Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 297623 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2100 dnia: Czerwiec 01, 2024, 07:45:00 »
A jak termostat bo w blue hdi tanie nie są a zamienniki się raczej nie sprawdzają w tym przypadku.  Czy silnik był prawidłowo odpowietrzony bo niestety wielu "mechaników" nie potrafi prawidłowo tego zrobić. I jak wyżej jak z "przelotem" przez skraplacz klimy  widziałem kiedyś tak zalepiony błotem jakby ktoś go nim zaszpachlował ale klima działała a auto się nie grzało

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2101 dnia: Czerwiec 01, 2024, 18:22:41 »
Nie jest to coś na co bym zwracał szczególną uwagę w aucie drogowym. Może na torze wyścigowym takie szczegóły są ważne.
Tak wiem, ale są dostępne do C5 Bhdi chłodnice lutowane , nie rurkowe , oczywiście sporo droższe.
Termostat jest chyba Orginalny bo był tańszy niż zamiennik...ale tego na 100% nie wiem - dopytam.

Zrobiłem mały eksperyment za namową szwagra  żeby zdusić trochę przepływ cieczy przez chłodnicę żeby dłużej płyn się schładzał w chłodnicy - w sumie coś jest na rzeczy bo przyjechałem z działki i temp. nie wzrosła aż do Warszawy, jechałem oszczędnie 90km\h . W sumie też temp. powietrza spadła o 10 st. wiec eksperymentu nie traktuję jako lekarstwo.

Piotrze mówisz żebym się nie przejmował tą temp. ale jeżdżąc tym autem od 2018 roku temp. mi rosły , nawet jak latałem autostradami po 170 km/h

Tak jak pisałem wcześniej była robiona próba szczelności głowicy i wyszła pozytywnie, ale nie będę się z nikim spierał czy to uszczelka czy nie bo zapewne znacie te silniki dużo lepiej ode mnie. Po cichu liczę że to może jakiś chochlik francuskich inżynierów, jakiś czujnik, coś w kompie , może cos zostało zaniechane .

A ta z ciekawości jaki jest koszt wymiany uszczelki pod głowicą? rozrząd robiony w lutym br. , termostat wymieniony


Jeżeli chodzi skraplacz  to mam płytę pod silnikiem i nie mam żadnego błota w silniku ani na podzespołach. Prześwitu nie mogłem sprawdzić bo garaż z kanałem miałem akurat zapchany na weekend.



Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 509
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2102 dnia: Czerwiec 01, 2024, 19:09:57 »
Jak chcesz jeszcze pojeździć, to nie blokuj przepływu, bo cokolwiek byś nie napisał i zaobserwował, to nie będzie skutkowało spadkiem temperatury silnika, a jej wzrostem. Jeżeli czujnik temperatury jest za zwężką, to oczywiście dostaniesz mniejsze odczyty, ale silnik będzie się gotował.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2103 dnia: Czerwiec 01, 2024, 19:16:20 »
Jak chcesz jeszcze pojeździć, to nie blokuj przepływu, bo cokolwiek byś nie napisał i zaobserwował, to nie będzie skutkowało spadkiem temperatury silnika, a jej wzrostem. Jeżeli czujnik temperatury jest za zwężką, to oczywiście dostaniesz mniejsze odczyty, ale silnik będzie się gotował.
jest już zdjęte, to był tylko eksperyment
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 206
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2104 dnia: Czerwiec 01, 2024, 21:57:13 »
Skraplacz jest jako pierwsza "chłodnica" więc jeśli coś wpada przez atrapę w zderzaku to on wyłapuje wszystkie śmieci i może blokować to przepływ powietrza, które powinno dotrzeć do chłodnicy cieczy silnika. Płyta pod silnikiem nie ma tu znaczenia.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2105 dnia: Czerwiec 01, 2024, 22:05:21 »
Skraplacz jest jako pierwsza "chłodnica" więc jeśli coś wpada przez atrapę w zderzaku to on wyłapuje wszystkie śmieci i może blokować to przepływ powietrza, które powinno dotrzeć do chłodnicy cieczy silnika. Płyta pod silnikiem nie ma tu znaczenia.
Ta chlodnica jest czysta .
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2106 dnia: Czerwiec 02, 2024, 09:52:20 »
czysta a mająca prawidłowy przelot powietrza to 2 różne rzeczy. Ja mam od kilku lat u siebie patent  stosowany w cieżarówkach czyli moskitiera przed chłodnicami lapie każdego owada kamyka czy inne paprochy. Ponawiam pytanie o termostat czy na 100% jest sprawny? Masz Blue hdi   nie ma tam SS i np elektrycznej pompy  wody ? Najlepiej jakby ktoś wrzucił schemat takiego układu chłodzenia. Jaka skrzynia automat? Tam wymiennik nie ma termostatu?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2024, 10:42:21 wysłana przez Michał Chmura »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 122
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2107 dnia: Czerwiec 02, 2024, 12:03:22 »
Ale to wreszcie masz komunikaty o tej temperaturze czy chodzi Ci tylko o te "kreski"?

