Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: błedy hydroactive III+  (Przeczytany 9470 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
błedy hydroactive III+
« dnia: Maj 03, 2017, 00:14:06 »
prosze o pomoc w interpretacji bledow.
usterka pojawila sie w czasie jazdy z predkoscia ok 100 km/h
po zgaszeniu silnika i wcisnieciu check bledu brak, dopiero po przekroczeniu ok 70 km/h pojawia sie blad w komunikacie.
po podlaczeniu diagboxa pokazalo bledy jak w zalaczniku.
auto jezdzi, ale sie nie podnosi, choc na wyswietlaczu pokazuje, ze bedzie jechac w gore.
auto- c5x7 2010 rok, 2.0 hdi 163 Km. oczywiscie hydroactive III+
co moze byc przyczyna usterki??

zawsze może być gorzej ;)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 03, 2017, 09:41:56 »
zacznij od sprawdzenia bezpiecznika.Znajdziesz go w czerwonej skrzynce obok akumulatora.

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 03, 2017, 09:56:06 »
Pewnie BHI padło...

Offline Marcin Wiąckiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Elbląg
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 03, 2017, 10:27:30 »
Ktos wymieniał bhi samodzielnie? Jak dobrać odpowiedni moduł? Czy moze w przypadku mkIII z h3+ wszystkie sa ze soba zgodne?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: 508 RXH 180 KM
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2017, 10:50:31 »
Dodam, że u mnie błędy U1118 i U2005 pojawiają się zawsze. U1118 można skasować, ale i tak wraca po pewnym czasie (błąd odległy przerywany). U2005 podobno występuje zawsze w Diagboxie, w Lexii go nie ma. Z tego co czytałem tymi błędami nie ma co się przejmować. Zawieszenie pracuje prawidłowo.

Offline Krzysztof Rachanski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Lbn Lbn Lublin
  • Posiadany samochód: C funf x7 2.0Hdi 163 Tourer
  • Miejscowość: Lbn Lbn Lublin
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2017, 20:16:49 »
No właśnie sprawdzałem i ja, U2005 też mam po skasowaniu wywala od nowa. Pytanie dlaczego jest opisywane jako błąd trybu sport? Faktycznie jest to standard jak pisze większość? Znalazłem jeden wątek na cytrynowym forum, a tam taki link https://www.drive2.com/l/9033517/. Jest coś na rzeczy czy nie?

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 03, 2017, 20:49:43 »
zacznij od sprawdzenia bezpiecznika.Znajdziesz go w czerwonej skrzynce obok akumulatora.

Od tego trzeba zacząć, a pźniej sie martwić. Pompa BHI tak zagle nie pada.
Pozdrawiam

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 03, 2017, 21:02:02 »
dzięki za podpowiedzi. sprawdzę ten bezpiecznik. tylko który to jest i jaki duży?? i zastanawiam się, dlaczego by się przepalił. tak bez powodu, to raczej się nie przepalają ?? ;/


jak rozumiem, czerwone skrzynka, to jest ta, która jest pomiędzy akumulatorem a lewym błotnikiem, ustawiona pionowo. czarna z czerwona przykrywka?? jeśli tak, to pytanie, jak ja wyciągnąć, bo dojrzeć tam nie sposób, bo jest tak blisko błotnika ;/ jak ja stamtąd wydobyć??
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2017, 21:19:23 wysłana przez bartek gamer »
zawsze może być gorzej ;)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 04, 2017, 08:11:06 »
Nawet jak F1 w czerwonej skrzynce bedzie ok to warto sprawdzić F13 odpowiedzialny za przekaźnik bo bez niego pompa(silnik) nie bedzie miała zasilania. Sprawdź też G39 zasilanie kalkulatora zawieszenia albo wejdź z tylu pod auto, odepnij wtyczkę od czujnika i sprawdź czy jest zasilanie 5V w jednym z pinów.

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 05, 2017, 20:29:11 »
dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
przetrzepałem bezpieczniki w kabinie i nic. wszystkie sprawne. sprawdziłem tez przy okazji maxi w komorze silnika i tez sprawne.
na koniec dobrałem się do czerwonej skrzynki leżącej pomiędzy akusem i lewym błotnikiem. łatwo nie było ją wyjąć. żeby wyszła, trzeba najpierw wyjąć akumulator i od jego strony odblokować dwa klipsy.
spalony był F1. bingo
po jego wymianie hydro ożyło :)


problem teraz jest tylko taki, co było przyczyną spalenia tego bezpiecznika?? ma ktoś jakieś pomysły??
zawsze może być gorzej ;)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 08, 2017, 09:17:19 »
Silnik pompy tapla sie w "smalcu", rysy na wirniku,  szczotki albo przegrzanie pompy lub zwarcie na pompie. Myśle ze założyłeś bezpiecznik o tym samym amperażu więc pozostaje obserwować. Ciekawi mnie jedno jaki wpływ ma przepalony F1 na czujniki wysokości? Logicznie to F1 podaje napięcie tylko do silnika pompy gdzie jest podawane na wirnik przez kalkulator a ten jest zasilany przez inny bezpiecznik.

