Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.2 HDi niedoładowanie aku  (Przeczytany 14039 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 28, 2018, 10:41:34 »

Pojeździj z DB napisz jakie masz napięcie wzbudzenia w różnych sytuacjach.
No i właśnie - napięcie cały czas 0.0V. Albo jakiś problem, albo dlatego, że napięcie jest modułowane, a parametr pewnie jest dla altków bez regulacji po CAN. Chyba że nie patrzę tam gdzie trzeba.
U mnie wygląda to tak jak na zrzutach. Na razie nie wnikam ale jeśli posiadasz volt control to napięcie podczas ładowania może zejść do 12,3V i jest to normalne natomiast system ten nie pozwoli nigdy zejść akumulatorowi poniżej 85% naładowania bo po prostu zacznie ładowac pełną parą.
Edit
 A ... i po Twoim zrzucie widać że altek nie jest sterowany więc chyba posiada dwa kabelki jeden (może mieć jeden) info do ECU drugi do BSM tak to widzę na skróty.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2018, 11:06:53 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 28, 2018, 11:39:11 »

Nie wiem, czy da się zmienić wymuszone ładowanie - u mnie nie jest wymuszone co widać na zdjęciach. Nie wiem na ilę mogę porównać Twoje parametry do swoich, bo rozumiem, że brak napięcia wzbudzenia u mnie to kwestia właśnie obecności volt control, i nie jest podawane z BSI tylko w BECB?

Tak czy inaczej wcześniej aku miał trochę ponad 50% a ładowanie było tak samo jak teraz, więc jeżeli jest volt control jak piszesz, to nie działa jak trzeba.

Mam jeden przewód przy altku, poniżej zdjęcie.
To wszystko raczej wskazuje na problem z elektroniką... nie wiem co jeszcze sprawdzić?
Czy moduł BECB jest w regulatorze? - bo może on siedzi i wtedy wymiana regulatora miałaby sens.

Sprawdzenie altka będzie mnie kosztować jakieś 150-200zł, wymiana regulatora 480zł. Nie wiem czy jest sens bawić się z sprawdzanie.

Na tę chwilę jedyne co mi przychodzi na myśl to:
- błędna konfiguracja w BSI/BECB - ale to w takim razie ktoś musiałby kiedyś grzebać, niewykluczone że tak było, ujawniło się to dopiero przy rozładowaniu aku. Ale co może być źle włączone(poza trybem wymuszenia ładowania?)

- uszkodzony regulator, lub moduł BECB jeżeli jest poza regulatorem

Co jeszcze sprawdzić? Elektromechanicy niezbyt ogarniają ten temat, więc trzeba to rozpoznać, bo wymienianie po kolei podejrzanych elementów nie jest za fajne.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 28, 2018, 19:53:47 »
Nie mam jak się wyrwać na trochę dłuższą przejażdżkę, więc na pewno potwierdzi się jutro jak będę jechał do pracy - ale wygląda na to, że będzie już ok.
Oszacowanie ładowania akumulatora - kiedyś wyłączyłem, bo miało to wydłużyć czas przejścia w tryb Economy Mode. Nawet w tym wątku ktoś to doradzał.
Dzisiaj włączyłem ponownie... i wygląda że to w tym był problem - po ruszeniu z miejsca ładowanie jest niższe jak po uruchomieniu(14.6-14.8V) - ale w ogóle jest - 14.1V :)
Wszystko wskazuje na to że kiedyś sobie zepsułem, chociaż to trochę paranoja że auto nie sypnęło żadnym błędem i nie wskazało też braku ładowania. Widocznie wyłączenie oszacowania przy obecności oddzielnego modułu do ładowania aku jest niezbyt dobrym pomysłem :)
Przejeździłem kilka miesięcy i nie zorientowałem się, bo nie miał jak się rozładować aku. Postał u lakiernika, padł, a tym wątłym ładowaniem nie dał rady naładować na krótkim odcinku.

