od jakiegoś czasu pokazują mi się błędy, pomimo, że nie widać żadnej różnicy w pracy silnika. no może jest trochę bardziej mułowaty, ale to może być bardziej subiektywne odczucie.
co jest dla mnie dziwne to że nawet po usunięciu błędu po kilku odpaleniach znów się pojawia ale wystąpienie błędu już obecnie sięga prawie 1000 km temu ;/
silnik 2.0 hdi 163 kM
poniżej wklejam błędy jakie wystąpiły- najwyżej najświeższe:
Obecne błędy : 2
* P0113 : Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu.
Charakterystyka : Zwarcie do plusa lub przerwa w obwodzie:za niska temperatura
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
o napięcie akumulatora : 12.55 V
o Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
o Kilometraż : 157175 Km
o predkosc pojazdu : 0 km/h
o położenie pedału przyspieszenia : 0 %
o Napięcie czujnika temperatury powietrza przepływomierza : 1023 mV
o Temperatura zewnętrzna : 40 ° C
o Temperatura powietrza dolotowego : -40 ° C
* P2141 : Sterowanie dozownika powietrza.
Charakterystyka : Zwarcie z masa
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
o Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
o temperatury cieczy chlodzacej : 59 ° C
o Kilometraż : 157175 Km
o predkosc pojazdu : 0 km/h
o Wartość zadana dozownika powietrza : 100 %
o sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 92 %
o położenie pedału przyspieszenia : 0 %
o Zmierzony wydatek powietrza : 588 mg/wtrysk
Kody błędu
* P0113 : Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu.
o charakterystyka błędu . : Zwarcie do plusa lub przerwa w obwodzie:za niska temperatura
status . : przerywana(y) .
przyczyna . : miejscowy .
+ Zmienne przypisane do usterki
# napięcie akumulatora : 12.55V
# Prędkość obrotowa silnika : 0obr/min
# Kilometraż : 157175Km
# predkosc pojazdu : 0km/h
# położenie pedału przyspieszenia : 0%
# Napięcie czujnika temperatury powietrza przepływomierza : 1023mV
# Temperatura zewnętrzna : 34° C
# Temperatura powietrza dolotowego : -40° C
* P1498 : dozownik powietrza .
o charakterystyka błędu . : pozycja nieprawidłowa (zbyt zamknięty) ,(APV)
status . : przerywana(y) .
przyczyna . : miejscowy .
+ Zmienne przypisane do usterki
# Prędkość obrotowa silnika : 1408obr/min
# temperatury cieczy chlodzacej : 77° C
# Kilometraż : 157175Km
# predkosc pojazdu : 30km/h
# Wartość zadana dozownika powietrza : 0%
# sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 40%
# położenie pedału przyspieszenia : 28%
# Zmierzony wydatek powietrza : 706 mg/wtrysk
* P2141 : Sterowanie dozownika powietrza.
o charakterystyka błędu . : Zwarcie z masa
status . : przerywana(y) .
przyczyna . : miejscowy .
+ Zmienne przypisane do usterki
# Prędkość obrotowa silnika : 0obr/min
# temperatury cieczy chlodzacej : 70° C
# Kilometraż : 157175Km
# predkosc pojazdu : 0km/h
# Wartość zadana dozownika powietrza : 100%
# sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 10%
# położenie pedału przyspieszenia : 0%
# Zmierzony wydatek powietrza : 588 mg/wtrysk
Obecne błędy : 1
* P2141 : Sterowanie dozownika powietrza.
Charakterystyka : Zwarcie z masa
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
o Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
o temperatury cieczy chlodzacej : 58 ° C
o Kilometraż : 157175 Km
o predkosc pojazdu : 0 km/h
o Wartość zadana dozownika powietrza : 100 %
o sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 11 %
o położenie pedału przyspieszenia : 0 %
o Zmierzony wydatek powietrza : 588 mg/wtrysk
Obecne błędy : 3
* P1498 : dozownik powietrza .
Charakterystyka : pozycja nieprawidłowa (zbyt zamknięty) ,(APV)
Status : stały błąd .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
o Prędkość obrotowa silnika : 2336 obr/min
o temperatury cieczy chlodzacej : 78 ° C
o Kilometraż : 157175 Km
o predkosc pojazdu : 91 km/h
o Wartość zadana dozownika powietrza : 0 %
o sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 45 %
o położenie pedału przyspieszenia : 66 %
o Zmierzony wydatek powietrza : 1058 mg/wtrysk
* P2141 : Sterowanie dozownika powietrza.
Charakterystyka : Zwarcie z masa
Status : stały błąd .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
o Prędkość obrotowa silnika : 0 obr/min
o temperatury cieczy chlodzacej : 76 ° C
o Kilometraż : 157175 Km
o predkosc pojazdu : 0 km/h
o Wartość zadana dozownika powietrza : 100 %
o sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 99 %
o położenie pedału przyspieszenia : 0 %
o Zmierzony wydatek powietrza : 588 mg/wtrysk
* P2125 : dozownik powietrza .
Charakterystyka : Odchyłka w uczeniu jednego z dwóch ograniczników
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
o temperatury cieczy chlodzacej : 71 ° C
o Kilometraż : 157175 Km
o Powolna odchyłka procedury uczenia górnego skrajnego położenia dozownika : 140 mV
o Szybka odchyłka procedury uczenia dolnego skrajnego położenia dozownika : 140 mV
o Wartość zadana dozownika powietrza : 0 %
o Napięcie czujnika odwzorowania pozycji dozownika powietrza : 253 mV
o sygnalizacja polozenia przepustnicy powietrza : 14 %
o położenie pedału przyspieszenia : 0 %
dlaczego błędy nawet usunięte (kilkakrotnie skanowane i nic nie ma) wyskakują po jakimś czasie z tym samym przebiegiem.
i dlaczego pomimo takiego samego wskazania licznika, występują różne parametry silnika (raz jedzie, raz stoi)
i co najważniejsze, co w ogóle może być przyczyną występowania błędów, a głównie P2141 ??