przyśpieszania). Teraz za każdym razem na 3 biegu po tym jak wskoczy szarpie. Zauważyłem też, że po wskoczeniu 5 biegu(nie miało to miejsca wcześniej) obroty delikatnie rosną po czym spadają i mam uczucie jakby auto na chyba 3 ale na bank na 4, 5, 6 pomimo delikatnego przyśpieszania hamowało.

Według mnie coś padło i to na maxa.

Pytanie jak rozmawiać z tymi kołkami w ASB i czy jechać tam na kołach ? Czy nie zadzwonić do nich i żądać lawety (wiem, że mają swoją) ale znając icj jak usłyszą to przez tel to spuszczą mnie na drzewo :(

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #882 dnia: Sierpień 14, 2017, 18:36:48 »
@Marcin myślę że raczej to Ci powiedzą że to nie ich wina.

Dzwoniłeś do nich meldując o problemach po wymianie ?



Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #883 dnia: Sierpień 14, 2017, 18:40:20 »
Problemy zaczęły się wczoraj tzn wczoraj zaczęło świrować na 5 biegu a szarpać na 3 i wariować na 3,4,5,6 biegu dopiero przed chwilą - a pracują do 16:30

I podkreślam pytanie - takich objawów nie miałem. Czy wpływ na to może mieć zalanie złego oleju tzn zamiast aw1 zalali 3309 i zalanie za dużej ilości oleju ?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2017, 18:52:05 wysłana przez Marcin Bąkowski »

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #884 dnia: Sierpień 14, 2017, 20:04:18 »
Moim zdaniem może to być wina złego oleju. W związku z normą Euro5 silnika  olej AW-1 w skrzyni ma być mniej gesty /lepki aby  stawiać mniejsze opory pracujacym elementom . W związku z tym sterowanie skrzyni/ bloku hydraulicznego bedzie inne niż w tej samej skrzyni z silnikiem Euro4. Przez sterowanie mam na mysli zmodyfikowane parametry pracy uwzględniające inną gęstość oleju a nie inne podzespoły.

Wysłane z niewiadomo czego.

Floating on ;)

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #885 dnia: Sierpień 14, 2017, 20:15:46 »
Marcin dzięki za odpowiedz. Cały czas chodzi mi po głowie jak z nimi rozmawiac ? Czy moge tym autem do nich jechac ? Znajac zycie beda chcieli spuscic mnie na drzewo i beda twierdzic, ze wymiana oleju nie ma nic do tego

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #886 dnia: Sierpień 15, 2017, 01:42:20 »
Marcin,  jaki masz papier z tej wymiany? Jakąś fakturę? Cokolwiek co potwierdza rodzaj zalanego  oleju?  Niech mnie ktoś poprawi ale olej zużyty traci swoje parametry, staje się  rzadszy. Jeśli np. skrzynia jest przystosowana do pracy z olejem jws 3309 czyli bardziej gęstym niz AW-1  i optynalna praca bloku hydraulicznego bazuje na specyfikacji tego oleju to zalanie oleju z natury rzadszego będzie powodować złą pracę skrzyni i odwrotnie. Pytanie jednak  na ile mogłaby się pogorszyć praca skrzyni po jednej wymianie statycznej z użyciem złego oleju?

Wysłane z niewiadomo czego.

Floating on ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #887 dnia: Sierpień 16, 2017, 09:15:18 »
Jutro wyruszam do domu, przede mną ponad 900km nerwówy, bo tu na miejscu wydaje mi się, że coraz gorzej jest z tą skrzynią.
Jak wrócę to nagram filmiki.


@Tomek - jakieś postępy w temacie Twoich problemów ?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #888 dnia: Sierpień 16, 2017, 13:10:05 »
Kurna poziom oleju na zimnym silniku ? WTF. Już nie pamiętam ale w serwisówce wyraźnie jest napisane w jakich warunkach.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #889 dnia: Sierpień 16, 2017, 13:21:01 »
Nie mam doświadczenia walkach z serwisami ale argumenty są po Twojej stronie. Warto porozmawiać z rzeczoznawcą jak on to widzi.  Na pewno będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość i przygotować na nerwy.
W obecnej sytuacji technicznej to szedł bym już w kierunku wymiany bloku hydraulicznego. Być może negocjować z nimi taką wymianę z uwzględnieniem jakiejś konkretnej znizki z uwagi na ich zaniedbania? Tylko kurdę... Kto by po czymś takim chciał naprawiać u nich dalej skrzynię?


Wysłane z niewiadomo czego.

Floating on ;)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #890 dnia: Sierpień 16, 2017, 13:33:09 »
Poziom sprawdza się na odpalonym silniku. Olej ma mieć 60C i po przełączeniu wszystkich biegów w zaparkowanym aucie. Olej ma płynać strugą potem wolno kapać i wtedy zakręca się korek. Na podnośnik powinni wstawić auto w górnym położeniu serwisowym, jeśli tego nie zrobili to coś mogło się uszkodzić z rozerwaniem zbiornika lds włącznie.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #891 dnia: Sierpień 16, 2017, 13:34:32 »
Słuchajcie, moim zdaniem samego oleju nie da się podważyć, a będzie to mocno trudne bo musiałbyś udowodnić że ten olej nie spełniając normy AW-1 uwalił skrzynię.


