Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??  (Przeczytany 11533 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Mam już mętlik w głowie.
Czy te MK3 nadają się pod LPG ?? Nie są to jakieś wynalazki typu HPI ??
Czy silnik 2,0 16V w automacie dobrze się prawuje na trasach ?? Czy lepiej kupić wersję manualną??
Do pracy mam 100km z czego jakieś 60% to trasa.

Jakie jest spalanie w LPG ??

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2016, 19:28:03 »
silnik jest starej konstrukcji i jest nie zniszczalny.Chyba nawet był za dobry skoro go wycofali.Do gazu idealny.Natomiast automat to super sprawa ale nie do tego silnika.Kiedyś mnie kolega takim przewiózł.
Minusem manuala (nie wiem jakie ma przełożenia automat) jest głośny silnik powyżej 100km/h spowodowany dużymi obrotami.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2016, 19:43:12 »
Widzę że masz 2,0 w lpg . Jaki masz rocznik ?? Jaka instalacja założona i jak ze spalaniem ??


Czyli każdy z tych silników 2,0 w MK3 jest pod LPG ?? Nie ma niespodzianek typu HPI ??

Offline grzegorz zakrzewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: kraków
  • Posiadany samochód: citroen c5 exclusive sedan 2008r. x7 2.0 lpg
  • Zainteresowania: góry.samochody
  • Miejscowość: kraków
: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2016, 19:47:41 »
mam takiego z gazem holenderskim,idealny pod gaz tak jak napi ;)sano wcześniej.Spalanie miasto 12l,na trasie 9-10 litrów.

kupuj śmiało  :)

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2016, 20:29:28 »
Ja u siebie mam chyba ten sam motor (EW10A), "mój" gazownik zakładał już w wielu takich instalację i twierdzi, że bardzo ładnie się te silniki sprawują na LPG. Ja u mnie miałem ostatnio co prawda drobne niedomagania przy pracy na LPG (wypadanie zapłonu + Antypollution, za niskie wolne obroty), ale pojeździłem parę dni na Pb i na razie nie narzekam. Mimo mrozów na poziome -15°C puki co (odpukać) nie ma problemów. Poza tymi ostatnimi incydentami nie narzekam. Spalania jeszcze nie liczyłem dokładnie, ale waha się (przy umiarkowanych temperaturach) w okolicy właśnie 10-11L/100 w cyklu mieszanym. Tak szacunkowo. Nie jeżdżę agresywnie, ale czasem przyciskam przy rozpędzaniu się/włączaniu do ruchu.

Jedyne, co mi "przeszkadza" w tej konstrukcji (silnik+skrzynia) to właśnie dość znaczny hałas przy wyższych prędkościach. Przydał by się 6. bieg ;) Przynajmniej na autostradzie, czy trasie jak by się chciało ciągnąć powyżej 110-120km/h.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2016, 20:52:51 »
A masz automat czy manual?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka


Offline Michał Jelonek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 655
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 2.0 16v '07 Exclusive + LPG: KME Nevo Pro
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2016, 02:07:25 »
Ja mam taki silnik - EW10A z manualną skrzynią. Zagazowany przy ok 40 tys. km w 2012 roku. Teraz ma na liczniku 160 tys. Sprawuje się idealnie - ale: potrzebna jest już dobra instalacja z korektami OBD (ja akurat mam KME nevo pro). Sterownik zmieniłem po roku jazdy na Stag 4 (problemy z regulacją). Sam silnik chodzi bez zarzutu, między wymianami oleju (co 15 tys. km zużywa oleju tylko tyle co między wskaźnikiem max i min na bagnecie). Dużo jeżdżę w trasie z prędkościami 120 - 150 km/h (stąd pewnie zużycie, bo silnik pracuje wtedy na dość wysokich obrotach... faktycznie - brakuje tej "6-tki"...). Eksploatacyjnie - bez zarzutu. Regularna wymiana oleju, filtrów i świec i żadnych awarii i usterek.
Xantia II Berline 1.8 16V '98 + sekw. LPG (06.2006-06.2007 (R.I.P.)
Xantia II Berline 2.0 16v '99 + sekw. LPG (08.2007-07.2012)
Renault Laguna II Grandtour 1.8 16v + sekw. LPG (08.2010-09.2010)
C5 mk2 2.0 16v '07 Exclusive + sekw. LPG (06.2012-...)
BMW E38 735i '98 + sekw. LPG (06.2016-...)

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2016, 11:47:00 »
Ja bym tego silnika aż tak nie ozłacał. Faktycznie, jest niezły, ale LPG powoduje, że rozjeżdżają mu się mapy benzyny i zaczyna słabo reagować na otwarcie przepustnicy jak jest nierozgrzany. Ten problem dotyczy chyba większości użytkowników EW10A z LPG, zresztą widać to po ilości tematów i postów w tej sprawie. Drugi problem (choć stosunkowo rzadko występujący) to usterki koła zmiennych faz rozrządu. Ponadprzeciętnie awaryjne są cewki, w dodatku nie są tanie.
Poza tym to co pisali przedmówcy - skrzynia biegów skrojona pod przyspieszenia, ale przy 140 km/h mamy 4000 obrotów, wysoką głośność i spalanie. Auto raczej autostradowe, a skrzynię zrobili miejską :/
Z zalet - stosunkowo cichy, bezwibracyjny, mało pali, szybko się nagrzewa (przynajmniej u mnie). Poza tym nie ma tam chyba kabli WN, a przy gazie to element dość często wymieniany.

