Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu  (Przeczytany 6205 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Adamski Andrzej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: xantia 1,9 TD 96 r, C-5 II 2006, 2,0 HDI 136km
  • Zainteresowania: motoryzacja , wędkarstwo
  • Miejscowość: Piła
[MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« dnia: Październik 01, 2015, 17:24:03 »
witam, mam pytanie zauważyłem jak bujam tylem auta to coś skrzypi na wysokości tylnych kół, czy to może zapciera się coś

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2015, 17:37:06 »
pewnie łożyska tylnej belki

Offline Sylwester Kaźmierczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 1,8 16V 2003 r.
  • Zainteresowania: film
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2015, 17:55:16 »
tak wymagana regeneracja tylnej belki miałem kiedyś to samo koszt ok. 800.00 zł
Tylko ze ja miałem ten problem w xsara picasso 2003 r.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2015, 21:29:59 »
W c5 ni ma belki skrętnej. Sa wahacze wleczone. Każdy jest osadzony na 2 łożyskach. Robota prosta ale upier..dliwa. Jak bedziesz robił sam to max 300 zł za 2 kompletne zestawy
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

mjerz

  • Gość
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 02, 2015, 16:23:06 »
Łożyska tylnych wahaczy, na 100%.

Offline Adamski Andrzej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: xantia 1,9 TD 96 r, C-5 II 2006, 2,0 HDI 136km
  • Zainteresowania: motoryzacja , wędkarstwo
  • Miejscowość: Piła
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 03, 2015, 07:18:43 »
kola stoją normalnie, zauważyłem że lewą oponę lekko zombkuje, popsikalem plynem WD-40 w te wahacze tam do środka 2dni temu i skrzypienie ucichlo, chyba rdze zżera, no ale zawieszenie do roboty

mjerz

  • Gość
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 03, 2015, 15:54:49 »
kola stoją normalnie, zauważyłem że lewą oponę lekko zombkuje, popsikalem plynem WD-40 w te wahacze tam do środka 2dni temu i skrzypienie ucichlo, chyba rdze zżera, no ale zawieszenie do roboty

Te łożyska już tak mają, każdy musi przez to przejść ;) U mnie wymiana była już przy przebiegu 40,000 km, u szwagra przy ~50,000. Norma.

Offline Michał Jelonek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 655
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 2.0 16v '07 Exclusive + LPG: KME Nevo Pro
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 03, 2015, 17:08:54 »
To ciekawe - ja mam 150000 km przebiegu od nowości i nic mi nie skrzypi, koła nie łapią negatywu. Także przestańcie bajdurzyć.
Xantia II Berline 1.8 16V '98 + sekw. LPG (06.2006-06.2007 (R.I.P.)
Xantia II Berline 2.0 16v '99 + sekw. LPG (08.2007-07.2012)
Renault Laguna II Grandtour 1.8 16v + sekw. LPG (08.2010-09.2010)
C5 mk2 2.0 16v '07 Exclusive + sekw. LPG (06.2012-...)
BMW E38 735i '98 + sekw. LPG (06.2016-...)

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 03, 2015, 17:15:32 »
Bajdu , bajdu  ;D
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 04, 2015, 16:47:25 »
To ciekawe - ja mam 150000 km przebiegu od nowości i nic mi nie skrzypi, koła nie łapią negatywu. Także przestańcie bajdurzyć.

150000 bez wymiany i wszystko OK ... Toż to cud...
Jesteś pierwszym właścicielem że jesteś taki pewny???
Ciekawe czy zgłosi się jakaś druga osoba która ma pow 100000 na oryginalnych łożyskach.

mjerz

  • Gość
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 04, 2015, 16:53:48 »
To ciekawe - ja mam 150000 km przebiegu od nowości i nic mi nie skrzypi, koła nie łapią negatywu. Także przestańcie bajdurzyć.

To Ty sobie to nazywaj bajdurzeniem, a ja nie znam przypadku gdzie tego nie trzeba było robić po 50,000 - 100,000 km. Każdy mechanik-cytryniarz Ci powie, że jest to nagminny problem.

A jak już zacznie skrzypieć, to trzeba się za to wziąć zanim wahacze ucierpią.

Offline Mariusz Wrzesiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Kożuchów
  • Posiadany samochód: CCCO A6 C7
  • Miejscowość: Kożuchów
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 04, 2015, 16:55:15 »
Witam


Wymiana w ASO w okolicy 40k km na gwarancji, a potem spokój aż do 170k czyli do sprzedaży auta :)
Ponieważ widuję moją cytrynkę regularnie to teraz przy nalocie około 200k zaczęło poskrzypywać znowu :)


Pozdrov
Był OPEL Kadett 1.4i
Był OPEL ASTRA 1.6i Kombi
Był VW POLO 1.4 Trendline
Był C5 2.0 HDi Mk II SX Break
Był Audi A6 C6 2.0 TDI 170KM Multitronic
Był VW Golf 7 1.2 TSI Comfortline
Jest VW Golf 7 1.4 TSI Highline
Jest Audi A6 C7 2.0 TDI 177KM Multitronic

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 04, 2015, 20:17:45 »
Ja przy 143000 km wymieniałem...



