To "mułowanie" dotyczy 2.0HDi 163KM oraz 2.2HDi , nie wiem jak z 3.0HDi.
Osobiście myślę, że to celowe działanie dla oszczędzenia skrzyni przed dużym momentem - ale to tylko moje zdanie.
Test był z silnikiem 2.0HDi 163KM.
Właściciele 2.0HDi 136 i 140KM nie narzekają na taki niuans. W 2013 były tylko 163KM.
Co do pierwszych pytań - ja znalazłem w kraju, sprowadzony, ale szukałem 2.2HDi których było kilka na pół kraju. Z 2.0HDi będzie zdecydowanie łatwiej, ale co zastaniesz... kto to wie... Zawsze najważniejszy jest stan techniczny.
Od siebie polecam automat, do tej przypadłości z depnięciem do dechy można przywyknąć, każdy wyczuje moment na wcześniejsze wciśnięcie gazu.
Poza tym lepiej się przyspiesza bez gazu w podłodze, lepiej wcisnąć mocno ale nie do końca, nie ciągnie wtedy bez sensu na wyższych obrotach i wrzuca wyższy bieg wcześniej.
Jazda z tą skrzynią jest bardzo wygodna.