Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi  (Przeczytany 62532 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #175 dnia: Kwiecień 14, 2015, 20:26:49 »
Ja bym na Waszym miejscu sumiennie przyjrzał się wiązce wchodzącej w klapę. Miałem kilka przypadków, że kabel wizualnie wyglądał na cały, ale po pociągnięciu się urywał bo trzymała tylko jego izolacja.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #176 dnia: Kwiecień 14, 2015, 20:45:18 »
Cytuj

Igor Bilski napisał:

Jak dalej co sprawdzac...
kro po kroku jak krowie na rowie prosze.


Czy obie ścieżki w szybie masz przerwane, czy tylko jedna? Omomierz do ręki.... Zastępujesz przerwaną ścieżkę przewodem. Czy aby nie "skrzyżowałeś" dodatkowym przewodem?
Na styczniku otwierania szyby masz mieć "masę - sygnał masowy jest sygnałem komendy otwórz dla BSI.
O ile pamiętam, grube przewody "pod spojlerem" to plus i minus, cienki to minus sygnalizacyjny otwierania (po styczniku). Minus "gruby" jest na stałe, plus "gruby" to ogrzewanie szyby, załączany do grzania (dla nas nieistotny w rozważaniach) Czy tutaj masz masę? Miernik do ręki...

Coś jeszcze szanownej Krowie? :)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #177 dnia: Kwiecień 14, 2015, 21:16:50 »
Cytuj

Marek Bor napisał:
Ja bym na Waszym miejscu sumiennie przyjrzał się wiązce wchodzącej w klapę. Miałem kilka przypadków, że kabel wizualnie wyglądał na cały, ale po pociągnięciu się urywał bo trzymała tylko jego izolacja.


Musiałbym rozciąć gumową harmonijkę, żeby dokładnie wymacać przewody. Jest ich kilka i inaczej się nie da.
Na razie działa, więc nie będę kombinował.

Offline Igor Bilski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Norwegia
  • Posiadany samochód: C5/09/PB/LPG
  • Miejscowość: Norwegia
Re: [MK1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #178 dnia: Kwiecień 14, 2015, 21:18:47 »
....głowa mnie boli. :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #179 dnia: Kwiecień 14, 2015, 22:21:38 »
Cytuj

Igor Bilski napisał:
....głowa mnie boli. :)


Z kłapania...?

Offline Lucjan Dzumla

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 329
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: C4 GP II; C3 III
  • Miejscowość: Opole
Re: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #180 dnia: Kwiecień 15, 2015, 08:53:56 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Po zamknięciu klapy bagażnika jeszcze z ciekawości nacisnąłem włącznik i szyba odskoczyła...
Jak? Nie mam pojęcia. Na razie działa. W weekend będę kleił przewód.

Swoją drogą, ma ktoś schemat el. do otwierania tylnej szyby?
Chciałbym wiedzieć jak otwieranie jest sterowane.


Wg mnie, wszystko jest jak należy. Szyby bagażnika nie otworzysz przy otwartej klapie. Działa tylko jak klapa jest zamknięta :)
---
były C5 Break I, C4GP I, C3 II

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #181 dnia: Kwiecień 15, 2015, 11:58:57 »
Cytuj

Lucjan Dzumla napisał:
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Po zamknięciu klapy bagażnika jeszcze z ciekawości nacisnąłem włącznik i szyba odskoczyła...
Jak? Nie mam pojęcia. Na razie działa. W weekend będę kleił przewód.

Swoją drogą, ma ktoś schemat el. do otwierania tylnej szyby?
Chciałbym wiedzieć jak otwieranie jest sterowane.


Wg mnie, wszystko jest jak należy. Szyby bagażnika nie otworzysz przy otwartej klapie. Działa tylko jak klapa jest zamknięta :)


I tu się mylisz. Tylna szyba otwiera się również przy otwartej klapie bagażnika. Tak miałem w MkI i teraz w MkII.

Offline Lucjan Dzumla

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 329
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: C4 GP II; C3 III
  • Miejscowość: Opole
Re: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #182 dnia: Kwiecień 15, 2015, 12:32:39 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
I tu się mylisz. Tylna szyba otwiera się również przy otwartej klapie bagażnika. Tak miałem w MkI i teraz w MkII.


