Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Spadające cisnienie !!!!!  (Przeczytany 3855 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sławomir Goliczewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2,1D 1994r
  • Zainteresowania: sport.muzyka.motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Spadające cisnienie !!!!!
« dnia: Maj 27, 2008, 21:42:28 »
Witam klubowiczów.Mam pytanie .W czasie jazdy czasami spada cisnienie i auto opada.zatrzymuje sie i pochwili wszystko wraca do normy auto wstaje.Sprawdzilem poziom LHM-u i stwierdziłem ze jest go o wiele za duzo .Czy to mogło byc powodem takiego zachowania.Spusciłem troche płynu,do stanu (wyssałem prawie 0,5 litra)Prosze o odpowiedz Pozdrawiam

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 27, 2008, 22:02:58 »
Witam. Ja po kupnie autka wyssałem 1,5l LHM'u ze zbiorniczka zanim wskazówka znalazła się między miarkami, także podejrzewam , że nie ma związku ze spadającym cisnieniem.

  • Gość
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 27, 2008, 22:12:57 »
padajaca pompa, padajacy zawor hamulcowy, cuda z HA, za maly poziom LHM - wszystko to moze miec wplyw na spadajace cisnienie, za duzo LHMu w zbiorniku w niczym szczegolnie nie przeszkadza....

  • Gość
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 28, 2008, 16:49:03 »
Za dużo płynu co najwyżej może wykipieć ze zbiorniczka na zakręcie:)

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 28, 2008, 20:28:59 »
Cytuj

Michał Skowroński napisał:
padajaca pompa, padajacy zawor hamulcowy, cuda z HA, za maly poziom LHM - wszystko to moze miec wplyw na spadajace cisnienie, za duzo LHMu w zbiorniku w niczym szczegolnie nie przeszkadza....

HA bym w to nie mieszał ale w XM-ie wszystko jest możliwe i to co się śniło i to co nie. Do katalogu możliwości dodałbym nieszczelność na zasilaniu pompy. Zakładam dobry LHM jak i drożne filterki w zbiorniku.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 02, 2008, 22:08:07 »
WItam Sławku. Nie wiem czy przyda CI się to co napisze , ale u mnie po odpaleniu nie ma ciśnienia dość długo i chyba doszedłem do tego dzisiaj dlaczego tak się dzieje. Wymieniałem wąż gumowy , który idzie od zbiorniczka do pompy , zakupiłem zbrojony przeźroczysty i o dziwo po odpowietrzeniu w wężu widzę pęcherzyki powietrza idące do pompy :/ A jak ścisnę wężyk to czuć pęcherzyki przeciskające się przez szczelinę , także może u Ciebie w zapowietrzonym układzie tkwi problem z ciśnieniem? Jak na razie nie wiem gdzie łapie to powietrze u mnie. Możesz spr w zbiorniczku czy masz pianę , bo u mnie niestety jest trochę ...
Pozdrawiam i powodzenia !

Offline Tomek Kowalewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Skąd: Poznań/ Kobylnica/ Leszno
  • Posiadany samochód: Xantia TCT, BX16, AX11 + BMW e32 735 V8
  • Zainteresowania: Citroeny ale głównie z hydro
  • Miejscowość: Poznań/ Kobylnica/ Leszno
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2008, 22:22:23 »
możliwe że HA i zawór się wiesza
druga opcja i opcja pierwszorzędna to pompa LHM
poza tym HA i inne elementy hydrauliki można mieszać jak zawór konżektora załącza się co 1s - 5s ;)

Pierw pozdejmuj powroty te co należy by zobaczyć co i jak z przeciekami wewnętrznymi jak jest w miarę OK to sprawdź cewki zawory HA jak to wykluczysz to pompa LHM. Jak masz skąd i tanio załatwić pompę na dobrą to od tego zacznij.
Szukam AX GT 1.4 sprowadzony lub zarejestrowany(do 1200) albo bez prawa rejestracji ODZYWAC SIĘ !

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 02, 2008, 23:07:51 »
Pompe mam wymienioną z miesiac temu na regenerowaną, przecieków nie było jako takich jak sprawdzałem kiedyś, ale chyba będę musiał powtózyć to. Pompa załącza mi się co ok 12 sek , przed wymianą węża było 10... Wiem , że mam korektory do czyszczenia bo niezbyt pracuja z przodu , a z tyłu chyba będzie do wymiany bo jak jest większy ciężar to przepuszcza i autko podnosi się na 2 , 3 razy czasem ... Także walczę dalej ... Jak na razie zakupiłem Hydraulincage i tak się zastanawiem czy wlać teraz czy diopiero po zlokalizowaniu tego lewego powietrza ... później korektory i filterki do czyszczenia ... jest co robić :)

Offline Tomek Kowalewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Skąd: Poznań/ Kobylnica/ Leszno
  • Posiadany samochód: Xantia TCT, BX16, AX11 + BMW e32 735 V8
  • Zainteresowania: Citroeny ale głównie z hydro
  • Miejscowość: Poznań/ Kobylnica/ Leszno
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 03, 2008, 17:32:58 »
heh pisałem do założyciela wątku hehe ;)
Szukam AX GT 1.4 sprowadzony lub zarejestrowany(do 1200) albo bez prawa rejestracji ODZYWAC SIĘ !

