Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Układ hydrauliczny  (Przeczytany 32625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #75 dnia: Kwiecień 23, 2008, 20:21:04 »
Acha jeszcze schemat! Czyli do 5 nóżki scalaków lutujemy rezystory i wychodzimy kabelkami na zewnątrz. Jest to najbezpieczniejsze rozwiązanie bo przypadkowe zetknięcie z masą nadwozia nie spowoduje sfajczenia układów.

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #76 dnia: Kwiecień 23, 2008, 21:46:01 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Witam. Dzwoniłem dzisiaj do Pana Lisieckiego odnośnie mojego Cytrusa. HA miał trochę błędów i ponoć je wykasował- reaguje dobrze. Jego zdaniem pompa już kończy swoje żywota-za słaba (dlugo pali sie komunikat o malym cisniniu). Czy 350 zł za regenerowaną opłaca się zapłacić ? Czy pompa ma wpływ na komfort jazdy i szybkość reagowania wys zawieszenia na obciążenia ?
Pozdrawiam

350 za regenerowaną dobra cena jak dobrze zrobiona regeneracja. Jak sie nie hamuje i mało kręci samo zawieszenie nie wymaga zbytniej wydajności pompy. Najwięcej zabiera wspomaganie i najszybciej się tnie szczególnie kręcąc w lewo. To pierwszy objaw słabej wydajności. Potem na zapalonym silniku po opuszczeniu na glebę i zadaniu z powrotem "szosa" kontrola spadku ciśnienia LHM nie powinna się zaświecić na wolnych obrotach. Jak się zapala i im dłużej świeci tym gorsza pompa.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #77 dnia: Kwiecień 23, 2008, 21:56:47 »
No u mnie po takim wlasnie cyklu - wolne obroty, gleba i szosa to swieci sie ok 40 sek na dole zanim podniesie ... P. Lisiecki mówi że za 350 już będzie dobrze zregenerowana pompa , ze szlifem itp.  i ze 100 tys spokojnie powinna ponoc wytrzymac.

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #78 dnia: Kwiecień 23, 2008, 22:41:38 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
No u mnie po takim wlasnie cyklu - wolne obroty, gleba i szosa to swieci sie ok 40 sek na dole zanim podniesie ... P. Lisiecki mówi że za 350 już będzie dobrze zregenerowana pompa , ze szlifem itp.  i ze 100 tys spokojnie powinna ponoc wytrzymac.

40 sek to tragedia. Brać i nie zastanawiać się. Jak od razu nie padnie a kontrolki nie będą się świeci dzieci po dzieciach.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 227
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #79 dnia: Kwiecień 24, 2008, 10:33:39 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
No u mnie po takim właśnie cyklu - wolne obroty, gleba i szosa to świeci się ok. 40 sek na dole zanim podniesie ... P. Lisiecki mówi, że za 350 już będzie dobrze zregenerowana pompa , ze szlifem itp. i że 100 tys spokojnie powinna ponoc wytrzymac.

Mateusz, nie wierz w żadne szlify tłoczków w pompie lhm. Do tego potrzebna b. duża precyzja i specjalistyczne maszyny. Taką "operację" mogłaby ewentualnie zrobić fabryka łożysk tocznych ale nie warsztacik p. Henia.
Jeżeli coś próbują szlifować to przylgnie zaworków i nie na magnesówkach, tylko na papierze ściernym. Wymieniają co nawyżej uszczelnienia...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #80 dnia: Kwiecień 24, 2008, 11:18:15 »
Nie wiem kto te pompy regenerowal itp. P. Lisiecki powiedzial że ma kilka dwusekcyjnych pomp po regeneracji , ze szlifem w dobry stanie i 350zł kosztują. Zapytam może jakąś gwarancje da na to, w co wątpie ...

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #81 dnia: Kwiecień 24, 2008, 13:03:43 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Nie wiem kto te pompy regenerowal itp. P. Lisiecki powiedzial że ma kilka dwusekcyjnych pomp po regeneracji , ze szlifem w dobry stanie i 350zł kosztują. Zapytam może jakąś gwarancje da na to, w co wątpie ...