Argument trudny bo te same skrzynie jeździły na tym oleju w starszych modelach, jest tam ten sam blok ten sam konwerter i wszystko to samo.


Zadzwoń do kilku różnych zakładów i zapytaj jaki olej leją do tych skrzyń.


Fakt jest jeden - oleju wlali za dużo moim zdaniem bo poziom oleju sprawdza się na ciepłym silniku czyt. rozgrzanym oleju skrzyni do odpowiedniej temperatury. No chyba, że PSA kłamie.





Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #892 dnia: Sierpień 16, 2017, 13:44:55 »
Tak jak Artur napisał temperatura oleju to 60 stopni +8 -2 (warunki brzegowe)


Po wlaniu 3,5 litra trzeba powachlować na odpalonym silniku wszystkie przełożenia i w położeniu P sprawdza się poziom (nadal na odpalonym).
Kurde aż nie chce się wierzyć że takie rzeczy wygadują.


OK, ten olej jej nie spełnia - to tylko ew. podstawa do tego, że możesz wymagać zlania starego oleju i zalania nowego, ale coś czuję że podejście jest raczej odpychające do nich i nawet nie wymieniłbym u nich bloku chyba że sprzedadzą Ci go w dobrej cenie.


Drukuj serwisówkę pakuj się do auta i jedź do nich. Niech Ci pokażą swoją.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2017, 13:59:19 wysłana przez Jakub Nawara »

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #893 dnia: Sierpień 16, 2017, 14:11:50 »
Auto wstawili w polozeniem gornym serwisowym. Z tego co mi mowili to poziom sprawdzali na odpalonym aucie z biegiem R ale na zblokowanych kolach i olej w skrzyni byl zimny tzn spuscili i dodali i nie rozgrzewali. Wedlug mnie istnieje duza szansa na to, ze dolali olej i nie sprawdzali poziomu oleju

Generalnie to stary olej zawsze zlewa się jak jest gorący po to aby razem z nim usunąć zanieczyszczenia jakie w nim są osadzone. Na zimnej skrzyni to większość osadu zostanie w skrzyni.
Poza tym czytając ich odpowiedź to nasuwa się oczywista sugestia, że nie umieją serwisować tej skrzyni i trochę strach zlecać im jakies naprawy jak podstawowych spraw nie ogarniają typu rodzaj oleju, sprawdzanie poziomu, procedura wymiany, itp.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #894 dnia: Sierpień 16, 2017, 14:14:00 »
Rozmawiałem przed chwilą z Panem Markiem Tomczakiem z Ciechanowa i mówi. że nie jestem 1-wszym klientem, który dzwoni do nich po wizycie w ASB Długołęka ( wiem wiem marketing itd itp)

Opisując problem z 2na 3 dopinanie na 2 razy mowił, że to nie wina sprzęgła hydrokinetycznego ani hydrauliki tylko " pakietów " wydaje mi się, że dobrze opisałem.

Natomiasy opisując to co się dzieje po wizycie w ASB i zalaniu takiej ilości takiego oleju skrzynia może się gotować i wywalać olej "odpowietrznikiem" z tym gubieniem 4-5-4-5 bieg mowi, ze to juz mogla pasc hydraulika. Poleca auto na lawete i do nich i brac rzeczoznawce i na 95% sprawa wygrana


pakietów ? a co to takiego możesz dopytać ?

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #895 dnia: Sierpień 16, 2017, 14:19:36 »
Pakiety sprzęgłowe - Kosz sprzeglowy moze w audi kosz sprzeglowy zwany jest pakietem :)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #896 dnia: Sierpień 16, 2017, 14:29:19 »
Z tego co piszesz - remont generalny chcą Ci zaproponować - bo kosz wymienić to w sumie rozebrać na śrubki skrzynię.


Co zamierzasz z ciekawości zapytam ?

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #897 dnia: Sierpień 16, 2017, 14:33:55 »
Z ciekawosci  ? Glupio to zabrzmi ale najbardziej przez telefon wiarygodny wydaje mi sie ten z Ciechanowa ale to juz 4600 robota kosza + 4100 hydraulika i robi sie 8700 a paradoksalnie w ASB Długołeka maja skrzynie co citroena niby nowa za 7000zl :) I jestem w kropce. Czy brac lawete i jechac jutro do Zapały czy brac lawete i jechac do Ciechanowa

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #898 dnia: Sierpień 16, 2017, 14:42:01 »
Z ciekawości bo sytuacja trudna.


Masz priv ? Wysłałem przed momentem.

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #899 dnia: Sierpień 16, 2017, 14:45:55 »
Dostalem - dzieki