Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: szarapanie samochodem podczas hamowania - tępe hamulce, twardy pedał [EDIT]  (Przeczytany 7532 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Witam


z szarpaniem podczas hamowania borykam sie już od jakiegoś roku. Napisze co zrobiłem w kolejności od pojawiania się problemów:


-wymieniłem tarcze przód po tym jak po prostu sie skończyły(nowe Ferodo + klocki Ferodo Premier)
-frezowanie tarcz przód jakieś pół roku po założeniu - były lekko pofalowane ale frezer powiedział że teraz jest idealnie. z jednego toczenia robił
-wymiana tarcz i klocków tył (ABE)
-wymiana łożysk MCPersona
-sprawdzenie przez mechaników- lekki luz jedynie w lewym łączniku stabilizatora (słychać do lekko na nierównościach)
-tarcze przód sprawdzane miernikiem na samochodzie - idealnie proste
-zmiana kół z letnich(które są stare) na zimowe na innych felgach-może trochę lżej czuć trzęsienie ale to mi sie chyba wydaje.


Przy hamowaniu samochodem dalej trzesię. nieznacznie czuć na kierownicy, raczej nie czuć na pedale ale za to czuc na całej budzie. Tarcze tył także były mierzone miernikiem  i maxymalne wychylenie na prawej tył to 2 setki także w normie.


Co jeszcze odczuwam? Na rondach, zwłaszcza tych małych i ostrych buja mi lekko na boki, tak jakby teren był nie równy. Teoretycznie mechanicy, zaprzyjaźnieni stwierdzają że nic w zawieszeniu nie wymaga remontu wszystko sztywne. Mimo to na jakiś kocich garbach albo płytach betonowych z nierównymi łączeniami słysze lewe koło tak jakby miało się zaraz rozlecieć. Byc może to ten łącznik stabilizatora postukuje.


Ostatnio odczułem że pedał hamulca wciśnięty i nie pulsuje a samochodem trzęsie jakby ABS się włączał....tzn samochód nurkuje przodem i odchyla się....takie leciutkie kangury.
Byc może to jakaś guma, może bardziej amortyzatory? W którą stronę powinienem się kierować? Bardzo proszę o pomoc


PS: pedał hamulca przy hamowaniu jest twardy i wysoki. nie ma takiego miłego efektu że klocki mocno łapią tarcze i hamujemy...może to wina klocków?
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2015, 21:36:54 wysłana przez Dariusz Sopiński »

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 02, 2015, 12:10:13 »
"-frezowanie tarcz przód jakieś pół roku po założeniu - były lekko pofalowane ale frezer powiedział że teraz jest idealnie. z jednego toczenia robił"


To jest trochę zastanawiające

Jak piasty, łożyska, półosie napędowe?



Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 02, 2015, 13:43:21 »
Czy dziwne? jakos nie skupiałem się na dogrzewaniu tarcz jeździłem normlanie. No może przez pierwsze 200km oszczedzałem je jakoś specjalnie i może za któtko, może to jest skrzywiło albo.....

jesli chodzi o łozysko lewego koła to świszczy. jak jest zimno to po prostu powyżej 30km/h idzie pisk z koła przy jeździ na wprost i który znika przy skręceniu kołami w którąś strone. To łożysko koła mam w planach wymienić na dniach jednak czy ono może powodowac to trzęsienie?

Piasta? jesli tarcza była mierzona na samochodzie i jest idealnie prosta czy piasta może być krzywa czy raczej masz na myśli coś innego?




Ogólnie sytuacja zmienia się sam nie wiem od czego, czasami da radę zahamować bez trzesienia, nie trzęsie jak mocno wciśnie się hebel, najbardziej trzęsie przy lekim dotykaniu hamulca, rozpoczynaniu hamowania. Dla mnie to jest dziwne bo skoro usterka jest jedna dlaczego raz można zahamowac normalnie a raz trzesie ?
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2015, 13:54:37 wysłana przez Dariusz Sopiński »

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 02, 2015, 13:58:45 »
Łożysko w słabym stanie może powodować wichrowanie tarcz. Poza tym jeśli ma delikatny luz który nawet nie jest wyczuwalny ruszając samą piastą to i tak może powodować wibracje.


Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 02, 2015, 15:44:34 »
skoro tak to wymienie to łozysko koła i dam znac czy sa jakieś zmiany. ale prosze o inne sugestie jesli takie wpadna do głowy komuś :)

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 02, 2015, 17:46:43 »
Aaaa tuleje wahaczy / drążki kierownicze? Sprawdź ogólnie auto na szarpakach. Każda stacja diagnostyczna powinna je mieć... Będzie widać który element jest wybity...

A może w związku z tym: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=98282.msg965781#msg965781 postem masz jakiś problem ze wspomaganiem?
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 03, 2015, 12:19:11 »
Auto przeszło pełny przeglą w lipcu i diagnosta, gdy zapytałem cyz cos jest do wymiany, miło odpowiedział " gdyby cos było to bym powiedział bo by nie przejechał dalej". Miło nie miło ale brzmi pewnie.

Mechaniory też potwierdzaja że sztywno.

Boje się myślec że to cos ze wspomaganiem - koszta by mnie chyba wpedziły w depresje :)  Te schodkowe chodzenie kierownicy stawiam mimo wszystko na krzyżak.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2015, 13:17:16 »
Witam

Odebrałem samochód po wymianie łożyska. Było zardzewiałe.

Okazuje się że w 90 procentach rozwiązał się problem trząchania przy hamowaniu! Do wymiany mam jeszcze silentblocki w wahaczu. Po wczorajszych kolejnych oględzinach okazuje się że jednak proszą sie o ingerencje w nie. Wczoraj jeździłem troche i doznałem objawu że przy dojeżdżaniu na hamulcu do skrzyżowania/ronda zdarzyło mi się walnąć takie płynne kangurki ale nie było to w ogóle odczuwalne na pedale hamulca wiec zakładam że to te silentcloki moga dawać taki objaw. Podobno guma odłączyła się w nich od metalu.

Serdecznie dziękuje za sugestie i pomoc. Mam nadzieje że na dobre zakończę problem tego trzęsienia. Jeśli po wymianie silent bloków nic się nie zmieni to wychodzi na to że moje tarcze krzywią sie po rozgrzaniu co także jest możliwe niestety........

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 05, 2015, 23:54:56 »
Podpowiem tylko że wymieniałem w dwóch samochodach we wcześniejszej Xsarze oraz w teraźniejszym Peugocie tarcze wraz z klockami. Pierwsze 200-300 km spokojnego hamowania a potem normalne używanie (wspomnę ze jeżdżę dość dynamicznie) i żadnych problemów wymagających frezowania, szlifowania itp. tarcz nie miałem...

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 06, 2015, 13:51:24 »
To zalezy pewnie od tego co sie kupi i od tego jak to zostało zrobione czyli losu.

Ja szukałem oszczędności kupiłem zestaw Ferodo, Ty pewnie nie oszczedzałes i kupiłes cos lepszego. Cieżko stwierdzić czasem cos może byc uszkodzone zchodząc z taśmy.

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 06, 2015, 14:49:16 »
Przecież Ferodo to bardzo porządne hamulce, kilka kompletów tych tarcz i klocków już moje auto przerobiło i nigdy nie było problemów.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 06, 2015, 15:38:20 »
aa ile ludzi tyle opini, jedni tak i inni....ekhm no wiadomo. Mi zależy na pełnym usunieciu problemu trzęsienia. Hamowac hamuje.
Kolejna wizyta u mechaniora mi się przesuneła bo nie dojechały te slintblocki. DAm znać czy problem znikł w 100%.

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 09, 2015, 23:09:08 »
Daj znać po naprawie , sam jestem ciekaw przyczyny takiego stanu rzeczy...

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 24, 2015, 21:27:41 »
Witam

dziś odebrałem auto po naprawie tj wymienione wszystkie humy i silentblocki wahaczy. CZesci to długo oczekiwane hutchinsony ale warto było chociażby z powodu że auto zupełnie inaczej sie prowadzi.

Niestety mechanicy chyba zapomnieli wyważyć opony.

FAktem jest że trzęsienie dalej występuje. Dodatkowo co było już wcześniej ale nie zwracałem na to uwagi - hamulce są tępe.

Może to tu jest przyczyna? Dlaczego one mogą być tępe? CZyżby przycinał się jakiś tłoczek, jarzmo nie chodzi a może raczej coś z serewm albo pompą ABS? Co tu sprawdzać jak sprawdzać w tym temacie?

Do podejrzenia na tą chwile zostają mi jeszcze niewyważone opony albo prawe łożysko koła - po wymianie lewego jest lepiej to może jeszcze prawe wymaga ingerencji choć nie objawia się za bardzo?


Prosze o jakieś nowe sugestie

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania - tępe hamulce, twardy pedał [EDIT]
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 28, 2015, 09:30:10 »
Witam

minał jakiś czas i spiesze z opisaniem problemów z hamowaniem do końca - może komuś sie kiedyś przyda.

Otóż tak na prawde walcze dalej. Zrobiłem wahacze, górne łożyska McPersona, wymianiałem koła i opony na innego. Ale...bło to samo.

Wziąłem sie jednak za ten tył tzn za hamulce tył. Pierwsze co to kupiłem nowe klocki firmy Steinhof . Jak pisałem wczesniej linka od ręcznego podrdzewiała i zaczela napierać o zacisk - uciąłem ją bo i tak nie dało sie jej wyjąc - czekam na nową. Ale co najciekawsze USTAŁ OBJAW TRZESIENIA CAŁYM SAMOCHODEM .....winą jednak musiał być ten nierówno pracujacy zacisk z tyłu i tez dlatego obajwy zwiększały sie gdy tył był obciążony- zacisk nie mogł normalnie pracować.

Świetnie. Uradowany jeżdze dalej. Niestety dalej jest objaw trzęsienia kierownicą i to nawet przy mniejszych prędkościach a i sama skuteczność hamulcy w porównianiu z innymi samochodami jest poniżej słów "taka sobie". Pomyslałem że wymianie także klocki przód na te Steinhof skoro na tyle tak świetnie sobie dają rade (po wymianie tyłu poczułem znaczną poprawe hamowania). Tak też zrobiłem.  No...opłacało się. Wkońcu moje klocki hamują a nie "ślizgają" się po tarczy (swoją drogą musiałem trafić na jakieś trefny model tego Ferodo bo moje klocki szkliły sie i nie hamowałya hamulec był twardy). Teraz pieknie czuc moment łapania klocki i hamowanie jest przyjemnością.....ale nie zawsze.


No własnie pozostało hamowanie z wyższych prędkości. Powyżej 90km/h trzesie mi kierownicą przy hamowaniu i to dośc solidnie. Przy niższych prędkościach to nie wystepuje. Co widze,:

-trzesie tylko kierownicą, pedał hamulca raczej nie wskazuje krzywych tarcz (zresztą mierzone zegarem)
-kierownica także dostaje drgać nie hamując a jadąc powyżej 100km/h ale wyważanie było robione
- kierownica przy prostowaniu chodzi schodkowo - podejrzewam przytarty nieco krzyżak przekładni kierowniczej
- przy postoju i ruszaniu kierownica na boki słuchac lekie pukanie


Co byście poradzili?

Mam objaw jakby padających końcówek kierowniczych ale czy mogą one wpływać tak bardzo na hamowanie i trzesienie podczas jazdy czy bardziej skupić się na krzyżaku?

Do wyboru, zrobienia mam krzyżak, końcówki drążków no i prawe łozysko koła którego jeszcze nie ruszałem.....od czego byście zaczeli?

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania - tępe hamulce, twardy pedał [EDIT]
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 28, 2015, 14:15:49 »
Końcówki razem z łożyskiem potem ustawienie zbieżności...

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania - tępe hamulce, twardy pedał [EDIT]
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 28, 2015, 15:04:39 »
wymiana łozyska wpływa na zbieżność? (pytam bo nie wiem bez złośliwości)

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania - tępe hamulce, twardy pedał [EDIT]
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 28, 2015, 17:18:50 »
Darek, wymiana łożyska nie wpływa, ale wymiana końcówek drążków kierowniczych owszem (to nimi ustawia się zbieżność kół). Natomiast są jeszcze inne końcówki czyli końcówki drążka stabilizatora - one do zbieżności nic nie mają.

Offline Tomasz Gąbka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 547
  • Skąd: Odolanów
  • Posiadany samochód: Peugeot 307, wcześniej Xsara II 1,4SX 2000r, Saxo 1,1i 5d 1997r i AX 1,0 TGE 5d 1991r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Odolanów
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania - tępe hamulce, twardy pedał [EDIT]
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 10, 2016, 11:24:29 »
Trzęsienie przy hamowaniu może być spowodowane nieprawidłowym montażem tarczy hamulcowej. Jeśli mechanik nie wyczyścił powierzchni piasty w miejscu gdzie styka się z tarczą, to niewielkie zabrudzenie lub korozja mogą powodować trzęsienie.

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania - tępe hamulce, twardy pedał [EDIT]
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 26, 2016, 11:57:19 »
Ale na mierniku zegarowym wyszły by te bicia z nieprawidłowego zamocowania tarczy a nie wyszły.

Objaw jaki jeszcze zauwazyłem to trzesienie nie wystepuje przy "zimnyhc tarczach" po dłuższym postoju, jeździe bez hamowania. Skłaniam sie mimo wszystko do tego że gną się pod wpływem temperatury a potem jak się chłodzą to wracają do stanu początkowego bez większych odchyleń ale czy to jest w ogóle możliwe? RAz hamuje super nawet z około 100km/h a raz trzesie niemiłosiernie i jakośc hamowania jest bardzo słaba.....

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania - tępe hamulce, twardy pedał [EDIT]
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 26, 2016, 21:10:48 »
To co opisujesz może wystąpić z dużym prawdopodobieństwem.
Klocki podczas jazdy non stop ocierają o tarczę raz mocniej raz słabiej więc tarcza może się nagrzewać.
Zastosowałeś komplet "Ferodo + klocki Ferodo Premier" - ja stosuję TRW lub BOSCH i jak do tej pory nie spotkałem się z jakimiś problemami z hamulcami.

Poprzednik w mojej Xsarze stosował również jakieś klocki Ferodo i powiem ci że tarcze zjadło w mgnieniu oka...

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania - tępe hamulce, twardy pedał [EDIT]
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 27, 2016, 10:19:21 »
Ten komplet był z allegro i albo jakiś wybrakowany albo tylko w pudełku ferodo. Klocki się szkliły wymieniłem je na zwykłe tanie Steinhoff - poprawa ogromna.


Wczoraj troche pojeździłem i pohamowałem i zbiore wnioski w jedno


*trzęsie tylko budą i czuć na pedale hamulca
*trzęsie głównie przy lekkim hamowaniu - gdy hamuje mocno trzesienie raczej ustaje
* gdy jechał około 100km/h i lewą nogą dotykałem pedału hamulca czuć było trzesienie tylko na pedale
* trzesienie nie wystepuje  lub wystepuje rzadko  na prędkościach rzedu poniżej 70km/h
*zdarza się że przy dojeżdżaniu na hamulcu do świateł hamowanie nie jest płynne tylko strzela kangurki
*tarcze z tyłu sa nowe ale tylko ABE
*ogólna jakość hamowania jest słaba
*pedał jest moim zdaniem dośc wysoki - wiem że klocki sa nowe ale nie ma takiego momentu nurkowania załapania klocków który był przez dłuższy czas po założeniu nowych klocków i jest jak hamuje się na zimnych hamulcach - może materiał z tkóych zostały wykonane tarcze jest jakiś marnej jakości


Moje pytania:


1) czy można jakoś odłączyć na chwile, zblokować, odizolowac tyle hamulce aby wykluczyć że tył nie ma wpływu na to trzesienie? Co z tego jak wymienie tarcze z przodu jak tył jest temu winny?
2) Czy jeśli nie trzesie kierownicą przy hamowaniu mozna już zostawić zawieszenie w spokoju i skupić się tylko na hamulcach?


(Zestaw który chciałbym zakupić na przód to cały nowy zestaw Mikoda i Steinhof - ludzie chwalą)




PS: musze jeszcze wyczuc czy na zimnych hamulcach przy hamowaniu do 0 także łapie kagurki- to tez może wskazywac na tyle tarcze - sam nie wiem którą oś robić pierwsza teraz dlatego chce "odciąć" na chwile tył.

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania - tępe hamulce, twardy pedał [EDIT]
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 27, 2016, 13:48:44 »
Ja zastosowałbym TRW (dawny Lukas) komplet wraz z klockami zakupiony normalnie w normalnym sklepie np Inter-Cars i nie kombinował wydając niepotrzebnie kasę...

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania - tępe hamulce, twardy pedał [EDIT]
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 27, 2016, 19:15:39 »
Czy płyn hamulcowy był wymieniany?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: szarapanie samochodem podczas hamowania - tępe hamulce, twardy pedał [EDIT]
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 29, 2016, 11:15:53 »
tak, rok temu.

jutro bede wymienial lacznik stabilizatora wiec zobacze jak w ogole biora klocki z przudu- czy cala powierzchnia czy sa dziury.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2016, 17:41:24 wysłana przez Dariusz Sopiński »