Pytać tutaj ewentualnie tego użytkownika allegro.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #82 dnia: Kwiecień 27, 2008, 20:50:48 »
Witam. W piątek odebrałem autko od mechanika. Ponad tydzień czasu. Koszt-1000zł. Robione było :
pompa hydro , wymiana - 350zł
uzupełnienie lhm total - 4l x 28zł=112
autodiagnoza 73zł
przelew amortyzatora  61zł
przelew amortyzatora   2x 40 = 80zł
reg. wys. zawieszenia - 73zł
sfera spr 5x30zł=152zł
sfera spr 50zł
odpowietrzenie ukladu ham - 50zł
Przód auta stoi wyraźnie niżej (ok 5 cm) , tył jakieś 2cm. Wydaje mi się że jest różnica wysokości lewa/prawa strona ok 1 cm. Pompa załącza się co 9 sek dzisiaj , wspomaganie lepiej pracuje , ale dalej jak szybko kręcę tam i spowrotem to nie daje rady. Komfort jest lepszy niż przed oddaniem, ale dalej mam wrażenie takie że przód dalej sztywno reaguje na podłużne dziury - zawieszenie ciszej pracuje np. przy przejeżdzaniu progu zwalniającego i to dużo ciszej i łagodniej. Obliczałem czasy w jakich auto reaguje na obiążenia, przedstawia się to tak:
przód autka: siadam na mache - po 35 sek wyrównuje , zsiadam - 17 sek , powtarzam - jakoś 22 sek , 13 sek
tył autka : siadam - ok15 sek  9 , powtarzam : 5sek i 5 sek. Przy czym na tyle było słychać przy wyrównywaniu cyknięcia chyba od HA bo wyraźnie w granicach koła zapasowego. Po cyknięciu auto szybciej wyrównuje. Korektory były tylko smarowane (wszystko suche ponoć było). Proszę o Wasze opinie na ten temat, bo może jednak wszystko ok jest z autem , a po prostu za dużo wymagam od 11 letniego autka?
Pozdrawiam

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #83 dnia: Kwiecień 27, 2008, 22:26:50 »
Możesz mieć pozapychane wewnętrzne filtry, był tu temat o czyszczeniu z fotkami. Ja tam czasów nie mierzę ale to normalne iż po obciążeniu korektory działają z opróżnieniem, podobnie jak się zmniejszy obciążenie niemniej u mnie czasy są zbliżone i o ile mogę sobie przypomnieć nie przekraczają 15-20sek. ale np nie zawsze zdąży opaść nim HA odłączy cewki, zależnie jakie było obciążenie. Na to wychodzi, że jak było spory obciążenie powrót do normalnego położenie trwa więcej jak czas odcinania zasilania cewek coś około 30 sek. Podnosi się na pewno szybciej niż 30 sek. gdy obciąża jedna osoba.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #84 dnia: Kwiecień 27, 2008, 22:30:13 »
Te czasy liczylem jak auto pracowalo na wolnych obrotach na postoju. i obciazenie bylo na przod moze jakies 50 kg na tyl 70kg ... jutro rano zmierze ile kontrolka stop teraz swieci  i w ile sie podniesie do "jazdy"....

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #85 dnia: Maj 05, 2008, 22:35:29 »
WItam. Czas wyświetlania STOP'u prawie minuta   , ok 1:35 podnoszenie do szosa ... :/ ajjccc ....

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #86 dnia: Maj 05, 2008, 23:00:19 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
WItam. Czas wyświetlania STOP'u prawie minuta   , ok 1:35 podnoszenie do szosa ... :/ ajjccc ....

I takie auto odebrałeś z warsztatu? STOP powinien gasnąć tuż po odpaleniu a podnosić się rano gdy był pozostawiony w pozycji szosa nie dłużej jak 1/2 min. Przy niesprawnym HA może podnosić długo ale STOP ma gasnąć od razu.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #87 dnia: Maj 06, 2008, 00:14:05 »
Tak. Sprawdziłem wtedy jak szybko na obciążenia zareaguje auto i wyszło ok 5 sek , po odpaleniu autka stop świeciło jakieś 5 sek (w pozycji szosa był) i wspomaganie jakby lżej chodziło niż przed oddaniem- miękkie też było jak się ugniatało. Poza tym to polecany przez wszystkich fachowiec, więc "musiało" być dobrze jak On tak zapewniał, że wszystko ok z zawieszeniem. Mówił, że świeży lhm musi rozpuścić maź ze starego i trzeba przejechać kilka set km- wtedy ocenić, a przejechałem już ponad tysiąc... Jak zostawię w pozycji szosa to podnosi w miarę szybko, a stop świeci ok 6 sek...Teraz jak pokonuję jakąś przeszkodę poprzeczną to mam uczucie takie jakby przód trochę za późno opadał po przejechaniu tej przeszkody. Tak jakby nie resorował dobrze tego wybrzuszenia w asfalcie tylko się podbijał i opadał trochę wolniej niż powinien- taki ot nowy problemik delikatny... Jutro będę rozmawiał z Mechanikiem to napiszę coś nowego pewnie... Czy ma ktoś może opis dokładny i szczegółowy krok po kroku jak zamontować te kontrolki HA gdzie podpiąć , jakie części muszę mieć do wykonania całości itp?
Pozdrawiam i miłej nocy.