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 509
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2108 dnia: Czerwiec 02, 2024, 13:15:44 »
Też mnie to ciekawi, bo jak wcześniej było ustalone - Blue HDI tak ma.

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2109 dnia: Czerwiec 02, 2024, 13:32:23 »
Proponuję sprawdzić temp apka albo db a nie przeżywać kreski
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2024, 10:30:34 wysłana przez Michał Chmura »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 206
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2110 dnia: Czerwiec 02, 2024, 15:17:37 »
Od pojawienia się 5 a potem 6 kresek u mnie w dieslu C5 x7 było  chyba ok 8 stopni różnicy w temperaturze w apce FAP. Pierwsza kreska chyba pojawiała się przy 52-54 stopniach.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2111 dnia: Czerwiec 02, 2024, 22:37:07 »

Witam, dzięki za zainteresowanie, byłem na chrzcinach i w sumie pojechaliśmy fiestą na 4 osoby...

Ponawiam pytanie o termostat czy na 100% jest sprawny? Masz Blue hdi   nie ma tam SS i np elektrycznej pompy  wody ? Najlepiej jakby ktoś wrzucił schemat takiego układu chłodzenia. Jaka skrzynia automat? Tam wymiennik nie ma termostatu?
Już odpowiadam
*mam S&S;
*pompa cieczy jest na rozrządzie - wymiana w lutym 2024 kompletu - chyba że o jakieś innej pompie nie nie wiem to proszę wskażcie;
*manual 6;
*chłodnica powietrza założona nowa we wrześniu 2023
*nie wiem czy wymiennik ma termostat;
*termostat jest założony nowy - bo myślałem że to jest przyczyną awarii;

