Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?  (Przeczytany 24446 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
[MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« dnia: Wrzesień 11, 2015, 12:06:07 »
Witam


Otóż jestem tutaj nowy i z miejsca przepraszam za jakieś nieregulaminowe niedociągnięcia. Staram isę postępować zgodnie ze wskazówkami na forum ;)


Otóż mocno rozważam zakup Citroena C5. Jestem studentem, więc wybór dosyć nietypowy i oczywiście niezbyt pochwalany przez (volkswagenowską xP) rodzinę, ale to auto zawsze mi się podobało od małego bo w ogóle mam słabość do takich wysokich sedanów (a w zasadzie liftbacków). Nie jestem typem drogowego szaleńca, więc sportowy wóz mi niepotrzebny (chociaż początkowo spodobał mi się 307 CC), a bardziej chciałem czegoś wygodnego. W rodzinie było niegdyś Saxo i o dziwo fotele tej torpedy były dla mnie dużo wygodniejsze niż w innych, większych i nowszych autach. Miło wspominam.


Już sporo orientowałem się na temat samochodu tu i ówdzie, generalnie pasja do motoryzacji też jest u mnie rodzinna więc co nieco wiem, ale u samego źródła - czyli od użytkowników hydrowozu - chciałem się dowiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie - co na przykład u Was wyszło niczym szydło z worka zaraz po nabyciu auta, a co można było sprawdzić wcześniej?


Planuję zakup wersji 1.8 lub 2.0 16v (nie HPI) sprzed liftingu, chociaż wolałbym chyba po - no ale niestety pieniądze nie rosną na drzewach. Jak dotąd zdążyłem się dowiedzieć, że samemu na podniesionym zawieszeniu, oprócz jego działania oczywiście, można sprawdzić zapocenia na kolumnach. Wiem też, że dobrze jest sprawdzić stan przewodów wysokiego ciśnienia, wiązki elektrycznej pompy lds i sprężarki. Tylko to pewnie nie będzie możliwe w każdym serwisie? Czy warto zapłacić za oględziny auta w ASO? Jeśli tak, może orientujecie się ile taka usługa będzie kosztować? Jeśli możecie to podpowiedzcie własnie jeszcze, czy C5 ma inne wrażliwe punkty?


Widziałem też niegdyś w programie kup i zrób, jak pokazywali, że sprawność zawieszenia aut z hydropneumatycznym zawieszeniem można sprawdzić po naciśnięciu na dane koło (np. siadnięciu na błotniku przednim) - auto powinno się samo wypoziomować, ale czy to np. nie uszkodzi zawieszenia? Nie chciałbym przy oględzinach komuś auta uszkodzić :P


Ogólnie naczytałem się już rozbieżnych opinii - jedni piszą, że trwały, inni że się psuje, szczególnie elektronika. O wiązce pompy LDS już słyszałem niemalże tyle mitów, co o wspomaganiu w Peugeotach 307... Tak więc chętnie dowiem się, ile w tym wszystkim prawdy. Proszę o jakieś porady :)

crprog

  • Gość
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2015, 12:52:13 »
Punkty do sprawdzenia:
- luzy na łożyskach belki tył
- stan siłowników tył ( czy nie ciekną i manszety nie są podarte )
- stan siłowników przód ( czy nie cieknie nic - powinny być całkowicie suche w okolicach manszety)
- przewody zakute hydro idące pod maską od gruszek ( czy nie leje się z nich bo pocą się w większości przypadków )
- przewód od wspomagania ( też potrafi z niego kapać )
- wiązka przewodów pompy hydro ( zobacz czy nie jest przetarta w okolicach styku z plastikami reflektora itp )
- sterowanie kilma ( sprawdź czy lewa i prawa strona poprawnie przechodzi ze stanu chłodzenie/grzanie - nie powinno to trwać więcej niż parę sekund, najczęściej problem jest ze lewą storną od kierowcy wiadomo.. )
- przełącznik zespolony ( sprawdź czy wszystko działa i czy np św.długie nie wyłączają się same jak jedziesz po delikatnych nierównościach )
- zaciski hamulcowe tył (czy się nie odkształcają) / najlepiej posadzić dwie osoby z tyłu i przejechać się po wybojach i słuchać czy nic nie ociera w kołach

Dobrze było by mieć kogoś z Leksją i podpiąć się zobaczyć co z tym autem się działo w przeszłości, co do ASO przy tak leciwym aucie myślę że nie ma to dużego sensu chyba że kompletnie nie znasz się na autach, lepiej na stację typu SpeedCar i za 20zł sprawdzą ci heble, zawias i obejrzysz auto spod spodu czy nie ma wycieków siłowniki.