Skoro tak masz to tak jest :).
Nie dam sobie za to ręki uciąć, ale wydaje mi się, że u mnie w MKI było tak jak napisałem. Ale po zakupie auta naprawiałem to otwieranie w serwisie i nie wiem jak było oryginalnie.
Mam też tak w C4GP.
---
były C5 Break I, C4GP I, C3 II

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #183 dnia: Kwiecień 21, 2015, 13:02:01 »
Kojarzycie czy przycisk otwierania szyby zamyka obwód? czy go otwiera?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #184 dnia: Kwiecień 21, 2015, 13:33:18 »
zamyka obwód

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #185 dnia: Kwiecień 22, 2015, 13:55:02 »
Dzięki za info.

Offline Sławomir Wysokiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citronen C 5 Mk III rocznik 2008. 2.0 HDi (RHR (DW10BTED4)
  • Zainteresowania: Różnorakich wiele.
  • Miejscowość: Mazowieckie okolice.
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #186 dnia: Maj 04, 2016, 16:21:34 »
Ha, ha i mnie tylna szyba dopadła, ale takiego już kupiłem  :) Widziały gały co brały  ;) Powalczę z tym wg. wskazówek tu zamieszczonych, a przy okazji mam pytanie. Rozumiem, że otwieranie i zamykanie powinno działać z pilota, otóż nie działa niestety. Od czego zacząć w takim razie ? Od szyby czy lepiej od pilota ? Nadmienię, że nie wyczuwam po wciśnięciu klawisza jakiegoś kliknięcia pod przyciskiem, ale nie wyczuwam go też podczas zamykania lub otwierania samochodu, a ten układ działa bez problemu ... Kluczyk mam jeden, a właściwie dwa, ale ten drugi jest "goły".

Obejrzałem wczoraj dokłądnie wspomniane w wątku elementy i wygląda to bardzo dobrze, a "prund dolata". Wydaję się, że u mnie niesprawny jest ten najmniejszy klawisz w pilocie bo go wciskam i nic się nie dzieje ...
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2016, 08:19:45 wysłana przez Sławomir Wysokiński »

Offline Mateusz Jagieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: Peugeot 5008 11r 2.0hdi, C3 1.6ehdi 16r
  • Zainteresowania: Francuska motoryzacja
  • Miejscowość: Łańcut
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #187 dnia: Maj 12, 2016, 07:56:28 »
Podpinam się pod temat. Rozkręciłem wczoraj tylną klapę i u mnie sprawa wygląda następująco. Poprzedni właściciel naprawiał już nie działające otwieranie szyby i ominą nie działającą ścieżkę w szybie dodatkowym przewodem jak widać na załączonym zdjęciu. Otwieranie szyby działało przez jakiś czas. Przypuszczałem że druga ścieżka może być niesprawna. Sprawdziłem ciągłość przewodu od kostki załączonej na zdjęciu nr 1 do miejsca lutowania na szybie i druga ścieżka przewodzi. Czyżby padł elektromagnes? Za co był odpowiedzialnyułamany element zaznaczony na zdjęciu drugim??

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #188 dnia: Maj 12, 2016, 10:19:24 »
Albo ten mikrostyk padl
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #189 dnia: Maj 12, 2016, 11:51:01 »
Wydaję się, że u mnie niesprawny jest ten najmniejszy klawisz w pilocie bo go wciskam i nic się nie dzieje ...


W jakiej to wersji tylną szybę otwierało się z pilota?

Offline Sławomir Wysokiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citronen C 5 Mk III rocznik 2008. 2.0 HDi (RHR (DW10BTED4)
  • Zainteresowania: Różnorakich wiele.
  • Miejscowość: Mazowieckie okolice.
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #190 dnia: Maj 18, 2016, 08:01:26 »
Wydaję się, że u mnie niesprawny jest ten najmniejszy klawisz w pilocie bo go wciskam i nic się nie dzieje ...


W jakiej to wersji tylną szybę otwierało się z pilota?

Oczywiście zaszła pomyłka, chodziło mi o ten przycisk pod wycieraczką, a że walka była też z najmniejszym klawiszem pilota notabene udana to się pomyliłem.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #191 dnia: Lipiec 08, 2016, 08:30:19 »
Pozwolę sobie odkopać ten , trwający już prawie 10 lat wątek :)
Wprawdzie prawie wszystko zostało już tu powiedziane i wyjaśnione ale nadal pozostałem z pytaniem bez odpowiedzi i być może ktoś z Was będzie miał jakiś pomysł.
Naprawiałem otwieranie tylnej szyby już kilka lat temu - bardziej dla porządku. Zamontowałem mikrostyk, poprowadziłem nowy przewód, ale zamiast szyby po naciśnięciu  otwiera mi się  cała klapa! Jak to możliwe?
W konfiguracji samochodu opcja otwieranej tylnej szyby jest aktywna. Podczas pomiaru parametrów w module BSI jest pozycja "żądanie otwarcia tylnej szyby" i po wciśnięciu mikrostyku Lexia pokazuje zmianę stanu z nieakatywny na aktywny więc wygląda to całkiem poprawnie.
Z Waszych wypowiedzi wcześniej  wywnioskowałem , że testowaliście sprawność siłownika otwierającego szybę za pomocą Lexii. Z poziomu BSI jest jedynie test siłownika klapy - który nie działa , mimo , że klapa otwiera się prawidłowo z przycisku nad tablicą.  Faktycznie można ten siłownik aktywować z poziomy Lexii i jeśli tak to skąd dokładnie?
Ten z pozoru błahy problem coraz bardziej zaprząta mi głowę - pomóżcie:)
Dodam jeszcze, że ogrzewanie tylnej szyby jest niesprawne , ale czy to może mieć związek z otwieraniem klapy zamiast szyby?
Floating on ;)

Offline Arkadiusz Kuskowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 PB + LPG 2004 rok
  • Zainteresowania: Sport, kobiety, II wojna światowa, militaria
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #192 dnia: Styczeń 04, 2017, 21:53:51 »
Witam,
właśnie dwukrotnie przeanalizowałem temat ponieważ problem nieotwierania tylnej szyby dotyczy również mnie. W piątek zabieram się do dzieła i będe próbował osiągnąć sukces - jednak w tym momencie zatrzymał mnie ostatni post kolegi Marcina - wydaje mi się aczkolwiek nie jestem pewien bo testów żadnych jeszcze nie robiłem ale moja tylna szyba słabo grzeje - na pewno grzeje ale w porównaniu z poprzednią laguną słabo. Czy uszkodzone otwieranie szyby może mieć na to wpływ?? Dodam jeszcze, że otwieranie u mnie nie działa nawet po złączeniu kabelków dochodzących do mikrostyku (tego się już pozbyłem) przypuszczam więc że problem tkwi w przerwanych ścieżkach. Z naprawy lub jej próby zrobię dokumentację z fotografiami i przedstawie na forum.