*komunikat pojawił żeby zatrzymać pojazd pojawił mi się raz lub dwa  ,
ograniczył  moc ( z reszta moc już ogranicza wcześniej) , temp. wyniosła 118st.C, kreski wszystkie, temp. oleju +120st , prędkość ok 100-110, ok1700 obr,  i odpuszczam pedał gazu, daje luz i nagle temperatura spada w ciągu kilku-kilkunastu sekund zawsze do 94-96st. olej również wraca do normy [po chwili lub od razu  jeżeli się zatrzymam i jest luzie]. Jeżeli go już nie depczę ten proces się znacznie wydłuża lub zanika - to było na urządzeniu delfi mierzone. Na co dzień jeżdżę z podpiętą aplikacją więc mam rzeczywisty podgląd temp. i mogę reagować w razie co na temp powyżej 111-112st. Dzięki temu jeżdżę do pracy czas 35-40 min, ale zauważyłem że właśnie po ok.  30-40 min jazdy wjeżdżam na trasę S2 i tam chcą jechać z prądem muszę jechać ok 100-105 i zaczyna się cyrk od nowa.  Zauważyłem również że na wyłączonej klimie proces przegrzewania przebiega "łagodniej , dłużej ale również skutecznie " - ale to moje subiektywne odczucie. Ogólnie nie chcę doprowadzać do skrajności bo coś sie wyświetli niespodziewanie i unieruchomi auto jakaś elektronika.
Jeżdżę autem 6 rok, olej wymiana co 12-15 tys. Motul 2312, wszystkie filtry również. Nigdy nie miałem takiego przypadku a robię ok. 25-30 tys. rocznie. i wszystkie kreski były na 7 i temp. nie rosła.
Może coś tym tekstem i wcześniejszymi postami wyjaśniłem bardziej mój przypadek.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 206
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2112 dnia: Czerwiec 02, 2024, 22:40:12 »
Czy objaw pojawił się po wymianie rozrządu? W 2.0 i 1.6 bluehdi ważna jest pompa wody bo coś fabryka sknociła w tych silnikach. Często fabryczne pompy nie wytrzymują interwału rozrządu. Jaki zamiennik jest najlepszy nie wiem, bo zbyt mało jest o tym informacji. W tej sytuacji osobiście bym ją wymienił, koszt niewielki, bo do wymiany pompa+pasek a przynajmniej wyeliminujesz jeden powód.
BTW temp. oleju zależy też od temp. cieczy chłodzącej więc raczej olej to sprawa wtórna.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2113 dnia: Czerwiec 02, 2024, 23:19:43 »
Czy objaw pojawił się po wymianie rozrządu? W 2.0 i 1.6 bluehdi ważna jest pompa wody bo coś fabryka sknociła w tych silnikach. Często fabryczne pompy nie wytrzymują interwału rozrządu. Jaki zamiennik jest najlepszy nie wiem, bo zbyt mało jest o tym informacji. W tej sytuacji osobiście bym ją wymienił, koszt niewielki, bo do wymiany pompa+pasek a przynajmniej wyeliminujesz jeden powód.
BTW temp. oleju zależy też od temp. cieczy chłodzącej więc raczej olej to sprawa wtórna.
Raczej nie, no sam nie wiem - nie robiłem takich tras, nie mogę sobie przypomnieć dokładnie ale możliwe że był przypadek w miedzy lutym a kwietniem mogła temp. lekko wzrosnąć w czasie jazdy na działkę ale szybko odpuściło bo sumie dużo zimniej było na powietrzu , cyrki zaczęły się jak pojechaliśmy na majówkę , pełne obciążenie 4osoby + 3 rowery na dachu + walizy.
Ale myślisz że wirnik sie mógł oberwać lub uszkodzić?
rozrząd był wymieniany pierwszy raz po zakupie 182tys. a drugi raz przy 280tys.(luty2024) profilaktycznie z racji przebiegu. - zapytam mechanika jaka założona.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 206
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2114 dnia: Czerwiec 02, 2024, 23:26:54 »
Nawet jeśli wirnik jest ok to może być słaba wydajność pompy i płyn nie krąży tak jak powinien vide wzrasta temperatura pod obciążeniem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2115 dnia: Czerwiec 02, 2024, 23:34:56 »
chodzi o różne kształty wirników ?
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 206
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2116 dnia: Czerwiec 02, 2024, 23:52:19 »
Tak.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 612
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2117 dnia: Czerwiec 02, 2024, 23:53:10 »
Mariusz, ale temperatura nie spada gwałtownie, olej ma sporą pojemność cieplną, woda zresztą też.. z opisu wynika, że zmiana jest skokowa 15stopni w kilkanaście sekund to jest (według mnie) fizycznie niemożliwe - Apka pokaże to co widzi ECU i mam podejrzenie, że to ono jest oszukiwane, sprawdź czujnik temperatury (temperatura oleju jest chyba liczona, na podstawie temperatury płynu chłodzącego), wiązkę do czujnika też warto sprawdzić.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2118 dnia: Czerwiec 03, 2024, 10:19:38 »
Wiem że olej tak gwałtownie nie spada - czasami utrzymuje sie dłużej , ale temp. cieczy wraca do normy wg zegarów i apki - oczywiście nie cisnę auta. Natomiast jak sie załączy wentylator to ciecz w ciągu kilkunastu sekund (15-30) spada tak jak pisałem, dzis padła do 97st, olej jeszcze zostaje z jedna kreska ponad normę, ale też spadło do 7 kresek . Nie mam w apce temp. oleju.
Wiązkę sprawdzić te od czujnika temp.oleju ?
Dodam jeszcze bo nie wiem czy ma to powiązanie czy nie ale klima cos nie do końca działa prawidłowo, dzisiaj dopóki sie nie rozgrzał chodziła normalnie tzn grzała bo rano było chłodno - jak tylko złapał temp. pracy przestała grzać tylko dmuchać chłodne powietrze - a temp. ustawiona na 23st a na zewn. 19st.