Mam nadzieję, że jutro nie odwołam tego co napisałem teraz :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2018, 20:08:38 wysłana przez Marcin Kaszka »
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 897
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 28, 2018, 21:53:22 »
U mnie po telekodowaniu nowego softu do BSI w ASO również ten moduł szacowania jest ponownie aktywny i na razie go nie wyłączam, bo mam ładowanie w granicach 14V, więc jest OK. Nie udało się telekodować akumulatora 80Ah, wygląda na to, że 75Ah jest najwyższą przewidziana przez producenta wartością. U mnie problem z szacowaniem i ładowaniem zaczął się po wymianie akumulatora, u Ciebie po rozładowaniu akumulatora, więc być może jest to powiązane. Być może trzeba w takich przypadkach zdeaktywować i ponownie aktywować ten moduł, aby zaczął prawidłowo działać.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 194
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 28, 2018, 22:11:59 »
Nie łączę. Napisalem o tym tylko dlatego, że auto stało przez tydzień nie jeżdżone......
A sam lakiernik wymieniał tylną klapę, i malował tylny zderzak. Nic co mogłoby mieć znaczenie.

Marcin a nie wgrywałeś niedawno nowego oprogramowania do BSI? U mnie po zmianie softu w bsi nie wiedzieć dlaczego zmienił się typ alternatora i jeśli nie dodałem gazu to po minucie wywalało ładowanie na wskaźnikach czyli alternator się nie wzbudzał.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 29, 2018, 06:22:52 »
U mnie problem z szacowaniem i ładowaniem zaczął się po wymianie akumulatora, u Ciebie po rozładowaniu akumulatora, więc być może jest to powiązane.
Raczej problem był od razu po wyłączeniu oszacowania w BSI, tylko auto nie miało szansy się rozładować bo było w ciągłym ruchu. Postój + dodatkowe stałe obciążenie na skutek ładowarki USB ujawnił problem. Akumulator naładowany przedwczoraj do pełna, niewiele jeździłem wczoraj - wieczorem stan naładowania aku wg. BSI już 90%. Podłączę się w sobotę, ciekawe jaki będzie stan po kilku dniach od przywrócenia ładowania.


Marcin a nie wgrywałeś niedawno nowego oprogramowania do BSI? U mnie po zmianie softu w bsi nie wiedzieć dlaczego zmienił się typ alternatora i jeśli nie dodałem gazu to po minucie wywalało ładowanie na wskaźnikach czyli alternator się nie wzbudzał.
Nie nic takiego nie robiłem. Ale przyczyna jest oczywista - wyłączyłem i narobiłem. A że było to końcem listopada jakoś, to i nie skojarzyłem tego. Ładowanie było nędzne, ale jednak nie niższe jak 12.6V i chwilami rosło, więc w normalnych warunkach eksploatacji wystarczyło to, żeby aku nie padł.


Mogę za to po dłuższej przejażdżce powiedzieć jednoznacznie, że problem znikł, bo  ładowanie już jest :) .
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 897
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 29, 2018, 09:14:55 »
U mnie dzisiaj ładowanie znowu na 13,1V :), więc raczej odłączę ten moduł ponownie. Jak rozmawiałem wczoraj w ASO to powiedzieli mi, że przy webasto może być z tym problem, bo ten moduł nie bierze pod uwagę dodatkowego zużycia energii. To ładowanie na granicy 13V zdarza się często i nie jest to jakaś awaria. Jak aku jest dobry i nie ma webasto to z reguły wystarcza. Na razie pojeżdżę i poobserwuję, bo jak mam włączony ten moduł to spalanie mam 20% niższe w ruchu miejskim :) . Wiem, że ta funkcja oszczędza energię, ale nie myślałem, że aż tyle :) , chyba że na razie auto jest jeszcze w szoku po wgraniu nowego softu do BSI :)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 29, 2018, 09:24:59 »

Mam jeden przewód przy altku, poniżej zdjęcie.
Jeden przewód to tylko wzbudzenie z BSM, drugi którego nie masz to łączność z ECU czyli volt control.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 29, 2018, 09:32:38 »
Jeśli aku odpalił a potem po jeździe umarł to albo jest uszkodzony albo coś z alternatorem. Gdyby jednak nie było ładowania z winy alternatora to powinna się pojawić jakaś informacja na desce lub błąd w lexii. Jeśli nie ma to wygląda na planowe działanie BSI. Byc może jednak moduł ładowania jest uszkodzony i przekazuje błędne informacje do BSI. Sprawdzałeś w DB jakie pokazuje napięcie ładowania i prąd? Zacząłbym jednak od porządnego naładowania akumulatora i podjechania do warsztatu gdzie mają przyrządy do sprawdzenia mocy akumulatora, bo samo napięcie o niczym jeszcze nie świadczy.
Dokładnie nie wiem ale w C5 kontrolka i błąd ładowania zaświeci się gdy napięcie na akumulatorze będzie niższe niż 10v.
Kontrolka ładowania akumulatora zapala się w następujących przypadkach : Stan naładowania akumulatora poniżej 50% (Wyłącznie w czasie pierwszych 20 kilometrów samochodu), napięcie akumulatora wyższe od 16 V w czasie ponad 3 minuty , napięcie akumulatora niższe od 12 V w czasie ponad 3 minuty. Czyli jak dla mnie za późno.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 29, 2018, 09:43:16 »
Jeden przewód to tylko wzbudzenie z BSM, drugi którego nie masz to łączność z ECU czyli volt control.
Raczej tak nie jest, bo po odpięciu tego przewodu alternator ładuje, bez wzbudzenia by tego nie robił. Myślę że moduł ładowania aku BECB jest w alternatorze, a ten przewód to komunikacja z BSI. U Ciebie jest moduł BECB czy wszystkie ustawienia masz w BSI?