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #88 dnia: Maj 06, 2008, 12:51:15 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
 Jutro będę rozmawiał z Mechanikiem to napiszę coś nowego pewnie... Czy ma ktoś może opis dokładny i szczegółowy krok po kroku jak zamontować te kontrolki HA gdzie podpiąć , jakie części muszę mieć do wykonania całości itp?
Pozdrawiam i miłej nocy.

Tutaj masz wytłumaczone wszytko jak podłączyć kontrolkę HA.
Mechanik mechanikiem ale ja bym zrobił płukanie hydrauliki. Można to na kilka sposobów. Najprościej często zmieniać LHM. Można zastosować specjalny olej do płukania lub ON. Był temat o tym tu lub citrotechu, jest wyszukiwarka, jest też tu temat o czyszczeniu filterków wewnętrznych.
Z pozycji gleba zadanej wajchą i tak zostawionej do rana zawsze długo podnosi i świeci się może dłużej STOP z różnych przyczyn. Cały LHM wraca wtedy do zbiornika i jest czas by wszystko zleciało. Do tego może się coś zapowietrzać na zasilaniu pompy i są kłopoty z zasysaniem LHM. Pozycja wymuszona gleba zostawiona do rana jest jedynie wskazana gdy mamy jakieś tam wycieki lub czasami w dużo młodszych rocznikach by ruszyć od czasu do czasu korektory wysokości. Inaczej zawsze zostawiamy w pozycji szosa.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

  • Gość
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #89 dnia: Maj 06, 2008, 14:24:23 »
Witam ponownie,
Jako, że mamy bardzo zbliżone rocznikowo autka to powiem, że u mnie jest z czasami świecenia się kontrolki i podnoszenia z gleby identycznie. Kontrolka świeci się ok.45 sek. Tylko jak stoi na normalnym położeniu i na drugi dzień odpalam to nie ma mowy o zaświeceniu się kontrolki! Konżektor mi cykał prawie co sekundę ale jak wymieniłem opaski zaciskowe i cały wężyk na dolocie do pompy to czas wydłużył się do 9 sek. Muszę jeszcze sprawdzić albo wymienić kule konżektorową bo pewnie już nie magazynuje zapasu ciśnienia.

  • Gość
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #90 dnia: Maj 06, 2008, 15:00:30 »
A jeszcze parę zdjątek podrzucę:

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #91 dnia: Maj 06, 2008, 16:46:40 »
Miałem mieć robione płukanie hydrauliki hydroflushem , ale mechanik zobaczyl że mam świezy LHM ( 2 tyg temu wymieniany) więc powiedzial , żebym pojeździł jakieś 10 tys na nim i dopiero hydroflusha zalał bo szkoda kasy teraz wyrzucic tego lhm'a - tak też uczynię , i chyba dopiero wtedy po zlaniu tego hydruflusha , przejeżdzeniu z 3 tys na nim i przed wymiana na LHM wtedy będzie najlepiej przeczyścić filterki co nie ? Bo jak teraz wyczyszczę to po zalaniu płukanki to znów je zasyfie i 2 razy kase wydam. Czy lepiej teraz wyzyścic te filterki ? Nie zostawiam autka na glebie na cała noc. Czasy mierzyłem na rozgrzanym silniczku i opuściłem na dół , zgasiłem autko i po kilka minutkach odpaliłem i mierzyłem wtedy czas . Nie zostawiam autka w pozycji gleba nigdy bo szkoda mi wysilać pompy na zimno później rano i czekać ok 2 min aż się podniesie , żeby nie zahaczyć o coś. A czy zostawianie w pozycji teren grozi jakimiś problemami ? jak parkuję na chodniku to msuze podjechać pod kraweżnik , i żeby np rano nie podnosić z szosy na teren autka to wtedy od razu mam szosa to mogę tak robić , czy zostawianie autka zawsze powinno być na szosa ?
Pozdrawiam i sorki , że tyle pytam ;)

