Jako że forum AX'a niezbyt funkcjonuje, może ktoś na forum ZX'a będzie się orientował w temacie ...
Otóż przymierzam się do założenia głowicy z AX'a Gti 1.4 90 koni na wielopunkcie. Z tego co się zdążyłem zorientowac to dół silnika jest ten sam. Oprócz samej głowicy musiałbym wymienić osprzęt, ECU i wiązkę. Mam do kupienia cały silnik z całym osprzętem i elektryką za okazyjną kwotę.
I teraz kilka pytań, na które ktoś zna może odpowiedz:
1) Skąd się brała wyższa moc w AX'ie 1.4 90km, czy aby napewno była to kwestia tylko głowicy i wielopunktu? Głowica ma sportowy wałek, a sam silnik kręci się do nie bagatela 8200 rpm.
2) Dawce którego mam na oku nie ma sondy lamda. Możliwe, że to rzemiosło poprzedniego właściciela (auto jest z 95 roku). Czy ktoś się może orientuje czy ten ECU (fotka poniżej) obsłuży mi sonde?
3) Czy jest coś, co może nie podejść a tego jeszcze nie przewidziałem? Dół i skrzynie chciałbym zostawic od swojego 1.4
4) Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć o awaryjności i charakterystyce tego silnika ? Dawca ma przejechane 185 tyś km.
W planach jest również przerobienie mojej instalacji i montaż BLOS'a (teraz już się zmieści, bo w monowtrysku bez cięcia maski było niemozliwe). Jednak AX ten ma plastikowy kolektor.. z drugiej strony znam volcane 2.0 co też miało plastikowy kolektor i blosa i było ok