Paweł Malinowski napisał:
Łukasz Dewiński napisał:
Grzegorz Kowalski napisał:
Akumulator jest dobry.
Tak podejrzewam, że któraś z cewek jest na wykończeniu ale jak to sprawdzić.
Sposób mało elegancki ale skuteczny - zabić nie powinien
Ściągasz pokrywę cewek, wyjmujesz cewki ale ich nie rozłączasz. Wkładasz długi śrubokręt (z dobrze izolowaną rączką) w faje od cewki. Śrubokręt zbliżasz na 2-3cm do masy (np czysty dekiel zaworów), druga osoba kręci rozrusznikiem a Ty sprawdzasz jaka jest iskra. Oczywiście wcześniej odłącz wtryskiwacze żeby nie kotłować paliwa.
Jak się boisz popieszczenia prądem to wykręć świece i nie ściągaj z nich cewek.
Na każdej cewce iskra powinna być konkretna, co najmniej 3cm albo lepiej. Jak na którejś słaba to cewka na ukończeniu i dlatego może Ci kiepsko zapalać.
Masz ciekawe sposoby na sprawdzanie iskry. Stanowczo nie polecam pierwszego. Ale to czy cewka pada czy nie ma znaczenia w tym przypadku do długiego odpalania. Jeśli ma zapalić od razu to i na 3 garach zapali, tyle że będzie kulawo chodził. W przypadku tych silników sprawa jest złożona.
Nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz - wielkość iskry nie ma znaczenia na zapłon mieszanki? Ok, nie ma znaczenia czy ma 2cm, czy 3cm, a co jak jej prawie wcale nie ma i raz jest zapłon, a raz go nie ma? Wytłumacz nam.
Pierwszy sposób jest niezwykle skuteczny bo od razu widzisz jaką masz iskrę. Jak masz lepszy - pochwal się.
XU10J4 we wszelkich odmianach mam w jednym palcu (swego czasu 306 s16 i 406 T16 w posiadaniu) i to co kolega pisał o odpalaniu wyżej (zawór zwrotny w pompie paliwa, niedobijanie pompy, cieknące wtryski - to standard - tyle, że to już kolega wyeliminował)
Szukamy przyczyny, sprawdzić nie zaszkodzi - jak, to już dowolna sprawa, ja zaproponowałem sprawdzone rozwiązanie. Do dyskusji nic nie wniosłeś oprócz "W przypadku tych silników sprawa jest złożona" i kropka, dziękuje.