Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.  (Przeczytany 6870 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

luckyboy

  • Gość
Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« dnia: Wrzesień 01, 2015, 18:26:51 »
Witajcie,

za tydzień sprowadzam sobie auto z rocznika 2005, jednak natrafiłem tutaj na wiele tematów związanych z korozją. Wobec tego chciałbym rozeznać się, jak to jest z tą korozją w modelach po lifcie, czy to nagminne i powszechne zjawisko? Zakup auta w którym lecą progi jest mi nie potrzebny.
Pzdr ;)

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2015, 22:05:46 »
w jednych leca w drugich nie, ja mam z 2006 r. i przez pozatykane odplywy w progach musiałem je zmieniać. Obejrzyj dokladnie przy zakupie, najcześciej leca na wysokosci drzwi przednich, jakiekolwiek bable, rdzawe naloty, uginanie sie pod palcem zwiastuje szybka wymiane progow. pozdrawiam
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

luckyboy

  • Gość
Odp: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 01, 2015, 22:09:58 »
w jednych leca w drugich nie, ja mam z 2006 r. i przez pozatykane odplywy w progach musiałem je zmieniać. Obejrzyj dokladnie przy zakupie, najcześciej leca na wysokosci drzwi przednich, jakiekolwiek bable, rdzawe naloty, uginanie sie pod palcem zwiastuje szybka wymiane progow. pozdrawiam


Dzięki.

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 03, 2015, 11:04:00 »
U mnie póki co nie widać nigdzie ognisk korozji. Progi,nadkola zakonserwowane we własnym zakresie. Zwróć uwagę na miejsce gdzie błotnik łączy się z progiem.Tam w tej szczelinie zazwyczaj jest kupa piachu i błota co przyczynia się do powstawania korozji. Ja usunąłem ten syf, zakonserwowałem to miejsce i dodatkowo uszczelniłem połączenie przy plastikowym nadkolu aby na nowo błoto się tam nie wdzierało.

luckyboy

  • Gość
Odp: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 03, 2015, 17:40:24 »
U mnie póki co nie widać nigdzie ognisk korozji. Progi,nadkola zakonserwowane we własnym zakresie. Zwróć uwagę na miejsce gdzie błotnik łączy się z progiem.Tam w tej szczelinie zazwyczaj jest kupa piachu i błota co przyczynia się do powstawania korozji. Ja usunąłem ten syf, zakonserwowałem to miejsce i dodatkowo uszczelniłem połączenie przy plastikowym nadkolu aby na nowo błoto się tam nie wdzierało.
Jaki masz rocznik?

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 04, 2015, 10:39:54 »

chlo

  • Gość
Odp: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 04, 2015, 20:01:45 »
U mnie puchnie lakier miejscami na rancie klapy tylnej. Rocznik 2005/2006 (auto po lifcie). Poza tym nigdzie nie dostrzegam niepokojących objawów rdzy.
Jedynie co zrobiłem jeśli chodzi o zabezpieczenie to u znajomego mechanika za kilkanaście złotych zakonserwowałem spód.

luckyboy

  • Gość
Odp: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 05, 2015, 21:55:42 »
Mój Pikuś ma tylko rdzawy odprysk wielkosci jednogroszowki na klapie przy tablicy rejestracyjnej. Poza tym zero korozji - póki co.

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 08, 2015, 17:24:37 »
Mój pikolak - 05 - już po wymianie progów. W innych miejsca rdzy nie widać. Auto miało zrobiony spód - we własnym zakresie.

luckyboy

  • Gość
Odp: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 08, 2015, 22:06:47 »
Mój pikolak - 05 - już po wymianie progów. W innych miejsca rdzy nie widać. Auto miało zrobiony spód - we własnym zakresie.


W mojej są zamontowane chlapacze i rdzy nie widać.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 16, 2015, 11:07:23 »
Komplet ocynkowanych progów do Picasso to wydatek 140zł. Z malowaniem i montażem można się zmieścić w 500zł. To nie jest jakiś kosmiczny wydatek, a progi gniją w każdej XP... prędzej czy później :)


Na oko 80% XP, które widuję na drogach ma albo dziurę albo bąble mniej więcej w połowie odcinka progu pod przednimi drzwiami.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

luckyboy

  • Gość
Odp: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 17, 2015, 14:50:27 »
Teraz pytanie: czy auto trzymać i w razie gdy rdza wyjdzie robić progi, czy sprzedać i kupić inny bez tendencji do korozji?

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka


Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 17, 2015, 15:18:21 »
Citroeny z tamtych lat w ogóle nie mają tendencji do korozji poza właśnie progami w Picasso także ja bym robił progi i jeździł. Chyba, że i tak masz w bliższych terminowo planach sprzedaż to bym olał. Kasę wydasz na robotę i jej nie odzyskasz.
Ja swoją dopiero co kupiłem także progi do roboty, polerka nadwozia i pranie wnętrza mnie czekają (mam jasną tapicerkę).
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Andrzej Chorzępa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 2003
  • Zainteresowania: informatyka, transport
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Zabezpieczenie antykorozyjne modeli po lifcie.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 21, 2015, 22:34:26 »
Ja kupiłem autko z 2003 r. - wersja po lifcie i pierwsze co, to jak pojechałem do mechanika przed planowanym wykonaniem zabezpieczenia antykorozyjnego , to okazało się, że jak ściągnął gumę - to od spodu praktycznie nie było - rdza odeszła wraz z gumą. Tak więc próg od razu - domyślnie - jest do wymiany. Wymieniłem obydwa, z tym że ten od strony pasażera był w gorszym stanie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2015, 22:58:29 wysłana przez Andrzej Chorzępa »