A tak ogólnie to usiądź na progu załadunkowym bagażnika auto powinno się wypoziomować do poprzedniej wysokości, tak z samo z przodem, uginając go nic nie uszkodzisz chyba że będziesz siadał na masce :) , sprawdź działanie wszystkich położeń ( gleba, do jazdy, teren, serwis ) auto powinno zmieniać położenia dość szybko z gleby do pozycji do jazdy w kilka sekund.

Dodam że posiadałem już drugi raz I generację 3.0 v6 exclusive i nigdy nie miałem problemów z ogólnie pojęta elektryką, w pierwszym pompa hydro mi się raz skończyła ale było to spowodowane przepuszczającymi siłownikami przód i codzienną gimnastyką przodu z prawie gleby do jazdy co doprowadziło do zużycia pompy hydro.

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2015, 13:17:30 »
Generalnie egzemplarz który mam upatrzony pochodzi z Citroenowego forum. Przełączniki zespolone były już w nim wymieniane - to jest plus, że mam przynajmniej wgląd do części historii auta i wiem, na ile było zadbane (chociaż po części). Ale wydaje mi się, że taki egzemplarz na pewno będzie lepszy niż "sprowadzony od handlarza".

Dzięki za podpowiedzi. Na auto mam przeznaczoną kwotę większą, aniżeli średnio stoją w internecie (7-8 tysięcy), bo chciałem kupić naprawdę dobry egzemplarz i już 2 miesiące się rozglądam po internecie. Mam nadzieję, że taki właśnie będzie.

A co do kontroli auta przed zakupem - no w speedcar do lexii mi chyba nie podepną (?), a po auto mogę się wybrać spory kawał drogi to raczej trudno znaleźć tam kogoś z lexią... Chociaż nie wiem, czy sam właściciel auta takowej nie będzie posiadać :P Swoją drogą - gdzie kupić i ile kosztuje Lexia?

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2015, 13:50:58 »
Kolego, zacznij najpierw od znalezienia odpowiedniego modelu.
Szukasz na forum? Dobrze - lepiej tu niż od tego Niemiaszka, co dalej płacze ze szczęścia...
Jak masz upatrzony model wrzuć go tutaj do odpowiedniego tematu, może coś się wypatrzy. Jak już znajdziesz to wymarzone auto, poszukaj kogoś z okolicy z lexią, kto zechce Ci pomóc. Bez sensu, żebyś dodatkowo ładował pieniądze. Zamiast tego, możesz wydać 250 pln w ASO za kompletny przegląd. 
Po różnych doświadczeniach, wiem że nigdy nie kupię już auta od obcej osoby bez porządnego sprawdzenia w ASO.
Widzę że jesteś z Krakowa, więc masz pod ręką Michała Władyniaka, który jak ma czas to chętnie pomaga. Pisz, pytaj, żebyś potem nie żałował.

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2015, 16:32:49 »
Jestem z okolic Krakowa, ale auto, które mam upatrzone jest daleko stąd. Na razie go nie wrzucam, bo jeszcze nie wiadomo, czy w ogóle pojadę go oglądać. Nawet jeśli tak, to nastąpi to dopiero za kilka tygodni. Teraz chciałem się ogólnie zorientować i dziękuję za wszelkie porady. O przeglądzie też myślałem właśnie tylko nie wiem, czy koniecznie w ASO. Z drugiej strony tylko tam mam względną pewność, że będą wiedzieli o co chodzi w hydropneumatyce i elektronice Citroena. Bo boje się, że nie każda stacja kontroli tudzież po prostu serwis samochodowy to ogarną.


Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2015, 17:00:58 »
To lepiej zabierz kogos z forum z lexia kto mieszka niedaleko jak nie bedzie aso w piblizu
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Rafał Sroka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 2.0 16V LPG
  • Miejscowość: Piła
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2015, 20:22:41 »
Witajcie, generalnie wspomnieliście chyba o wszystkich newralgicznych punktach C5. Moim skromnym zdaniem osoba, która nie miała do czynienia z C5 nie wychwyci większości typowych usterek. Jeśli dodatkowo przesiada się z gorszego auta... nie ma szans :) Najważniejsze to skoczyć gdzieś na ścieżkę diagnostyczną - tylko tam poprawnie ocenią geometrię tylnej osi (w pozostałych przypadkach oceniają przód względem tyłu).
Stan zawieszenia najłatwiej ocenić po nocnym/dłuższym postoju. Po otwarciu auta, zwykle pompa trochę dobije, u mnie (lekko spocone siłowniki przód, trwa to około 1-2 sekund nad ranem. Po 8-godzinnym postoju w pracy nie dopompowuje wcale, wręcz po odblokowaniu zamków - opuszcza lekko przód).