Kontrolka ładowania akumulatora zapala się w następujących przypadkach : Stan naładowania akumulatora poniżej 50% (Wyłącznie w czasie pierwszych 20 kilometrów samochodu), napięcie akumulatora wyższe od 16 V w czasie ponad 3 minuty , napięcie akumulatora niższe od 12 V w czasie ponad 3 minuty. Czyli jak dla mnie za późno.

To u mnie nie zadziałało, skoro auto odpaliłem, przejechałem 10km, a po 0,5h postoju nie ruszył nawet raz rozrusznikiem, to niemożliwe że stan naładowania aku był powyżej 50%. Jak miałem 57% to palił bez najmniejszych problemów.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 897
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 29, 2018, 09:53:30 »
Jeśli aku odpalił a potem po jeździe umarł to albo jest uszkodzony albo coś z alternatorem. Gdyby jednak nie było ładowania z winy alternatora to powinna się pojawić jakaś informacja na desce lub błąd w lexii. Jeśli nie ma to wygląda na planowe działanie BSI. Byc może jednak moduł ładowania jest uszkodzony i przekazuje błędne informacje do BSI. Sprawdzałeś w DB jakie pokazuje napięcie ładowania i prąd? Zacząłbym jednak od porządnego naładowania akumulatora i podjechania do warsztatu gdzie mają przyrządy do sprawdzenia mocy akumulatora, bo samo napięcie o niczym jeszcze nie świadczy.
Dokładnie nie wiem ale w C5 kontrolka i błąd ładowania zaświeci się gdy napięcie na akumulatorze będzie niższe niż 10v.
Kontrolka ładowania akumulatora zapala się w następujących przypadkach : Stan naładowania akumulatora poniżej 50% (Wyłącznie w czasie pierwszych 20 kilometrów samochodu), napięcie akumulatora wyższe od 16 V w czasie ponad 3 minuty , napięcie akumulatora niższe od 12 V w czasie ponad 3 minuty. Czyli jak dla mnie za późno.
Fakt, z tą kontrolką to kiszka, jak się zaświeci to z reguły już jest pozamiatane. W MKI miałem wskaźnik poziomu napięcia i od razu było widać jakieś anomalie. W MKIII już na tym zaoszczędzili (lub planowo, aby nie pokazywać wahań napięcia). Znalazłem w garażu stary wskaźnik na 3 diody do zapalniczki i od wczoraj go testuje. O dziwo, nawet przy tych 13,1V pali się zielona lampka. Czasami w czasie jazdy na chwilę lekko zajarzy się żółta, czerwona nie włącza się, więc ładowanie jest. Jak po 2 tygodniach aku nie będzie wymagał doładowania to już tak zostawię.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 29, 2018, 10:46:21 »
Jeden przewód to tylko wzbudzenie z BSM, drugi którego nie masz to łączność z ECU czyli volt control.
Raczej tak nie jest, bo po odpięciu tego przewodu alternator ładuje, bez wzbudzenia by tego nie robił. Myślę że moduł ładowania aku BECB jest w alternatorze, a ten przewód to komunikacja z BSI. U Ciebie jest moduł BECB czy wszystkie ustawienia masz w BSI?


Kontrolka ładowania akumulatora zapala się w następujących przypadkach : Stan naładowania akumulatora poniżej 50% (Wyłącznie w czasie pierwszych 20 kilometrów samochodu), napięcie akumulatora wyższe od 16 V w czasie ponad 3 minuty , napięcie akumulatora niższe od 12 V w czasie ponad 3 minuty. Czyli jak dla mnie za późno.

