Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Braki oleju i kopcenie;/  (Przeczytany 3276 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Gomoła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Kielcza
  • Posiadany samochód: ZX 1,9 TD wersja Furio (składak wczesniej 1,9 130KM) VW POLO 6N2 1,4 TDI
  • Miejscowość: Kielcza
Braki oleju i kopcenie;/
« dnia: Listopad 13, 2009, 18:10:33 »
Hey mam taki problem żę od czasu jak wymieniłem głowice samochód na poczatku jeździł bardzo dobrze, aleod 3 tygodni auto strasznie kopci na niebiesko i ciagle musze dolewać olej bo inaczej przy ostrzejszym skrecaniu w lewo zapala sie lampka od oleju, niegdzie nie ma wycieków tylko lekko sie poci ale nie zostawia plam, pierscienie były wymieniane i jest na nich przejechane około30kkm nie wiem co mam zrobić a strasznie mnie wkurza ten olej a nie chce zatrzeć silnika;/ prosze o jakieś sugestie pozdrawiam:)
Gaz i do przodu>>>

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2009, 23:45:23 »
Jeśli nie wycieka olej z silnika to znaczy, że ten musi go spalać. Albo pierścienie, albo uszczelniacze zaworowe. Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia w cylindrach
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2009, 23:47:56 »
Paweł- jak ma robione to raczej nie.

Xantia Bieżnika ma tak samo z tym motorem. Pierścienie super, głowica zrobiona kompletnie z oleju żre co nie miara.

Siadła turbina. Auto jedzie super, ale turbo puszcza olej.
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 14, 2009, 07:27:28 »
Piotrek masz racje. Nie spojrzałem, że to turboD. Może być turbina. Trzeba się dokładnie przyjrzeć tematowi
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Krzysztof Gomoła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Kielcza
  • Posiadany samochód: ZX 1,9 TD wersja Furio (składak wczesniej 1,9 130KM) VW POLO 6N2 1,4 TDI
  • Miejscowość: Kielcza
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 14, 2009, 15:00:53 »
Jak można sprawdzic turbine?? problemy zaczeły sie jakis miesiąc po założeniu nowej głowicy;/
Gaz i do przodu>>>

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 14, 2009, 22:00:00 »
Tak samo jak u Bieżnika.

Trzebaby turbinę wyciągnąć i oddać fachowcom. Samemu co najwyżej możesz sobie popatrzeć czy luzów nie ma...
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Krzysztof Gomoła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Kielcza
  • Posiadany samochód: ZX 1,9 TD wersja Furio (składak wczesniej 1,9 130KM) VW POLO 6N2 1,4 TDI
  • Miejscowość: Kielcza
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 15, 2009, 15:18:32 »
Jaki luzy??
Gaz i do przodu>>>

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 15, 2009, 15:19:28 »
na lopatkach
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Krzysztof Gomoła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Kielcza
  • Posiadany samochód: ZX 1,9 TD wersja Furio (składak wczesniej 1,9 130KM) VW POLO 6N2 1,4 TDI
  • Miejscowość: Kielcza
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 15, 2009, 20:32:05 »
no ok ale jak sprawdzic czy są??
Gaz i do przodu>>>

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 15, 2009, 22:27:11 »
Turbinkę trzeba wywlec z auta.

A najlepiej dać auto (albo samą turbinę) fachowcą ktorzy podłączą ją do maszynki będzie pewność czy jest ok.
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

  • Gość
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 15, 2009, 23:03:26 »
dużo oleju jest w IC?

Offline Krzysztof Gomoła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Kielcza
  • Posiadany samochód: ZX 1,9 TD wersja Furio (składak wczesniej 1,9 130KM) VW POLO 6N2 1,4 TDI
  • Miejscowość: Kielcza
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 16, 2009, 00:34:30 »
troche jest tzn nie tak zeby kapało ale jest zabrudzony
Gaz i do przodu>>>

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 16, 2009, 00:41:34 »
Wyszyść IC, wypnij odmy z dolotu. Pojeździj trochę i zobacz czy będzie brudny.
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Krzysztof Gomoła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Kielcza
  • Posiadany samochód: ZX 1,9 TD wersja Furio (składak wczesniej 1,9 130KM) VW POLO 6N2 1,4 TDI
  • Miejscowość: Kielcza
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 16, 2009, 11:50:16 »
odma z dolotu?? tzn?? bo nic mi to niestetyn nie mówi;/
Gaz i do przodu>>>

