Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkII] dziwne objawy. Pomocy  (Przeczytany 6738 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

lukaszekvw

  • Gość
[mkII] dziwne objawy. Pomocy
« dnia: Sierpień 12, 2015, 15:29:09 »
Witam.
Mam problem bo żaden mechanik nie może znaleść problemu który gryzie moja c5.
Silnik 2.0 hdi 2007r. 136km

Wyjechałem autem w trasę po 1000km bez przyczyny, przy dodaniu mocniej gazu auto zaczęło poszarpywac. Gdy delikatnie odjelem gazu auto jechało normalnie, ale po gwałtownym dodaniu znowu zaczęło szarpać i tracić moc. Kiedy musiałem przychamowac na skrzyżowaniu auto zaczęło jakby sie dławić i zgasło. Odpalił odrazu ale musiałem trzymać go na obrotach. Na następnych światłach znowu zgasł i juz cieżko zapalił. Po chwili jazdy wyskoczyły komunikaty o wspomaganiu, abs i esp, od skrzyni automatycznej i depolution. Zapaliła sie kontrolka silnika i auto jechało maksymalnie 50km/h. Gdy zmuszony byłem znowu stanąć na światłach auto zgasło i juz nie odpaliło. Po wykasowaniu błędów auto odpala ale chodzi bardzo nie równo, a z czasem zgaśnie. Dodam ze widzę powietrze w przewodach idących do pompy wysokiego ciśnienia i na powrocie paliwa tez. Pompy niby sprawne, ponoć niema kompresji na 2 i 3 cylindrze. Mechanik nie może znaleść przyczyny. Pomocy!!!

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 12, 2015, 18:37:07 »
No jak nie ma kompresji to co tu dużo szukać. Próba olejowa i będziesz wiedział czy to góra silnika do roboty czy może dół. Nie ma co kombinować, to trzeba w pierwszej kolejności ustalić.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

lukaszekvw

  • Gość
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 12, 2015, 19:54:51 »
A czy jest możliwość żeby to sie stało tak bez żadnych wcześniejszych objawów?

Dzis drugi mechanik oddał mi samochód bo nie wie co jest.
Mi ciagle nie daje spokoju te powietrze w przewodach paliwowych. Na zwrotnym jest aż piana.
Na początku następnego tygodnia jadę do serwisu citroena.
Czy można sprawdzić jakoś czujnik ciśnienia na pompie??

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 13, 2015, 07:26:27 »
Widzisz przyczynę a nic nie robisz- powietrze w przewodach paliwowych.
Sprawdź szczelność przewodów i obudowy filtra paliwa oraz przewodów powrotnych z wtryskiwaczy.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

lukaszekvw

  • Gość
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 13, 2015, 18:31:44 »
Kompresja sprawdzona na 1- jest 24 2- jest 26 3- jest 20 4- jest 24. Ponoć mieści sie w normach. Patrzeli tez cos przez kamerkę specjalna ale nie wiem po co i jak.

Co do powietrza to mechanicy twierdza ze to nie jest przyczyna. Juz ręce opadają. W poniedziałek bedzie w serwisie citroena to mam nadzieje ze tam cos wynajdą.
Pompa wysokiego cisnienia niby pompuje 500, a minimum to 250 tak mi powiedzieli. I ze jest sprawna.
Po wykasowaniu błędów auto odpala ale strasznie kulawo chodzi i dziwnie reaguje na dodanie gazu. Jakby sie dławił.
Ciagle mowię im o tym powietrzu a oni uparcie ze to nie to. Pierwszy raz sie spotkałem żeby bąbelki z powietrEm mogły być w przewodach.
Jak naciskam ta gruszkę obok filtra to wychodzi duży bąbel.
Czy możliwe jest żeby tak chodził przez to powietrze?

Druga sprawa jest taka, ze wcześniej montowali minę innym serwisie nowa chłodnice klimy. I ujebali mi łącznik od powrotu paliwa. Wstawili jakaś rurkę która przeciekala. Ale zrobiłem przez ten czas 1200 km i po tym czasie takie cuda.
Nigdy wcześniej nie miałem żadnych objawów złego zapalania, szarpania. Poprostu stało sie to nagle.
Ponoć mechanicznie wszystko jest dobrze. Myślałem juz nad kompem. Czy to może jego wina.
Naprawdę porażka. :(

lukaszekvw

  • Gość
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 20, 2015, 19:24:14 »
Może komuś pomoże. Przyczyna byka wadliwa pompa wysokiego cisnienia i przeskoczony rozrząd. Do wymiany dodatkowo wałek rozrządu i jakies uszczelki wraz z łańcuchem.

Offline Paweł Stankiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 IFL 2.0HDI 2005
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 25, 2015, 11:32:43 »
I jak znam naszych wspaniałych mechaników to nic z tych rzeczy nie było. Po prostu zlikwidowali nieszczelność przewodów, wtedy samochód zaczął pracować normalnie a potem wymyślili ładne bajeczki i skroili cię na niezłą kasę. :( 

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 25, 2015, 11:56:21 »
Każdego traktujesz jak złodzieja?
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 25, 2015, 14:39:55 »
Bynajmniej podejrzane. Akurat dwie przyczyny, wysiadła pompa i przeskoczony rozrząd.
A co do warsztatów to niestety mam także same złe doświadczenia, nawet w ASO próbowano wymieniać coś co było sprawne. Więc ja generalnie z racji tego , że posiadam jakąś wiedzę, trochę sprzętu to pomagam ludziom mam styczność z tematem. Zdarzają się wyceny z warsztatów na parę tysięcy a potem okazuje się , że wąż dziurawy i wystarczy 200 pln wydać.

Uczciwy warsztat ze świecą szukać i to niestety jest prawda.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

lukaszekvw

  • Gość
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 30, 2015, 17:38:38 »
Witam ponownie.
Sprawa wyglada tak ze przebywam zza granica. Dwa warsztaty nie potrafiły tutaj naprawić mi auta. Oddałem do serwisu citroena. Powiedzieli mi ze do wymiany pompa wc, rozrząd, jakiś łańcuszek, napinacz i walki. Cena jaka usłyszałem była wyższa od ceny wartości auta w tym serwisie. Około 20tys zł!!!!! (Po przeliczeniu na złotówki)
Postanowiłem zrezygnować z naprawy i wysłałem auto laweta do PL.
W Polskim warsztacie stoi juz tydzień i wykluczają coraz to nowe elementy, aż doszli do wtrysków. Okazało sie ze wszystkie cztery leja bardzo mocno. Gościu od wtrysków mówi ze pierwsze widzi aby wszystkie 4 wtryski padły na raz i to w pozycji otwartej.
Oddaleń wtryski do regeneracji i teraz czekam na nie. Dodatkowo wyczyścili mi bak oraz wszystkie przewody.
Zabim zrobią mi wtryski, kazałem wymontować pompę wc i zabieram ja jutro do specow tylko od tych pomp na sprawdzenie.

Także temat auta ciągnie sie juz 6 tygodni i auto dalej nie jeździ. Ciekawy jestem tylko przyczyny zajechania tych wtrysków.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 30, 2015, 21:49:07 »
Pierwsze, podstawowe pytanie:
Układ wtryskowy firmy SIEMENS, czy BOSCH?
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Marek Niedźwiedzki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C 5 mkII
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 30, 2015, 21:57:11 »
Padł ci egr już ten temat przerabiałem . Zaślep go i będzie po problemie
C5 MKII 2.0 HDI no FAP

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 31, 2015, 01:22:29 »
Leją na przelewie czy też same końcówki są w pozycji otwartej? Bo to duża różnica.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

lukaszekvw

  • Gość
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 31, 2015, 06:19:16 »
System wtryskowy siemens.
A czy leja na przelewie czy same koncówki to nie wiem:/ powiedzieli tylko ze leja wszystkie cztery i ze pierwszy raz na serwisie maja takie cos. Zapytam sie dzis mechanika dokładnie. Jaka może być przyczyna? Macie jakies pomysły?

A co ma wspólnego egr z wtryskami które leja?