Warto ocenić:
- zaciski z tyłu - lubią się utlenić, klocki dzwonią pod blaszką osłaniającą zacisk.
- działanie hamulca ręcznego - z natury idzie ciężej niż w pozostałych autach, ale gorzej jak nie daje się spuścić i klocki trzymają na beton.
- stan siedzisk foteli przednich - pamiętaj, że żaden tapicer nie naprawi wypełnienia fotela - pianka zwulkanizowana jest z tapicerką, nie ma jak wymienić wypełnienia bez odkształcenia tapicerki. Jedyna opcja to zakup drugiego fotela i podmiana siedziska - może być pasażer, siedzisko jest identyczne - ja tak zrobiłem.

Generalnie sporo na temat moich doświadczeń opisałem w blogu - motoskwer.wordpress.com - może się przydać.

Pozdrawiam
O moim C5 więcej tutaj: Motoskwer

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 11, 2015, 20:32:14 »
Czytałem już bloga wcześniej ;)

Raczej chciałbym sprawdzić auto w ASO, więc mam nadzieje zwrócą uwagę na wszystko o czym wspomnieliście. Ew. sam coś dopowiem.

Offline Rafał Sroka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 2.0 16V LPG
  • Miejscowość: Piła
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 11, 2015, 20:36:58 »
ASO wcale nie jest gwarantem poprawnej diagnozy, ale rzeczywiście mogą wiedzieć więcej niż typowy diagnosta - szukający ręcznego na tylnej osi ;)
O moim C5 więcej tutaj: Motoskwer

Offline Marcin Grzegorczyk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 946
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Posiadany samochód: Jest: Peugeot 207. Nissan Qashqai II. Był: C5 2.0 Pb 2002r., C3 1,1 Pb 2002r.
  • Miejscowość: Piekary Śląskie
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 11, 2015, 20:38:40 »
- stan siedzisk foteli przednich - pamiętaj, że żaden tapicer nie naprawi wypełnienia fotela - pianka zwulkanizowana jest z tapicerką, nie ma jak wymienić wypełnienia bez odkształcenia tapicerki. Jedyna opcja to zakup drugiego fotela i podmiana siedziska - może być pasażer, siedzisko jest identyczne - ja tak zrobiłem.

Da się. U mnie naprawił. I nie ma odkształceń.

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 11, 2015, 23:48:07 »
A tak swoją drogą - jest tu jakiś dział z wątkami o Waszych samochodach, żebym mógł sobie pooglądać? Wiem, że nie na temat, ale nie mogę znaleźć :/

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 12, 2015, 10:06:46 »
Powiem Ci tak.
Długo szukałem C5 mk1 we względnie dobrym stanie tj. nie bity z każdej strony, z działaniem każdego elementu wyposażenia, silnikiem w dobrej kondycji i z hydro w dobrym stanie.
Znalazłem takie auto tutaj na forum, 2004 rocznik, 2.0 HDI za 9200zł.
O kilku rzeczach wiedziałem, że trzeba będzie zrobić, inne wyszły w trakcie.
Co wymieniłem? (tzn. serwis, nie ja)

* zaraz po zakupie zostały wymienione przednie tarcze i klocki hamulcowe bo to co było nie bardzo nadawało się do jazdy- koszt 500zł
* razem z hamulcami został wymieniony olej TOTAL QUARTZ 9000 5W40 wraz z filtrem oleju, paliwa oraz powietrza (wszystko FILTRON)- koszt 200zł (przy przebiegu 214700km)
* po miesiącu nowe hamulce z tyłu: klocki i tarcze Textar i lewy tylny zacisk oryginał/używka kupiona od forumowicza-łączny koszt 625zł. (w cenie 2 zaciski z czego jeden założony a drugi leży w pogotowiu na przyszłość).


A w poniedziałek oddałem auto do serwisu na zrobienie pozostałych bolączek tego auta w komplecie:
* sprzęgło z kołem dwumasowym LUK
* uszczelniacz wału
* uszczelniacz półosi lewy
* uszczelniacz półosi prawy
* przewody od wspomagania
* zregenerowana przekładnia
* olej do wspomagania 2 litry (LDS?)
* linki hamulcowe od ręcznego
* prowadnice na linki od ręcznego
* poduszka silnika od strony rozrządu
* zbieżność
* żarówki od świateł pozycyjnych przód

Zbiedniałem o łącznie 4210zł wraz z robocizną.
Teraz auto śmiga i nie ma się do czego przyczepić.