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 16, 2009, 16:50:40 »
tak na wysokosci akumulatora w dolot (plastikowa rura) bedzie wchodzila taka mniejsza chyba gumowa rurka z lewej strony. ona idzie gdzies z okolic wlewu oleju, dokladnie nie patrzylem. ja nigdy tego nie wypinalem u siebie i nie puszczalem w butelke bo IC po roku jazdy mialem minimalnie zabrudzony wiec nie oplacalo sie tego robic. w zielonym breaku do kolektora byl wpuszczony egr (czego w zx z pompa boscha raczej nie ma) i on strasznie syfil dolot jak kazdy egr zreszta.ale to ze troche oleju wpusci ci w dolot nie jest przyczyna spalania tego oleju w takich ilosciach jak piszesz i dymienia. tak w ogole ile tego oleju musisz dolewac?
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Krzysztof Gomoła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Kielcza
  • Posiadany samochód: ZX 1,9 TD wersja Furio (składak wczesniej 1,9 130KM) VW POLO 6N2 1,4 TDI
  • Miejscowość: Kielcza
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 16, 2009, 17:25:29 »
około litra na 400km;/
Gaz i do przodu>>>

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 16, 2009, 17:32:39 »
lo kurde :| szok. to jak pisali poprzednicy chyba tylko 3 opcje sa jak nie ma wyciekow. turbo poszlo, uszczelniacze zaworow raczej tyle by nie wpieprzaly, ewentualnie pierscienie. strasznie ci sie podnosza koszty eksploatacji przy takim zuzyciu.
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Krzysztof Gomoła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Kielcza
  • Posiadany samochód: ZX 1,9 TD wersja Furio (składak wczesniej 1,9 130KM) VW POLO 6N2 1,4 TDI
  • Miejscowość: Kielcza
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 16, 2009, 18:21:57 »
sam jestem ciekaw co poszło;/ gdyby nie to ze auto jest mi potrzebne to tak bym sie nie przejmowac ale duzo jezdze i nie jest mo to na reke a nie chce zatrzec silnika;/
Gaz i do przodu>>>

Offline Tomasz Pietrzyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 197
  • Skąd: Wołczyn
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4 Reflex limited ed. Flash `95 + LPG
  • Miejscowość: Wołczyn
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 16, 2009, 20:29:56 »
ja mam podobny problem przy 1.4 ale nie kopci ani sie nie poci a jakiś niecały litr na 1000km znika :/

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 17, 2009, 08:30:57 »
Cytuj

Tomasz Pietrzyk napisał:
ja mam podobny problem przy 1.4 ale nie kopci ani sie nie poci a jakiś niecały litr na 1000km znika :/


U Ciebie sprawa prosta na 99% uszczelniacze zaworowe
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Tomasz Pietrzyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 197
  • Skąd: Wołczyn
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4 Reflex limited ed. Flash `95 + LPG
  • Miejscowość: Wołczyn
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 17, 2009, 15:42:40 »
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:
Cytuj

Tomasz Pietrzyk napisał:
ja mam podobny problem przy 1.4 ale nie kopci ani sie nie poci a jakiś niecały litr na 1000km znika :/


U Ciebie sprawa prosta na 99% uszczelniacze zaworowe


a jaki jest koszt naprawy? tak mniej wiecej...

Wojciech_Siwek

  • Gość
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 17, 2009, 15:51:23 »
Cytuj

Tomasz Pietrzyk napisał:
a jaki jest koszt naprawy? tak mniej wiecej...

Niemały. Uszczelniacze to pikuś, są po parę złotych za sztukę a potrzeba Ci 8sztuk. Ale trzeba do tego zdjąć głowicę, rozpiąć rozrząd więc i nowa uszczelka pod głowicę potrzebna i niewykluczone planowanie głowicy, jak dawno nie wymieniałeś paska rozrządu to rozrząd dojdzie a przy okazji rozrządu warto wymienić pompę wody jak nie była wymieniana i robią się koszty.

Offline Tomasz Pietrzyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 197
  • Skąd: Wołczyn
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4 Reflex limited ed. Flash `95 + LPG
  • Miejscowość: Wołczyn
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 17, 2009, 19:35:17 »
Cytuj

Wojciech Siwek napisał:
Cytuj

Tomasz Pietrzyk napisał:
a jaki jest koszt naprawy? tak mniej wiecej...

Niemały. Uszczelniacze to pikuś, są po parę złotych za sztukę a potrzeba Ci 8sztuk. Ale trzeba do tego zdjąć głowicę, rozpiąć rozrząd więc i nowa uszczelka pod głowicę potrzebna i niewykluczone planowanie głowicy, jak dawno nie wymieniałeś paska rozrządu to rozrząd dojdzie a przy okazji rozrządu warto wymienić pompę wody jak nie była wymieniana i robią się koszty.


ah no to niestety będę musiał z tym poczekać. Dzięki za informacje :)

Offline Krzysztof Gomoła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Kielcza
  • Posiadany samochód: ZX 1,9 TD wersja Furio (składak wczesniej 1,9 130KM) VW POLO 6N2 1,4 TDI
  • Miejscowość: Kielcza
Re: Braki oleju i kopcenie;/
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 17, 2009, 20:53:14 »
Czy w dieslu zeby zmienic uszczelniacze tez trzeba zdejmowac głowice?? bo mój mechanik twierdzi ze poradzi sobie bez sciagania...
Gaz i do przodu>>>