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #92 dnia: Maj 06, 2008, 18:06:33 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
 Nie zostawiam autka w pozycji gleba nigdy bo szkoda mi wysilać pompy na zimno później rano i czekać ok 2 min aż się podniesie , żeby nie zahaczyć o coś. A czy zostawianie w pozycji teren grozi jakimiś problemami ? jak parkuję na chodniku to msuze podjechać pod kraweżnik , i żeby np rano nie podnosić z szosy na teren autka to wtedy od razu mam szosa to mogę tak robić , czy zostawianie autka zawsze powinno być na szosa ?
Pozdrawiam i sorki , że tyle pytam ;)

I dobrze robisz gleba tylko wtedy jak napisałem, no ewentualnie tam gdzie stanie naraża nas na blokadę. :evil: U mnie jest tak, że na pozycji gleba i odczekaniu ileś tam po odpaleniu kontrolka gaśnie od razu ale się nie podnosi za chwilę zapala się STOP i dalej się nie podnosi. Czasów nie mierzyłem ale STOP gaśnie po kilkunastu sekundach i w tym momencie zaczyna się podnosić. Jak zostawię do rana to czas się wydłuża trzykrotnie. Jak go kupiłem STOP nigdy się nie zapalać z pozycji gleba.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Hubert Łakomiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 107
  • Skąd: sosnowiec
  • Posiadany samochód: xm 2.0 z HA r.90 ins.gaz
  • Zainteresowania: samochody , komputery, kino
  • Miejscowość: sosnowiec
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #93 dnia: Maj 06, 2008, 18:54:24 »
Witam wszystkich
możecie mi podpowiecie co jest nie tak a mianowicie
mam hydroflush wszystkie nowe kule autko rano bardzo szybko się podnosi pompa w idealnym stanie został mi jeszcze tylko do wymiany zawór hamulcowy bo syczy bardzo głośno po naciśnięciu hamulca
objawy autko poniżej 10tys obrotów lekko opada i kierownica ciężko zaczyna pracować a co jest najśmieszniejsze jak daje na pozycje tą najwyższą to auto leci mi na glebę jak dam szosa to się podnosi dam wyżej leci w dół i tak w kółko co może być walnięte jeszcze może korektor wysokości słyszałem że po wymianie kul trzeba wypoziomować autko jak zgaszę silnik przód stoi przez kilkanaście minut a tył opada po 1 minucie ....a podczas jazdy na wolnych obrotach nieraz opada nie rozumiem tego :) Prosze o jakieś opinie
silnik jest bogiem , prędkość nałogiem , turbo podstawą nitro zabawą

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #94 dnia: Maj 06, 2008, 19:10:17 »
Silna niewydolność pompy i duże przecieki w układzie , co powoduje brak stabilnego ciśnienia na układ zawieszenia . Jakiekolwiek zwiększone zapotrzebowanie na LHM w układzie zawieszenia powoduje duży spadek ciśnienia , co owocuje opadaniem przodu przy niskich obrotach pompy lub po nastawieniu suwaka wysokości na "teren" .
Ogólnie rozważamy stan hydrauliki pojazdu porównywalny z 90 -cio letnim staruszkiem - żyje ale wszystkie organy pozostawiają wiele do życzenia i mamy problemy o których twórca hydrauliki Citroena    nie spodziewał się w najgorszym śnie .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #95 dnia: Maj 06, 2008, 20:50:26 »
Cytuj

Julian Donajski napisał:
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
 Nie zostawiam autka w pozycji gleba nigdy bo szkoda mi wysilać pompy na zimno później rano i czekać ok 2 min aż się podniesie , żeby nie zahaczyć o coś. A czy zostawianie w pozycji teren grozi jakimiś problemami ? jak parkuję na chodniku to msuze podjechać pod kraweżnik , i żeby np rano nie podnosić z szosy na teren autka to wtedy od razu mam szosa to mogę tak robić , czy zostawianie autka zawsze powinno być na szosa ?
Pozdrawiam i sorki , że tyle pytam ;)

I dobrze robisz gleba tylko wtedy jak napisałem, no ewentualnie tam gdzie stanie naraża nas na blokadę. :evil: U mnie jest tak, że na pozycji gleba i odczekaniu ileś tam po odpaleniu kontrolka gaśnie od razu ale się nie podnosi za chwilę zapala się STOP i dalej się nie podnosi. Czasów nie mierzyłem ale STOP gaśnie po kilkunastu sekundach i w tym momencie zaczyna się podnosić. Jak zostawię do rana to czas się wydłuża trzykrotnie. Jak go kupiłem STOP nigdy się nie zapalać z pozycji gleba.


No właśnie u mnie tak jest ze zgaśnie , i zaraz znow sie zapali na kilkadziesiat sek, gasnie i po kilku sek auto wedruje w gore.
W pozycji teren jak autko bedzie stalo przez noc to nic się nie stanie mu ? ;>

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #96 dnia: Maj 06, 2008, 20:55:28 »
Cytuj

Robert Robson napisał:
Witam ponownie,
Jako, że mamy bardzo zbliżone rocznikowo autka to powiem, że u mnie jest z czasami świecenia się kontrolki i podnoszenia z gleby identycznie. Kontrolka świeci się ok.45 sek. Tylko jak stoi na normalnym położeniu i na drugi dzień odpalam to nie ma mowy o zaświeceniu się kontrolki! Konżektor mi cykał prawie co sekundę ale jak wymieniłem opaski zaciskowe i cały wężyk na dolocie do pompy to czas wydłużył się do 9 sek. Muszę jeszcze sprawdzić albo wymienić kule konżektorową bo pewnie już nie magazynuje zapasu ciśnienia.


Ten wężyk powinien być jakoś specjalnie wykonany według jakiś norm ?

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #97 dnia: Maj 07, 2008, 11:37:11 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:

W pozycji teren jak autko bedzie stalo przez noc to nic się nie stanie mu ? ;>

Nie ale przyjdą złodzieje paliwa i zbiornik do wyrzucenia.
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:


Ten wężyk powinien być jakoś specjalnie wykonany według jakiś norm ?

Skądże, ma być pasujący do mocowań czy innych tam króćców i odporny na LHM. Posobnie jest z ciśnieniowymi mają pasować w gwinty i być na ciśnienia powyżej 160 bar.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #98 dnia: Maj 07, 2008, 15:44:12 »
Cytuj

Julian Donajski napisał:
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:

W pozycji teren jak autko bedzie stalo przez noc to nic się nie stanie mu ? ;>

Nie ale przyjdą złodzieje paliwa i zbiornik do wyrzucenia.
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:


Ten wężyk powinien być jakoś specjalnie wykonany według jakiś norm ?

Skądże, ma być pasujący do mocowań czy innych tam króćców i odporny na LHM. Posobnie jest z ciśnieniowymi mają pasować w gwinty i być na ciśnienia powyżej 160 bar.


Mechanik , który robił autko twierdzi , że takie objawy jak u mnie sugerują uszkodzone lub zatarte korektory wys. i prawdopodobnie straty ciśnienia powstają na korektorach luz zaworze hamulcowym.   Wymieniał może ktoś już ten przewód i pamięta jakie dane (tak przy okazji) powinien mieć , średnice długość ? ;)
Przy powrotach do zbiornika , nie mam chyba jednej obejmy przy wężyku i jedna nie jest przykręcona bo nie ma miejsca, jeśli ciasno one bardzo wchodziły jest możliwość nadal że tam łapie powietrze ?

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Układ hydrauliczny
« Odpowiedź #99 dnia: Maj 07, 2008, 18:24:18 »
Po ok 60 godz stania na parkingu w pozycji szosa stop świecił się 9 sek po odpaleniu-tak przy okazji napisałem ;) Opiszę co dziś spr i jaki efekt otrzymałem : autko rozgrzane wysiadlem i spr cykanie  (10 sek) na podniesionym na maxa 12 sek mial, to tak ma być ? w pozycji szosa ponaduszalem sobie przód i tył. Reakcje to przód 20 sek , tył 9. Podczas bujania tyłu dalej występuje to cykanie (elektrozawora ?) i zrobiłem coś takiego : bujam autem jak najmocniej (gora dół) i gdy autko jest akurat w dole słyszę cyknięcie, zwalniam ciężar z haka- nie powrócił tył na swoje miejsce , odsunąłem się - i po ok 2óch sekundach znów cyknięcie i auto samo powróciło . Miał ktoś taki przypadek ? albo jak wracałem z pozycji serwis gorny do szosa autko opadło powoli i gdy ustawiło się tak jak powinno być nagle podskoczył tył i znów opadł do pozycji szosa i nagle sam się podniosł równomiernie (tył) o jakies 4 może 5 cm , podskoczyło znów i dopiero się ustabilizował. O co kaman ? Hydroactiv świruje czy to też wina korektoró , i zasyfiałych filterków ? Próbowałem dzisiaj z radia wysłuchać co i jak na długich falach no ale jak na moje ucho nic się nie zmieniało...
Czemu ja zawsze się tak rozpisze no ... sorki za to ;)
Pozdrawiam ;)