Krystian dobrze gada. Vts i zwykla xsara to zupelnie rozne auta.
Co do przelozenia silnika - skrzynia od satrego i nowego 1.6 ma chyba taki sam kolnierz i jest tego samego typu. Pozostaje zatem sprawdzic czy potrzebujesz kompletny osprzet, czy cos ci podejdzie ze starego (alternator, sprazarka, jak wygladaja mocowania itp) oraz najtrudniejsze, czyli pozenienie nowego komputera silnika ze stara instalacja elektryczna. Z tym jest zawsze najwiecej problemow przy takich zabawach i sa to najdrozsze problemy.
Moim zdaniem - jesli masz wiecej pieniedzy na paliwo i chcesz wiecej mocy, to odpusc sobie inwestowanie w obecne auto i po prostu zamien na prawdziwego vts. Bedzie to tansze i bedziesz mial wiecej zabawy.
Swoja droga slowo "inwestowanie" w kontekscie auta jest nie na miejscu, pasuje raczej zwrot "tracenie pieniedzy", bo wydatki na samochod nie maja nic wspolnego z inwestycja.