Offline Michał Jelonek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 655
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 2.0 16v '07 Exclusive + LPG: KME Nevo Pro
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 08, 2016, 15:54:16 »
Pozwolę się niezgodzić w kwestii cewki zespolonej. Jeśli przejeżdża 160 tys. km od nowości to jest awaryjna? Koła zmiennych faz rozrządu (wg moich informacji) również nie są problemem jeśli stosuje się wysokiej jakości olej a nie syf z supermarketu. Przepustnica - potrafi  się zepsuć (raczej loteria). Na poranne duszenie pomaga jej czyszczenie i autoadaptacja za pomocą Lexii. Wpływ gazu - ja nie stwierdziłem żadnego. Raz w roku wymieniam świece zapłonowe, na takie z wyższej półki. Nie oszczędzam na eksploatacji. Olej co 12-15 tyś. km na Motula, Filtr powietrza mam obecnie K&N: mokry o obniżonych oporach przepływu - czyszczę go dwa razy w roku.

Na LPG zrobiłem jak dotąd 120 tyś. km i nie ma żadnych problemów z układem zapłonowym. Prawidłowa regulacja eliminuje rozjeżdżanie się map. Adaptacja po OBD to uzupełnienie.

Kabli WN nie ma, bo cewka jest zespolona, montowana na bezpośrednio na świece (i stąd jej cena).

Inne możliwe usterki to wyciek oleju z uszczelniacza pompy oleju (trzeba zrzucić miskę olejową). Po dużym przebiegu (ok 300 tys. km) krzywią się plastikowe pokrywy zaworów (są drogie i brak zamiennika). Nie chcę nic mówić, ale XU10J4R z Xantii był bardziej problematyczny od EW10A, a przy tym głośny i nie grzeszył kulturą pracy. Mówię to z punktu widzenia użytkownika obu tych samochodów (przy rocznych przebiegach rzędu 40 tyś km).
Xantia II Berline 1.8 16V '98 + sekw. LPG (06.2006-06.2007 (R.I.P.)
Xantia II Berline 2.0 16v '99 + sekw. LPG (08.2007-07.2012)
Renault Laguna II Grandtour 1.8 16v + sekw. LPG (08.2010-09.2010)
C5 mk2 2.0 16v '07 Exclusive + sekw. LPG (06.2012-...)
BMW E38 735i '98 + sekw. LPG (06.2016-...)

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 08, 2016, 16:57:42 »
Usterkowość cewek stwierdzam z obserwacji tego jak i innych forów dot. cytrynek. KZFR tak jak pisałem, rzadko, ale zdarza się.
Czyszczenie przepustnicy pomaga nie zawsze i nie wszystkim, podobnie jak autoadaptacja Lexią. Tak samo strojenie instalki LPG jednym pomaga, a innym nie. U mnie np. pomogła przypadkowa wymiana sondy lambda na inną, mimo, że stara dawała poprawne parametry.
Ja wymieniam olej maks. co 10 kkm.
Ogólnie oceniam zespół napędowy na 4, ale może jestem zboczony - wcześniej jeździłem japońcem ;]
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2016, 17:13:36 wysłana przez Parys Alexiou »

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 08, 2016, 17:11:20 »
Inne możliwe usterki to wyciek oleju z uszczelniacza pompy oleju (trzeba zrzucić miskę olejową).
Mógłbyś przybliżyć o co chodzi z tym wyciekiem? Z tego co się orientuje cała pompa jest w misce olejowej, napędzana łańcuchem od wału korbowego. Wyciek nie może chyba być na zewnątrz silnika. Chodzi o to, że uszczelniacz przecieka i pompa traci wydajność, bo wyciekniety olej ląduje z powrotem w misce?
Pozdrawiam,
Lech

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 08, 2016, 19:47:17 »
Panowie a czy skrzynia manualna przy 140km też ma 4000 obrotów? Czy jednak mniej i jest ciszej w aucie?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka


Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 09, 2016, 09:29:24 »
U mnie w manualu dokładnie 4000 obr. GPS pokazuje praktycznie taką samą prędkość jak prędkościomierz.
Z ciekawostek: 600 km autostradą z prędkościami 120-140 km/h, spalanie mi wyszło ok. 12,5 l LPG. W drugą stronę większość trasy 160-170 km/h, spalanie wyszło 13l.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 09, 2016, 11:28:32 »
To w sumie nic się nie różni manual od automatu....
W MKI mam te same wartości.... nic się nie zmieniło.

Offline Maciej Czarnecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Posiadany samochód: C3 1,2PT
Odp: [MkIII] Silnik 2,0 16V 2008- 2010 czy nadaje się pod LPG ?? Jaka skrzynia ??
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 09, 2016, 13:30:15 »
To w sumie nic się nie różni manual od automatu....
W MKI mam te same wartości.... nic się nie zmieniło.

To raczej zasluga wiatru ;)