Witajcie,
dziś walczyłem z otwieraniem szyby jak również  z mechanizmem wycieraczek - (6 godzin prac przy temperaturze -15:) Kraków).
Postaram się pokrótce to opisać i zobrazować, nie obyło się oczywiście bez niespodzianek. A więc zaczynamy od zdjęcia tapicerki z drzwi klapy, zarazem materiałowej i plastikowej skrywającej mechanizm wycieraczek. W wielu wcześniejszych postach wspominaliście o elektromagnesie i nie byłem pewien co macie na myśli - owszem elektromagnes jest w siłowniku który otwiera zamek szyby.
W załączonych zdjęciach postarałem się mniej więcej przedstawić co gdzie i jak. Siłownik otwiera nam zamek szyby i poprzez wciśnięcie mikrostyku w uchwycie wycieraczki następuje zwolnienie zamka i szyba odskakuje. W uchwycie umieszczony jest mikrostyk który w moim przypadku był zaśniedziały i uległ rozpadowi przy próbie rozebrania. Do niego dochodzą dwa kabelki (brązowy i niebieski - widoczne na fotce ze sworzniem wycieraczki). U mnie połączenie tych kabelków niestety nie dawało żadnych rezultatów jak otwarcie zamka a więc musiałem sprawdzić ścieżki. Tu dzięki wcześniejszym opisom poszedłem dalej i zacząłem od odklejenia w lewym górnym rogu klapy plastiku i silikonu w którym zatopione są ścieżki. Tam się okazało że żółty kabelek jest oderwany od lutu i to była przyczyna niedziałania otwierania szyby. Połączenie żółtego przewodu z czarnym powodowało otwieranie zamka szyby. Nie bawiłem się we wlutowywanie kabelka w swoje miejsce ( nie wiem jeszcze jakie będą tego konsekwencje że pominąłem ten lut a nową ścieżkę poprowadziłem tylko od kabelka) a do żółtego kabelka dolutowałem nową ścieżkę którą przylutowałem do jednego z dolnych lutów (tego najniżej położonego -  który prowadzi do wtyczki a z drugiej strony wychodzi kabelek niebieski) - przy tych lutach kabelki mi się oderwały a więc te idące do wtyczki jak również od wtyczki zostały. Ponieważ miałem uszkodzoną jedną ścieżke - nową ścieżkę poprowadziłem od kabelka żółtego do dolnego lutu na dole a do lutu górnego dolutowałem kabelek który razem z nowym (od żółtego) zostały wyprowadzone na zewnątrz poprzez uchwyt wycieraczki w miejsce gdzie kiedyś był mikrostycznik. Wszystko złożyłem i zostałem z dwoma kabelkami na zewnątrz szyby pod oryginalnym przyciskiem (oczywiście zrobiłem sobie kilkanaście centymetrów marginesu dla dalszych prac czyli wmontowaniu mikrostyku po jego odpowiednim ulokowaniu w uchwycie). Mikrostyku dziś nie zainstalowałem ponieważ po pięciu godzinach na tym mrozie nie byłem już w stanie ruszać palcami i zlutowanie tego zaczęło sprawiać mi problemy. Dokonćze jak będą cieplejsze dni.Na chwile obecną pod oryginalnym uchwytem mam dwa kabelki (zaizolowane) które po zwarciu otwierają szybę.Mój nowy kabel czyli nowa ścieżka póki co zwisa swobodnie i czeka na lepsze warunki pogodowe aby go przykleić (chciałem tymczasowo różnymi taśmami ale na tym mrozie straciły one jakiekolwiek właściwości i nie chciały nic łapać) a uczynię to klejem do szyb - uważam że jest to najlepszy i najbardziej odporny na wszystko środek łączący/wiążący - działa już po godzinie i naprawde ciężko go uszkodzić w jakikolwiek sposób i czymkolwiek.Naprawiając otwieranie szyby postanowiłem również naprawić niedziałającą wycieraczkę tylną - elementy ze sobą połączone a więc za jednym razem. W moim przypadku wycieraczka nie działała ponieważ się zapiekła - Mechanizm wycieraczki przykręcony jest do szyby ( w nim umieszczona jest wtyczka od otwierania szyby) a silniczek napędzający go jest w klapie. Z mechanizmu wycieraczki wystaje ruchomy bolec który wchodzi w otwór w mechanizmie z silniczkiem i w ten sposób wycieraczka jest wprawiana w ruch. W moim przypadku sworzeń wycieraczki był jak zespawany z mechanizmem - woda dostająca się do środka spowodowała że nie było możliwości obrócenia ramieniem wycieraczki - po wyjęciu mechanizmu musiałem wybijać dość dużą siłą sworzeń z mechanizmu - na jednym ze zdjęć jeszcze z oryginalnymi kabelkami widać jak bardzo był zardzewiały. Po wybiciu sworzeń został oczyszczony papierem ściernym a otwór w mechanizmie potraktowany wiertłem na zasadzie frezowania - do tego momentu aż sworzeń swobodnie pod własnym ciężarem sam mógł się obracać. Przed złożeniem w całość sworzeń i mechanizm zostały zanurzone w oleju hydraulicznym i wtedy złożone - nie używajcie smaru bo niestety nie jest to szczelnie zamknięte połączenie i kwestia czasu kiedy znowu będziecie musieli rozbierać żeby to czyścić - a tak co jakiś czas strzykawką z igłą muszę podlać to olejem:) ( w międzyczasie postaram się znaleźć jakieś rozwiązanie - osłonkę - która będzie chroniła cały mechanizm). Wszystko złożyłem uruchomiłem wycieraczkę i ....obróciła się raz ... już nie wróciła. A więc z powrotem do klapy i tam okazało się że silniczek wycieraczek jest uszkodzony w dwóch miejscach i podczas pracy się cofa powodując wypadanie z niego bolca od ramienia wycieraczki - zabrałem do domu do sklejenia. Zrobię więcej zdjęć jak już wszystko będe składał na tip top - niestety muszę jeszcze walczyć z trzecim światłem stopu bo u mnie nie dział co również opisze.  Gdyby ktoś miał jakieś pytania jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam. Przepraszam jeśli fotki nie są załączone w odpowiedniej kolejności.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2017, 22:12:39 wysłana przez Arkadiusz Kuskowski »