Offline Paweł Konowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 1.8 II 125KM 2006 +LPG
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Poznań
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 04, 2015, 21:17:54 »
Kupiłem niedawno cytrynę od sąsiada,więc znam ja od nowości
Aktualnie ma 144000 km i łożyska nie były wymieniane,oraz nie skrzypią .

mjerz

  • Gość
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 05, 2015, 00:01:47 »
To bardzo fajnie, że są takie rodzynki którym nie skrzypią - cieszymy się razem z Wami. Niestety, większość takiego szczęścia nie ma - jak wspomniałem, byle mechanika robiącego C5-tki wystarczy zapytać o "popularność" tego problemu.

A wracając do meritum, chciałbym tylko powtórzyć: jak już skrzypi to zalecam to zrobić jak najszybciej, bo im dłużej się czeka tym gorzej na tym wahacze wychodzą. Jak sie zrobi od razu to skończy się tylko na wymianie łożysk, później już dochodzi frezowanie, a jeszcze później to już wahacze trzeba wymieniać.

Offline Michał Jelonek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 655
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 2.0 16v '07 Exclusive + LPG: KME Nevo Pro
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 06, 2015, 15:04:27 »
To też doświadczony mechanik cytryniarz powie Ci że częściej leci w wersjach Break. Dlaczego? Bo są cięższe. I tak samo częściej przewozi się nimi cięższe ładunki. To jeden czynnik. Drugi - jakość dróg. Jak ktoś jeździ dużo po kiepskich drogach to będzie miał szybciej problem. A jak ktoś jeździ liftbackiem, zazwyczaj w pojedynkę, bez bagażu i po dobrych drogach to problem nie wystąpi przy takim przebiegu. Pomijając felerne egzemplarze to jak wszędzie - tempo zużycia zależy od eksploatacji. A próby generalizowania i mówienia "wszystkie przy takim przebiegu tak mają" to zwykłe naciągane bajki. A ja statystyk nie lubię. Ważne być świadomym symptomów usterki i naprawić na czas.
Xantia II Berline 1.8 16V '98 + sekw. LPG (06.2006-06.2007 (R.I.P.)
Xantia II Berline 2.0 16v '99 + sekw. LPG (08.2007-07.2012)
Renault Laguna II Grandtour 1.8 16v + sekw. LPG (08.2010-09.2010)
C5 mk2 2.0 16v '07 Exclusive + sekw. LPG (06.2012-...)
BMW E38 735i '98 + sekw. LPG (06.2016-...)

mjerz

  • Gość
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 07, 2015, 04:14:08 »
To też doświadczony mechanik cytryniarz powie Ci że częściej leci w wersjach Break. Dlaczego?

Nie wiem dlaczego, bo akurat wszyscy których ja znam (oraz ja sam) mieli to w Berline. Akurat tak się składa że ja w ogóle nie znam nikogo z Break.

Bo są cięższe. I tak samo częściej przewozi się nimi cięższe ładunki.

Nie sądzę by ciężar miał cokolwiek z tym wspólnego. Ja w swojej nie przewożę NIC prócz siebie samego i reklamówki z zakupami, nawet pasażerów nie wożę częściej niż raz na pół roku. I po żadnych kiepskich drogach nie jeżdżę. Mój samochód jest w takim stanie że gdyby nie to że to Mk II to na pniu bym go sprzedał jako rocznego (zresztą przebieg też ma niewiele większy niż niektórzy w rok nabijają).  Podobnie szwagier, woził z tyłu dziecko w foteliku, a w bagażniku to chyba tylko gaśnicę, bo on jest urzędnikiem i pracą fizyczną się nie para, więc nie ma co przewozić.

To się zaczyna od KIEPSKICH USZCZELNIEŃ, a jak już tam woda i syf się dostaną to potem już leci.

A jak ktoś jeździ liftbackiem, zazwyczaj w pojedynkę, bez bagażu i po dobrych drogach to problem nie wystąpi przy takim przebiegu.

Właśnie dokładnie tak jeźdżę. I szwagier tak jeździ. Ja robiłem łożyska już przy 40,000, a szwagier coś koło 50,000.  Jeszcze jeden znajomy też coś koło tego. Więc Ty sobie twierdź że przy takim jeżdżeniu to nie występuje, a ja wiem z PRAKTYKI swojej i kilku innych dobrze mi znanych osób, że jak najbardziej występuje. Wszyscy robiliśmy to u tego samego mechanika.

I to w zasadzie tyle, bo w ogóle nie rozumiem po co ta denna i jałowa dyskusja.  Człowiek zapytał o problem, dostał prawidłową odpowiedź że to łożyska wahaczy, oraz poradę, żeby to szybko zrobił bo zaniedbanie tego źle się odbija na wahaczach.  Całą dalszą, nikomu nie potrzebną dyskusję ciągniesz Ty, bo inaczej już dawno by się skończyła.

Cytuj
A próby generalizowania i mówienia "wszystkie przy takim przebiegu tak mają" to zwykłe naciągane bajki. A ja statystyk nie lubię.

Ale co mnie to obchodzi?  Ja znam trzy osoby z C5-tkami, i oni wszyscy robili łożyska przy takich przebiegach jak podałem. Ja też robiłem.  Więc DLA MNIE to są wszystkie - 100% tych które znam. Żadnych specyficznych cech czy warunków eksploatacji nie mamy, po żadnych rozdrożach nie jeździmy i worków z cementem nie wozimy, więc jeśli wszystkim znanym mi osobom ten problem się przytrafił to znaczy że jest on nagminny, co zresztą potwierdził nam mechanik, który od 20 lat robi zawieszenia w Cytrynach i jest znany na całą Polskę. Łożyska ma zawsze na magazynie, bo robi je systematycznie i już mu się znudziło zamawiać dla każdego indywidualnie. I tyle w temacie z mojej strony.

Bez odbioru jeśli można, bo tu naprawdę nie ma o czym dalej debatować.
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2015, 07:50:00 wysłana przez Michał Jerz »

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 07, 2015, 12:33:11 »
Ja mam 138 tys. km - auto 2004 rok. Znam je od wyjazdu z salonu - łożyska dalej oryginał i nie ma z nimi problemów.

Fakt, faktem znajomy mechanik się dziwił, że ich jeszcze nie robiłem bo w C5 to standardowa przypadłość ;)
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Wieslaw Orlowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Nevers
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 03r, DS5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Nevers
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 07, 2015, 13:00:37 »
Nie żebym się przechwalał 270 tys i ani z przodu ani z tyłu w zawieszeniu nic nie ruszane, jedynie teraz zaczyna stukać jeden łącznik stabilizatora. W większości jeżdżone po autostradach z dość sporym obciążeniem

Offline Bartek Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 407
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 07, 2015, 23:58:37 »
To ciekawe - ja mam 150000 km przebiegu od nowości i nic mi nie skrzypi, koła nie łapią negatywu. Także przestańcie bajdurzyć.

150000 bez wymiany i wszystko OK ... Toż to cud...
Jesteś pierwszym właścicielem że jesteś taki pewny???
Ciekawe czy zgłosi się jakaś druga osoba która ma pow 100000 na oryginalnych łożyskach.

Jestem. U mnie w MKII przy 200 tysiącach zaczęły się odzywać.
Były: C5 MK1 2.0 16V, C5 MK2 2.0 HDi BVA i C5 MK3 2.0 HDi BVA. Jest: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG

mjerz

  • Gość
Odp: [MKII] Skrzypienie z tyłu samochodu
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 08, 2015, 08:49:15 »
Nikt nie neguje że jest to przypadłość C5 :) I i II :) ale nie można generalizować że każdy musi to mieć przy przebiegu 50kkm.

Pawle, myślałem że chociaż Ty umiesz czytać (i to ze zrozumieniem)....  No cóż, więc jeszcze raz, słowo po słowie.

Pisałem, CYTUJĘ: 

"Te łożyska już tak mają, każdy musi przez to przejść ;) U mnie wymiana była już przy przebiegu 40,000 km, u szwagra przy ~50,000."

"ja nie znam przypadku gdzie tego nie trzeba było robić po 50,000 - 100,000 km. Każdy mechanik-cytryniarz Ci powie, że jest to nagminny problem."

"Ja znam trzy osoby z C5-tkami, i oni wszyscy robili łożyska przy takich przebiegach jak podałem. Ja też robiłem.  Więc DLA MNIE to są wszystkie - 100% tych które znam."

Więc GDZIE na Boga Ojca Wszechmogącego KIEDYKOLWIEK pisałem, że "każdy to musi mieć przy 50,000"?  Pisałem że JA i znane MI osoby to miały, oraz że JA nie znam przypadku by nie trzeba tego było robić przy 50,000 - 100,000 km (a więc NIE przy 50,000 tylko przy 50,000 - 100,000 - zauważ subtelną różnicę rzędu 100%).  Pisałem, że wg mechanika to nagminny problem. "Nagminny" to znaczy BARDZO CZĘSTY, a nie że każdy na świecie go ma, a już na pewno nie że przy 50,000. Pisałem jedynie, że kiedyś każdego dopadnie.

Ludzie, jak rany, bądźcie poważni! Albo dyskutujemy na poziomie, albo WMAWIACIE komuś (i sobie samym) coś czego ten ktoś nigdy nie napisał a potem sami się całymi dniami wykłócacie z WYTWORAMI WŁASNEJ WYOBRAŹNI.  To już drugi taki wątek w ciągu 2 tygodni gdzie ktoś się uczepia WYIMAGINOWANEGO słowa "każdy" czy "wszystkie" i potem wałkuje to jak żuk kulkę gnoju.

Człowiek zapytał i dostał od ręki POPRAWNĄ informację SZEŚĆ DNI TEMU, więc być może już do tej pory dawno wymienił te cholerne łożyska, a tu bicie piany trwa w najlepsze, **** wie po co.
 
A najprawdopodobniej jest po prostu tak, że wszystko zależy od partii łożysk.