Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Dostępność części  (Przeczytany 1555 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Szwarc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Kombi 2006 2.0 PB
  • Miejscowość: Warszawa
Dostępność części
« dnia: Marzec 29, 2019, 21:06:48 »
Pytanie do użytkowników zwłaszcza z Warszawy i z okolic, skąd bierzecie części nie produkowane już przez Citroena? Jakieś adresy, za przeproszeniem, szrotów? Nasze auta w najlepszym razie mają po 12 lat a prawdę mówiąc ciężko jest uzyskać pewne części. Mówię na przykład o KZFR 0805.G4 czy siłownik tył 5272.69. Czy stosujecie części z innymi kodami czy też szukacie na wspomnianych szrotach?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Dostępność części
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2019, 21:54:19 »
KZFR nie sprawia problemów póki co, siłowniki też. Jeśli będzie potrzeba, będę szukał używek.
 Samo KZFR mam nawet na zapasie, trafiłem w śmiesznej cenie na złomowisku w okolicy. Grzech było nie brać.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Dostępność części
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2019, 22:41:34 »
Jak tak wybiegasz  w przyszłość....koło vvt regeneruje mehenker.pl

Offline Artur Szwarc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Kombi 2006 2.0 PB
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Dostępność części
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 29, 2019, 22:54:51 »
Tak, wiem, dzięki. Chodzi o to że polityka Citroena w kwestii części zamiennych jest naprawdę dziwna. Auta nie są bardzo stare a części zamiennych ( nowych ) na lekarstwo.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Dostępność części
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 29, 2019, 23:30:46 »
Lepiej nowe sprzedawać :)
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Dostępność części
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 30, 2019, 07:06:29 »
Tak, wiem, dzięki. Chodzi o to że polityka Citroena w kwestii części zamiennych jest naprawdę dziwna. Auta nie są bardzo stare a części zamiennych ( nowych ) na lekarstwo.
Między innymi przez taką politykę Citroena bardzo szybko znikają z dróg Xantie a XM-ów już nie ma.  :(

 C5 będzie miało trochę lepiej, bo C5 dużo więcej wyprodukowano. Więc i o używane części łatwiej, a i producenci chętniej robią zamienniki. Martwi mnie tylko dostępność w przyszłości mocowań przednich siłowników hydro. W C5 nie ma z nimi problemów... Niby to dobrze, ale zmiennika nie uświadczysz. Za 5-10 lat mogą rdzewieć, i staną się towarem deficytowym. Znając Citroena... Cena zabijać będzie o ile będzie...

 Mam tylko nadzieję że do tego czasu to jednak będę już jeździł czymś innym, chociaż pojęcia nie mam co by mogło zastąpić C5.... Chyba tylko nowsze C5, ale życie to zweryfikuje.

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Dostępność części
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 30, 2019, 10:24:27 »
Martwi mnie tylko dostępność w przyszłości mocowań przednich siłowników hydro. W C5 nie ma z nimi problemów... Niby to dobrze, ale zmiennika nie uświadczysz. Za 5-10 lat mogą rdzewieć, i staną się towarem deficytowym.


Nie opłaca się produkować zamienników części które fabrycznie wytrzymują 10 czy 15 lat więc nic w tym dziwnego.