Offline Michał Kurowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 105
  • Skąd: Mrągowo Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 03r. Citroen Xsara 1.9D 2000r.i Citroen Xsara break 1.6 16v 2004r.ojca ,Citroen Bx 19TRD 1990r.Peugeot 807 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Historia ,Motoryzacja, Ogrodnictwo ,GRH
  • Miejscowość: Mrągowo Olsztyn
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #193 dnia: Styczeń 24, 2017, 14:17:13 »
Czy silowniki od szyby maja duzy wplyw na otwieranie calej klapy ?
były już WSK 175i 125 KOMAR 50cc CITROEN AX 1.0= gaz  FORD ESCORT MK.7 1.6  CITROEN XANTIA 2.0i PEUGEOT 106 Citroen Bx 1.6 Break

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #194 dnia: Styczeń 24, 2017, 14:40:55 »
U mnie praktycznie są podstawą do tego.. Kupione zamienniki do szyby wspomagają siłowniki klapy

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Rybarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5, JUMPER
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, ASG, Żeglarstwo
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #195 dnia: Styczeń 25, 2017, 19:07:04 »
No i stało się mam problem ze swoją cytrynką pierwszy od 2 lat jak ją mam:
Dziś po otwarciu samochodu i po ruszeniu załączył się alarm nie zamknietego samochodu pokazało na tylną klape a wcale jej nie otwierałem, okazało się że szyba w klapie jest otwarta. Zamknołem  i pojechałem w trasę, jakie było moje zaskoczenie gdy zatrzymałem się na parkingu by zapalić otworzyłem drzwi od środka i słyszę że szyba też się otworzyła. I tak szyba otwiera mi się za każdym razem gdy otwieram samochód z pilota lub od środka jeżeli były drzwi zaryglowane, jeszcze czasami gdy auto nie jest zamknięte na zamek i otwieram tylko drzwi by się do niego dostać.  Co się dzieje może gdzieś jakaś wilgoć, choć zamek na szybie wygląda ok gumka na styku cała i nie popękana. Ktoś coś miał tak ????

Offline Michał Kurowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 105
  • Skąd: Mrągowo Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 03r. Citroen Xsara 1.9D 2000r.i Citroen Xsara break 1.6 16v 2004r.ojca ,Citroen Bx 19TRD 1990r.Peugeot 807 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Historia ,Motoryzacja, Ogrodnictwo ,GRH
  • Miejscowość: Mrągowo Olsztyn
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #196 dnia: Styczeń 25, 2017, 21:46:12 »
Potwierdze wymiana silownikow od szyby wyraznie wspomaga otwieranie calej klapy koszt.66zl komplet polskich silownikow z Krosna.Niestety glowne od klapy produkcji wegierskiej 100zl szt.
.
były już WSK 175i 125 KOMAR 50cc CITROEN AX 1.0= gaz  FORD ESCORT MK.7 1.6  CITROEN XANTIA 2.0i PEUGEOT 106 Citroen Bx 1.6 Break

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #197 dnia: Styczeń 26, 2017, 02:07:07 »
Co się dzieje może gdzieś jakaś wilgoć, choć zamek na szybie wygląda ok gumka na styku cała i nie popękana. Ktoś coś miał tak ??? ?

Też tak miałem, wilgoć w mikrostyku przy szybie, ja po prostu odłączyłem wsuwkę, mam dodatkowe otwieranie szyby w kabinie wyciągnięte.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Łukasz Kaczmarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3,0 V6 Exlusive automat, 2005r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, akwarystyka, ogrodnictwo, wędkarstwo
  • Miejscowość: Rumia
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #198 dnia: Sierpień 02, 2017, 21:44:18 »
Pytanko
Kupując auto, sprzedający twierdził, ze otwieranie szyby zostało odłączone ponieważ szyba otwierała mu sie przy 200km/h. Czy jest w lexii mozliwość odłączenia otwierania tylnej szyby czy raczej zwykła ściema?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [Mk1] otwieranie tylniej szyby w kombi
« Odpowiedź #199 dnia: Sierpień 02, 2017, 22:12:03 »
Jak dobrze kojarzę, to jest taka opcja w telekodowaniu.
Ale raczej Ci naściemniał, i uszkodzony jest mikrostyk w zamku,
ewentualnie ścieżki na szybie. Chyba że jeździł jak ostatnia d--a,
i przy 200 km/h Anioł Stróż już nerwowo nie wytrzymywał i się ewakuował...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil