Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Komputer hydroactiv  (Przeczytany 5831 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej Dobrowolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Podkowa Leśna
  • Posiadany samochód: Citroen XM MKI 3.0 V6 i drugi Citroen XM MKI 3.0 V6
  • Miejscowość: Podkowa Leśna
Komputer hydroactiv
« dnia: Luty 09, 2010, 17:50:57 »
Posiadam XM 3.0l V6 z roku 1990, gdzie znajduje się w nim komputer od hydroactiv'u? I czy jest możliwe że jeśli cały czas świeci się kontrolka od opcji sport, to jest ten komputer spalony?

Offline Witold Lubiniecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: solec-zdrój
  • Posiadany samochód: XM-2,1 TD-HA mk-1 1991r. HYUNDAJ PONY,Skoda 105,Seat 850, Zuk , Syrana Bosto, Syrena 104.
  • Zainteresowania: motoryzacja ogólnie
  • Miejscowość: solec-zdrój
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 09, 2010, 18:47:13 »
Witam. Może masz włączony sport na suwaku obok dzwigni zmiany biegow .Pozdrawiam
Tylko XM-y

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 09, 2010, 18:53:36 »
Komputer hydractiv'u znajduje się pod maską tam gdzie komputer silnika i abs'u. Poznasz go po dwóch wtyczkach.
Kontrolka powinna świecić cały czas tylko przy włączonym trybie Sport suwakiem obok lewarka.

P.S.
Nie hydroactive tylko Hydractive- tak się to poprawnie nazywa.
Pozdrawiam.
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Maciej Dobrowolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Podkowa Leśna
  • Posiadany samochód: Citroen XM MKI 3.0 V6 i drugi Citroen XM MKI 3.0 V6
  • Miejscowość: Podkowa Leśna
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 09, 2010, 19:47:10 »
Dzięki za pomoc. Mam pytanie czy komputer hydractiv jest taki sam w 3.0L jak w 2.0L benzynie?

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 09, 2010, 22:47:34 »
Nie, choćby ze względów wagi silnika inaczej dobrane są parametry.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Maciej Dobrowolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Podkowa Leśna
  • Posiadany samochód: Citroen XM MKI 3.0 V6 i drugi Citroen XM MKI 3.0 V6
  • Miejscowość: Podkowa Leśna
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 09, 2010, 22:56:00 »
Ok dziękuję wszystkim za pomoc.

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 13, 2010, 18:00:13 »
Zastanawiam się skąd ta teoria że niby komputery od HA różnią się w zależności od silnika. Nie sądzę żeby tak było, różnią się komputery Ha1 od Ha2 no ale to jest oczywiste.
   Różnice wagi silników zniwelowane są odpowiednimi sferami, a zasada działania Ha jest taka sama niezależnie czy to jest 2.0, v6 czy td. Można spotkać jescze rórnice w oprogramowaniu ( np w modelach z końca produkcji, te co mają problemy z pamięcią i których nie da się wymigać ).
   Może się mylę, może ma ktoś jakiś fizyczny dowód na to że jednak się różnią, jakaś dokumentacja, opisy...
   To tylko moje przemyślenia na ten temat, jeśli błedne to może mnie ktoś uświadomi.
   
   Pozdrawiam.
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 13, 2010, 19:49:29 »
Cytuj

Maciej Dankiewicz napisał:
Zastanawiam się skąd ta teoria że niby komputery od HA różnią się w zależności od silnika. Nie sądzę żeby tak było, różnią się komputery Ha1 od Ha2 no ale to jest oczywiste...


Nie mylisz się. To Tomek minął się z prawdą ;)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 13, 2010, 22:28:27 »
Witam. Słyszalem że komp HA2 z jednostki 2,5TD nie bedzie prawidlowo działał przy innych silnikach i na odwrót. Dlaczego to nie doczytałem. poprawcie jak się mylę :)

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 13, 2010, 23:15:55 »
No właśnie dlaczego miałby nie działać poprawnie? Przecież komp Ha nie wie jaki jest silnik...
Bynajmniej w moim 2.1td działał z V6, bo niby dlaczego miałby nie działać.
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 13, 2010, 23:27:52 »
W zakresie tej samej generacji wszystkie sterowniki są takie same, bez względu na wersję silnikową. A wersji sterowników jest sporo bo Citroen cały czas je modernizował. Jedne są ze sobą zamienne a inne nie. Ale nie jest to związane z wersją silnika a jedynie wiekiem auta.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 14, 2010, 09:43:58 »
W takim razie Robert Robson się pomylił odnosnie 2.5TD :)
Mam takie pytanko, czy komp od HAII ale z rocznika np.95 od 2,1TD podejdzie do 2.9 V6 z 2000r ? Czy po prostu nie będzie działał tak jak trzeba-jakie mogą być objawy niepożądane w tym przypadku ?
Pozdrawiam