To u mnie nie zadziałało, skoro auto odpaliłem, przejechałem 10km, a po 0,5h postoju nie ruszył nawet raz rozrusznikiem, to niemożliwe że stan naładowania aku był powyżej 50%. Jak miałem 57% to palił bez najmniejszych problemów.
Popatrz na załączniki. W każdym przypadku się mylisz.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 897
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 29, 2018, 11:37:09 »
Czyli jak ładuje (nie ładuje) 12,1V to dla układu jest OK...i można tak jeździć w nieskończoność, czyli dopóki aku nie padnie na amen... Francuzi to zawsze muszą coś ciekawego wymyślić...

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 29, 2018, 11:42:16 »
No cóż, na pewno nie mylę się w kwestii tego, że nie zadziałała lampka - nie ma możliwości żeby przy zgaszeniu auta było powyżej 50% stanu naładowania aku, bo w pół godziny nie padłby do 0.

Co do reszty się w żadnym razie przy niczym nie upieram, a próbuję tylko ogarnąć jak to działa. Pierwszy załącznik - moduł stanu naładowania aku - nie pisałem nawet o nim, bo że on jest przy aku to wiedziałem od elektryka jak byłem autem u niego.
Nadal nie wiem gdzie jest BECB_GEN2, i chyba nadal nie wyklucza to że jednak w altku.
Ze schematu jeżeli dobrze się domyślam co jest co, wynika że do altka dociera przewód z BSM, a czy to jest stricte wzbudzenie to już nie umiem wywnioskować.
W każdym razie faktem jest że altek ładuje po odpięciu tego przewodu, jeżeli to wzbudzenie to jest to możliwe?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 29, 2018, 12:57:57 »
Podaj mi VIN, coś mi tu ...

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 29, 2018, 15:11:26 »
Po dokładnym sprawdzeniu po VIN wychodzi na to że masz jednak volt control. Przewód 9049 z altka idzie bezpośrednio do ECU.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 29, 2018, 16:34:41 »
Jeżeli dobrze rozumiem z powyższych i także z innych wątków, wyłączając oszacowanie spowodowałem "oślepienie" BSI, które nie reagowało na spadek naładowania aku. Skutkiem tego cały czas ładowało w trybie eco, pomimo że aku był coraz słabszy.

Działa to więc inaczej niż w 3.0, chociażby u Artura.

I rozumiem że moduł naładowania aku = BECB_GEN2?

Co prawda sam spaprałem sprawę, ale i tak powinna zadziałać lampka odpowiednio wcześniej, więc mimo wszystko uważam że Citroen dał d...

Ale przy okazji mam aktualny schemat, który może się przydać :).
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 29, 2018, 18:46:20 »
Moduł szacowania akumulatora "gada" z BSI.
Wtrysk "gada" z alternatorem.
Nie do końca jest to oczywiste powiązanie działania. Waldek wyciągnij zasadę działania volt control....wtedy będziemy wiedzieć coś pewniejszego.

Ja wyłączyłem szacowanie energii z powodu "klapy bagażnika kombi". Właściciel auta nie zgłaszał problemów z aku więcej....minęło prawie rok. Więc jestem zainteresowany w jakimś stopniu tematem....

Ja w dalszym ciągu podejrzewam inną przyczynę u Autora. Podglądnąć DBoxem sygnały we wtrysku, jak volt control pracuje....

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 29, 2018, 19:30:20 »
Proszę

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 29, 2018, 21:54:07 »
Dzięki... właśnie udowodniłeś powiązanie modułu naładowania z pracą alternatora sterowanego.  ;)

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 29, 2018, 22:31:34 »
Ja w dalszym ciągu podejrzewam inną przyczynę u Autora. Podglądnąć DBoxem sygnały we wtrysku, jak volt control pracuje....



Doprecyzuj co sprawdzić, bardzo biegły w tym nie jestem. I czy to musi być podczas jazdy, bo mój lapek nie działa na baterii i muszę przetwornicę pożyczyć jeżeli coś trzeba podejrzeć w czasie jazdy.


