Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości  (Przeczytany 183139 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #275 dnia: Sierpień 03, 2018, 00:26:20 »
W 3.0HDI tylko DB.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #276 dnia: Sierpień 03, 2018, 22:11:54 »
Jestem po regulacji wysokości w moim 3.0Hdi i takie moje spostrzeżenia. Wysokość z przodu można regulować zginając blachę do której mocowany jest łącznik korektora (element nr 4. ze zdjęcia powyżej).

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #277 dnia: Sierpień 04, 2018, 15:05:50 »
Ale w tym momencie to już jest druciarstwo.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #278 dnia: Sierpień 04, 2018, 15:58:00 »


Ale w tym momencie to już jest druciarstwo.

Czy ja wiem, równie dobrze regulowanie  wysokości przez kręcenie obejmą przy silnikach R4 może być druciarstwem.

U mnie problem wynikał z tego że po wymianie sworznia nagle przód obniżył się o 40mm, a korygowanie wysokości w DB nic nie dawalo więc zacząłem się przyglądać jak te elementy wyglądają i zauważyłem że mechanik troszkę zgiął ten element. Więc skoro można zmienić wysokość  w jedna strone to można w ten sam sposób i w drugą.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 745
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #279 dnia: Wrzesień 13, 2018, 09:01:21 »
Pytanie do posiadaczy C5 X7 z silnikiem 2.2 HDI 204 KM:


Czy w tym aucie tez nominalne wysokości to 41 przód i 39,5 tył ( mierząc od osi piasty do nadkola )?




Offline Maciek Mackiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Podlasie
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI Exclusive
  • Miejscowość: Podlasie
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #280 dnia: Listopad 02, 2018, 21:07:02 »
Co może być przyczyną, że podczas regulacji wysokości zawieszenia nie mam na wyświetlaczu żadnej informacji odnośnie trwającego procesu. Auto normalnie podnosi się i opuszcza, osiąga wszystkie zadane pozycje tylko problem w tym, że nie wyświetla się nic, ze trwa zmiana pozycji zawieszenia ani żadne info o osiągniętej wysokości. Wszystko muszę robić "na czuja". Czy to jakiś błąd czy może gdzieś w DB jest możliwość włączenia takiej informacji? 

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #281 dnia: Listopad 13, 2018, 15:44:05 »
Panowie mam prośbę czy ktoś może podzielić się informacją jak mierzyć te punkty H1 H2 oraz K1 K2 nie bardzo mogę to zrozumieć.
Jak dostać się do regulatora z przodu?? trzeba ściągnąć wózek bo zaglądałem i nie mam tam dostępu ??

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #282 dnia: Listopad 13, 2018, 16:17:54 »
Panowie mam prośbę czy ktoś może podzielić się informacją jak mierzyć te punkty H1 H2 oraz K1 K2 nie bardzo mogę to zrozumieć.
Jak dostać się do regulatora z przodu?? trzeba ściągnąć wózek bo zaglądałem i nie mam tam dostępu ??

Bez przyrządów ciężko, trzeba trochę na "oko".
Jak się tam dostać nie wiem, ja regulowałem tylko przez DB, ale z tego co kojarzę to nie trzeba nic ściągać, wystarczą sprawne ręce.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #283 dnia: Listopad 13, 2018, 17:04:33 »
Sanki mam  stalowe silnik 2.0 163KM,
Auto po naprawie blacharskiej, miał wymieniany cały płyn lds bo wyciekł przy stłuczce. jeżdżę od 2 dni testując i powiem tak.
Wydaje mi się bardzo sztywny pomimo tego , że pomiary przy zgaszonym silniku przód od środka koła do rantu mam 40cm a tył 39,5.
Dlatego szukam przyczyny, mam też MKII i komfort jazdy nieporównywalny.
ponadto też zauważyłem, że dość ciężko chodzi wspomaganie kierownica nie odbija tak jak powinna ??

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #284 dnia: Listopad 13, 2018, 20:15:06 »
Pomiary robisz na odpalonym silniku a nie zgaszonym. Po zgaszeniu przód opada, więc jeśli masz 40 cm na zgaszonym to podejrzewam że stoi trochę za wysoko.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #285 dnia: Listopad 13, 2018, 20:44:14 »
Pomiary robisz na odpalonym silniku a nie zgaszonym. Po zgaszeniu przód opada, więc jeśli masz 40 cm na zgaszonym to podejrzewam że stoi trochę za wysoko.

po odpaleniu podnosi się o 1cm przód tył stoi w miejscu,
Więc z info kolegów wypowiadających się wczesniej na odpalonym powinien mieć 41 przód i tył 39,5

Offline Paweł Podolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: LHR
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7 HDI EXCLUSIVE
  • Miejscowość: LHR
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #286 dnia: Listopad 13, 2018, 21:25:46 »
Witam Panowie. U mnie w x7 strasznie sztywny jest i jest nieco wysoko, zrobiło się tak prawdopodobnie po podnoszeniu w pozycji normal. Zagladałem na kanale i ni chu chu nie widać żadnych czujników. Są jedynie nieregulowane, od poziomowania xenon?
 Czy jest tak że mogę tylko DB regulować wysokość?
Den Haag  Lexia/Diagbox

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 633
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #287 dnia: Listopad 13, 2018, 22:12:02 »
W 2.7 jak w 3.0 tylko DB
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Paweł Podolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: LHR
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7 HDI EXCLUSIVE
  • Miejscowość: LHR
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #288 dnia: Listopad 13, 2018, 22:24:11 »
ok dzieki  :)
 a moze macie jakiegos sprawdzonego sprzedawce DB na aliexpress?
Den Haag  Lexia/Diagbox

Offline Patryk Kaczmarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Skąd: Pępowo
  • Posiadany samochód: Citroen c5 X7
  • Miejscowość: Pępowo
Problem z regulacją zawieszenia DB
« Odpowiedź #289 dnia: Listopad 22, 2018, 22:07:55 »
Witam. Mam swojego db i postanowiłem obniżyć samochód i tutaj zaczęły się schody... Otóż miałem z przodu 42.5 i z tyłu 39.5 a w kalkulatorze 128/120 czyli ustawienia fabryczne, na tych wartościach auto nie chciało osiągnąć maksymalnego położenia (łącznik tylnego korektora wymieniłem na nowy). Po kilku próbach udało mi się ustawić 41 przód 39.5 tył tak jak chciałem. Przejechałem się i na tych wartościach osiągał górne położenie i poprawił się komfort lecz dlugo się nie nacieszylem bo po zgaszeniu auta i odpaleniu wszystko wróciło do ustawień początkowych dlaczego? Możliwe że ja źle coś robiłem? Jeśli tak to jak zrobić żeby przód był 41 a tył 39.5??

Offline Patryk Kaczmarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Skąd: Pępowo
  • Posiadany samochód: Citroen c5 X7
  • Miejscowość: Pępowo
Odp: Problem z regulacją zawieszenia DB
« Odpowiedź #290 dnia: Listopad 22, 2018, 23:29:42 »
Czytałem i nic nie ma o tym że się resetuje po ponownym uruchomieniu

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #291 dnia: Listopad 23, 2018, 06:16:43 »
Pytanie czy nadal nie masz odczytanych wartości 128/120 ? Jeżeli tak to zapis się najwidoczniej nie powiódł. Z resetem się nie spotkałem, jednak pamiętam że kiedyś przy ustawianiu znajomy się przejechał, wrócił, stanął w minimalnym innym miejscu i wysokość nieznacznie się zmieniła pomimo poprawnego ustawienia wcześniej. Morał z tego taki że ustawienie wysokości należy wykonywać na równym podłożu i sprawdzać po przejechaniu w tym samym miejscu gdzie się ustawiało.
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2018, 08:43:57 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 745
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #292 dnia: Listopad 23, 2018, 07:17:05 »
Po regulacji na odpalonym jeszcze trzeba zrobić cykl podniesienia max i opuszczenia min i dopiero po tym na normal. Jeżeli osiągnie prawidłową wysokość to wszystko jest ok.

Offline Marcel Sieniawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Kolbudy
  • Posiadany samochód: C5x7 2.0 benzyna 140KM - silnik EW10A
  • Zainteresowania: Elektronika + mechanika, Fotografia
  • Miejscowość: Kolbudy
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #293 dnia: Grudzień 27, 2018, 11:21:56 »
Panowie czy ktoś może wie gdzie oprócz ASO można dostać obejmę [poz 11 na rys] z przegłubem kulowym która zamontowana jest na drążku stabilizatora tylnego?
Moja kuleczka na końcu tej obejmy (wskazałem strzałką) po ostatnim czyszczeniu z korozji okazała się być zbyt małej średnicy. Tzn korozja ja zjadła i teraz zamiast na wcisk wchodzić w łącznik (poz nr 10 na rys) to wchodzi niemalże bez żadnego oporu. To powoduje że ok 1,5mm luzy przenoszone sa na korektor i auto zamiast płynnie przechodzić wszystkie stany przeskakuje.
To że w ASO ta część o numerze 5273 E5 lub 5373 N4 (ten nr zastąpił poprzedni) kosztuje ok 600zł to już wiem.
Pytanie czy ktoś słyszał o zamienniku, ewentualnie czy jakiś warsztat tokarski który jest w stanie wytoczyć kulkę wraz z fragmentem walca (mam na myśli zregenerowanie końcówki przez odcięcie i dospawanie nowej kulki z fragmentem walca)

Offline Bartosz Majchrzak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Poznań|Kórnik
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Miejscowość: Poznań|Kórnik
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #294 dnia: Grudzień 27, 2018, 11:35:58 »
Mogę ci podrzucić kontakt do firmy,  która miała ta obejme w bdb stanie za 40zl.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcel Sieniawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Kolbudy
  • Posiadany samochód: C5x7 2.0 benzyna 140KM - silnik EW10A
  • Zainteresowania: Elektronika + mechanika, Fotografia
  • Miejscowość: Kolbudy
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #295 dnia: Grudzień 27, 2018, 12:01:13 »
To poproszę bo na chwilę obecną rozpatruję zakup śruby kwasoodpornej z łbem imbusowym i przetoczenie łba na średnicę oryginalną kulki oraz odcięcie części gwintowanej śruby i dalej przyspawanie do odciętej starej skorodowanej kulki elektroda przejściową.

Najważniejsza do prawidłowej współpracy jest ciasne spasowanie kuleczki "obwodzie łba śruby" Nie w pełni odwzorowany kształt kuleczki od strony plastikowego gniazda łącznika nie powinno mieć znaczenia bo moment obrotowy pochodzący z łącznika działa tylko po obwodzie kulki.


Dospawanie fragmentu ze stali kwasoodpornej A4 raz na zawsze powinno wyeliminować problem korodowania, tylko trzeba to dać do zespawania człowiekowi z wiedzą spawalniczą a nie Mietkowi który spawa płoty.
Można też (o ile wymiary będą pasowały kupić gotowca)https://slupeks.pl/hsp-02152-sruba-z-koncowka-kulowa-m5-8-szt-p-1342.html.
Dziś pomierzę kuleczkę bazując na nowej kulce z korektora.


Offline Marcel Sieniawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Kolbudy
  • Posiadany samochód: C5x7 2.0 benzyna 140KM - silnik EW10A
  • Zainteresowania: Elektronika + mechanika, Fotografia
  • Miejscowość: Kolbudy
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #296 dnia: Grudzień 27, 2018, 13:19:42 »
Dzięki za linki
Czekam od kolegi Bartosza na kontakt do tego miejsca gdzie można za 40zł kupić.
Stal kwasoodporna nie jest krucha, ma zdecydowanie wyższe parametry wytrzymałościowe a pękanie bierze się z niewłaściwej technologii spawania i następuje zazwyczaj w strefie wpływu ciepła.

W trakcie normalnej pracy element ten w ogóle nie powinien być narażony na jakiekolwiek obciążenia jeśli jest porządnie nasmarowany i zabezpieczony przed wnikaniem syfu. To wszysko powinno bardzo lekko pracować.

Rozważałem jeszcze (ale muszę poszukać po sklepach metalowych gotowych półproduktów) aby kupić obejmę uniwersalną całą ze stali A4/A2 i dospawać do niej na wzór oryginału ramię z kulką

EDIT 28.12.2018
Dostałem kontakt od Bartosza do faceta który mi wysłał zdjęcie tej obejmy...wygląda naprawdę nieźle.Podłączam zdjęcie - moze się przydać
Pomierzyłem też średnicę kulki na regulatorze
  • Kulka ma dokładnie 8,0mm.
  • Część walcowa na której kulka jest zamontowana to 5,2mm.
  • Średnica drążka stabilizatora na której obejma jest zamontowana ok 20,5mm.
Jak dojdzie do mnie obejma pomierzę ją dokładnie i podłączę zdjęcia...może się komuś taka inf przyda.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 28, 2018, 12:49:19 wysłana przez Marcel Sieniawski »

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #297 dnia: Grudzień 27, 2018, 20:16:09 »
A pytanie, bo mnie znów "złapało" ten korektor i nie osiąga najwyższego poziomu - ostatnio zlałem tylko WD40 i "puściło", ale jak widać nie na długo.
Da się go zdemontować i wyczyścić bez odkręcania od stabilizatora, żeby nie regulować znowu zawieszenia ?

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 510
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #298 dnia: Grudzień 27, 2018, 22:02:16 »
Moja kuleczka na końcu tej obejmy (wskazałem strzałką) po ostatnim czyszczeniu z korozji okazała się być zbyt małej średnicy. Tzn korozja ja zjadła i teraz zamiast na wcisk wchodzić w łącznik (poz nr 10 na rys) to wchodzi niemalże bez żadnego oporu. To powoduje że ok 1,5mm luzy przenoszone sa na korektor i auto zamiast płynnie przechodzić wszystkie stany przeskakuje.

Miałem odrobinę inną sytuację - wymieniałem stary łącznik (był pordzewiały, ale w sumie chodził jako tako bez luzów - a jeszcze najlepsze co zobaczyłem, to był złamany przy główce i poprzedniemu właścicielowi go zespawali :P) i nowy wchodził bez oporów, tak jak u Ciebie.

Zmartwiony sytuacją, bo bez auta zostać nie mogłem, zagniotłem doraźnie łeb łącznika, tak żeby w kierunku pracy korektora nie miał luzów. Druciarstwo, ale bujam się tak już 3 miesiąc (standard - brak czasu, pogoda się popsuła, więc i brak chęci się pojawił, i skoro działa, to zostawiłem).
Ambitny plan zakłada wydrukowanie z plastiku odpowiednika obejmy, kupna uniwersalnej główki i zrobienie tego w przyszłym roku jak się należy.
Razem z przednim korektorem, bo pomimo, że luzów na nim nie wyczułem, to coś jest nie tak z przednim zawieszeniem - raz jest na tej samej trasie mega, a raz łupie jak na wozie drabiniastym.
Jak to nie pomoże, to pewnie trzeba będzie wziąć się za sfery (i elektrozawór od środkowej kuli - chociaż tutaj za pomocą diagboxa można z dużym prawdopodobieństwem sprawdzić, czy funkcjonuje bez przycięć).

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #299 dnia: Grudzień 29, 2018, 18:29:58 »
Witam,
Panowie cały czas walczę z zawieszeniem a mianowicie dokłądnie twardym tyłem.
Wartości O.K. pomierzone korektory utawione na fabryczne 160 przód 106 tył
Jednak po jeździe zauważyłem ze strasznie lewe tylne koło jak przejeżdżam przez policjanta to jest twrde jak dzwon, z prawej jest miękko.
Co mogę jeszcze wyeliminować co sprawdzić by dojść do przyczyny.
Z tyłu mam 4 gruszki może gruszka którać padła tylko która ??