Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem  (Przeczytany 2090 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Karcz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 394
  • Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 96 Break 1.8 8V XU7JP
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski
[mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem
« dnia: Lipiec 28, 2010, 04:32:05 »
Witam serdecznie :)

Ostatnimi czasy bardzo spodobał mi sie Citroen C5 mk1 sedan z silnikiem 2.0 HDi z automatyczną skrzynią :) Bardzo prosze o opinie na temat tego autka, a szczególnie na temat automatu :)

Z góry dziękuje :)
Wreszcie mam upragnioną Xantię :-)

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 28, 2010, 10:24:19 »
O ile pamietam to ten wlasnie automat (o ile sie nie myle to skrzynia AL4) ma czasem swoje wariacje i lubi gdy jest dopieszczany przez mechanikow szukajacych co w nim nie gra.. Wiec troche zachodu z nim potrafi byc - na forum bylo troche o tej skrzyni i z tego co czytam, to ciezko dosc co ja boli.. Nie potwierdze, bo mam manuala (automatow nie lubie, wiec dla mnei na szczescie). 2 wątki o skrzyni, pierwsze jakie znalazłem - w sumie chyba najczęstsze rzeczy.. jeden i dwa

Co do samego silniczka - nie ma na co narzekac ;) Szczegolnie jak upolujesz wersje bez FAP (poczatek produkcji bywal fabrycznie bez FAP. Palic duzo nie pali, czasem zaladowanemu troszke brakuje mocy przy wyprzedzaniu - dlatego jezeli chcesz obciazony jezdzic i/lub szybciej to lepiej w 2.2 celowac (choc pewnie 2.0 bierzesz z jakis powodow).
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Roman Czarnota-Bojarski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: BX 1,9D BREAK 1991r, C5 BREAK 2,0 HDI 2002
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 28, 2010, 17:57:20 »
Witaj
Ja jeżdżę takim samochodem - tylko, że break - od października. Przejechałem ok 12k km i jestem bardzo zadowolony. Skrzynia pracuje bardzo płynnie. Ma dobrze napisany program sterownika, dzięki czemu nie zmienia biegów kiedy nie trzeba i  dopasowuje się do aktualnego stylu jazdy. Silnik 2,0 HDI jest może trochę słaby, ale jak dla mnie w zupełności wystarczający do sprawnej i bezpiecznej jazdy.
A po za tym:
Saxo 1,5d 1998 - Matki
C4 1,6 HDI - siostry
Było:
BX - 1,9d 1990
BX - 1,9 GTi automat 1993

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 28, 2010, 18:17:37 »
A jaka tam skrzynia siedzi bo ponoć są jeszcze 6 biegowe. Ja mam 4 biegową i co do skrzyni to ma swoje anomalie ale ogólnie ok. Po za tym duże spalanie mi wychodzi w mieście (około 10-12l/100km)

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 28, 2010, 21:19:25 »
Cytuj

Marcin Golonka napisał:
A jaka tam skrzynia siedzi bo ponoć są jeszcze 6 biegowe. Ja mam 4 biegową i co do skrzyni to ma swoje anomalie ale ogólnie ok. Po za tym duże spalanie mi wychodzi w mieście (około 10-12l/100km)


To jest duże spalanie? No bez żartów!! W cyklu miejskim przy emeryckiej jeździe mój z manualem pali czasem i 11. Zdaję sobie sprawę, że jest to wina korków a czasami zimy ;-) ale myślę, że jak na automat to całkiem niezły rezultat przy tak ciężkim aucie i w sumie nie tak znowu mocnym silniku.
Pozdrawiam.

P.S. Mam wersję bez FAP :-)

Offline Piotr Karcz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 394
  • Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 96 Break 1.8 8V XU7JP
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: [mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2010, 03:51:49 »
Panowie a lepszą opcją będzie HDi 2.2 16v? Jak jest z jego trwałością i obsługą?
Wreszcie mam upragnioną Xantię :-)

Offline Krzysztof Jagła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Lanos - już na złomie, Citroen C5 Break 2,2 HDI 2001r. - rozbity, aktualnie C5MkIII 2,0HDI 2009r Tourer
  • Miejscowość: Maniów k. Szczucina
Re: [mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 29, 2010, 19:41:45 »
ja mam 2,2 HDI - silnik praktycznie bezobsługowy, chociaż zrobiłem nim dopiero 30 tys. km. Ogółem ma już ok 220 tys., chociaż na liczniku 185... Niezły, dynamiczny, przy moim stylu jazdy pali w mieście 9-10 l, w trasie 7-8l. Dość cichy jak na diesla.  FAP nie jest żadnym problemem, sposobów na niego jest dużo. Nie bez znaczenia jest również to, że samochody z tym silnikiem są zwykle nieźle wyposażone. Przeglądy co 20 tys. km, przynajmniej ja tak robię, koszty standardowe. Ja polecam!

Offline Piotr Karcz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 394
  • Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 96 Break 1.8 8V XU7JP
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: [mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 30, 2010, 13:20:10 »
A Panowie powiedzcie mi cos o 3.0 V6, znajomy ma taki i jest poprostu rewelacja z automatem. Droga jest obsługa?
Wreszcie mam upragnioną Xantię :-)

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 30, 2010, 16:43:08 »
Cytuj

Piotr Karcz napisał:
A Panowie powiedzcie mi cos o 3.0 V6, znajomy ma taki i jest poprostu rewelacja z automatem. Droga jest obsługa?


