Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wysokie spalanie, falujące obroty, strzały w tłumik - silnik 1.6i 16V  (Przeczytany 4123 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Marsik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V 110KM
  • Miejscowość: Wrocław
Witam. Od trzech miesięcy posiadam Xsarę Picasso 1.6i 16V 2007r, benzyna, bez instalacji gazowej. Krótko po zakupie zauważyłem następujące problemy:

1. Na biegu jałowym obroty falują (czasami w zakresie 720 - 840obr/min., czasami skaczą do 1000).

2. Samochód zimą przy temperaturze otoczenia od -5 do 0 st. C pali w mieście konsekwentnie 14l/100km, wiosną przy temperaturach 10-20st.C spalanie w mieście wynosi 12l/100 km.
Średnia prędkość w mieście to 24km/h.

3. Po wkręceniu auta na obroty na postoju i puszczeniu gazu strzela w tłumik, obroty schodzą do ok. 1000 obr./min i przez 3s zatrzymują się na tym poziomie, po czym schodzą na 720 obr./min.

Do tej pory wymienione zostały:

1. Kompletny rozrząd (profilaktycznie krótko po zakupie)
2. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (po podłączeniu do programu lexia odczytałem błąd wskazań czujnika temp.)
3. Wstawiona została nowa przepustnica (za namową mechanika, wstawiona nówka oryginał)
4. Sonda lambda za katalizatorem (po diagnostyce u elektryka)
5. Świece zapłonowe
6. Filtr powietrza

Po w.w. wymianach nie ma żadnego pozytywnego efektu. Check engine nigdy się nie świecił, lexia nie pokazuje obecnie żadnych błędów. Przyznam, że zmęczyło mnie już troszkę wymienianie elementów na ślepo, a mechanicy których do tej pory odwiedziłem nie za bardzo potrafią pomóc.
Co według Was można spróbować jeszcze sprawdzić, bez kolejnych nietrafionych inwestycji w nowe podzespoły?

Gachu

  • Gość
Re: Wysokie spalanie, falujące obroty, strzały w tłumik - silnik 1.6i 16V
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2013, 17:12:53 »
skłaniał bym się raczej ku temu aby sprawdzić sondę ale tą przed katalizatorem tzn. sprawdzić jak pracuje

Offline Michał Marsik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V 110KM
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Wysokie spalanie, falujące obroty, strzały w tłumik - silnik 1.6i 16V
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 29, 2013, 08:46:19 »
Dziękuję za podpowiedź. Sonda przed katalizatorem zmienia napięcie w zakresie 0.2V-0.8V. Przy dodawaniu gazu częstotliwość tych zmian zwiększa się. Elektryk jak diagnozował sondy podpinał do OBD II jakiś sprytny komputerek, który rysował wykresy w czasie rzeczywistym i wykres dla sondy przed katalizatorem miał regularny sinusoidalny kształt z minimum na poziomie właśnie ~0.2V i maksimum ~0.8V. Podobno jest to prawidłowe zachowanie tej sondy(?).

Zastanawiają mnie jeszcze czasy ładowania cewek. Ostatnio zaobserwowałem w programie lexia, że czasy ładowania dla jednej pary cewek (nie pamiętam już konkretnie której) wynoszą 2,7ms, dla drugiej 2,9ms. Czy taka różnica to norma? Ktoś może obserwował te czasy u siebie w aucie?

Offline Mieczysław Świderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Żagań
  • Posiadany samochód: Xara picasso 2000 1.6 Benz
  • Miejscowość: Żagań
Re: Wysokie spalanie, falujące obroty, strzały w tłumik - silnik 1.6i 16V
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2013, 17:44:32 »
A cewka zapłonowa? Jak masz opcję to sprawdź na innej cewce. Przerwy na świecach prawidłowo ustawione?

Offline Michał Marsik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V 110KM
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Wysokie spalanie, falujące obroty, strzały w tłumik - silnik 1.6i 16V
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 30, 2013, 10:50:04 »
Dzięki. W ostateczności podstawię nową cewkę i dam znać czy to pomogło. Świece wymieniał mechanik, ufam że sprawdził przerwy, ale dmuchając na zimne przed wymianą cewki sprawdzę czy przerwy na świecach są prawidłowo ustawione.

Offline Michał Marsik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V 110KM
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Wysokie spalanie, falujące obroty, strzały w tłumik - silnik 1.6i 16V
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 09, 2013, 21:57:12 »
Wymieniłem cewkę zapłonową na nową, niestety nie ma poprawy.

Offline Przemysław Drewniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Bielsko - Biała
  • Posiadany samochód: Jest: Xsara Picasso 1,6i 16V 2006r Exclusive Był: Citroen AX 1,5D '95r.
  • Zainteresowania: motoryzacja,komputery,internet,sport
  • Miejscowość: Bielsko - Biała
Re: Wysokie spalanie, falujące obroty, strzały w tłumik - silnik 1.6i 16V
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 09, 2013, 23:11:28 »
Witam
Ja osobiście postawiłbym na Sonde Lambda przed Katalizatorem.

Nie szkodzi , że dobrze pracuje , miałem podobny przypadek ,podobne spalanie ......

Kupiłem na dobrym szrocie ( mam ok.400m EuroFrance ,szrot tylko z Francuzami i oryginalnymi częściami , drogo ale części 1 klasa i od 7 do 14 dni na spróbowanie ) oryginalną sondę BOSCHA (te same numery) 80 zeta dla stałego klienta i 7 dni na sprawdzenie :)

Spalanie zeszło ok. 1,5 do 2 l / 100 km i " strzały z tłumika dużo, dużo mniejsze  .
a podobno stara ( oryginalna , 110kkm przebiegu )
była dobra.... i dobrze pracowała .... :)

życzę powodzenia
bo ta Usterka(ki) wygenerowały " niezłe " koszty :(
11,6 L /100km J.Miejska :(

Offline Michał Marsik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V 110KM
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Wysokie spalanie, falujące obroty, strzały w tłumik - silnik 1.6i 16V
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 02, 2014, 21:03:46 »
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Wygląda na to, że po kilku miesiącach walki udało się wreszcie rozwiązać opisane problemy.

Problem ze strzałami w wydech rozwiązali goście w ASO poprzez wgranie nowego oprogramowania (tyle mi powiedziano). Efekt jest naprawdę bardzo zadowalający - nie występują obserwowane wcześniej strzały podczas przegazowywania.

Co do problemu z nierównymi obrotami na biegu jałowym to jeden z mechaników zasugerował, że uszkodzony może być zawór odpowietrzania par paliwa (podobno częsta usterka w tych samochodach). Przez kilka tygodni jeździłem więc z zaślepionym dolotem z tego zaworu - w tym czasie nie zauważyłem falowania obrotów, a spalanie w mieście spadło o ok. 1,5l/100km. Najwidoczniej zawór puszczał i dostawało się lewe powietrze. Obecnie wymieniłem zawór na nowy i testuję. Póki co jest ok.