Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKIII] FAP - problem  (Przeczytany 8979 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Rafal Zwierzchowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Brodnica
  • Posiadany samochód: DS5 163 km, automat
  • Miejscowość: Brodnica
[MKIII] FAP - problem
« dnia: Grudzień 28, 2015, 19:43:28 »
Witam.
Pojawiła mi się informacja oczywiście w wigilię 8)
Pytanie do Forum:
- czy jestem w stanie sam uzupełnić płyn?
- jeżeli tak to jaki płyn i gdzie jest pojemniczek do ego płynu.
Będę wdzięczny za pomoc
 
były : xantia, C5 MkI ,C5 MkIII a teraz DS5 163 km, automat

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 28, 2015, 19:49:06 »
proszę.Tutaj porada jak to zrobić: http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=226393

Offline Rafal Zwierzchowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Brodnica
  • Posiadany samochód: DS5 163 km, automat
  • Miejscowość: Brodnica
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 28, 2015, 20:57:16 »
Dziękuje za info.
Moze dysponujesz informacją gdzie można dostać ten płyn i jak teraz cena jest za 3 L?
były : xantia, C5 MkI ,C5 MkIII a teraz DS5 163 km, automat

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 28, 2015, 22:29:36 »
Płynu masz jeszcze na około cztery pełne tankowania.
W ASO za zestaw (płyn, przewód, złączka): około 400 zł.
Trzeba znać kolor złączki zbiornika, żeby powiedzieć jaki to rodzaj płynu. Występowało kilka rodzajów, których nie można mieszać. Poza tym musisz pamiętać o aktualizacji poziomu dodatku w komputerze.
Fantômas se déchaîne...

Offline Rafal Zwierzchowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Brodnica
  • Posiadany samochód: DS5 163 km, automat
  • Miejscowość: Brodnica
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 29, 2015, 16:34:56 »
Jaka ilość tego płynu wchodzi do zbiorniczka?
Kolor złączki mam ZIELONY
były : xantia, C5 MkI ,C5 MkIII a teraz DS5 163 km, automat

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 29, 2015, 17:47:50 »
Nie wiem dlaczego tak wspaniali wynalazcy nie pomyśleli aby FAP dopalać sobie podczas dogodnych warunków w momencie jaki Nam pasuje.Sytuacja z moich ostatnich dni.Przed świętami w mieście dopalanie, oczywiście nie wykonane z racji miejskich warunków.Wyjazd-trasa 600 km,dopalanie nie występuje,jednak następnego dnia w mieście podczas  dużych korków próbuje odpalić filtr oczywiście z marnym skutkiem.Trasa 300 km,cisza.Myślałem że dostanę szału.Podczas nieudanej próby oczyszczania FAP wychodzi informacja "depolution faulty" z pomarańczową ikonką silnika.Pewnie filtr jest w dużym stopniu zanieczyszczony.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 29, 2015, 20:01:02 »
Jaka ilość tego płynu wchodzi do zbiorniczka?
Kolor złączki mam ZIELONY

Najpewniejszym sposobem jest zczytanie pojemności zbiornika Diagboxem, możesz mieć zbiornik 5l lub 1,4l. W pierwszym przypadku i tak nie ma sensu lać więcej niż 3l bo taką wartość (max) po telekodowaniu zapamiętuje kalkulator.

mjerz

  • Gość
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 29, 2015, 20:14:35 »
Nie wiem dlaczego tak wspaniali wynalazcy nie pomyśleli aby FAP dopalać sobie podczas dogodnych warunków w momencie jaki Nam pasuje.

Dokładnie to samo sugerowałem w innym wątku. Niemal wszelkie codzienne upierdliwości z FAPem rozwiązywałoby po pierwsze stałe wskazywanie jego stanu (choćby za pomocą kolorowej kontrolki na zegarach, gdzie kolor oznaczałby: 1) filtr czysty, 2) filtr prawie zapchany - czyli że niebawem należy się spodziewać regeneracji, 3) konieczność regeneracji, 4) regeneracja w trakcie), a już szczytem komfortu byłby przycisk (czy opcja w menu), którym kierowca mógłby "wyrazić gotowość" do regeneracji, czyli dać autku znać że właśnie ma przed sobą długą spokojną trasę, a później wie że będzie jeździł dużo po mieście, więc jak się teraz regeneracja nie zrobi to potem będzie dupa.  Oczywiście naciśnięcie tego przycisku miałoby efekt tylko gdyby kontrolka wskazywała już stan 2) lub 3), oraz po osiągnięciu odpowiednich warunków (prędkość, temperatura silnika itp).

Takie rozwiązanie to wcale nie jest nic niespotykanego - np. ja mam w centralnym zmiękczaczu wody właśnie taki przycisk "Regeneruj", który mogę nacisnąć jeśli chciałbym wykonać regenerację wcześniej, bo ta normalna by mi z czymś kolidowała.  Może się wydawać że zmiękczacz to coś zupełnie innego, ale jego sposób obsługi regeneracji wcale się dużo od FAPa nie różni, bo on monitoruje zużycie wody i na tej postawie decyduje kiedy regeneracja jest potrzebna. Jeśli z różnych względów użytkownikowi regeneracja w innym terminie nie pasuje (bo np. wie że wtedy wody nie będzie) to właśnie po to ma przycisk by odbyła się wcześniej.  Proste i logiczne...  Skoro użytkownik zmiękczacza jest w stanie to ogarnąć to pewnie i przeciętny kierowca też by dał radę - a jeśli nie to by po prostu z tego nie korzystał i wszystko odbywałoby się swoim rytmem.

Problem w tym, że w PSA marketingowcy zadecydowali, że to ma być "bezobsługowe" a użytkownik ma w ogóle nie wiedzieć że coś takiego istnieje - stąd nawet brak wskazań bieżącego stanu, nie mówiąc już o czymś innym.  A efekty są takie, że jak mnie 5-6 lat temu się FAP przytkał na amen bo iluś tam regeneracji z kolei nie mógł zrobić (czego wtedy nie wiedziałem) to pół roku jeździłem z falującymi obrotami a serwis Citroena chciał mi pół auta wymieniać (np. zawór EGR i tonę jakichś czujników) bo oni też są tacy lotni że żaden z nich nie doszedł do tego, że to od przytkanego FAP (co oczywiście łatwo by sprawdzili w Lexii gdyby tylko chcieli). Jeden idiota z ASO mi nawet licznik zużycia oleju w skrzyni biegów skasował bo sobie ubzdurał że to od automatu... Na szczęście wtedy podjąłem decyzję o zakupie interfejsu, dzień później odczytałem że zapchanie filtra wynosi 100%, zrobiłem wymuszone wypalanie i problem rozwiązałem w 10 minut sam, a od tego czasu już wiem co robić.  Tylko że tysiące innych użytkowników nadal się z tym szarpią.

Cóź mogę poradzić? To samo co sam zrobiłem: kup interfejs, zrób wymuszoną regenerację i w parę minut będzie po problemie.  Powtarzaj za każdym razem gdy normalna regeneracja się nie powiedzie...

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 29, 2015, 20:28:20 »
Miałem się w bawić jednak stwierdziłem iż do jednego auta nie będę robił sobie kosztów,tym bardziej że zaprzyjaźniony mechanik FAP-a doczyścił mi do 5% i wystarczyło na 2 lata.Koszty znikome.Teraz po zakupie C3 trochę się zmieniło i zakup interfejsu byłby jak najbardziej wskazany.Współczuję nie doinformowanym użytkownikom samochodów z FAP-em.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 29, 2015, 20:29:53 »
Co do kolorów złączek to też jest czasem bałagan bo czytałem o takich przypadkach i ku mojemu zdziwieniu - mam tak samo. Do mojego auta powinien być eolys 176 więc kolor złączki według uczonych z PSA powinien być zielony, a tu zonk... u mnie jest biały. No chyba że mam się sugerować tą złączką od odpowietrzenia. Co wy na to?
(zdjęcie poglądowe )


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 29, 2015, 20:33:25 »
Co do kolorów złączek to też jest czasem bałagan bo czytałem o takich przypadkach i ku mojemu zdziwieniu - mam tak samo. Do mojego auta powinien być eolys 176 więc kolor złączki według uczonych z PSA powinien być zielony, a tu zonk... u mnie jest biały. No chyba że mam się sugerować tą złączką od odpowietrzenia. Co wy na to?
(zdjęcie poglądowe )


Jaki masz nr. OPR

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 29, 2015, 20:34:29 »
10756

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 29, 2015, 20:42:17 »
10756
EOLYS 176 Od 11/ 2002 (od nr. 9492)

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 29, 2015, 20:48:27 »
No właśnie, wiem że u mnie powinien być eolys 176, bo auto mam z kwietnia 2006 roku, ale dlaczego mam białą złączkę? Piszę to po to aby pokazać że nawet kolor złączki nie daje 100% pewności jaki mamy dodatek.

Offline Grzegorz Dec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 2.2HDI 204 KM 2011, Citroen C4 B7 1.6 115 e-hdi 2014
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 03, 2016, 18:06:13 »
Panowie a dysponuje ktoś pełną ścieżką do napełnienia płynu dodatku w diagboxie?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 04, 2016, 15:24:36 »
Znając temat może być wiele dróg prowadzących do celu (różne wersje diagboxa, BSI, ECU) podam Ci przybliżoną ścieżkę.
Poszukiwanie uszkodzen- test globalny- wtrysk, zapłon- standardowe pomiary parametów- informacje o Fap
Jak już znajdziesz odpisz jakiej pojemności masz zbiornik dodatku ... tak z ciekawości pytam.

Offline Grzegorz Dec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 2.2HDI 204 KM 2011, Citroen C4 B7 1.6 115 e-hdi 2014
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 04, 2016, 20:49:08 »
Pytałem w imieniu Rafała, bo pisał, że wybiera się do mnie żeby mu "wpisać dolewkę" płynu. U mnie jest 1,3l. Bardziej mi chodziło o ścieżkę do wprowadzenia dolewki.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 04, 2016, 20:56:23 »
Scieżka w DB to coś w tym stylu Poszukiwanie uszkodzen- test globalny- wtrysk, zapłon- standardowe pomiary parametrów- i tu będziesz miał opcje do wyboru.
Jutro mogę Ci sprawdzić dokładnie, choć jak wspomniałem sciezka może się różnić.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 04, 2016, 21:16:01 »
No właśnie, wiem że u mnie powinien być eolys 176, bo auto mam z kwietnia 2006 roku, ale dlaczego mam białą złączkę? Piszę to po to aby pokazać że nawet kolor złączki nie daje 100% pewności jaki mamy dodatek.
bo na przykład ktoś wymienił zbiornik od innego  modelu?  ;D
u siebie mam zamontowany od C8 z zieloną złączką a u mnie była biała (DPX42). Spaliła mi się pompka dodatku a zbiornik od C8 w bdb stanie z dobrą pompką i czujnikiem poziomu (nie używanym w tej wersji) kosztował 100PLN. Tylko ja wymieniałem go sam to wiem o tym. Jak będę sprzedawal to uprzedzę kupującego aby nie sugerował sie kolorem złączki, zresztą dodatek wpisany jest w książce serwisowej.

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 04, 2016, 21:28:40 »
Jest też opcja że ktoś wymienił sam przewód ze złączką, ale nie wiem dokładnie, bo auto kupiłem z Francji. Z drugiej jednak strony o takiej konfiguracji (biała złączka i eolys 176) czytałem w kilku wątkach, trochę to dziwne.

Offline Rafal Zwierzchowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Brodnica
  • Posiadany samochód: DS5 163 km, automat
  • Miejscowość: Brodnica
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 05, 2016, 08:39:45 »
Są różne płyny na allegro:

EOLYS 176  http://allegro.pl/plyn-eolys-dpx-176-dodatek-fap-dpf-3-litry-walker-i4972015743.html

INFINEUM F7995  http://allegro.pl/infineum-f7995-eloys-176-3litry-zestaw-do-napeln-i5887154190.html

Co radzicie, który płyn wybrać, proszę o sugestie


I z czystej ciekawości czy FAP w naszych cytrynkach jest rozbieralny aby go samemu wyczyścić?
były : xantia, C5 MkI ,C5 MkIII a teraz DS5 163 km, automat

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 05, 2016, 08:48:36 »
jaką masz wersję tego 2.0 ? 140 czy 163 ?
jak masz silnik RHR czyli 140 to FAP odziela się od katalizatora. jak 163 to kat i FAP są w całości ale je też się myje tylko trochę dłużej to trwa

Offline Rafal Zwierzchowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Brodnica
  • Posiadany samochód: DS5 163 km, automat
  • Miejscowość: Brodnica
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 05, 2016, 14:04:03 »
140 koni

były : xantia, C5 MkI ,C5 MkIII a teraz DS5 163 km, automat

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 05, 2016, 18:43:04 »
Panowie a dysponuje ktoś pełną ścieżką do napełnienia płynu dodatku w diagboxie?
DB 7.57,  Sterownik silnika DCM 3.4, BSI 06.42
 Poszukiwanie uszkodzeń- test globalny- wtrysk, zapłon- naprawa - opakowanie naprawa - interwencja przy FAP - programowania dodatku

Offline Rafal Zwierzchowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Brodnica
  • Posiadany samochód: DS5 163 km, automat
  • Miejscowość: Brodnica
Odp: [MKIII] FAP - problem
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 06, 2016, 09:32:37 »
Ponawiam Pytanie:)
Są różne płyny na allegro:

EOLYS 176  http://allegro.pl/plyn-eolys-dpx-176-dodatek-fap-dpf-3-litry-walker-i4972015743.html

INFINEUM F7995  http://allegro.pl/infineum-f7995-eloys-176-3litry-zestaw-do-napeln-i5887154190.html

Co radzicie, który płyn wybrać, proszę o sugestie
były : xantia, C5 MkI ,C5 MkIII a teraz DS5 163 km, automat