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 14, 2010, 13:39:08 »
Nie jestem pewny ale słyszałem że komputery z końca produkcji (98-00), nie wykorzystują czujnika ciśnienia hamowania, więc jeśli to prawda to ten z 95 nie będzie działał poprawnie.
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 14, 2010, 23:53:15 »
Wiem, że są różnice w czujniku ciśnienia hamowania, tylko ciekawi mnie jakie mogą być skutki przy zastosowaniu kompa starszego w tym nowszym.

Offline Mateusz Marcinkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 889
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: citroen XM MKII 3.0 V6.24V -->Exclusive<-- 1994r motor ZPJ/4/Z (UKZ) LPG Landirenzo I
  • Zainteresowania: elektronika, informatyka, fotografia, bioinżynieria
  • Miejscowość: Leszno
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 16, 2010, 07:22:43 »
moze wytłumacze to łopatologicznie kazdy z was ma kompa i w nim kosci ramu jeden ma ddr generaacji 1  inny ddr2 lub 3  zasada działania taka sama ale nie wsadzisz kosci ddr3 w slot ddr1 bo roznia sie technologią produkcji

i prosze nie pisac ze mozna by to zrobic poprzez zastosowanie układów sterujących bo sie da ale to jet nie opłacalne
:evil::-)  :-) XM MKII[email protected] :-)  :-):evil:

Radio Code od 30zl Zapraszam FOTKI

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 18, 2010, 15:33:51 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
W zakresie tej samej generacji wszystkie sterowniki są takie same, bez względu na wersję silnikową. A wersji sterowników jest sporo bo Citroen cały czas je modernizował. Jedne są ze sobą zamienne a inne nie. Ale nie jest to związane z wersją silnika a jedynie wiekiem auta.


Wobec tego mam pytanko: mój oryginalny komp HA2 uległ uszkodzeniu i nie pokazuje już "sprężynki" nawet w funkcji "SPORT". Kupiłem więc drugi HA2, który podobno był w Xantii. Z wyglądu jest identyczny, tylko oznaczenia na obudowie ma inne. Teoretycznie działa - elektrozawory brzęczą, załącza "sprężynkę" w funkcji "SPORT". Dał sobie wymigać błędy - po zresetowaniu pamięci nie wykazuje żadnych błędów i robi "autodiagnostykę" przy włączaniu zapłonu, czego nierobił przedtem. Ale komfort jest niezadowalający, pomimo niedawno nabitych sfer, oraz auto nie utwardza się wcale po zakończeniu jazdy.
Czy ten komp nienadaje się do XM-a, czy przyczyna jest poza kompem od HA2?

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 18, 2010, 19:58:40 »
Komputery HA nie są zamienne między Xantią i XM-em. Z wyglądu są niby takie same, ale serwisówka stanowczo zabrania zamiany komputerów HA. Podejrzewam że ta inność polega na różnych wersjach oprogramowania (ale na 100% nie jestem pewny)
Trzeba by rozkręcić i porównać ;)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 18, 2010, 20:18:27 »
8 Computer identification
This gives the hardware and software versions, the
computer parameters and i t s serial numbers.
Loading the parameter table selection code remotely
8 01/93 + XANTIAvehicle hydractive computer fitted
to XM vehicles.
The only difference between the two applications is
the setting parameters (laws for switch~ngto firm,
diagnostic parameters, constructive parameters).
8 For ease of uses, only one computer is used which has
two tablezof parameters in its memoryfor the
XANTIA and XM. There is a single PSA reference in
the factory and the table of paramters to be used is
chosen on the assembly line by loading a code
remotely using a tester connected to the computer
via a serial link.
8 If an error occurs (code not transmitted or wrong
value), the computer chooses table No1 (XANTIA) by
defaults.
Note:
At present, there is a specific hydractive computer for
Diesel XM vehicles fitted with the DK5 ATE engine.