Błędów we wtrysku nie ma, poza U1118 tj. komunikacji z BSI który podobno jest popularny(przed chipem miałem go w BSI, po chipie we wtrysku, pewnie dlatego że wyciągali ECU). Piszę o tym bo jest tam info, żeby sprawdzić błędy w tym kalkulatorze.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 29, 2018, 23:03:11 »
Szczegółów Ci nie wypisze....bo nie mam aż takiej praktyki. Ale coś czuję (może fałszywie), że to alternator jest "gaszony" przez sygnał z wtrysku lub modułu naładowania. A tu trzeba poszukać stanów odciążających pracę alternatora , za pomocą DB. Dziwi mnie trwały brak ładowania do następnego odpalenia. Coś jest nie tego w elektryce - jest usterka.
Chciałbym aby kalkulatory wtrysku i modułu naładowania nie posiadały błędów i uszkodzeń. Pojawiający się U1118 może oznaczać wpływ na pracę...może to być chwilowe zakłócenie w sieci, trwałe uszkodzenie sieci, bład z przekazywania "wartości" do innego kalkulatora. Naprawiałbym aby usunąc ten błąd...
No i Twoje opisy, że czas spędzony u lakiernika zaszkodził mnie nie przekonuje. Akumulator już przed był rozładowany, nie miał łądunku w sobie, choć na co dzień auto "jeździło". Zaintrygowało mnie Twoja opinia o wpływie wyłączenia szacowania energii, stąd dołączyłem tutaj. Z czym się nie zgadzam...

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 30, 2018, 07:16:08 »
Rozumiem, że sygnał z wtrysku który wg. Ciebie ogranicza ładowanie powinien być zawsze, a włączenie modułu oszacowania jest w tym momencie nadrzędne, i dlatego teraz ładowanie mam. Czyli teoretycznie żeby coś ewentualnie podejrzeć nie muszę ponownie dezaktywować oszacowania?

Co do U1118 to też chętnie bym się pozbył jego i innych które są zawsze(chyba jeszcze 3, w module zawieszenia, BSI(czujnik poziomu oleju chyba, nie pamiętam dokładnie), i zapamiętania pozycji fotela). Nie ma nic fajniejszego przy podłączeniu DB jak brak błędów. Tylko pytanie czy tego można się pozbyć, bo występują w większości C5, i to raczej nie do ogarnięcia. Ale jak wiesz lub ktokolwiek wie jak, to chętnie to usunę.
W module ładowania błędów nie ma.
No i Twoje opisy, że czas spędzony u lakiernika zaszkodził mnie nie przekonuje.
Nigdy nie pisałem czegoś takiego, że zaszkodził, raczej ujawnił.
Opisałem to tylko dlatego, że był to czas w którym aku się mógł wyczerpać więcej niż podczas normalnej eksploatacji, tym bardziej, że był to pierwszy tydzień od zamontowania ładowarki USB, ze stałym poborem prądu.


Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 30, 2018, 13:03:31 »
"zaszkodził' czy "ujawnił"- jak zwał .... do jednego prowadzi. Pytanie czy akumulator nie jest u kresu swego żywota? stąd mała pojemnośc połączona z niedoładowaniem plus mały pobór ...i powstał problem.

Pozostaje Ci (nie mam technicznych wiadomości) szukać w ciemno, latać po BSI, wtrysku, module naładowania i poszukiwania "podejrzanego w wartości sygnału który mógłby zabraniać ładowania. Spójnego z czasem wystąpienia braku ładowania... no nie pomogę więcej. Nie poszukiwałem osobiście takiego problemu. Mam na święta X7, może uda mi się sprawdzić działanie ładowania...sam wylączyłem szacowanie energii.

Jeśli mowa o błędzie Uxxx to warto wiedzieć czego dotyczy (jakiej sieci i kalkulatora) i czy on szkodzi "mojemu ładowaniu". Nie mam gotowych rozwiązań jak "naprawić".

Sprawdziłbym ładowanie/zachowanie  po załączeniu szacowania  ;D



Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 30, 2018, 15:48:48 »
Tak jak już pisałem:
1. Aku był sprawdzany, jest sprawny, odpada.
2. U1118 był wcześniej w BSI, teraz we wtrysku, po tym jak tuner wyciągał i grzebał. Można założyć  że jeżeli ten błąd tak się ujawnia, to dotyczy linii BSI-wtrysk. Mogę sprawdzić połączenie, poprawić PIN'y w kostkach. Czy coś jeszcze? Tylko że wszędzie czytałem, że ten błąd to się pojawia zawsze, wydaje mi się że nic nie osiągnę. Tak samo było  w MK2, z niektórymi błędami...
3. Ładowanie po załączeniu oszacowania sprawdzam - jest git, nie zauważyłem ani razu, żeby spadlo ponizej 14V, miernik mam cały czas na oku.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP