3-4 depniecia to calkiem akceptowalne minimum. Pozwala w awaryjnej sytuacji na skuteczne wspomaganie hamulca. Wiekszosc ukladow hamulcowych tak ma. Kierowca ma czas na kilkukrotne hamowanie aby awaryjnie zatrzymac pojazd. Tak jest wvosobowkach, ciezarowkach i maszynach budowlanych.
Mozesz ewentualnie sprawdzic szczelnosc przewodow podcisnieniowych w komorze silnika. Mozesz na biegu jalowym odpiac zlaczke od vacumpompy i sprawdzic jak z jaka sila zassie palec. Podobnie przy serwie. Moim zdaniem nie masz sie o co martwić.
Dodam ze diesle maja podcisnienie z dodatkowej pompy, natomiast benzyniaki z zasady dzialania silnika. Wiec wydajnosc obu ukladow jest znaczaco różna. W dieslach wspomaganie ukladu hamulcowego nigdy nie dorowna wydajnością temu z benzyniaka.
Odpal zilnik i na biegu jalowym szybko wcisnij hamulec 5-10 razy. Gwarantuje ze za ktoryms razem pedal stanie pod wierzchem a dopiero po chwili pompa wytworzy odpowiednie podcisnienie i wciagnie serwo. W benzyniaku silnik moze kulec ale raczej nie braknie podcisnienia na pracujacym silniku.