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 08, 2017, 13:08:40 »
Tak, f1 dałem taki sam czyli 40 A.
Czyli ten smalec cały wyczyścić? ?.
A trzyma się to wszystko w kupie, czy jak rozkręcę i zdejmę obudowę,  to wyspie mi się dwa kilo gratować ??
zawsze może być gorzej ;)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 08, 2017, 20:20:47 »
Zasymulowalem z ciekawości przepalenie bezpiecznika F1 wyjmując go i u mnie wyskoczył błąd C1125 uszkodzenie silnika pompy elektrycznej , obwód .....
Co do rozebrania pompy Tomek podawał kiedyś linka do Saszy :-) on pokazauje krok po kroku jak własnymi siłami ją rozkręcić.

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 08, 2017, 20:40:22 »
hmm, czyli wyskoczył Ci zupełnie inny błąd niż u mnie ;/
szkoda, że nie znam ani Tomka, ani Saszy, więc nie wiem, do kogo pisać :P
zawsze może być gorzej ;)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 08, 2017, 20:48:11 »
machony z forum, Tomasz Machoński

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 08, 2017, 21:19:01 »
pewnie chodzi o te filmy:  https://www.youtube.com/channel/UCuD-JfcvQTD1lVdOrRBgwag
U mnie tez sie spalił bezpiecznik i to podczas kontroli płynu komputerem.Auto już się nie podniosło po spuszczeniu ciśnienia.Zdarzyło się to raz a auto mam ponad trzy lata.Nie ma co od razu rozbierać pompy.Jeśli sie to będzie powtarzało wtedy sie tym zainteresuj.

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 06, 2017, 23:22:34 »
no to chyba muszę się zainteresować pompą ;(
bezpiecznik f1 przepala się co jakiś czas. szczególnie, jak jest auto bardziej obciążone.
w jaki sposób wyjąć pompę i ile płynu potrzebuję do uzupełnienia?? czy płyn można mieszać od różnych producentów, bo nie jestem pewien co było zalane??
zawsze może być gorzej ;)

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 07, 2017, 00:01:12 »
Sprawdź korektory wysokości z przodu i z tyłu. Mają pracować bez żadnego oporu.
Fantômas se déchaîne...

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 07, 2017, 11:07:43 »
Jak je odszukać i jak się do nich dobrać ??
zawsze może być gorzej ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 07, 2017, 13:16:10 »
Tył odszukasz łatwo jak się położysz pod auto, z przodem jest gorzej  :-X
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2017, 12:36:34 wysłana przez Jakub Nawara »

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 07, 2017, 14:54:15 »
to "gorzej", to tak mało obrazowo  :P
jak to odszukać i  zdemontować??
zawsze może być gorzej ;)

matil80

  • Gość
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 13, 2017, 17:12:44 »
Koledzy a powiedzcie jeśli chodzi o korektory to żeby one się jakoś specjalnie nie pozapiekały to jest jakos wskazane co jakiś czas podnosić zawieszenie  góra dól ?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 13, 2017, 21:31:08 »
Można ale lepiej je po prostu czyścić co jakiś czas.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 13, 2017, 22:51:43 »
Co da podnoszenie zawieszenia, jeżeli w trakcie jazdy pracuje ono praktycznie w pełnym zakresie a korektory tysiące razy na minutę zmieniają swoje położenie? Po prostu co kilka lat trzeba zainwestować 400 zł i wymienić, bo brud, kurz, woda penetruje i z biegiem czasu niszczy wszystko.
Fantômas se déchaîne...

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: błedy hydroactive III+
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 01, 2017, 00:16:30 »
w jaki sposób po naprawie/wymianie pompy lds, najlepiej ja przygotować do uruchomienia. chodzi mi o to, czy zalać ją wcześniej płynem, czy jest np jakaś procedura na odpalanie pompy bez oleju i odpowietrzania?? itp
zawsze może być gorzej ;)