  • Gość
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 04, 2008, 09:18:41 »
Mateusz lej ;) ja mam 340kkm na liczniku i zalany uklad hydroflushem - nic specjalnego sie nie dzieje, jedynie konzektor cyka czesciej ale trzeba by pewnie filtry wyczyscic :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 04, 2008, 09:37:28 »
A to że mam przecieki na zaworach dość spore nie będzie mi kolidowało z HF i jeszcze wspomaganie łapie gdzieś powietrze bo piana jest na powrocie to też nic nie namiesza ? :)

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 04, 2008, 09:45:19 »
najpierw zrób porządek z powietrzem na ssaniu pompy, potem zrób zawory HA i dopiero zalewaj flusza.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 227
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 10, 2008, 12:02:49 »
Cytuj

lukasz godula napisał:
najpierw zrób porządek z powietrzem na ssaniu pompy, potem zrób zawory HA i dopiero zalewaj flusza.

Tylko jak zrobić ten porządek, skoro w zbiorniku oranżada...
Są wprawdzie separatory powietrza ale te co znam działaja skutecznie na wodzie. Nie wiem, czy zadziałaja na oleju...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 10, 2008, 16:39:07 »
Pojechalem do mechaniora mojego ktory zajmuje sie hydrowozami na wymiane cz. mech z przodu i podgadalem o ta piane , a on stwierdzil ze to tak jest bo plyn wraca z predkoscia do zbiorniczka i sie pieni.... i badz tu mądry :/  Nie rozumie tylko tego czemu w wężu idącym od zbiornika do pompy mam powietrze :/ Przeciez do tego weza zasysane jest z dna olej to jakim cudem tam powietrze sie zbiera ? Mam zalozone odpowietrzenie na tym wężu i przy następnym zapaleniu znow jest powietrze :/

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 10, 2008, 17:46:17 »
moze ktos na chama demontował filtry i coś połamał, a może wąż jest słabo zaciśniety na króćcu? Trzeba by zdemontować i obejrzeć ewentualnie sprawdzić pod cisnieniem. Jesli pompa zaciąga powietrze to zużywa się dużó szybciej. Poza tym samochó jest w stanie permanentnego szoku hydraulicznego.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 10, 2008, 23:02:22 »
Jutro prawdopodobnie bede ten wąż wymieniał na krótki , paliwowy i o mniejszej średnicy (może w tym tkwi problem ?)  , ktoś na forum napisal że tam idzie wąż fi 12 tyle że te 12 to chyba z zewnątrz mierzył bo tam jest albo 10 albo 8 , dlatego teraz kupilem cieńszy, tyle źe paliwowy i nie bedze widac co sie dzieje wewnatrz węża niestety... ale sie zobaczy, moze ma problem pompa z zassaniem lhm w wężu o tak duzym przekroju i dlugosci i dlatego cos nie halo jest... jutro jak coś napiszę jeśli stanę się trochę mądrzejszy :]
Pozdrawiam :)

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 227
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Spadające cisnienie !!!!!
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 11, 2008, 17:49:48 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Jutro prawdopodobnie bede ten wąż wymieniał na krótki , paliwowy i o mniejszej średnicy (może w tym tkwi problem ?)  , ktoś na forum napisal że tam idzie wąż fi 12 tyle że te 12 to chyba z zewnątrz mierzył bo tam jest albo 10 albo 8 , dlatego teraz kupilem cieńszy, tyle źe paliwowy i nie bedze widac co sie dzieje wewnatrz węża niestety... ale sie zobaczy, moze ma problem pompa z zassaniem lhm w wężu o tak duzym przekroju i dlugosci i dlatego cos nie halo jest... jutro jak coś napiszę jeśli stanę się trochę mądrzejszy :]
Pozdrawiam :)

Ten wąż przede wszystkim musi być sztywny, bo mała średnica+temperatura+podciśnienie +ew. powietrze to już mieszanka nie do zaakceptowania nawet przez nową pompę...
pozdr.
P.S. A propos pęcherzyków powietrza w lhm. Przedwczoraj musiałem zatankować trochę on do kanistra przeźroczystego i co zobaczyłem? Superoranżadę, mieszaninę paliwa i powietrza w stosunku co najmniej 85/15 a zapłaciłem oczywiście za 100% "on". Było to na stacji shell, he he
Trzeba by poważnie pomyśleć o separatorze powietrza na ssaniu, nie daje dużych oporów...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d