Gdybym wychwycił kilka z tych usterek w trakcie oględzin- zapewne wytargowałbym lepszą cenę.
Ale zadziałało serce:)


:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Marcin Grzegorczyk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 946
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Posiadany samochód: Jest: Peugeot 207. Nissan Qashqai II. Był: C5 2.0 Pb 2002r., C3 1,1 Pb 2002r.
  • Miejscowość: Piekary Śląskie
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 12, 2015, 16:51:51 »
A tak swoją drogą - jest tu jakiś dział z wątkami o Waszych samochodach, żebym mógł sobie pooglądać? Wiem, że nie na temat, ale nie mogę znaleźć :/

Jak dobrze pójdzie, to do dwóch tygodni będę wystawiał swoją. Co i jak to na PW lub tel.

Offline Rafał Sroka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 2.0 16V LPG
  • Miejscowość: Piła
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 12, 2015, 20:31:35 »
Da się. U mnie naprawił. I nie ma odkształceń.

No zobacz, w mojej okolicy żaden nie chciał tego dotykać :/ Ile kosztowała taka zabawa?
O moim C5 więcej tutaj: Motoskwer

Offline Marcin Grzegorczyk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 946
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Posiadany samochód: Jest: Peugeot 207. Nissan Qashqai II. Był: C5 2.0 Pb 2002r., C3 1,1 Pb 2002r.
  • Miejscowość: Piekary Śląskie
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 13, 2015, 00:36:21 »
Da się. U mnie naprawił. I nie ma odkształceń.

No zobacz, w mojej okolicy żaden nie chciał tego dotykać :/ Ile kosztowała taka zabawa?

U mnie wymienił gąbkę pod lewym boczkiem siedziska od kierowcy (przeciął ją stelaż). Robiłem, aby nie zniszczyć tapicerki. Dodatkowo od spodu wzmocnił całą gąbkę grubym filcem, aby sprężyny nie cieły w innych miejscach. Koszt 100 zł (2 lata temu) i 3 godziny pracy. Jednak kilku tapicerów wcześniej również twierdziło, że się nie da. Działa do dziś. Nic się nie odkształciło mimo że ważę ponad 100 kg.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2015, 11:51:17 wysłana przez Marcin Grzegorczyk »

Offline Rafał Sroka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 2.0 16V LPG
  • Miejscowość: Piła
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 13, 2015, 11:42:51 »
Ja profilaktycznie drugie siedzisko też dałem do tapicera - również wzmocnił je podklejając grubą warstwę materiału. Brakuje jednak determinacji by podmienić element fotela :) CHyba jak się całkiem zarwie ;)
O moim C5 więcej tutaj: Motoskwer

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 13, 2015, 17:27:36 »
Marcin - ja szukam sedana ;) znaczy się liftbacka ;)


Michał Citowski - dzięki za opisanie problemów po zakupie. Szczerze o rezerwie na początkowe naprawy i wymiany to myślałem w kwocie 1000 zł (haha), a Ty tu wydałeś ponad 5. Z drugiej strony problemy z przekładnią to już jest poważna sprawa i koszty, a naprawy diesla też są troszkę droższe (chociażby sprzęgło z kołem 2m). Zastanawiam się, czy skoro musiałeś tak sporo napraw wykonac to obejrzałeś auto w serwisie w ogóle przed zakupem czy kupiłeś bo zaufałeś forumowiczowi?

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 13, 2015, 17:35:43 »
Marcin - ja szukam sedana ;) znaczy się liftbacka ;)

Kolego, z takim budżetem to nie kombinujcie tylko szukajcie dobrego, zadbanego egzemplarza.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 13, 2015, 18:51:16 »

Kolego, z takim budżetem to nie kombinujcie tylko szukajcie dobrego, zadbanego egzemplarza.
[/quote
Marcin - ja szukam sedana ;) znaczy się liftbacka ;)


Michał Citowski - dzięki za opisanie problemów po zakupie. Szczerze o rezerwie na początkowe naprawy i wymiany to myślałem w kwocie 1000 zł (haha), a Ty tu wydałeś ponad 5. Z drugiej strony problemy z przekładnią to już jest poważna sprawa i koszty, a naprawy diesla też są troszkę droższe (chociażby sprzęgło z kołem 2m). Zastanawiam się, czy skoro musiałeś tak sporo napraw wykonac to obejrzałeś auto w serwisie w ogóle przed zakupem czy kupiłeś bo zaufałeś forumowiczowi?

Miał być nie bardzo bity z silnikiem w dobrym stanie, wnętrzem nie spanachanym, dobrym wyposażeniem które w całości działa.
Sprzęgło szczerze myślałem, że dotrwa do zimy ale wyszło jak wyszło.
Reszta zrobiona przy okazji skoro już auto było opuszczone na sanki.
Tak, trochę za bardzo zaufałem członkowi tego forum (wieloletniemu a nie takiemu co to założył konto dzień przed dodaniem ogłoszenia) ale lekcje już z tego odrobiłem i nauka zostanie na przyszłość. A C5 mk1 bardzo mi się podoba toteż zdecydowałem się naprawić co trzeba i jeździć;)
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 13, 2015, 22:06:22 »
Marcin - ja szukam sedana ;) znaczy się liftbacka ;)

Kolego, z takim budżetem to nie kombinujcie tylko szukajcie dobrego, zadbanego egzemplarza.


Ale ja nie kombinuję - po prostu nie chcę kombi, taki typ nadwozia jest mi zupełnie zbędny (jeżdżę głównie sam i rzadko kiedy cokolwiek wożę w bagażniku) już pomijając fakt, że najzwyczajniej w świecie mi się nie podoba. Poza tym z tego co wiem w kombi dochodzą jeszcze problemy z otwieraniem szyby i siłownikami klapy  ::)

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 13, 2015, 22:42:16 »
Ale ja nie kombinuję - po prostu nie chcę kombi, taki typ nadwozia jest mi zupełnie zbędny (jeżdżę głównie sam i rzadko kiedy cokolwiek wożę w bagażniku)

To może przemyśl czy w ogóle Ci tak duże auto potrzebne.
Ja, gdyby nie dziecko które za ~ miesiąc się urodzi plus częste wyjazdy do teściów z kotem i całym tym majdanem to zostałbym przy swojej dotychczasowej Xsarze.

Wozić puste powietrze i bulić więcej kasy użytkując auto tej klasy to trochę bez sensu.
Chyba, że na hydro aż tak jesteś napalony;)
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 13, 2015, 22:58:43 »
Ale ja nie kombinuję - po prostu nie chcę kombi, taki typ nadwozia jest mi zupełnie zbędny (jeżdżę głównie sam i rzadko kiedy cokolwiek wożę w bagażniku)

To może przemyśl czy w ogóle Ci tak duże auto potrzebne.
Ja, gdyby nie dziecko które za ~ miesiąc się urodzi plus częste wyjazdy do teściów z kotem i całym tym majdanem to zostałbym przy swojej dotychczasowej Xsarze.

Wozić puste powietrze i bulić więcej kasy użytkując auto tej klasy to trochę bez sensu.
Chyba, że na hydro aż tak jesteś napalony;)


Jak chce chłopak to niech kupuje ,kto mu zabroni:)

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 13, 2015, 23:13:19 »
Jak chce chłopak to niech kupuje ,kto mu zabroni:)

A czy ja mu zabraniam?

Raczej próbuję wczuć się w jego sytuację i zrozumieć wybór auta;)
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 13, 2015, 23:38:28 »
Cytuj
To może przemyśl czy w ogóle Ci tak duże auto potrzebne.


Oczywiście, że nie. C5 wybrały oczy i serce, teraz rozum stara się uratować sytuację szukając dobrego egzemplarza. W ogóle to najpierw muszę się przejechać przede wszystkim jakimkolwiek egzemplarzem z okolicy najbliższej aby sprawdzić, czy dobrze mi się jeździ. Nie jeździłem nigdy C5 ani żadnym hydro, jak się okaże że źle mi się jeździ samym modelem czy coś a miałbym się po auto wybrać 200km to trochę żal by było bez potrzeby jechać.


Niemniej na co dzień mam serdecznie dosyć twardego zawieszenia i mam nadzieję, że C5 chociaż trochę stłumi te nierówności. + licze na wygodne fotele :)


« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2015, 13:10:09 wysłana przez Paweł Łukasik »

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKI] Na co zwrócić uwagę przy zakupie C5?
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 16, 2015, 13:10:40 »
Sorry za posta pod postem, ale wiem, że już nikt by tego nie przeczytał...

Czytałem gdzieś, że lepiej wybrać wersję bez ESP ze względu na przełączniki zespolone. To prawda - mniej się psują w tych wersjach? Czy można je poznać po przycisku ESP na tunelu środkowym pod popielniczką?