 Bartku wkleiłem  fragment opisu HA 2 odnośnie kompa,ale niestety po angielsku.
Wynika z niego że kompy są takie same elektrycznie ,ale jest inny soft aktywowany na taśmie montażowej .

 Pozdrawiam .

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 18, 2010, 22:59:32 »
A ile jest rodzajów komputerów HA?

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 18, 2010, 23:09:37 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Cytuj

Maciej Dankiewicz napisał:
Zastanawiam się skąd ta teoria że niby komputery od HA różnią się w zależności od silnika. Nie sądzę żeby tak było, różnią się komputery Ha1 od Ha2 no ale to jest oczywiste...


Nie mylisz się. To Tomek minął się z prawdą ;)


Różnią sie. Na obudowach mają różne oznaczenia i w zależności od silników są ich różne rodzaje. Trzeba brać pod uwagę ża różnią się choćby ilością przewodów podpiętych do złącz. W HA 1 generacji występują komputery z oznaczeniem H1 , H2 , H2B, H3, i H4 w V6 24 zawory. Wynika to zasadniczo z ewolucji instalacji elektrycznej w pojazdach ( no była wszak unowocześniana).

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 18, 2010, 23:10:10 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Komputery HA nie są zamienne między Xantią i XM-em. Z wyglądu są niby takie same, ale serwisówka stanowczo zabrania zamiany komputerów HA. Podejrzewam że ta inność polega na różnych wersjach oprogramowania (ale na 100% nie jestem pewny)
Trzeba by rozkręcić i porównać ;)


Rozkręcenie nic nieda, bo wnętrza mają takie same.
Różnica może być w oprogramowaniu i tego nie zobaczy się "gołym okiem"...
Ja nie mam sprzętu, ani wiedzy, aby się w to zagłebić :(

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 18, 2010, 23:12:08 »
Są różne rodzaje i mają różne ilości przewodów.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 18, 2010, 23:19:27 »
Cytuj

sylwester maciejczuk napisał:
Bartku wkleiłem  fragment opisu HA 2 odnośnie kompa,ale niestety po angielsku.
Wynika z niego że kompy są takie same elektrycznie ,ale jest inny soft aktywowany na taśmie montażowej .


Dzięki :)
Teraz już jestem właściwie pewny, że moje problemy z HA to wina źle dobranego kompa.
Muszę naprawić swój oryginalny, lub znaleźć taki sam sprawny, o identycznych oznaczeniach, co może być bardzo trudne...
Jednak dobrze ktoś gdzieś napisał, że 90% problemów z HA, to wina źle działającego kompa HA :D

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 18, 2010, 23:51:43 »
Bartku jakie oznaczenie kompa powinieneś mieć u siebie ? HA4 Czy HA5 ?

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Komputer hydroactiv
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 19, 2010, 10:32:28 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Komputery HA nie są zamienne między Xantią i XM-em. Z wyglądu są niby takie same, ale serwisówka stanowczo zabrania zamiany komputerów HA. Podejrzewam że ta inność polega na różnych wersjach oprogramowania (ale na 100% nie jestem pewny)
Trzeba by rozkręcić i porównać ;)


Rozkręcenie nic nieda, bo wnętrza mają takie same.
Różnica może być w oprogramowaniu i tego nie zobaczy się "gołym okiem"...
Ja nie mam sprzętu, ani wiedzy, aby się w to zagłebić :(


Pisałem o rozkręcaniu pod kątem  porównania elektroniki, a to że program jest inny to oczywista oczywistość ;)
Jeśli elektronika taka sama to można spróbować sczytać pamięć z uszkodzonego i wgrać do sprawnego z Xantii. Powinno się udać. Musisz tylko znaleźć w twojej okolicy elektronika z odpowiednim programatorem

Cytuj

Grzegorz Grabowski napisał:

Różnią sie. Na obudowach mają różne oznaczenia i w zależności od silników są ich różne rodzaje. Trzeba brać pod uwagę ża różnią się choćby ilością przewodów podpiętych do złącz. W HA 1 generacji występują komputery z oznaczeniem H1 , H2 , H2B, H3, i H4 w V6 24 zawory. Wynika to zasadniczo z ewolucji instalacji elektrycznej w pojazdach ( no była wszak unowocześniana).


No przecież o tym pisałem. Mutacji komputerów HA1 i HA2 jest dużo, ale zależy to od daty produkcji auta a nie modelu. Np. pierwsze HA miał zewnętrzny przekaźnik.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.