Na początku powiedzieli ze auto wogole nie reaguje na pedał gazu. I tak od pedała przez komputer który mówią ze jest Ok, doszli do tych wtrysków.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 31, 2015, 14:32:50 »
Bo jak wszystkie otwarte to zatarte raczej, może zamiast ropki pb wlane? Jak przelewy to mogły powoli umierać, ale odczułbyś to wcześniej, cięższe palenie itd. Gdy 2 lejąto już ciężko ciśnienie ciężko zbudować. Przy trzech to problemy z paleniem. Ale to ładnie w testerze widać.
Natomiast gdy leje końcówką to powinno to widać w oleju.
Skoro na warsztacie jest to aby ocenić wtryski trzeba dać do zakładu specjalistycznego. Koniecznie zobacz cv o masz w baku.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

lukaszekvw

  • Gość
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 31, 2015, 16:30:16 »
Właśnie to sie stało po tankowaniu. Ale miałem rezerwę i dolalem 40litrow niewiem juz sam czego. Byłem w trasie na 1000kilomerze. Po 50 km zaczęły sie te cyrki ale tak przejechał jeszcze 200 i wtedy zgasł na światłach.
Wtryski sprawdzane na stole. Leja wszystkie. Chciałem regenerować ale ich sie nie regeneruje. Tak mi powiedzieli. Dzis zamówiłem używki. A jutro dopiero będę miał pompę Vw w ręku i jadę do specow od pomp. Sprawdzę ja na wszelki wypadek.
Napewno dam znać co wyszło.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 31, 2015, 16:42:39 »
Pytanie zasadnicze: gdzie tankowałeś?
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 31, 2015, 16:55:29 »
Duże prawdopodobieństwo, że zalałeś pb, koniecznie sprawdź to bo założysz nowe i zonk. Sprawdź czy nie ma opiłków już w instalacji bo montaż nowych klamotów to ryzyko. Dobry ten warsztat jak mają tester do sprawdzania wtrysków.
Naprawdę zgon wszystkich wtrysków nie zdarza się często. Albo Pb albo jakiś syf/opiłki. Koniecznie te opcje trzeba zweryfikować abyś dwa razy nie kupował części.
A tutaj regenerują:
http://c5.regeneracja-citroen.wtryskiwacz.com/citroen-c5.html
i w wielu innych też.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2015, 17:38:35 wysłana przez Mariusz Chobot »
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

lukaszekvw

  • Gość
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 31, 2015, 19:26:34 »
Powiem żeby sprawdzili te paliwo i przeczyscili cały układ przed założeniem.

Tankowałem na duńskiej granicy. Raczej dobre paliwo.

Byłem w dwóch zakładach gdzie regenerują wtryski i ponoć moich sie nie regeneruje. Akurat tylko tego numeru :/

lukaszekvw

  • Gość
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 02, 2015, 14:11:01 »
Okazało sie ze winna wszystkiemu jest pompa. Puściła ona odrobinki metalu i rozwaliło wtryski. Potem poszło dalej na walki i wyciągnął sie lacuch.
Ostatecznie zdecydowałem sie na zakup nowego silnika z całym osprzętem. Juz do mnie jedzie :)
Jednak Dunski serwis sie sprawdził. Pominął tylko wtryski :)
Po zamontowaniu całości i wyczyszczeniu baku napisze czy juz wszystko gra.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 03, 2015, 07:08:53 »
Opiłki są już wszędzie, należałoby jeśli nie wymienić to przynajmniej wszystko bardzo dobrze wyczyścić , łącznie z przewodami paliwowymi itd. Bo problem powróci. To musisz zrobić bardzo dokladniie.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

lukaszekvw

  • Gość
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 03, 2015, 16:02:43 »
Silnik kupiłem nowy z całym osprzętem. Bak i przewody bedą wyczyszczone.
Odrazu zmieniam rozrząd, olej i filtry.
Można było przewidzieć jakoś awarie tej pompy? Chciałbym tego uniknąć na przyszłość.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 03, 2015, 19:56:21 »
Olej 2T do każdego tankowania i śpisz spokojnie.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

lukaszekvw

  • Gość
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 04, 2015, 06:18:57 »
Dzięki. Zaraz poczytam co to za specyfik

lukaszekvw

  • Gość
Odp: [mkII] dziwne objawy. Pomocy
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 04, 2015, 06:20:08 »
A z nowości to silnik juz wyciągnięty, bak wyczyszczony i dzis bedzie dawca. Mam nadzieje ze może uwiną sie dzis. Jak nie to po weekendzie dopiero. Odezwe sie jak juz bedzie jeździł.