a i szczelność głowicy była sprawdzana  tymi zbiorniczkami wkładanymi do płynu - jest ok
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2024, 10:36:28 wysłana przez Mariusz Chojnacki »
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2119 dnia: Czerwiec 03, 2024, 11:04:37 »
Wirnik pompy obraca się na osi czytałem kilkukrotnie że się to często zdarza bluehdi

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 122
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2120 dnia: Czerwiec 03, 2024, 11:29:16 »
Wiem że olej tak gwałtownie nie spada - czasami utrzymuje sie dłużej , ale temp. cieczy wraca do normy wg zegarów i apki - oczywiście nie cisnę auta. Natomiast jak sie załączy wentylator to ciecz w ciągu kilkunastu sekund (15-30) spada tak jak pisałem, dzis padła do 97st, olej jeszcze zostaje z jedna kreska ponad normę, ale też spadło do 7 kresek . Nie mam w apce temp. oleju.
Wiązkę sprawdzić te od czujnika temp.oleju ?
Dodam jeszcze bo nie wiem czy ma to powiązanie czy nie ale klima cos nie do końca działa prawidłowo, dzisiaj dopóki sie nie rozgrzał chodziła normalnie tzn grzała bo rano było chłodno - jak tylko złapał temp. pracy przestała grzać tylko dmuchać chłodne powietrze - a temp. ustawiona na 23st a na zewn. 19st.

a i szczelność głowicy była sprawdzana  tymi zbiorniczkami wkładanymi do płynu - jest ok
Sprawdź dokładniej ten zanik ogrzewania, to objaw UPG tylko taki dość nieoczywisty. Testery niestety nie zawsze pokażą UPG.

 Jak dasz ogrzewanie na MAX i leci Ci zimne powietrze mimo wysokiej temperatury to zdecydowanie UPG lub mikropęknięcia w głowicy.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2121 dnia: Czerwiec 03, 2024, 11:47:04 »
Ok, będę jechał do domu to sprawdzę ogrzewanie na max na klimie i bez klimy - to akurat najłatwiej sprawdzić, jak mi sie uda podjadę do mechanika i tez podpytam.
Dam znać wieczorem

jaki jest w razie koszt wymiany UPG
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 122
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2122 dnia: Czerwiec 03, 2024, 12:46:31 »
Ok, będę jechał do domu to sprawdzę ogrzewanie na max na klimie i bez klimy - to akurat najłatwiej sprawdzić, jak mi sie uda podjadę do mechanika i tez podpytam.
Dam znać wieczorem

jaki jest w razie koszt wymiany UPG
Nie mam pojęcia o jakich kosztach mowa bo takie naprawy robię sam sobie.
 Sam miałem podobny przypadek w dwóch autach. Ostatnio w Corsie C 1.0 którą kupiłem niby z UPG. Już po założeniu nowej UPG okazało się że to jednak problem w pęknięciu głowicy. (Zasadniczo widziałem już po rozebraniu że uszczelka trzymała, ale człowiek się łudził że pomoże...)

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2123 dnia: Czerwiec 03, 2024, 13:15:39 »
Ja też robię prawie wszystko sam, tylko sie nie dotykam do słupka silnika i elementów trudnodostępnych ew. rzeczy których nie robiłem nigdy.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2124 dnia: Czerwiec 03, 2024, 13:38:44 »
Chyba taniej wyjąć pompę wody niż rwać głowice?