Jak tak czytam o Waszym spalaniu w dieslach z automatem po mieście to jeszcze bardziej się utwierdzam w przekonaniu, że dobrze zrobiłem kupując 3,0i V6 i gazując go. Pali w mieście do 15l/100km, a przyjemność z jazdy jest o wiele większa.

Co do pytania o obsługę V6, to oczywiście, że jest to silnik droższy w obsłudze niż reszta. Z kilku powodów:
1. 3 katalizatory i 4 sondy Lambda - więc ma się co psuć (u mnie 164kkm i sprawność jest niemalże 100%)
2. wydech - komplet w ASO (nie ma zamienników praktycznie) kosztuje 10.000zł
3. Padające cewki zapłonowe Sagema - 6 sztuk to ponad 700zł
4. Komplet świec to 300zł co najmniej
5. Często zaświecający się komunikat Antipollution Fault - trzeba się z nim dobrze poznać i polubić, bo inaczej wariatkowo pewne
6. Jak gaz, to dobra instalacja w dobrym warsztacie i żadnych półśrodków
7. głośny wariator faz rozrządu
8. Kompletny rozrząd to ok. 1000zł w samych częściach
9. Skrzynia biegów (niemiecki ZF4HP20) to dość słabe ogniwo tego auta i przed kupnem trzeba to dobrze sprawdzić
10. Gnijąca chłodnica, nie wiedzieć czemu jest miedziana, skoro cała reszta jest aluminiowa - koszt od 560zł w górę, praktycznie jeśli w aucie jest oryginał, to trzeba się liczyć z rychła wymianą
11. Mało który warsztat chce się w ogóle podjąć naprawy tego auta w zakresie głębszym niż np. wymiana części eksploatacyjnych ;-).
12 i najważniejsze - na trasie to auto odwdzięcza się naprawdę nieziemskim komfortem, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę cenę za jaką można je dostać. Tu jednak uwaga - kupno powypadkowego C5, szczególnie w wypasionej elektronicznie wersji to jak seks bez zabezpieczeń z etiopskim transwestytą, więc szukając radziłbym odwalić od razu wszystko, co nosi znamiona głębszej ingerencji blacharza, szczególnie z prawego przodu :-).
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Krzysztof Jagła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Lanos - już na złomie, Citroen C5 Break 2,2 HDI 2001r. - rozbity, aktualnie C5MkIII 2,0HDI 2009r Tourer
  • Miejscowość: Maniów k. Szczucina
Re: [mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 30, 2010, 18:18:38 »
Cytuj


Jak tak czytam o Waszym spalaniu w dieslach z automatem po mieście to jeszcze bardziej się utwierdzam w przekonaniu, że dobrze zrobiłem kupując 3,0i V6 i gazując go. Pali w mieście do 15l/100km, a przyjemność z jazdy jest o wiele większa...

a czemu przyjemność z jazdy o wiele większa? nie jeździłem co prawda z 3 litrowym silnikiem Citroena, tylko Forda, ale odczucia niekoniecznie przemawiają za benzyną - szczególnie benzyną z gazem.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 30, 2010, 21:50:32 »
Cytuj

Krzysztof Jagła napisał:
Cytuj


Jak tak czytam o Waszym spalaniu w dieslach z automatem po mieście to jeszcze bardziej się utwierdzam w przekonaniu, że dobrze zrobiłem kupując 3,0i V6 i gazując go. Pali w mieście do 15l/100km, a przyjemność z jazdy jest o wiele większa...

a czemu przyjemność z jazdy o wiele większa? nie jeździłem co prawda z 3 litrowym silnikiem Citroena, tylko Forda, ale odczucia niekoniecznie przemawiają za benzyną - szczególnie benzyną z gazem.


Chociażby dlatego, że zakres użytecznych obrotów w V6 jest dużo większy, odgłos silnika przyjemniejszy (choć akurat V6 w C5 nie brzmi jakoś szczególnie pięknie). Dla mnie akurat odczucia nie przemawiają za dieslem - dźwięk silnika, właśnie zakres użytecznych obrotów, komplikacja konstrukcji (turbo, egr, fap, itp.), wrażliwość na gorsze paliwo, ceny ewentualnych napraw układu wtryskowego... Ale to temat rzeka i lepiej go zostawić bo każdy i tak zostanie przy swoim. Ale o Twoich odczuciach przeciwko benzynie chętnie poczytam :-)
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Piotr Karcz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 394
  • Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 96 Break 1.8 8V XU7JP
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: [mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 31, 2010, 06:43:23 »
Grzegorz mam prośbę, mógłbyś mi podać swoje gg? Mam troche pytań na temat V6, bo już przesądzone że taki właśnie silnik będzie w nowym autku
Wreszcie mam upragnioną Xantię :-)

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mk1] opinie na temat c5 mk1 2.0 HDI z automatem
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 31, 2010, 08:42:07 »
Cytuj

Piotr Karcz napisał:
Grzegorz mam prośbę, mógłbyś mi podać swoje gg? Mam troche pytań na temat V6, bo już przesądzone że taki właśnie silnik będzie w nowym autku


4698025 - dziś to mało będę - między 12.00 a 16.00 mniej więcej. Jutro łap mnie między 14.00 a 17.00 i potem już samym wieczorem :-)
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm